abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 20 juni 2005 @ 20:46:24 #1
110488 kokoskip
Wil je daar een nootje bij?
pi_28100333
Hallo! Wie kopen hier allemaal dierproefvrije producten? Sinds kort heb ik bestolen om alleen maar dierproefvrij te kopen omdat ik echt geen producten op me huid/haar kan smeren waar dieren pijn voor hebben geleden . Ik zal even een lijstje posten met watvoor producten proefdiervrij zijn! Het zijn niet alle merken maar de bekenste
(En nee dat zijn geen slechte merken )

Revlon
The Body Shop
Botanics
Esteé Lauder
Chanel
Clinique
Hard Candy
M.A.C. Cosmetics
Nexxus
Nivea
OPI Products
Oriflame
Urban Decay
Victoria’s Secret
The Wella Corporation (Sebastian)
Lush
I love lush!
pi_28100376
Dierproefvrij.
I intend to live forever, or die trying.
pi_28100544
Alles proefdiervrij hier waarvoor een proefdiervrij alternatief is.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  maandag 20 juni 2005 @ 21:11:38 #5
11682 Moonah
Jolie femme
pi_28101009
Dierproefvrije merken teren vaak op kennis die is opgedaan door merken die wél dierproeven hebben gebruikt.
Is mij verteld door een vriendin die met proefdieren werkte op de UU.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_28101068
Ja natuurlijk is dat zo, want als we 10/15 jaar terug gaan werd alles nog getest met dieren...

Alleen zijn deze merken ermee gestopt en gaan anderen door ipv uit de al bestaande info te putten.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  maandag 20 juni 2005 @ 21:15:17 #7
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_28101114
Ik let er echt nooit op eigenlijk....
To infinity…and beyond!
pi_28101137
quote:
Op maandag 20 juni 2005 20:46 schreef kokoskip het volgende:
Hallo! Wie kopen hier allemaal dierproefvrije producten? Sinds kort heb ik bestolen om alleen maar dierproefvrij te kopen omdat ik echt geen producten op me huid/haar kan smeren waar dieren pijn voor hebben geleden . Ik zal even een lijstje posten met watvoor producten proefdiervrij zijn! Het zijn niet alle merken maar de bekenste

Revlon
The Body Shop
Botanics
Esteé Lauder
Chanel
Clinique
Hard Candy
M.A.C. Cosmetics
Nexxus
Nivea
OPI Products
Oriflame
Urban Decay
Victoria’s Secret
Lush
de hema ontbreekt en volgens mij is dove ook dierproefvrij
Martini Rosso, there's Italian Spirit in every one
  maandag 20 juni 2005 @ 21:20:15 #9
110488 kokoskip
pi_28101253
Ja ik wist niet alle uit me hoofd Maar Hema is ook proefdiervrij ja, dove weet ik niet
I love lush!
pi_28101326
quote:
Op maandag 20 juni 2005 21:16 schreef MartiniRosso het volgende:
de hema ontbreekt en volgens mij is dove ook dierproefvrij
Dove test wel op dieren.

De eigen merken van Etos en DA zijn wel diervriendelijk.

Eén en ander is te controleren in de cosmeticagids op www.proefdiervrij.nl
  maandag 20 juni 2005 @ 23:32:41 #11
84328 Lllaura
painting pictures
pi_28105277
Alles dierproefvrij, zowel schoonmaakmiddelen als cosmetica.

Dit wil ik niet op m'n geweten hebben:

Als ik tijd over heb, doe ik ook vrijwilligerswerk voor Proefdiervrij. Op standjes staan en voorlichting geven op basisscholen. Van de zomer hebben we een smeeractie: we gaan het strand op met waterpistolen met proefdiervrije zonnebrandcrème om mensen te informeren.
Kleine en domme mensen beleven niets, maar de sterken, van wie veel verwacht wordt, moeten van allerlei doormaken, opdat ze hun krachten leren kennen en gebruiken.
  dinsdag 21 juni 2005 @ 09:15:53 #12
17274 Wuder
Wees blij dat je nog leeft!
pi_28109204
Dit gaat toch wel alleen over cosmetica?

