het feit dat zij het respecteren hoeft echter niet te betekenen dat ze er geen moeite mee hebben.quote:op woensdag 22 juni 2005 11:35 schreef doagere het volgende:
alicey, de mensen die ik het verteld heb, mijn neef, mijn oma, mijn vriendin en mijn ouders respecteren het volledig. denk dat de rest er ook positief op reageert (thank god)
klopt, maar als het zo is accepteren ze het wel.. tis natuurlijk ook nog een beetje onduidelijk atm..quote:op woensdag 22 juni 2005 11:36 schreef alicey het volgende:
[..]
het feit dat zij het respecteren hoeft echter niet te betekenen dat ze er geen moeite mee hebben.
er gebeurt niet echt veel bij de intake. standaard vragen zoals hoe lang je er al mee zit, en of er bepaalde ziektes in je familie voorkomen, of je rookt en drinkt etc. verwacht dus niet dat er iets spannends gebeurt.quote:op zaterdag 16 juli 2005 15:59 schreef doagere het volgende:
hmm hmm overmorgen intake .. vind het allemaal wel spannend, maar aan de andere kant 'wacht' ik er al jaren op, en kijk er ook erg naar uit. slaap steeds slechter enzo, heb het gevoel dat ik dit moet doen.
ik zie wel wat de uitkomst word.![]()
3 uur?quote:op zaterdag 16 juli 2005 21:38 schreef doagere het volgende:dan valt het inderdaad nog wel mee.. maar het zou 3 uur duren stond er op de brief die ik gesuurd kreeg.
ik ga naar het umcg (groningen dus)quote:op zaterdag 16 juli 2005 21:40 schreef betawolf het volgende:
[..]
3 uur?misschien dat in utrecht het een en ander dan anders gaat, en dat er direct een soort van screening plaatsvindt.. mijn intake duurde iets van 10 minuten. als je de intake hebt gedaan, kun je dan eens vertellen wat er zoal gebeurd is?
het zou kunnen. ook van groningen weet ik weinig over hoe het er daar verder aan toe gaat..quote:op zaterdag 16 juli 2005 22:18 schreef doagere het volgende:
[..]
ik ga naar het umcg (groningen dus)
mja miesschien is daar de intake anders dan bij het vu ofzo.
heb je miesschien msn dan kunnen we denk ik wel verder pratenquote:op zaterdag 16 juli 2005 22:33 schreef betawolff het volgende:
[..]
het zou kunnen. ook van groningen weet ik weinig over hoe het er daar verder aan toe gaat..
hoe is het gegaan?quote:op dinsdag 19 juli 2005 06:19 schreef doagere het volgende:
nou net op gestaan, zo weg. heb echt geen oog dicht gedaan.![]()
de operatie is zomaar vervroegd, nouja de eerste operatie dan, volgende week (quote:op woensdag 22 juni 2005 07:08 schreef nonneke het volgende:
een vriendin van me (hm moet eigenlijk vriend zeggen) is nu bezig te 'transformeren' naar man, in oktober is de eerste operatie, en nu krijgtie veel hormonen, en heeft gister zn afbindhesje gehaald (voor de borsten). tduurt lang en tis een llllaaaaannnngggzzzaaaaammmmm proces, maar best intressant om van zo dichtbij te kunnen volgen![]()
dapper van je om alles zo op te schrijven![]()
vm's hebben het qua operaties helaas een stuk zwaarder.. weet je hoe lang hij er over zal doen om te herstellen en hoeveel operaties er nog volgen?quote:op donderdag 15 september 2005 18:06 schreef nonneke het volgende:
[..]
de operatie is zomaar vervroegd, nouja de eerste operatie dan, volgende week () gaan de borsten eraf (vu a'dam). zo spannend allemaal
![]()
zij hij moet iig nog 2 weken in het vu blijven na deze operatie ivm kans op afstoten van de tepels (die worden verplaatst, die staan/zitten bij mannen anders dan vrouwen blijkbaarquote:op donderdag 15 september 2005 19:03 schreef betawolff het volgende:
[..]
