abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 22 juni 2005 @ 11:36:55 #51
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_28128027
quote:
op woensdag 22 juni 2005 11:35 schreef doagere het volgende:

alicey, de mensen die ik het verteld heb, mijn neef, mijn oma, mijn vriendin en mijn ouders respecteren het volledig. denk dat de rest er ook positief op reageert (thank god )
het feit dat zij het respecteren hoeft echter niet te betekenen dat ze er geen moeite mee hebben.
pi_28295530
quote:
op woensdag 22 juni 2005 11:36 schreef alicey het volgende:

[..]

het feit dat zij het respecteren hoeft echter niet te betekenen dat ze er geen moeite mee hebben.
klopt, maar als het zo is accepteren ze het wel.. tis natuurlijk ook nog een beetje onduidelijk atm..
pi_28297306
wow, wat een verhaal.... groot respect dat je het zo durft te vertellen!
heb geen advies voor je, maar ben erg blij te lezen dat je familie achter je staat!
heel veel sterkte / succes / wijsheid en liefde!
hou ons op de hoogte
je weet nooit wat er voor je staat, als de liftdeur opengaat
pi_28859817
hmm hmm overmorgen intake .. vind het allemaal wel spannend, maar aan de andere kant 'wacht' ik er al jaren op, en kijk er ook erg naar uit. slaap steeds slechter enzo, heb het gevoel dat ik dit moet doen.

ik zie wel wat de uitkomst word.
pi_28861719
quote:
op zaterdag 16 juli 2005 15:59 schreef doagere het volgende:
hmm hmm overmorgen intake .. vind het allemaal wel spannend, maar aan de andere kant 'wacht' ik er al jaren op, en kijk er ook erg naar uit. slaap steeds slechter enzo, heb het gevoel dat ik dit moet doen.

ik zie wel wat de uitkomst word.
er gebeurt niet echt veel bij de intake. standaard vragen zoals hoe lang je er al mee zit, en of er bepaalde ziektes in je familie voorkomen, of je rookt en drinkt etc. verwacht dus niet dat er iets spannends gebeurt.

het is wel je eerste "echte" stap voor een behandeling, en daarom erg spannend. ik was ook bloednerveus tijdens het intake-gesprek.
pi_28868451
dan valt het inderdaad nog wel mee.. maar het zou 3 uur duren stond er op de brief die ik gesuurd kreeg.
pi_28868491
quote:
op zaterdag 16 juli 2005 21:38 schreef doagere het volgende:
dan valt het inderdaad nog wel mee.. maar het zou 3 uur duren stond er op de brief die ik gesuurd kreeg.
3 uur? misschien dat in utrecht het een en ander dan anders gaat, en dat er direct een soort van screening plaatsvindt.. mijn intake duurde iets van 10 minuten. als je de intake hebt gedaan, kun je dan eens vertellen wat er zoal gebeurd is?
pi_28869476
quote:
op zaterdag 16 juli 2005 21:40 schreef betawolf het volgende:

[..]

3 uur? misschien dat in utrecht het een en ander dan anders gaat, en dat er direct een soort van screening plaatsvindt.. mijn intake duurde iets van 10 minuten. als je de intake hebt gedaan, kun je dan eens vertellen wat er zoal gebeurd is?
ik ga naar het umcg (groningen dus)

mja miesschien is daar de intake anders dan bij het vu ofzo.
pi_28869833
quote:
op zaterdag 16 juli 2005 22:18 schreef doagere het volgende:

[..]

ik ga naar het umcg (groningen dus)

mja miesschien is daar de intake anders dan bij het vu ofzo.
het zou kunnen. ook van groningen weet ik weinig over hoe het er daar verder aan toe gaat..
pi_28869979
quote:
op zaterdag 16 juli 2005 22:33 schreef betawolff het volgende:

[..]

het zou kunnen. ook van groningen weet ik weinig over hoe het er daar verder aan toe gaat..
heb je miesschien msn dan kunnen we denk ik wel verder praten
pi_28874879
edit

[ Bericht 57% gewijzigd door Alicey op 17-07-2005 09:00:29 (Wartaal) ]
bla bla
  zondag 17 juli 2005 @ 10:40:01 #62
74515 miarae
Here I Am
pi_28877076
hou ons op de hoogte doagere veel succes
Falling in love is scary, falling in love and knowing that other person is falling for you too is even scarier.
http://forum.fok.nl/topic/719509/1/50#28354644 HELP
pi_28934478
nou net op gestaan, zo weg. heb echt geen oog dicht gedaan.
pi_30607419
quote:
op dinsdag 19 juli 2005 06:19 schreef doagere het volgende:
nou net op gestaan, zo weg. heb echt geen oog dicht gedaan.
hoe is het gegaan?
  donderdag 15 september 2005 @ 17:45:33 #65
57690 danielluh
Ben mijn naam beu, maar jah
pi_30608209
ben ook wel benieuwt
Jaaa ik heb ook FOK PM :P
  donderdag 15 september 2005 @ 18:06:45 #66
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_30608976
quote:
op woensdag 22 juni 2005 07:08 schreef nonneke het volgende:
een vriendin van me (hm moet eigenlijk vriend zeggen) is nu bezig te 'transformeren' naar man, in oktober is de eerste operatie, en nu krijgtie veel hormonen, en heeft gister zn afbindhesje gehaald (voor de borsten). tduurt lang en tis een llllaaaaannnngggzzzaaaaammmmm proces, maar best intressant om van zo dichtbij te kunnen volgen

dapper van je om alles zo op te schrijven
de operatie is zomaar vervroegd, nouja de eerste operatie dan, volgende week ( ) gaan de borsten eraf (vu a'dam). zo spannend allemaal
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  donderdag 15 september 2005 @ 18:20:31 #67
69191 Varr
Hier ben ik, hierzo!!
pi_30609359
geslacht: vrouw

sorry
pi_30610529
quote:
op donderdag 15 september 2005 18:20 schreef varr het volgende:
geslacht: vrouw

sorry
wat wil je daar precies mee zeggen?
pi_30610557
quote:
op donderdag 15 september 2005 18:06 schreef nonneke het volgende:

[..]

de operatie is zomaar vervroegd, nouja de eerste operatie dan, volgende week ( ) gaan de borsten eraf (vu a'dam). zo spannend allemaal
vm's hebben het qua operaties helaas een stuk zwaarder.. weet je hoe lang hij er over zal doen om te herstellen en hoeveel operaties er nog volgen?
  donderdag 15 september 2005 @ 20:13:55 #70
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_30612905
quote:
op donderdag 15 september 2005 19:03 schreef betawolff het volgende:

[..]

vm's hebben het qua operaties helaas een stuk zwaarder.. weet je hoe lang hij er over zal doen om te herstellen en hoeveel operaties er nog volgen?
zij hij moet iig nog 2 weken in het vu blijven na deze operatie ivm kans op afstoten van de tepels (die worden verplaatst, die staan/zitten bij mannen anders dan vrouwen blijkbaar ) hoeveel operaties er nog volgen weet ik niet uit mn hoofd, zal het eens vragen
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_30624973
ik zou eigenlijk ook wel graag in mannenkleding (pakken dan vooral) rondlopen en gespierd zijn en zware dingen kunnen tillen en maar m'n borsten zou ik dus echt niet kwijt willen en of ik een lul wil weet ik niet (enerzijds wel, anderzijds niet)... en makeup vind ik ook wel leuk evenals rokken en zo. ben ik nou heel knetter?
want als je van mensen die van geslacht willen veranderen hoort willen zij ook echt veranderen en ik heb dat niet zo. ik zou alleen bepaalde aspecten willen overnemen. mja en als ik dat aan mensen vertel lachen ze me vierkant uit, vooral als je ziet dat de mannen waar ik relaties mee heb vaak fysiek vrij vrouwelijk zijn maar ook mentaal veel vrouwelijker zijn dan ik en in relaties doodongelukkig ben als ik in een vrouwelijke rol word gepushed en juist gelukkig als die grijnzende kat uit alice als ik de man mag spelen in een relatie...

als ik dan zeg dat ik zou wensen dat zij borsten hadden, ben ik volgens mensen een lesbie... maar dat ben ik nou juist niet, ik heb 't uitgeprobeerd en het beviel niet echt. de plaatjes van de vrouwen die me wel opwinden zijn meestal gespierde vrouwen met kort haar en een beetje een mannelijke uitstraling...
het leukst vond ik nog in earth: final conflict het idee van de taelons die geen geslachten hebben, die een iets tussen een vrouwelijk en een mannelijk figuur in hebben zeg maar. ik zou zelf zo willen zijn, en ik zou willen dat m'n partner zo is.

dan ben je toch geen lesbie als je wel op mannen valt? en je bent ook geen travestiet of transsexueel als je toch niet helemaal wilt veranderen, of zie ik dat fout?

maar wat ben ik dan wel?