Want ik ben eigenlijk nog steeds voor medicijnen testen op dieren (als het niet anders kan)
Sinterklahs, Ghet Dawn!!!!
  dinsdag 21 juni 2005 @ 09:21:31 #13
84328 Lllaura
painting pictures
pi_28109294
Merken als Nivea, Revlon, Estee Lauder en Clinique hebben nooit aan Proefdiervrij aan willen tonen dat ze geen dierproeven doen voor hun ingredienten. Deze merken komen er bij mij dus niet in!
Kleine en domme mensen beleven niets, maar de sterken, van wie veel verwacht wordt, moeten van allerlei doormaken, opdat ze hun krachten leren kennen en gebruiken.
pi_28109681
Schrap de Body Shop maar van je lijstje: http://www.mcspotlight.org/beyond/companies/bs_ref.html
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
  dinsdag 21 juni 2005 @ 09:51:51 #15
16715 Mylene
*schatje*
pi_28109853
Precies MUUS, je bent me net voor. The BodyShop heeft in de loop der jaren haar slogan veranderd van "not tested on animals" in "against animal testing", omdat het bedrijf synthetische cosmetische ingrediënten gebruikt die in de eerste plaats worden ontwikkeld voor medische toepassing. Dierproeven voor medische toepassing zijn wel toegestaan.
pi_28110364
En als je echt bezig bent, moet je ook je scheermesjes de deur uit doen (Gilette test op dieren) en je tandenborstels (Oral B test op dieren)...

Maar goed, hier wat lijsten waar je kunt zien of bedrijven testen op dieren:

http://www.caringconsumer.com/searchcompany.asp (companies list)
http://www.caringconsumer.com/searchcharities.asp (charity list)
http://www.allforanimals.com/cruel1.htm

Knock yourself out.
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
  woensdag 22 juni 2005 @ 14:55:16 #17
110488 kokoskip
pi_28133912
quote:
Op dinsdag 21 juni 2005 09:21 schreef Lllaura het volgende:
Merken als Nivea, Revlon, Estee Lauder en Clinique hebben nooit aan Proefdiervrij aan willen tonen dat ze geen dierproeven doen voor hun ingredienten. Deze merken komen er bij mij dus niet in!
En mij is verteld dat nivea proefdiervrij was Nou heb ik net er iets van gekocht.. Ik maak maar al me producten op die ik nog over heb van niet dierproefvrij (zijn er maar 3/4 ofzo) Al mijn nieuwe producten koop ik wel dierproefvrij trouwens
I love lush!
  woensdag 22 juni 2005 @ 15:55:31 #18
84328 Lllaura
painting pictures
pi_28135757
Het kan zijn dat Nivea zelf wél aangeeft dierproefvrij te zijn.
Pas hier wel mee op als fabrikanten dat zeggen. Vaak zeggen ze namelijk dat hun eindproduct niet op dieren is getest. Maar dit zegt niks over de ingredienten die ze gebruiken. De gluipstralen!

Ik speel op safe en koop alleen producten die volgens de cosmetagids van Proefdiervrij dierproefvrij zijn.
Proefdiervrij controleert dit namelijk. Sommige bedrijven claimen wel dierproefvrij te zijn, maar willen niet meewerken aan dit onderzoek van Proefdiervrij. Vaak zijn ze bang dat hun 'geheime recepten' dan op de markt komen wat hun concurrentiepositie kan schaden. Dit is natuurlijk bullshit, want Proefdiervrij is hier heel discreet in. Daarnaast wordt alleen gecheckt wélke ingredienten ze gebruiken en niet de hoeveelheden en in welke verhoudingen. En daar gaat het om.