vm's hebben het qua operaties helaas een stuk zwaarder.. weet je hoe lang hij er over zal doen om te herstellen en hoeveel operaties er nog volgen?
volgens mij stuk of 8 zeker om alles functioneel te laten worden als bij een man, alleen een erektie krijgen zal met een pompie in de balzak moeten gebeurenquote:op donderdag 15 september 2005 19:03 schreef betawolff het volgende:
[..]
vm's hebben het qua operaties helaas een stuk zwaarder.. weet je hoe lang hij er over zal doen om te herstellen en hoeveel operaties er nog volgen?
wat jou weleens hierbij kan helpen zijn annebolen...quote:op vrijdag 16 september 2005 02:27 schreef sessy het volgende:
ik zou eigenlijk ook wel graag in mannenkleding (pakken dan vooral) rondlopen en gespierd zijn en zware dingen kunnen tillen en maar m'n borsten zou ik dus echt niet kwijt willen en of ik een lul wil weet ik niet (enerzijds wel, anderzijds niet)... en makeup vind ik ook wel leuk evenals rokken en zo. ben ik nou heel knetter?
want als je van mensen die van geslacht willen veranderen hoort willen zij ook echt veranderen en ik heb dat niet zo. ik zou alleen bepaalde aspecten willen overnemen. mja en als ik dat aan mensen vertel lachen ze me vierkant uit, vooral als je ziet dat de mannen waar ik relaties mee heb vaak fysiek vrij vrouwelijk zijn maar ook mentaal veel vrouwelijker zijn dan ik en in relaties doodongelukkig ben als ik in een vrouwelijke rol word gepushed en juist gelukkig als die grijnzende kat uit alice als ik de man mag spelen in een relatie...
als ik dan zeg dat ik zou wensen dat zij borsten hadden, ben ik volgens mensen een lesbie... maar dat ben ik nou juist niet, ik heb 't uitgeprobeerd en het beviel niet echt. de plaatjes van de vrouwen die me wel opwinden zijn meestal gespierde vrouwen met kort haar en een beetje een mannelijke uitstraling...
het leukst vond ik nog in earth: final conflict het idee van de taelons die geen geslachten hebben, die een iets tussen een vrouwelijk en een mannelijk figuur in hebben zeg maar. ik zou zelf zo willen zijn, en ik zou willen dat m'n partner zo is.
dan ben je toch geen lesbie als je wel op mannen valt? en je bent ook geen travestiet of transsexueel als je toch niet helemaal wilt veranderen, of zie ik dat fout?
maar wat ben ik dan wel?![]()
idd niet alleen jij verandert, maar je omgeving ook, geef ze de tijd om te wennen bij mij duurde dat ongeveer een jaar, nu maken ze geen fouten meer met mannelijk of vrouwelijk.quote:op vrijdag 16 september 2005 07:01 schreef com.mentator het volgende:
niet iedereen zal er even gelukkig mee zijn en die gene die het wel geaccepteerd hebben kunnen er best nog wel eens moeite mee hebben, maar dat mag ook wel toch?!
ja idd!!!! dat bedoelde ik dus ook....quote:op vrijdag 16 september 2005 07:04 schreef danielluh het volgende:
hou er zeker rekening mee dat je mensen kan kwijtraken, maar voor die mensen krijg je veel meer leukere personen in je vriendinkring. heb hetzelf ook meegemaakt
had veel vrienden, en toen ineens stuk minder
de 3 wat zijn gebleven weet ik wat ik er aan heb en de nieuwe vrienden ook
ik heb ook erg veel respect voor de mensen die door zo'n hel gaan!!!quote:op vrijdag 16 september 2005 07:09 schreef danielluh het volgende:
is soms gemakkelijker als je hetzelf heb meegemaakt. het was zwaar om bijna iedereen te zien gaan, maar maand later besefte ik dat je aan hun toch niks had.
pijn zal het zeker doen, vooral zo pril aan het zware traject.
ik denk het niet hoor. hoewel ik zelf niets met mannenkleding heb, mis ik mijn spierkracht soms wel.quote:op vrijdag 16 september 2005 02:27 schreef sessy het volgende:
ik zou eigenlijk ook wel graag in mannenkleding (pakken dan vooral) rondlopen en gespierd zijn en zware dingen kunnen tillen en maar m'n borsten zou ik dus echt niet kwijt willen en of ik een lul wil weet ik niet (enerzijds wel, anderzijds niet)... en makeup vind ik ook wel leuk evenals rokken en zo. ben ik nou heel knetter?
misschien houd je gewoon niet van opgelegde rollenpatronen, en ben je in je denken erg mannelijk?quote:want als je van mensen die van geslacht willen veranderen hoort willen zij ook echt veranderen en ik heb dat niet zo. ik zou alleen bepaalde aspecten willen overnemen. mja en als ik dat aan mensen vertel lachen ze me vierkant uit, vooral als je ziet dat de mannen waar ik relaties mee heb vaak fysiek vrij vrouwelijk zijn maar ook mentaal veel vrouwelijker zijn dan ik en in relaties doodongelukkig ben als ik in een vrouwelijke rol word gepushed en juist gelukkig als die grijnzende kat uit alice als ik de man mag spelen in een relatie...
misschien travestiet, als je zo nu en dan over straat zou gaan als man, maar in je gewone leven als vrouw leeft, maar ook dat doe je niet volgens mij.. het zijn echter ook allemaal maar hokjes, waar lang niet iedereen inpast.quote:dan ben je toch geen lesbie als je wel op mannen valt? en je bent ook geen travestiet of transsexueel als je toch niet helemaal wilt veranderen, of zie ik dat fout?
misschien transgender.. geen man of vrouw, en iemand die zich niet wil conformeren aan opgelegde modellen en rollenpatronen.. maar ook dat betwijfel ik.quote:maar wat ben ik dan wel?![]()
het heeft niet alleen daarmee te maken hoor. naarmate je vordert in het traject leg je ook het masker wat je al die tijd hebt opgehad af, en blijkt dat je een totaal ander persoon bent dan wat men dacht dat je was. je "past" dan in veel gevallen ahw niet meer bij een andere persoon, en zo groei je langzaam uit elkaar..quote:op vrijdag 16 september 2005 07:01 schreef com.mentator het volgende:
doagere wat fijn dat je er voor jezelf uit bent en er wat aan gaat doen!!!
ik hoop voor je dat het achteraf allemaal waard was en dat je niet te veel mensen om je heen kwijt raakt!!!
zo wel zijn ze je niet waard vind ik, als echte vriend(in) 'hou' je onvoorwaardelijk van iemand, ook al voldoet hij/zij niet aan de maatschappelijke normen..
dat is een understatement.. voor familie is het vaak vreselijk, en ook best belastend.quote:niet iedereen zal er even gelukkig mee zijn en die gene die het wel geaccepteerd hebben kunnen er best nog wel eens moeite mee hebben, maar dat mag ook wel toch?!
in mijn geval zijn het vooral gevallen waarbij we uit elkaar gegroeid zijn, dat is iets wat ik ook eigenlijk pas vrij laat besefte..quote:op vrijdag 16 september 2005 07:09 schreef danielluh het volgende:
is soms gemakkelijker als je hetzelf heb meegemaakt. het was zwaar om bijna iedereen te zien gaan, maar maand later besefte ik dat je aan hun toch niks had.
pijn zal het zeker doen, vooral zo pril aan het zware traject.
dat is toch vrij heftig!quote:op vrijdag 16 september 2005 06:46 schreef danielluh het volgende:
[..]