[ Bericht 28% gewijzigd door Sessy op 16-09-2005 02:39:40 ]
  vrijdag 16 september 2005 @ 06:46:54 #72
57690 danielluh
pi_30626438
quote:
op donderdag 15 september 2005 19:03 schreef betawolff het volgende:

[..]

volgens mij stuk of 8 zeker om alles functioneel te laten worden als bij een man, alleen een erektie krijgen zal met een pompie in de balzak moeten gebeuren
pi_30626450
quote:
op vrijdag 16 september 2005 02:27 schreef sessy het volgende:
ik zou eigenlijk ook wel graag in mannenkleding (pakken dan vooral) rondlopen en gespierd zijn en zware dingen kunnen tillen en maar m'n borsten zou ik dus echt niet kwijt willen en of ik een lul wil weet ik niet (enerzijds wel, anderzijds niet)... en makeup vind ik ook wel leuk evenals rokken en zo. ben ik nou heel knetter?
want als je van mensen die van geslacht willen veranderen hoort willen zij ook echt veranderen en ik heb dat niet zo. ik zou alleen bepaalde aspecten willen overnemen. mja en als ik dat aan mensen vertel lachen ze me vierkant uit, vooral als je ziet dat de mannen waar ik relaties mee heb vaak fysiek vrij vrouwelijk zijn maar ook mentaal veel vrouwelijker zijn dan ik en in relaties doodongelukkig ben als ik in een vrouwelijke rol word gepushed en juist gelukkig als die grijnzende kat uit alice als ik de man mag spelen in een relatie...

als ik dan zeg dat ik zou wensen dat zij borsten hadden, ben ik volgens mensen een lesbie... maar dat ben ik nou juist niet, ik heb 't uitgeprobeerd en het beviel niet echt. de plaatjes van de vrouwen die me wel opwinden zijn meestal gespierde vrouwen met kort haar en een beetje een mannelijke uitstraling...
het leukst vond ik nog in earth: final conflict het idee van de taelons die geen geslachten hebben, die een iets tussen een vrouwelijk en een mannelijk figuur in hebben zeg maar. ik zou zelf zo willen zijn, en ik zou willen dat m'n partner zo is.

dan ben je toch geen lesbie als je wel op mannen valt? en je bent ook geen travestiet of transsexueel als je toch niet helemaal wilt veranderen, of zie ik dat fout?

maar wat ben ik dan wel?
wat jou weleens hierbij kan helpen zijn annebolen...
daar zittten veel testosteron-hormonen in daardoor lijken die gespierde vrouwen meestal een beetje op mannen.
maar kijk wel uit ermee want het staat niet voor niets op de 'zwarte' lijst.
en één voordeel jou pieletje zal niet verdwijnen
oh en anders heeft de huisarts misschien testosteron voor je op recept???
zal niet zo makkelijk zijn om daar één twee drie aan te komen maar er is vast wel een oplossing...

[ Bericht 4% gewijzigd door Com.mentator op 16-09-2005 07:05:16 ]
Je moet niet steeds dezelfde fouten maken
Er is keuze genoeg....
  vrijdag 16 september 2005 @ 07:00:37 #74
57690 danielluh
pi_30626456
oh en je libido zal met deze pille flink gaan stijgen, het effect van testosteron bij een vrouw. je periode kan stoppen en zo heb je nog meer van die bijwerkingen
pi_30626459
doagere wat fijn dat je er voor jezelf uit bent en er wat aan gaat doen!!!
ik hoop voor je dat het achteraf allemaal waard was en dat je niet te veel mensen om je heen kwijt raakt!!!
zo wel zijn ze je niet waard vind ik, als echte vriend(in) 'hou' je onvoorwaardelijk van iemand, ook al voldoet hij/zij niet aan de maatschappelijke normen..
niet iedereen zal er even gelukkig mee zijn en die gene die het wel geaccepteerd hebben kunnen er best nog wel eens moeite mee hebben, maar dat mag ook wel toch?!
als jij maar gelukkig bent dat is het aller belangrijkste wat er is!!!
ik vind het ook erg jammer voor je dat je er zolang mee hebt moeten vechten en dat alleen maar omdat de maatschappij het niet vind kunnen.
ik vind het super voor en van je en ik wens je heel veel sterkte bij dit moeilijke proces maar het is het allemaal waard toch?
you go girl!!!!!
Er is keuze genoeg....
  vrijdag 16 september 2005 @ 07:04:11 #76
57690 danielluh
pi_30626470
hou er zeker rekening mee dat je mensen kan kwijtraken, maar voor die mensen krijg je veel meer leukere personen in je vriendinkring. heb hetzelf ook meegemaakt
had veel vrienden, en toen ineens stuk minder
de 3 wat zijn gebleven weet ik wat ik er aan heb en de nieuwe vrienden ook
  vrijdag 16 september 2005 @ 07:05:35 #77
57690 danielluh
pi_30626474
quote:
op vrijdag 16 september 2005 07:01 schreef com.mentator het volgende:

niet iedereen zal er even gelukkig mee zijn en die gene die het wel geaccepteerd hebben kunnen er best nog wel eens moeite mee hebben, maar dat mag ook wel toch?!
idd niet alleen jij verandert, maar je omgeving ook, geef ze de tijd om te wennen bij mij duurde dat ongeveer een jaar, nu maken ze geen fouten meer met mannelijk of vrouwelijk.
ga het niet pushen dan bereik je het tegendeel dat mensen je gaan afstoten
pi_30626482
quote:
op vrijdag 16 september 2005 07:04 schreef danielluh het volgende:
hou er zeker rekening mee dat je mensen kan kwijtraken, maar voor die mensen krijg je veel meer leukere personen in je vriendinkring. heb hetzelf ook meegemaakt
had veel vrienden, en toen ineens stuk minder
de 3 wat zijn gebleven weet ik wat ik er aan heb en de nieuwe vrienden ook
ja idd!!!! dat bedoelde ik dus ook....

thanks danielluh
Er is keuze genoeg....
  vrijdag 16 september 2005 @ 07:09:09 #79
57690 danielluh
pi_30626492
is soms gemakkelijker als je hetzelf heb meegemaakt. het was zwaar om bijna iedereen te zien gaan, maar maand later besefte ik dat je aan hun toch niks had.

pijn zal het zeker doen, vooral zo pril aan het zware traject.
pi_30626541
quote:
op vrijdag 16 september 2005 07:09 schreef danielluh het volgende:
is soms gemakkelijker als je hetzelf heb meegemaakt. het was zwaar om bijna iedereen te zien gaan, maar maand later besefte ik dat je aan hun toch niks had.

ik heb ook erg veel respect voor de mensen die door zo'n hel gaan!!!
ik baal ook soms zo van deze wereld dat dit soort dingen en homo zijn etc... niet gewoon geaccepteerd zijn!!!
die mensen begrijpen niet wat je deze persoon aan doet terwijl deze het al zo moeilijk met zich zelf hebben...

maar wat je zegt dat is idd de beste instelling maar voordat je zover bent heb je wel al een hoop verdriet gehad om deze mensen, want hoe dan ook je wilt ze niet kwijt en je zal je ook best wel verraden voelen door ze.
of zie ik dat verkeerd??
Er is keuze genoeg....
  vrijdag 16 september 2005 @ 08:00:59 #81
57690 danielluh
pi_30626857
je voelt je ook wel verraden, maar de mensen die je overhoudt daar kan je wle je hand voor in het vuur steken.

tegenwoordig maken mensen zich drukker over wat andere zijn of doen, dan dat ze eens naar zich zelf kijken en hun eigen problemen.
in het begin is alles zwaar, maar naar mate je doel nadert des te gelukkiger je wordt.
en laat maar eens iemand zeggen dat ze echt weten wat ze willen of dat ze echt kunnen zeggen wie ze zijn?

een transsexueel wordt behoorlijk geconfronteerd met zich zelf .
pi_30627383
quote:
op vrijdag 16 september 2005 02:27 schreef sessy het volgende:
ik denk het niet hoor. hoewel ik zelf niets met mannenkleding heb, mis ik mijn spierkracht soms wel.
je zou ook op geen enkele manier transseksueel te noemen zijn op die manier, omdat het je puur gaat om de praktische aspecten.
quote:
misschien houd je gewoon niet van opgelegde rollenpatronen, en ben je in je denken erg mannelijk?
quote:
misschien travestiet, als je zo nu en dan over straat zou gaan als man, maar in je gewone leven als vrouw leeft, maar ook dat doe je niet volgens mij.. het zijn echter ook allemaal maar hokjes, waar lang niet iedereen inpast.
quote:
maar wat ben ik dan wel?
misschien transgender.. geen man of vrouw, en iemand die zich niet wil conformeren aan opgelegde modellen en rollenpatronen.. maar ook dat betwijfel ik.

je bent gewoon sessy.
pi_30627413
quote:
op vrijdag 16 september 2005 07:01 schreef com.mentator het volgende:
doagere wat fijn dat je er voor jezelf uit bent en er wat aan gaat doen!!!
ik hoop voor je dat het achteraf allemaal waard was en dat je niet te veel mensen om je heen kwijt raakt!!!
zo wel zijn ze je niet waard vind ik, als echte vriend(in) 'hou' je onvoorwaardelijk van iemand, ook al voldoet hij/zij niet aan de maatschappelijke normen..
het heeft niet alleen daarmee te maken hoor. naarmate je vordert in het traject leg je ook het masker wat je al die tijd hebt opgehad af, en blijkt dat je een totaal ander persoon bent dan wat men dacht dat je was. je "past" dan in veel gevallen ahw niet meer bij een andere persoon, en zo groei je langzaam uit elkaar..
quote:
dat is een understatement.. voor familie is het vaak vreselijk, en ook best belastend.
  vrijdag 16 september 2005 @ 09:03:19 #84
57690 danielluh
pi_30627424
morge betaatje
pi_30627428
quote:
op vrijdag 16 september 2005 07:09 schreef danielluh het volgende:

in mijn geval zijn het vooral gevallen waarbij we uit elkaar gegroeid zijn, dat is iets wat ik ook eigenlijk pas vrij laat besefte..
pi_30627434
quote:
op vrijdag 16 september 2005 09:03 schreef danielluh het volgende:
morge betaatje
hoi daantje
pi_30627446
quote:
op vrijdag 16 september 2005 06:46 schreef danielluh het volgende:

[..]

volgens mij stuk of 8 zeker om alles functioneel te laten worden als bij een man, alleen een erektie krijgen zal met een pompie in de balzak moeten gebeuren
dat is toch vrij heftig!

niet dat een mv srs zo licht is, maar dat is maar 1 operatie..
  vrijdag 16 september 2005 @ 09:15:23 #88
57690 danielluh
pi_30627599
zijn vooral corrrecties van de vagina naar penis, heb mij door 1 laten vertellen dat het er stuk of 8 waren incl borsten verwijderen

werd mij toen verteld door een amerikaanse v-m trans
  vrijdag 16 september 2005 @ 09:17:26 #89
57690 danielluh
pi_30627623
quote:
op vrijdag 16 september 2005 09:04 schreef betawolff het volgende:

[..]

dat is toch vrij heftig!

niet dat een mv srs zo licht is, maar dat is maar 1 operatie..
ook hier krijg je 1 of 2 correcties vaker bij
zoals verkleining van de schaamlippen
pi_30627662
quote:
op vrijdag 16 september 2005 09:17 schreef danielluh het volgende:

[..]

ook hier krijg je 1 of 2 correcties vaker bij
zoals verkleining van de schaamlippen
zo mogelijk en gewenst. het hangt een beetje af van de operatie-techniek en je eigen wensen..
  vrijdag 16 september 2005 @ 09:31:14 #91
57690 danielluh
pi_30627820
quote:
op vrijdag 16 september 2005 09:20 schreef betawolff het volgende:

[..]

zo mogelijk en gewenst. het hangt een beetje af van de operatie-techniek en je eigen wensen..
dat zeker, maar hoor wel van sommige dat je na je srs toch nog wel 1 correctie nodig hebt, maar dit is veelal een kleine ingreep, onder plaatselijke verdoving
aangezien je pas echt goed het resultaat kan zien als de wonden dicht zijn

ik laat mij ook verrassen hoor, hoorde dat er nu in het vu een wachttijd was van 12 maanden zeker
  vrijdag 16 september 2005 @ 09:34:08 #92
57690 danielluh
pi_30627883
bij kanhai hebbie er wat meer nodig
pi_30627970
quote:
op vrijdag 16 september 2005 09:31 schreef danielluh het volgende:

[..]

dat zeker, maar hoor wel van sommige dat je na je srs toch nog wel 1 correctie nodig hebt, maar dit is veelal een kleine ingreep, onder plaatselijke verdoving
bij sommige operatie-technieken kunnen de schaamlippen ook niet meteen goed gezet worden omdat het beschadigd is, en eerst moet genezen voordat er verder iets mee gedaan kan worden.
quote:
ik laat mij ook verrassen hoor, hoorde dat er nu in het vu een wachttijd was van 12 maanden zeker
ja, en ze hebben een tijdje zonder srs chirurgen gezeten. het laatste wat ik zelf heb gehoord is dat ze zelf 2 chirurgen krijgen, en dat van onselen en kanhai ook operaties voor het vu blijven uitvoeren. men hoopt de wachtlijsten binnen een jaar te hebben weggewerkt..
  vrijdag 16 september 2005 @ 10:13:56 #94
57690 danielluh
pi_30628589
klopt, alleen 1 van die chirurgen zit nu in gent, vondt nederland teveel regeltjes hebben en de ander moet nog beginnen

en kanhai wil ik al helemaal niet, en van onselen doet het maar beperkt
pi_30628642
quote:
op vrijdag 16 september 2005 10:13 schreef danielluh het volgende:
klopt, alleen 1 van die chirurgen zit nu in gent, vondt nederland teveel regeltjes hebben en de ander moet nog beginnen

ik heb zelf ook weinig vertrouwen in nederlandse chirurgen.. ik weet eigenlijk al zeker dat ik naar het buitenland uit ga wijken. kost iets meer en is iets bewerkelijker, maar wel betrouwbaarder..
  vrijdag 16 september 2005 @ 10:53:04 #96
57690 danielluh
pi_30629385
ik ben aan het kijken voor dr krege in essen (duitsland)
binnen europa wordt het vergoed door je ziekenfonds
in dec is mijn rlt voorbij en dan kijken waar ik het snelst aan de beurt ben
pi_30629677
quote:
op vrijdag 16 september 2005 10:53 schreef danielluh het volgende:
ikzelf pak denk ik toch thailand. het wordt neit door het zf vergoed, maar het is aan de andere kant veel minder bureaucratisch om te regelen, en bovendien spreek ik geen duits.
pi_30629679
quote:
op vrijdag 16 september 2005 10:53 schreef danielluh het volgende:
dan ben je nu al te laat... krege heeft op dit moment een wachtlijst van 15 maanden. het vu 10 maanden (laatste info van jos afgelopen woensdag). verzekeraars vergoeden het buitenland alleen als je 6 maanden eerder terecht kan.
Alleen met je hart kun je goed zien; het wezenlijke is voor de ogen onzichtbaar...
chantalcoolsma.nl
pi_30629725
quote:
op vrijdag 16 september 2005 10:13 schreef danielluh het volgende:

van onselen doet 2 srs'en per maand. in het vu opereren nu bouman en von trotzenburg... kanhai gaan ze 5 okt mee praten...
Alleen met je hart kun je goed zien; het wezenlijke is voor de ogen onzichtbaar...
chantalcoolsma.nl
  vrijdag 16 september 2005 @ 11:08:21 #100
57690 danielluh
pi_30629781
nou ik zie het allemaal ook wel, zoals je vanmorgen al op msn heb geschreeuwt met die nieuwe regel van ziekenfonds. als dat idd zo zou zijn zou je dus alles vergoed kunnen krijgen dus ook laseren, dat is ook een uiterlijke kenmerk

en als laatste kan ik ook nog naar thailand gaan, heb al 3000 euro bijelkaar
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')