De bedrijven zelf vertrouw ik dus voor geen cent als ze zeggen dat ze dierproefvrij zijn. Als ze echt om dieren zouden geven, zouden ze ook meewerken aan het onderzoek van Proefdiervrij. Er zijn genoeg bedrijven die dat wél hebben gedaan.
  woensdag 22 juni 2005 @ 16:39:04 #19
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_28137068
er zijn dus ook dierenproducten die niet op dieren getest worden. Kan je je eigen huisdier als proefdier gebruiken...
pi_28137190
Hema en yves Rocher hier...en dat is ook nog eens goedkoop.
  woensdag 22 juni 2005 @ 17:32:30 #21
110488 kokoskip
pi_28138579
Even een vraag! Wat zal ik doen.. Ik heb nog makeup dat niet dierproefvrij is (niet pas gekocht hoor) Maar zal ik dat weggooien en nieuwe kopen of opmaken?
I love lush!
  woensdag 22 juni 2005 @ 17:34:14 #22
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_28138608
Ik zou het gewoon opmaken. Het kwaad is al geschied.
pi_28138646
En wat te doen met medicijnen die op dieren getest zijn en ik op doktersrecept gehad heb? (oogdruppels voor mijn hooikoortsogen)
  woensdag 22 juni 2005 @ 17:43:30 #24
84328 Lllaura
painting pictures
pi_28138880
Medicijnen kan je vaak niet omheen. Maar hiervoor wordt véééél te weinig gezocht naar alternatieven. Maar één procent van het totale budget voor dierproeven (incl. loonkosten e.d.) wordt besteed aan het zoeken naar alternatieven...
  woensdag 22 juni 2005 @ 18:17:52 #25
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_28139798
quote:
Op maandag 20 juni 2005 23:32 schreef Lllaura het volgende:
Alles dierproefvrij, zowel schoonmaakmiddelen als cosmetica.

Dit wil ik niet op m'n geweten hebben:

[afbeelding]
Je hebt liever dat je er zelf zo bijloopt ?
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
  woensdag 22 juni 2005 @ 18:35:27 #26
84328 Lllaura
painting pictures
pi_28140224
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 18:17 schreef Aaargh! het volgende:

[..]

Je hebt liever dat je er zelf zo bijloopt ?
Wat een onzin! Verdiep je er eerst maar eens in...

Dierproefvrije cosmetica wordt óók gestest, maar niet op dieren. Je krijgt er dus niks van!

Er zijn meer dan genoeg alternatieven! Daarnaast hebben we nu wel genoeg ingredienten om de komende paar honderd jaar de allernieuwste cosmetica mee te maken. Maar producenten willen de concurrentie voorblijven en sneller dan de rest met wéér nieuwe producten op de markt komen. Deze moeten veilig zijn voor menselijk gebruik en dierproeven gaan lekker snel! Makkelijk dus!
  woensdag 22 juni 2005 @ 18:36:44 #27
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_28140260
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 14:55 schreef kokoskip het volgende:
En mij is verteld dat nivea proefdiervrij was Nou heb ik net er iets van gekocht.. Ik maak maar al me producten op die ik nog over heb van niet dierproefvrij (zijn er maar 3/4 ofzo) Al mijn nieuwe producten koop ik wel dierproefvrij trouwens
nivea is een beetje apart geval. Ze zitten niet op de lijst omdat ze misschien in de toekomst wel noodzaak zien om een dierproef te doen. Ze zouden nu geen dierproeven doen op product en ingredienten. En ze zouden een alternatieve testmethode hebben ontwikkeld in eigen huis.

Maar nivea gebruik ik zelf niet. Ik gebruik geen proefdierproducten. Of het nou cosmetica is of medicinale middelen.
  woensdag 22 juni 2005 @ 18:58:01 #28
11682 Moonah
Jolie femme
pi_28140848
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 18:36 schreef TechXP het volgende:
Maar nivea gebruik ik zelf niet. Ik gebruik geen proefdierproducten. Of het nou cosmetica is of medicinale middelen.
Ook geen medicatie?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_28140885
quote:
Sinds kort heb ik bestolen
WIE HEB JE BESTOLEN???

wahhahahahahahahaaah!!!!!11111één!!111 DDDDDD
pi_28140921
Test Garnier eigenlijk op dieren?
  woensdag 22 juni 2005 @ 19:01:37 #31
84328 Lllaura
painting pictures
pi_28140940
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 18:59 schreef Quickie_Bat het volgende:

[..]

WIE HEB JE BESTOLEN???

Hilarisch!
  woensdag 22 juni 2005 @ 19:05:13 #32
84328 Lllaura
painting pictures
pi_28141044
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 19:00 schreef Quickie_Bat het volgende:
Test Garnier eigenlijk op dieren?
Laboratoires Garnier
Dit is een merk dat tóch nog dierproeven doet voor ingrediëntenonderzoek. Klik hier om hen een mail te sturen

NAW:
Naam: L'Oréal
Website: http://www.loreal.nl/_nl/_nl/

Bron
pi_28141115
Interesseert mij geen moer, eigenlijk, of er nu een paar ratten in de ogen zijn gesmeerd met m'n nieuwe deodorant. Als ik het goed spul vind, voor een goede prijs, dan koop ik het, en anders niet. Waar mensen al niet moeilijk over kunnen doen.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  woensdag 22 juni 2005 @ 19:15:21 #34
84328 Lllaura
painting pictures
pi_28141302
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 19:08 schreef heiden6 het volgende:
Interesseert mij geen moer, eigenlijk, of er nu een paar ratten in de ogen zijn gesmeerd met m'n nieuwe deodorant. Als ik het goed spul vind, voor een goede prijs, dan koop ik het, en anders niet. Waar mensen al niet moeilijk over kunnen doen.
Dat zegt een hoop over je...

Tuurlijk! Beestjes voelen geen pijn...

Weet je dat niet het eindproduct, maar een geconcentreerd ingredient op zo'n kaalgesschoren beest wordt gesmeerd? De vraag hierbij is niet óf het bijtend is, maar hóe bijtend het is. Ze kijken dus gewoon hoe lang het duurt voordat de huid is weggerot...

En, o ja, mensen als jij, daar ik op...
pi_28141307
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 19:08 schreef heiden6 het volgende:
Ja, maar jij bent dan ook een gewetenloze lul
  woensdag 22 juni 2005 @ 19:15:42 #36
110488 kokoskip
pi_28141316
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 18:59 schreef Quickie_Bat het volgende:

[..]

WIE HEB JE BESTOLEN???

haha ..
I love lush!
pi_28141334
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 19:05 schreef Lllaura het volgende:

[..]

Laboratoires Garnier
Dit is een merk dat tóch nog dierproeven doet voor ingrediëntenonderzoek. Klik hier om hen een mail te sturen

NAW:
Naam: L'Oréal
Website: http://www.loreal.nl/_nl/_nl/

Bron
Garnier is van L'Oreal?
pi_28141357
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 19:15 schreef kokoskip het volgende:

[..]

haha ..
Hij was best leuk
  woensdag 22 juni 2005 @ 19:17:06 #39
110488 kokoskip
pi_28141368
Yes ik ga een dierproefvrije gezichts zeep en haarmasker bestellen vandaag.. dan kan ik die andere weggooien
I love lush!
  woensdag 22 juni 2005 @ 19:17:42 #40
110488 kokoskip
pi_28141383
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 19:16 schreef Quickie_Bat het volgende:

[..]

Hij was best leuk
Er verscheen een kleine glimlach op me gezicht, maar die ontken ik maar even
I love lush!
pi_28141417
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 19:15 schreef Lllaura het volgende:

[..]

Dat zegt een hoop over je...
Inderdaad.
quote:
Tuurlijk! Beestjes voelen geen pijn...
Jawel hoor. Wij zijn niet de enige dieren met zenuwen.
quote:
Weet je dat niet het eindproduct, maar een geconcentreerd ingredient op zo'n kaalgesschoren beest wordt gesmeerd? De vraag hierbij is niet óf het bijtend is, maar hóe bijtend het is. Ze kijken dus gewoon hoe lang het duurt voordat de huid is weggerot...
Ja, maar wat kan mij dat nou schelen. Het is mijn huid niet.
quote:
En, o ja, mensen als jij, daar ik op...
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 19:15 schreef Quickie_Bat het volgende:

[..]

Ja, maar jij bent dan ook een gewetenloze lul
Goed punt.

Maar hoe worden producten die niet met dieren worden getest, dan wel getest? En als er een alternatief is, waarom gebruiken dan niet alle bedrijven dat?
pi_28141563
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 19:16 schreef Quickie_Bat het volgende:

[..]

Garnier is van L'Oreal?
.

Giorgio Armani Parfum
Helena Rubenstein
Lancôme
La Roche Posay
Maybelline Paris
Vichy
Viktor & Rolf
Redkin
Shu Uemura
Ralph Lauren
Kiehl's
Chacharel
Biotherm

idem dito
  woensdag 22 juni 2005 @ 19:44:47 #43
84328 Lllaura
painting pictures
pi_28142164
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 19:18 schreef heiden6 het volgende:

Maar hoe worden producten die niet met dieren worden getest, dan wel getest? En als er een alternatief is, waarom gebruiken dan niet alle bedrijven dat?
Anders lees je eerst het topic ff door...
quote:
Daarnaast hebben we nu wel genoeg ingredienten om de komende paar honderd jaar de allernieuwste cosmetica mee te maken. Maar producenten willen de concurrentie voorblijven en sneller dan de rest met wéér nieuwe producten op de markt komen. Deze moeten veilig zijn voor menselijk gebruik en dierproeven gaan lekker snel! Makkelijk dus!
Er zijn ruim 8000 veilig beproefde cosmetica-ingrediënten bekend waarmee voldoende cosmeticaproducten gemaakt kunnen worden.

Er zijn duizenden alternatieven. Bijvoorbeeld het gebruiken van slachtafval (voor de oogirritatietest) of het kweken van lossen cellen van weefsel en organen en levend houden in een bepaalde vloeistof.
pi_28142395
quote:

Revlon
The Body Shop
Botanics
Esteé Lauder
Chanel
Clinique
Hard Candy
M.A.C. Cosmetics
Nexxus
Nivea
OPI Products
Oriflame
Urban Decay
Victoria’s Secret
Lush
Jammer, maar helaas... Lush staat er niet tussen.
Check hier maar. (cosmetica gids van proefdiervrij.nl)

Van de week ben ik daar gaan neuzen, had nl van Lush wel verwacht dat ze ertussen zouden staan. Niet dus.

Maar... ik ben verder gaan neuzen. Op de britse site site over dierproeven vond ik wél iets over Lush. Zie BUAV (= The British Union for the Abolition of Vivisection).
Ook daar staat Lush niet in 't rijtje, maar er is ook wat info gegeven waarom Lush er niet tussen staat. Als ik op Lush zoek op die site, kom ik uit bij wat linkjes naar artikelen. Vreemd genoeg kan ik alleen het betreffende stukjevervolgens niet vinden
Van de week nog wel.

Het had hier in ieder geval mee te maken:
quote:
Why isn't my favourite brand approved?
The Humane Cosmetics Standard and the Humane Household Products Standards are the only reliable guides to products that are not animal tested. Why? Because to be approved under the Standards, it is not sufficient for companies to simply state that they have a fixed cut-off date for their ingredients, we make them prove it. Listing companies as cruelty-free simply according to their own company policy statements is extremely unreliable. When a company is approved under either of the Standards, consumers know that the company is prepared to open itself up to scrutiny. If a company is not listed as BUAV approved, email us for further information. It could be that the BUAV has invited the company to prove its claim but it has been unable or unwilling to, or simply that we have not heard of the company before.
Kortom, Lush geeft geen aantoonbare vaste datum aan als einddatum van dierproeven. Zoiets kan ik me nog herinneren van wat ik een paar dagen terug las.

Wie weet iemand anders die het betreffende stukje tekst wél terug kan vinden? Ik kan alleen de link vinden, maar die verwijst niet maar naar 't daarwerkelijke stukje waarin het over Lush gaat.
The future belongs to those who believe in de beauty of their dreams.
pi_28142416
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 19:44 schreef Lllaura het volgende:

[..]

Anders lees je eerst het topic ff door...
Er staat niets concreets over.
quote:
Er zijn ruim 8000 veilig beproefde cosmetica-ingrediënten bekend waarmee voldoende cosmeticaproducten gemaakt kunnen worden.

Er zijn duizenden alternatieven. Bijvoorbeeld het gebruiken van slachtafval (voor de oogirritatietest) of het kweken van lossen cellen van weefsel en organen en levend houden in een bepaalde vloeistof.
Dat klinkt als een dure bedoening, nietwaar? Maar goed, als sommigen dat ervoor over hebben om hun geweten af te kopen, is dat prima.
  woensdag 22 juni 2005 @ 20:03:01 #46
84328 Lllaura
painting pictures
pi_28142627
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 19:55 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Er staat niets concreets over.
[..]

Dat klinkt als een dure bedoening, nietwaar? Maar goed, als sommigen dat ervoor over hebben om hun geweten af te kopen, is dat prima.
Niet waar, nee.

"Animal testing is not the cheap option, as is often claimed by animal rights groups. Non-animal methods are much cheaper - computers don't need to be looked after, fed, housed or require 24-hour vet cover."

Bron

Alternatieven nemen minder tijd en ruimte in en zijn goedkoper, het werken met proefdieren, de kooien en verzorging maakt het onderzoek juist erg duur. Dierproefvrije cosmetica is juist veel goedkoper! De huismerken van de Nederlandse drogisterijen zijn allemaal dierproefvrij (ETOS, DA, enz) en zijn veel goedkoper dan die dure Franse merken.
pi_28142815
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 20:03 schreef Lllaura het volgende:

[..]

Niet waar, nee.

"Animal testing is not the cheap option, as is often claimed by animal rights groups. Non-animal methods are much cheaper - computers don't need to be looked after, fed, housed or require 24-hour vet cover."

Bron

Alternatieven nemen minder tijd en ruimte in en zijn goedkoper, het werken met proefdieren, de kooien en verzorging maakt het onderzoek juist erg duur. Dierproefvrije cosmetica is juist veel goedkoper! De huismerken van de Nederlandse drogisterijen zijn allemaal dierproefvrij (ETOS, DA, enz) en zijn veel goedkoper dan die dure Franse merken.
Dus volgens jou is er geen enkele reden dat die bedrijven toch dierproeven hanteren?

Dat doen ze gewoon voor de lol ofzo, zeker.
  woensdag 22 juni 2005 @ 20:14:09 #48
84328 Lllaura
painting pictures
pi_28142924
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 20:10 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Dus volgens jou is er geen enkele reden dat die bedrijven toch dierproeven hanteren?

Dat doen ze gewoon voor de lol ofzo, zeker.
Zoals ik al zei:
quote:
Maar producenten willen de concurrentie voorblijven en sneller dan de rest met wéér nieuwe producten op de markt komen. Deze moeten veilig zijn voor menselijk gebruik en dierproeven gaan lekker snel! Makkelijk dus!
Verder is er inderdaad geen enkele reden meer voor bedrijven om cosmetica op dieren te testen. Het is niet voor niks verboden in Nederland. En vanaf 2009 (correct me if I'm wrong) is het in heel de EU verboden.

[ Bericht 1% gewijzigd door Lllaura op 22-06-2005 20:19:45 ]
pi_28142965
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 20:14 schreef Lllaura het volgende:

[..]

Zoals ik al zei:
[..]

Verder is er inderdaad geen enkele reden meer voor bedrijven om cosmetica op dieren te testen. Het is niet voor niks verboden in Nederland. En vanaf 2009 (coorect me if I'm wrong) is het in heel de EU verboden.
Is het nu rendabel, of niet? Eerst zeg je dat er geen enkele reden is, om dierproeven te houden, en vervolgens geef je toe dat het lekker snel gaat.
pi_28143125
Ik gebruikl al een hele tijd proefdiervrije produkten. En Yves Rochey is absoluut niet proefdiervrij.
Heb het ergens gelezen dat ze hier in NL niet testen maar bv wel iun Frankrijk oid.

Kruivat, Trekpleister, Etos en DA eigen merk is proefdier vrij
Ook het eigen merk van AH(euroshopper).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')