volgens mij stuk of 8 zeker om alles functioneel te laten worden als bij een man, alleen een erektie krijgen zal met een pompie in de balzak moeten gebeuren
ook hier krijg je 1 of 2 correcties vaker bijquote:op vrijdag 16 september 2005 09:04 schreef betawolff het volgende:
[..]
dat is toch vrij heftig!
niet dat een mv srs zo licht is, maar dat is maar 1 operatie..
zo mogelijk en gewenst. het hangt een beetje af van de operatie-techniek en je eigen wensen..quote:op vrijdag 16 september 2005 09:17 schreef danielluh het volgende:
[..]
ook hier krijg je 1 of 2 correcties vaker bij
zoals verkleining van de schaamlippen
dat zeker, maar hoor wel van sommige dat je na je srs toch nog wel 1 correctie nodig hebt, maar dit is veelal een kleine ingreep, onder plaatselijke verdovingquote:op vrijdag 16 september 2005 09:20 schreef betawolff het volgende:
[..]
zo mogelijk en gewenst. het hangt een beetje af van de operatie-techniek en je eigen wensen..
bij sommige operatie-technieken kunnen de schaamlippen ook niet meteen goed gezet worden omdat het beschadigd is, en eerst moet genezen voordat er verder iets mee gedaan kan worden.quote:op vrijdag 16 september 2005 09:31 schreef danielluh het volgende:
[..]
dat zeker, maar hoor wel van sommige dat je na je srs toch nog wel 1 correctie nodig hebt, maar dit is veelal een kleine ingreep, onder plaatselijke verdoving
ja, en ze hebben een tijdje zonder srs chirurgen gezeten.quote:ik laat mij ook verrassen hoor, hoorde dat er nu in het vu een wachttijd was van 12 maanden zeker
ik heb zelf ook weinig vertrouwen in nederlandse chirurgen.. ik weet eigenlijk al zeker dat ik naar het buitenland uit ga wijken. kost iets meer en is iets bewerkelijker, maar wel betrouwbaarder..quote:op vrijdag 16 september 2005 10:13 schreef danielluh het volgende:
klopt, alleen 1 van die chirurgen zit nu in gent, vondt nederland teveel regeltjes hebben en de ander moet nog beginnen
en kanhai wil ik al helemaal niet, en van onselen doet het maar beperkt
ikzelf pak denk ik toch thailand. het wordt neit door het zf vergoed, maar het is aan de andere kant veel minder bureaucratisch om te regelen, en bovendien spreek ik geen duits.quote:op vrijdag 16 september 2005 10:53 schreef danielluh het volgende:
ik ben aan het kijken voor dr krege in essen (duitsland)
binnen europa wordt het vergoed door je ziekenfonds
in dec is mijn rlt voorbij en dan kijken waar ik het snelst aan de beurt ben
dan ben je nu al te laat... krege heeft op dit moment een wachtlijst van 15 maanden. het vu 10 maanden (laatste info van jos afgelopen woensdag). verzekeraars vergoeden het buitenland alleen als je 6 maanden eerder terecht kan.quote:op vrijdag 16 september 2005 10:53 schreef danielluh het volgende:
ik ben aan het kijken voor dr krege in essen (duitsland)
binnen europa wordt het vergoed door je ziekenfonds
in dec is mijn rlt voorbij en dan kijken waar ik het snelst aan de beurt ben
van onselen doet 2 srs'en per maand. in het vu opereren nu bouman en von trotzenburg... kanhai gaan ze 5 okt mee praten...quote:op vrijdag 16 september 2005 10:13 schreef danielluh het volgende:
klopt, alleen 1 van die chirurgen zit nu in gent, vondt nederland teveel regeltjes hebben en de ander moet nog beginnen
en kanhai wil ik al helemaal niet, en van onselen doet het maar beperkt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |