abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28075811
Ik heb aanstaande woensdag een sollicitatie voor de functie medewerker buitendienst. Alleen met dat geweldige weer wat er aan komt, wat trek ik aan? Aangezien de meeste medewerkers buitendienst een pak aanhebben, ben ik nu best wel aan het twijfelen... Heeft iemand een idee?
pi_28075874
oh omdat het mooi weer is, voldoet een korte broek met nikes
Wat denk je zelf?
"I'm the master of low expectations." George W. Bush, aboard Air Force One, June 4, 2003
pi_28075909
quote:
Op zondag 19 juni 2005 23:04 schreef Sjonnjoop het volgende:
oh omdat het mooi weer is, voldoet een korte broek met nikes
Wat denk je zelf?
Dat ik geen korte broek aan kan, snap ik ook wel.

Zie je mij dat zeggen, dat ik in de korte broek ga?
pi_28075926
gewoon je begravenispak uit de kast halen en in het zwart gaan
pi_28075977
Kan een mod even een a in de topic-titel erbij zetten?
pi_28076011
LOL
pi_28076088
quote:
Op zondag 19 juni 2005 23:05 schreef fratsman het volgende:

[..]

Dat ik geen korte broek aan kan, snap ik ook wel.

Zie je mij dat zeggen, dat ik in de korte broek ga?
wat wil je horen dan, welke kleur pak je aan moet?
"I'm the master of low expectations." George W. Bush, aboard Air Force One, June 4, 2003
pi_28076178
heb je een linnen pak? Of iets lichters. Wel een pak uiteraard, alleen geen wol, veel te warm voor.
pi_28076256
Maar bijvoorbeeld een broek + hemd, kan dat ook? Zonder colbert dus...
pi_28076316
colbert+pantalon

als je vrije tijds kleren doet ziet de baas dat je problemen met warm weer hebt
<b>This world is one of sadness. Battle brings death. Death brings sorrow. The living may not hear them. Their voices may fall upon deaf ears. But make no mistake - the dead... are not silent.
</b>
pi_28076416
Wat voor medewerker buitendienst? Een account manager moet anders gekleed gaan als een installatiemedewerker.
** Als iedereen eens net zo perfect was als ik zou moeten zijn **
pi_28076449
quote:
Op zondag 19 juni 2005 23:19 schreef Lucky8 het volgende:
Wat voor medewerker buitendienst? Een account manager moet anders gekleed gaan als een installatiemedewerker.
Voor een bedrijf in zoetwaren en dergelijke...
  zondag 19 juni 2005 @ 23:22:07 #13
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_28076489
zou gewoon colbertje doen ten behoeve van de goede eerste indruk, en dat zodra je zit uittrekken
Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
pi_28076576
Verkoop neem ik aan? Pak en stropdas. Ook als het warm is. Ga je met de auto, pak er dan een met airco, en zorg voor verse deodorant. En let op zweethanden, ga vooraf even naar het toilet en was/droog de handen. Je gaat nu jezelf verkopen, in de buitendienst moet je je baas verkopen. Zelfde trucje, dus je moet nu laten zien dat je het kunt. Kleding, uiterlijk maar ook zaken als zweten, geur, taal zijn van cruciaal belang.
pi_28076649
quote:
Op zondag 19 juni 2005 23:24 schreef Lucky8 het volgende:
Verkoop neem ik aan? Pak en stropdas. Ook als het warm is. Ga je met de auto, pak er dan een met airco, en zorg voor verse deodorant. En let op zweethanden, ga vooraf even naar het toilet en was/droog de handen. Je gaat nu jezelf verkopen, in de buitendienst moet je je baas verkopen. Zelfde trucje, dus je moet nu laten zien dat je het kunt. Kleding, uiterlijk maar ook zaken als zweten, geur, taal zijn van cruciaal belang.
Dit is info waar ik iets aan heb. Ik denk dat ik dit maar ter harte neem, aangezien een gewone nette broek en hemd niet erg ter harte zal worden genomen... (denk ik.)
  zondag 19 juni 2005 @ 23:29:57 #16
19149 Seraphin
De echte, en dat proef je!
pi_28076715
Pak. Punt.

Als je mazzel hebt, dan heb je een licht (qua stof) zomerpak, anders dan moet je het dat uurtje maar vol zien te houden. Als je bang bent dat bepaalde klieren aan de oppervlakte van je lichaam ervoor zorgen dat de plaatselijke luchtverontreiniging dermate escaleert dat dit benadelend kan gaan werken, dan kun je overwegen alleen een pantalon & overhemd te dragen (wel stropdas).

Maar dat wordt een beetje een judgment call. Zo warm wordt het morgen toch niet? Ik neem aan dat het gesprek in een normaal kantoor wordt gehouden en niet in een metalen doos van 2*2.
Op dinsdag 8 november 2005 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Laten we even serieus en ontopic verder discussieren!
pi_28076800
Het gesprek is woensdag en vind plaats in Amsterdam (Woon zelf in Venlo.) Daarom stel ik de vraag ook. ben zelf van plan om met de trein te gaan...
  zondag 19 juni 2005 @ 23:36:55 #18
35415 nightfall
sickminded
pi_28076929
ik heb van de week zelf ook een gesprekje of 2,. ik trek gewoon een lange nette broek aan met daarboven een nette blouse,. neem gewoon een lichte broek met een niet te donker blousje,. ziet er fris uit, maar toch netjes.
  zondag 19 juni 2005 @ 23:37:37 #19
35415 nightfall
sickminded
pi_28076948
quote:
Op zondag 19 juni 2005 23:33 schreef fratsman het volgende:
Het gesprek is woensdag en vind plaats in Amsterdam (Woon zelf in Venlo.) Daarom stel ik de vraag ook. ben zelf van plan om met de trein te gaan...
ben je van plan die afstand elke dag te gaan overbruggen?
  zondag 19 juni 2005 @ 23:37:44 #20
19149 Seraphin
pi_28076951
Dan kun je denk ik wel een pak aan. Zolang je nog niet bent gearriveerd kun je gewoon je jasje over de arm nemen. Desnoods doe je het boordknoopje los en je stropdas wat losser. Dat kun je dan de laatste 5 minuten weer goed doen.
pi_28076996
Gewoon in pak! Altijd! Wel zou ik het colbert uitlaten totdat je bijna op de plaats van bestemming bent, een deo meenemen en idd even je handen wassen voordat je het gesprek aangaat. De meeste mensen hebben er in de loop van het gesprek geen moeite mee als je tegen die tijd je colbert uittrekt..

Succes
Ik denk altijd goed na voordat ik iets stoms zeg!
  zondag 19 juni 2005 @ 23:39:42 #22
19149 Seraphin
pi_28077001
quote:
Op zondag 19 juni 2005 23:36 schreef nightfall het volgende:
ik heb van de week zelf ook een gesprekje of 2,. ik trek gewoon een lange nette broek aan met daarboven een nette blouse,. neem gewoon een lichte broek met een niet te donker blousje,. ziet er fris uit, maar toch netjes.
Ik denk dat het allemaal een beetje afhangt van de functie waar je voor gaat, en de cultuur van het bedrijf. Vooral dat laatste moet je rekening mee houden. Als je naar ABN-AMRO gaat dan zou ik *altijd* een pak aantrekken.
  zondag 19 juni 2005 @ 23:40:50 #23
35415 nightfall
sickminded
pi_28077035
quote:
Op zondag 19 juni 2005 23:39 schreef Seraphin het volgende:

[..]

Ik denk dat het allemaal een beetje afhangt van de functie waar je voor gaat, en de cultuur van het bedrijf. Vooral dat laatste moet je rekening mee houden. Als je naar ABN-AMRO gaat dan zou ik *altijd* een pak aantrekken.
daar heb je gelijk in,. maar voor technische functies is dat echt niet nodig hoor.
pi_28077082
quote:
Op zondag 19 juni 2005 23:37 schreef nightfall het volgende:

[..]

ben je van plan die afstand elke dag te gaan overbruggen?
Nee. Sollicitatie is voor een functie in de regio Limburg, maar het bedrijf wat de vacature moet vervullen zit in A'dam.
  maandag 20 juni 2005 @ 10:10:23 #25
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_28081784
Pak... heel simpel.

Wat je kan doen is zorgen dat je een strak t-shirt onder je overhemd aan doet.. dat houdt het meeste zweet tegen.. en kies wat je doet met je jasje. Als je het besluit aan te trekken, moet je het pas na het gesprek weer uit doen....
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  maandag 20 juni 2005 @ 11:28:44 #26
121913 Exciter101
Not leaving in silence!!
pi_28083802
Ja, gewoon in pak. Als je met de trein gaat: das pas om als je het bedrijf binnen gaat en dan ook pas je jasje aan. Even langs de toiletten om je handen te wassen en je op te frissen. En ga er maar vanuit dat in het bedrijf zelf de airco gewoon lekker aanstaat.

En doe vooral GEEN linnen aan: dat ziet er niet uit als je er mee in de trein/auto hebt gezeten. Ik heb ook een buitendienst functie, maar draag nooit linnen. Geeft zo'n rommelige indruk als je gekreukt en al in gesprek zit.

Succes!
Never want to come down, never want to put my feet back down on the ground.
  maandag 20 juni 2005 @ 11:31:25 #27
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_28083882
wel een pak, maar dan een lichte kleur, echt iets zomers! Dus ren naar de winkel!
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  dinsdag 21 juni 2005 @ 22:54:01 #28
83828 RelaxedM
Beetje jammer!
pi_28117790
Ik zou gewoon netjes in pak gaan. Niks lichte kleuren ofzo. Gewoon donker pak met krijtstreep of effen, licht overhemd, nette stropdas...Buitendienstmensen moeten gewoon iets zakelijks uitstralen. Ik neem vaak sollicitatiegesprekken af en ja er wordt echt op kleding gelet! 1e indruk is erg belangrijk.
pi_28120481
Trek een jurk aan.
GIRO 800800
  woensdag 22 juni 2005 @ 00:58:02 #30
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_28121570
Nette broek (geen spijkerbroek dus) en net overhemd ... met dit weer is een colbert idioot overdreven ~:-/ Dat ziet de persoon met wie je praat ook in hoor.Je moet er netjes representatief staan. (let op je overhemd knoopjes) maar niet te overdressed, zeker niet naar gelang dit weer.

Zwart overhemd daar zie je geen zweet plekken in ~:-P De broek een wat lichtere kleur (grijzig?) en nette schoenen ...

In short, gewoon netjes kleden. Oorbellen en lip piercings ed. uit doen duh, haar netjes doen, beetje deo gebruiken en wat aftershave (NIET het hele flessie erop!) en vooral, jezelf blijven.
Dum de dum
  woensdag 22 juni 2005 @ 03:30:36 #31
46960 StefanP
polemicist
pi_28123031
Vergeet niet voor je gesprek even je gezicht af te nemen met wat WC papier of zo als het warm is, het komt niet zo netjes over als je helemaal loopt te glimmen.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_28123840
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 00:58 schreef Fe2O3 het volgende:

Zwart overhemd daar zie je geen zweet plekken in ~:-P De broek een wat lichtere kleur (grijzig?) en nette schoenen ...
juist wit,. in zwart zie je elke donkere plek nog eens extra , trouwens voor zwart is het te heet, wit kan meer hebben.

is dat gesrpek niet allang al geweest btw ? :p
pi_28124642
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 00:09 schreef Notoire_Gek het volgende:
Trek een jurk aan.
Je doet je naam eer aan he?

Ontopic:

Grijze pantalon met licht hemd. Ik neem m'n colbert mee, en trek het pas aan als ik op de plaats van bestemming ben. Neem wel aan dat ze in zo'n kantorencomplex een fatsoenlijke airco hebben. 12 uur de trein, 14.00-14.15 op plaats van bestemming, ik ga nog wel even in de stationsrestauratie zitten, fris me daar op, en loop dan op m'n gemak naar het opgegeven adres.
pi_28124732
die colbert kan je thuis laten met dit weer
pi_28125622
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 09:34 schreef janimie het volgende:
die colbert kan je thuis laten met dit weer
voor het weer wel ja, als medewerker buitendienst wordt echter een zekere presentatie van je verwacht naar de klanten toe, als je dan zonder colbert bij de sollicitatie komt, geeft dat denk ik niet zo'n goede eerste indruk
pi_28125661
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 10:10 schreef addie84 het volgende:

[..]

voor het weer wel ja, als medewerker buitendienst wordt echter een zekere presentatie van je verwacht naar de klanten toe, als je dan zonder colbert bij de sollicitatie komt, geeft dat denk ik niet zo'n goede eerste indruk
Daarom juist, dat ding gaat over m'n arm mee, en vlak voor de deur gaat ie aan. En als ik weer wegga weer uit.
pi_28126056
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 10:11 schreef fratsman het volgende:

[..]

Daarom juist, dat ding gaat over m'n arm mee, en vlak voor de deur gaat ie aan. En als ik weer wegga weer uit.
dat kan prima inderdaad en dan inderdaad even je handen wassen en gezicht deppen, niks aan de hand
pi_28147752
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 10:26 schreef addie84 het volgende:

[..]

dat kan prima inderdaad en dan inderdaad even je handen wassen en gezicht deppen, niks aan de hand
En zo heb ik het ook precies gedaan. Geen centje pijn gehad, alleen in de trein op de terugweg heb ik me de barsten gezweet!
pi_28149361
En en en? hoe ging het?
pi_28183618
wat belachelijk eigenlijk, Dat je zulke ongemakkelijke en gedwongen kleding aanmoet om "netjes"te zijn.
sorry voor al m'n typfouten
  vrijdag 24 juni 2005 @ 08:22:32 #41
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_28183782
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 07:58 schreef surferr het volgende:
wat belachelijk eigenlijk, Dat je zulke ongemakkelijke en gedwongen kleding aanmoet om "netjes"te zijn.
Nee hoor.... dat gewoon normaal.... hoort bij het vak...
bedrijfskleding he... zo je wil
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_28183840
Ik zou in korte broek gaan...
Maar je dan op Amsterdam CS (toilet burger king of zo) omkleden... ben je fris en fruitig en kan je droog en schoon naar je sollicitatie... Maar woensdag is het al een stuk koeler dus er is weinig probleem denk ik...

Als ik een sollicitatie af moeten nemen en met 32 graden zit iemand tegenover me met colbert en stropdas, dan verklaar ik die persoon voor gek.
...
pi_28183886
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 08:22 schreef avotar het volgende:

[..]

Nee hoor.... dat gewoon normaal.... hoort bij het vak...
bedrijfskleding he... zo je wil
ik weet wel dat het "normaal" is, en dat het zo hoort.

maar dat is juist het belachelijke ervan ,dat het zo hoort om een pak aan te doen.

Ik bedoel, je doet kleren aan tegen de kouw of warmte enzo , En om netjes te zijn zijn er toch wel meer mogelijkheden dan een pak.

Maar alleen een pak wordt als "normaal,netjes"beschouwd.
sorry voor al m'n typfouten
  vrijdag 24 juni 2005 @ 11:21:49 #44
90641 Uiteraard
mooi hè ? alles.....
pi_28187835
je kan ook gewoon van te voren opbellen om

- de afspraak naar de morgen te verplaatsen
- vragen naar de etiquette

is toch een normale vraag ?
pi_28207193
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 08:29 schreef Kos het volgende:
Maar je dan op Amsterdam CS (toilet burger king of zo) omkleden... ben je fris en fruitig en kan je droog en schoon naar je sollicitatie... Maar woensdag is het al een stuk koeler dus er is weinig probleem denk ik...

Als ik een sollicitatie af moeten nemen en met 32 graden zit iemand tegenover me met colbert en stropdas, dan verklaar ik die persoon voor gek.
Natuurlijk, maar voor wie zou je kiezen las het om een representatieve functie gaat: iemand in net kostuum, fris en schijnbaar niet onder de indruk van de hitte, of iemand met korte mouwen en god verhoede een korte broek, al of niet bezweet? Mijn keuze is duidelijk hoor. Er zijn nog steeds veel mensen, dus klanten, die op formele kleding letten. Zeker als het gaat om account mangers/verkopers/hoe je ze ook verder noemt.
  vrijdag 24 juni 2005 @ 22:33:44 #46
114913 AmyLee
Dus... :P
pi_28207327
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 08:29 schreef Kos het volgende:

Volgens mij was het eergister OS is van zondag 19juni
Hoi :W
pi_28207398
Maatpak. Als je geen maatpak hebt, dan maar casual. Zeker geen C&A pak aantrekken, want daar prikken ze zo doorheen.
@find the_riaa_cant_touch_me.mp3
  vrijdag 24 juni 2005 @ 23:27:30 #48
83828 RelaxedM
Beetje jammer!
pi_28209002
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 22:35 schreef hi2uplz het volgende:
Maatpak. Als je geen maatpak hebt, dan maar casual. Zeker geen C&A pak aantrekken, want daar prikken ze zo doorheen.
Dit is dus onzin, een pak is een pak...En omdat men niet bij Oger inkopen heeft gedaan moet men dus casual? Uhuh dacht het niet...
pi_28211870
En ik ben "Te licht bevonden" voor de functie, dus van mij mag er een slotje op!
pi_28211894
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 01:10 schreef fratsman het volgende:
En ik ben "Te licht bevonden" voor de functie, dus van mij mag er een slotje op!
Te licht? Moest je op de weegschaal gaan staan?
Ja, die met de ballen in de bek.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')