Cateclysme is gearriveerd in de VSNiet onder de vorm van een tsunamie zoals in Zuidoost- Azie. Geen supervulkaan die de lucht is ingegaan.
Ook geen verwoestende aardbeving die een gedeelte van de VS in zee laat verdwijnen.
Niets van de dat alles.
Het was de orkaan katrina die voor al dit onheil zorgde.
Maar is da wel zo?
Orkanen staan bekend om rampen te veroorzaken, mensen hun leven en eigendommen te vernietigen, landerijen onder water te zetten.
Af en toe wordt een stad half onder water gezet en dan hebben we het zo een beetje gehad en dat noemen we dus een ramp.
Maar wat we deze week op ons bord hebben gekregen tart alle verbeelding en is bijna met geen pen te beschrijven.
Wat hoogsten een ramp had mogen zijn is uitgedraaid op een cateclysme. De metropool New Orleans is niet meer. De cultuur- metropool New Orleans is verdwenen onder de golven. Niet door de stormwinden van Katrina. Niet door de meters hoge stormvloed die uit de Golf van Mexico kwam niet door de machtige Missippi rivier.
Neen het kabbelende water van het meer Pontchartrain. Het kabbelende water van 'lake pontchartrain' heeft New-Orleans naar de fabelen van Atlantis gestuurd. Samen met haar bevolking en de vreselijke taferelen die daarmee gepaard gaan.
Waar was de voorbereiding?
waar was de hulp ?
Nergens! nada! niets!
Awel als je van een natuurramp een cateclysme wilt maken dan is het dat juist wat je moet doen.
Nada, niets, niemendal en dat is wat er gebeurd is.
Volgens mijn inziens kun je dit niet anders omschrijven als criminele nalatigheid. In het engels hebben ze een beter woord voor 'criminal intent'.
Om af te sluiten wil ik hier toch even meegeven.
De berichtgeving van Sorchaa Faal tijdens en over orkaan Katrina. Toch omdat ik deze artikelen regelmatig heb gebruikt om het topic te ondersteunen. Is het interressant om eens te zien hoe zij hebben bericht en wat daar van aan was.
Let vooral hoe zij de storm hebben ingeschat en vergelijk dat met de berichtgeving die wij toen kregen. In het begin hadden velen het gevoel dat het nog dik was meegevallen. niets was minder waar natuurrlijk.
‘
Unprecedented’ Super Storm Threatens American Economy as American President Declares Martial Law, Pressure on New Madrid Fault Zone Reaches ‘Unseen’ LevelsUit dit artikel wil ik een stukje posten omdat het een belangrijk " detail " is en is ook bevestigd tijdens het nieuws op canvas waar een Amerika-kenner hier ook op wees.
"The significance to these State of Emergencies being declared, according to Russian Intelligence Analysts, is that the Americans Presidents declaration of Federal Rule (Martial Law) over these regions came before the Governors of those States most affected had requested assistance from their Federal Government as is extremely rare in that country."
...
Eigenaardig toch. Bush was zogezegd niet voorbereid en toch dagen voor de storm verklaard hij martial law. Een bijna ongezienne maatregel volgens Amerikaanse normen en die Bush totale controle gaf over de drie staten alvorens de gouverneurs die hadden. Hmm waarom zo'n driftig gedrag Mr.Bush?
Wou je de hulpverlening coordineren?
Zeggen ze niet dat een pyromaan steeds terugkeerd naar de plaats van de misdaad.
Catastrophic Disaster of ‘Biblical Proportions’ Strikes United States, Entire Geography of Region Altered as Super Storm Rated as Worst In Recorded History‘Descent Into Hell’, 50,000 Lives Bring Apocalyptic Warning to All Citizens of United States, the World Cries ‘You Are Not Alone’, They Cannot HearMassive Cosmic Blasts Hit Southern Hemisphere as Western Coastal Regions of United States me ‘Dead Zone’ and Global Weather System Near Catastrophic Failure 50,000 Dead as New Orleans Declared ‘Dead City’, United States Military Orders Elite Special Forces from Iraq to Restore Order as Refuges Become ‘Ruthless Mob’Veel lees plezier.
[ Bericht 0% gewijzigd door francorex op 04-09-2005 18:55:20 ]