Het is aan jou om mijn zegje in twijfel te trekken. Het boek heb ik gelezen. En kom tot de conclusie dat het een achteraf verhaal is zonder zelf over gegronde militaire kennis te beschikken.quote:Op woensdag 22 juni 2005 16:30 schreef SCH het volgende:
[..]
Beetje flauw. Blijkbaar respecteer je slechts de mening van militairen en ik denk dat je het boek niet hebt gelezen want 1. hij is geen pacifist en 2. hij laat juist de karremansen en frankens e.d. aan het woord. Het is een van de weinige boeken waarin het probleem vanuit de hele breedt wordt belicht.
[..]
Het blijft een feit dat we erbij stonden en ernaar keken. Daarvoor moeten we schuld bekennen.
[..]
We hadden die mannen in veiligheid moeten brengen op alle manieren die maar mogelijk waren. Het is niet eens geprobeerd.
Inclusief het gebruik van geweld? Ben jij niet degene die altijd roept dat het ene geweld nog meer geweld uitlokt? Zou dat er niet toe geleid hebben dat EN de mannen, EN de Dutchbaters, EN de vrouwen en kinderen vermoord waren?quote:Op woensdag 22 juni 2005 16:30 schreef SCH het volgende:
We hadden die mannen in veiligheid moeten brengen op alle manieren die maar mogelijk waren. Het is niet eens geprobeerd.
Volgens SCH is iedere militair er 1 teveel, dus in dat licht had hij het vast een positief iets gevonden. Een zaak waar we 'iets van konden leren' .quote:Op woensdag 22 juni 2005 16:36 schreef ErwinRommel het volgende:
Dan kwamen er meer dan 450 bodybags aan op Nederlandse vliegvelden. Of we daar dan zo trots of blij mee moeten zijn??
Ik geef het niet op RonaldV.quote:Op woensdag 22 juni 2005 16:36 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Inclusief het gebruik van geweld? Ben jij niet degene die altijd roept dat het ene geweld nog meer geweld uitlokt? Zou dat er niet toe geleid hebben dat EN de mannen, EN de Dutchbaters, EN de vrouwen en kinderen vermoord waren?
Ik ben klaar met dit topic. Er is geen enkele manier om jou aan je verstand te peuteren dat de dingen niet zo zijn als hoe jij ze in je hoofd hebt gezet. Het is onderhandelen met een berg. Schoppen tegen een piramide. Zinloos dus.
NIet waar.quote:Op woensdag 22 juni 2005 16:36 schreef ErwinRommel het volgende:
Er is gedaan wat mogelijk was om zoveel mogelijk mensen en mannen in veiligheid te brengen.
Nou, onderbouw het nou eens.quote:Op woensdag 22 juni 2005 16:45 schreef SCH het volgende:
NIet waar.
Laat het nu geen welles nietus spelletje worden.quote:
Ik was in dezelfde periode actief, aan de luchtmachtzijde. Ik weet dat er alles aan gedaan is. En ik vind het geen pas hebben om op de manier van SCH botweg alles aan de kant te schuiven, en vol te blijven houden dat miijn collega's en ik het verkeerd hebben gedaan. Net zoals ik het geen pas vind hebben dat een aantal andere betweters, waaronder dhr Faber, Nederland bedanken voor hun inzet door namens wat nabestaanden een schadevergoeding te gaan eisen.quote:Op woensdag 22 juni 2005 16:43 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ik geef het niet op RonaldV.
Omdat ik zelf zeer nauw betrokken ben in de kwestie Srebrenica, daar helaas nog vaak genoeg aan herinnerd word tegen mijn wil in, het vele jaren heeft gekost om ermee om te gaan, wil ik SCH bestrijden door zijn mening dat Nederland schuld moet bekennen intrekken. Daarvoor is dit mij te persoonlijk, en ligt het mij aan het hart om misverstanden uit de weg te ruimen over de schuldvraag.
Het doet mij sterk denken aan de slotfase van Schindlers List, waarin Oscar Schindler bij zichzelf te rade gaat of hij wel niet meer had kunnen doen.
Mijn antwoord is dan NEE, we konden niet meer doen dan wat we al deden.
Hoe kan het dat majoor Franken de vader en broer van Hasan N. gewoon letterlijk in de de armen van de Serven heeft gedreven. Dat had hij nooit mogen toestaan.quote:Op woensdag 22 juni 2005 16:47 schreef Xenomaniac het volgende:
[..]
Nou, onderbouw het nou eens.
Zeg eens wat nagelaten is. Zeg eens wat wél uitgevoerd had moéten worden. Zeg eens hoé Dutchbat dát had moeten doen. Kom nou eens met een onderbouwing man. Technisch graag, niet van dat 'niet es' gelul.
Als je gelijk hebt krijg je ook gelijk, als je niks onderbouwt komt er niks dan hoon jouw kant op.
Jij hebt in dit topic er al blijk van gegeven schijt te hebben aan de moslims en je hebt aangegeven dat het min of meer hun eigen schuld is. Je mening is derhalve niet zo relevant. JIj wilt op geen enkele manier verantwoording dragen als Nederlander maar schuift alles weg naar anderen, dat vind ik laf en laag, ik vind als Nederlanders dat wij moeten zeggen dat we medeschuldig zijn.quote:[b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/717010/6/50#28137423]woensdag 22 juni 2005 16:50
Wat mij betreft zakken zulke types zelf maar een keer in het moeras. Dan kom ik ze wel helpen, maar pas als ze een verklaring ondertekenen dat het niet mijn schuld is als er tijdens de redding iets mis gaat. En anders ga ik gewoon verder met waar ik mee bezig was.
Wat jij vindt is gelukkig totaal niet relevant op wereld- of zelfs maar landelijke schaal. En wat mijn mening over de mensen daar betreft: lees het nog eens terug in de context van de hele discussie. Alhoewel dat in jouw geval weinig zin zal hebben, omdat je het woord nuance niet schijnt te begrijpen.quote:Op woensdag 22 juni 2005 16:52 schreef SCH het volgende:
[..]
Jij hebt in dit topic er al blijk van gegeven schijt te hebben aan de moslims en je hebt aangegeven dat het min of meer hun eigen schuld is. Je mening is derhalve niet zo relevant. JIj wilt op geen enkele manier verantwoording dragen als Nederlander maar schuift alles weg naar anderen, dat vind ik laf en laag, ik vind als Nederlanders dat wij moeten zeggen dat we medeschuldig zijn.
Nederland is er naar toe gegaan om bescherming te bieden maar heeft dat niet gedaan. Heeft geen risico willen lopen.quote:Op woensdag 22 juni 2005 16:53 schreef ErwinRommel het volgende:
SCH, je verwijt de militairen niets? Dat schreef je ergens eerder dezer dagen. Nu krijg ik toch het gevoel dat je ze een hele hoop verwijt.
Kijk, die vrouwen van Srebrenica, de overlevenden, triest voor hen, oprecht gemeend.
Maar dat zij nu een schuldige willen aanwijzen, en met name de Nederlandse Staat gaat mij veels te ver.
Nederland, en met name de veteranen en soldaten zijn al door het stof gegaan, door loze beweringen dat we meer hadden kunnen doen.
Kijk SCH, men moet roeien met de riemen die men heeft, en in Srebrenica had men nu eenmaal geen riemen, dus dan moet je het doen met de handen die je nog overhebt.
De schuld leggen bij Nederland is nogmaals verraad naar de eigen veteranen en leger.
Buiten dat zal bij een schuldbekentenis een precedent zijn geschapen om bij elke vredesmissie die faalt de schuld te leggen bij Nederland. Kijk, zo werkt het dus natuurlijk niet.
Nee, het is deels een morele. De crux zit 'm in 'onze' gedachte, we moeten iets doen.quote:Op woensdag 22 juni 2005 16:50 schreef SCH het volgende:
Het is een morele
Het is (natuurlijk) wel een militaire kwestie geworden, want die 'dekselse' Serviërs wilden niet luisteren. Maar aanpakken? Ho maar.quote:geen militaire kwestie.
Hassan N de tolk. Ik ken die gast nog, terwijl hij boeken las in zijn vrije uurtjes op kamp Srebrenica.quote:Op woensdag 22 juni 2005 16:50 schreef SCH het volgende:
[..]
Hoe kan het dat majoor Franken de vader en broer van Hasan N. gewoon letterlijk in de de armen van de Serven heeft gedreven. Dat had hij nooit mogen toestaan.
Ik onderbouw het voortdurend maar kom niet met dat loze militaire gescherm. Het is een morele en geen militaire kwestie.
Nederland is daar oa heen gegaan om bescherming te bieden. Daar stond wel tegenover dat de Moslims geen aanvallen meer uitvoerden op Srevisch gebied, wat dus veel gebeurde, en complete dorpen uitmoorden. Ik hoor daar nog geen Servische vrouw of nabestaande over klagen dat Nederland daar schuld aan zou hebben omdat we de Moslims niet binnen de enclave grenzen konden houden.quote:Op woensdag 22 juni 2005 16:56 schreef SCH het volgende:
[..]
Nederland is er naar toe gegaan om bescherming te bieden maar heeft dat niet gedaan. Heeft geen risico willen lopen.
We zijn op de wal blijven staan terwijl er iemand in het water lag te verdrinken omdat het water misschien te koud was.
Omdat het de waarheid is.quote:Op woensdag 22 juni 2005 17:04 schreef ErwinRommel het volgende:
Op de wal blijven staan terwijl er iemand verdronk? Hoe heb je het lef om dat te zeggen?
Je liegt gewoon smerig sujet.quote:Op woensdag 22 juni 2005 17:07 schreef SCH het volgende:
Omdat het de waarheid is.
Doe normaal. Het is de waarheid, dat zie je aan het verhaal van Hasan. Zijn familie is niet geholpen en ook ErwinRommel heeft daar geen antwoord op behalve wat stukjes wollige tekst waarin hij er om heen draait.quote:
Ik zal je iets vertellen nu ik weer helemaal terug ben met mijn gedachtes...........quote:Op woensdag 22 juni 2005 16:50 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Ik was in dezelfde periode actief, aan de luchtmachtzijde. Ik weet dat er alles aan gedaan is. En ik vind het geen pas hebben om op de manier van SCH botweg alles aan de kant te schuiven, en vol te blijven houden dat miijn collega's en ik het verkeerd hebben gedaan. Net zoals ik het geen pas vind hebben dat een aantal andere betweters, waaronder dhr Faber, Nederland bedanken voor hun inzet door namens wat nabestaanden een schadevergoeding te gaan eisen.
Wat mij betreft zakken zulke types zelf maar een keer in het moeras. Dan kom ik ze wel helpen, maar pas als ze een verklaring ondertekenen dat het niet mijn schuld is als er tijdens de redding iets mis gaat. En anders ga ik gewoon verder met waar ik mee bezig was.
vertel me jou waarheid eens? Of weet je het nu opeens niet meer?quote:
Je past op links de 'Wilders-shuffle' toe vervelend mannetje.quote:Op woensdag 22 juni 2005 17:09 schreef SCH het volgende:
Doe normaal.
Ik heb je de werkelijkheid al vele malen gegeven: wij zijn daar heen gegaan om bescherming te biedn en we hebben de mannen gewoon laten deporteren en laten doodschieten. Dat is onze schuld. We hebben geen schuld aan executies, we hebben schuld aan het niet of onvoldoende bieden van bescherming.quote:Op woensdag 22 juni 2005 17:12 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
vertel me jou waarheid eens? Of weet je het nu opeens niet meer?
Geef mij stap voor stap aan wat jij onder de werkelijkheid verstaat, en nog belangrijker zonder zelf wollige teksten te gebruiken hoe jij een oplossing zou aandragen?
Nogmaals, schuld bekennen is gelijk aan verraad naar de eigen veteranen.
quote:Op woensdag 22 juni 2005 17:18 schreef ErwinRommel het volgende:
Laten we ons gewoon volwassen gedragen aub, daar is dit onderwerp veels te ernstig voor.
Ik ben het totaal oneens met SCH, hij met mij, en anderen.
Maar laten we ons niet verlagen naar gevloek over en weer aub.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |