Zullen de Friezen straks leuk vinden als het gas allemaal onder hun huizen vandaan is gezogen.quote:Op maandag 20 juni 2005 18:55 schreef BaajGuardian het volgende:
tja olie uit de grond , onderaarse verschuivingen he
maar daar zijn mensen nog te dom voor om dat in te zien
Waar heb je deze informatie vandaan ?quote:Op zondag 19 juni 2005 22:54 schreef Mirel het volgende:
2012 nadert ook, en wetenschappers zeggen dat dan de magnetische polen omdraaien, en dat gaat gepaard met natuurrampen. ''The big one' is daar volgens mij een onderdeel van.
Hoe zit het dan met mij TomTom?quote:Op zondag 19 juni 2005 22:54 schreef Mirel het volgende:
2012 nadert ook, en wetenschappers zeggen dat dan de magnetische polen omdraaien,
Die gasbel ligt in Groningen, wat hebben friezen daar mee te maken ?quote:Op dinsdag 21 juni 2005 10:47 schreef jogy het volgende:
[..]
Zullen de Friezen straks leuk vinden als het gas allemaal onder hun huizen vandaan is gezogen.
Pff die werkt op Satalieten, of heb jij er nog 1 met een kompas erop?quote:
die vulkaan is al is ontploft en in Californie zijn al vaker aardbevingen geweest dus ik denk wel dat ze al flink gewaarschuwd zijn in het verleden.quote:Op donderdag 23 juni 2005 00:09 schreef Oo-blackgirl-oO het volgende:
Awekenings....
die berg Mt. St. Helen doet me denken aan de film geproduceerd door de amerikaanse industrie, waar de hele regio onder een dikke laag witte poeder wordt gelegd
Tis eigenlijk te ziek voor woorden dat ze het Amerikaanse volk niet waarschuwen over hetgeen er op hun grond staat te gebeuren...
Maar eigenlijk weten we niet eens hoe de plannen met ons gesteld zijn
Echt waar? Ik kan TomTom gewoon gebruiken, hoeft geen patch te downloaden voor Noord Zuid Wisselsquote:Op donderdag 23 juni 2005 00:02 schreef Crazyivan het volgende:
[..]
Pff die werkt op Satalieten, of heb jij er nog 1 met een kompas erop?![]()
Discovery Channel.quote:Op woensdag 22 juni 2005 16:43 schreef mark-- het volgende:
[..]
Waar heb je deze informatie vandaan ?![]()
Kijk eens op deze site:quote:Op zondag 19 juni 2005 22:28 schreef francorex het volgende:
Beste Fokkers,
Graag had ik een topic geopend over aardbevingen meer specifiek het ' ontwaken' van het Amerikaanse continent.
OM het topic truth-waardig te houden zal ik het onderwerp benaderen als de kroniek van een aangekondige dood.
Door middel van weergave van feiten, aangevuld met informatie die suggereerd dat een grote ramp de Amerikaanse bevolking gaat treffen.
Ik speel een beetje advocaat van de duivel en wil zo degenen te vlug af zijn, die van mening zijn dat het niet in te schatten was en zo de overheid vrijpleiten van haar burger-vaderlijke plicht.
De feiten:
- Chilie, 14 juni 2005 at 6.44 pm kracht 7.9 en nog meer hier en hier
- Alaska, 14 juni 2005 at 9.10 am kracht 6.9 en nog meer hier
-California, 15 juni 2005 at 6.50 am kracht 7.2 en nog meer hier
note: wie nog meer info heeft kan hier vrij posten
Lees eens goed. World series. Dat is 'gewoon' de competitie, niet de finale. En ja er is een klapper geweest, vooral in San Fransisco dat jaar. Maar dit is wel zijn enige 'echte' wapenfeit. Andere grote klappers heeft hij niet voorspelt.quote:waarschuwingen
-Tijdens een uitzending van Coast_to_Coast_am met Art Bell op 13 maart 2005 waarschuwd onafhankelijk geoloog Jim Berkland voor de maanden juni, juli en augustus op basis van onder andere zonne -en maanstanden. klik
- Jim Berkland voorspelde in 1989 een aardbeving tijdens de superbowl en werd om die reden ook ontslagen, toen bleek dat hij gelijk kreeg.
In japan zijn vorig jaar 15 aarbevingen van een magnitude van 5.0 of hoger in 5 dagen geweest?quote:- Ondertussen is Jim Berkland gepensionneerd, maar zeker nog niet uitgezongen![]()
- Russische wetenschappers zeggen het volgende in een artikel op 15 juni 2005: ' major ' tripled earthquakes occurs in the America's
quote "What is most concerning to Russian Scientists about this New Madrid Fault Zone area are that these ‘deformations’ were discovered prior to the devastating Sumatra Earthquake in which the Indian Ocean Plate exerted such pressure upon the Eurasian Plate that the forces building upon the North American Plate are likely to cause a cataclysmic earthquake event in the Americas, and as we had previously reported on in our May 2nd report titled "
- Russische wetenschappers zeggen het volgende op 17 juni 2005: "greatest " danger ahead for North American plate
quote " But of the greatest concern according to Russian Scientists is that the entire earth is now in a sustained geological event wherein there are no valid historical examples as these things have never occurred in recorded history, and therefore fall within the domain of theoretical scientists "
of
quote "Most astounding about all of these events occurring in the America’s however are the reports that their Western Scientists are telling their citizens that all of these events are ‘isolated’ incidents and are not connected, as if their regions were actually separated from the rest of the globe.
According to Russian Intelligence Analysts the decisions for not warning them are based solely upon economic considerations deemed more vital to the security of the United States than the lives of their citizens. But many warnings about these current events have been sounded to these Westerners from many sources "
Dit hoeft geen commentaar dacht ik![]()
- Mount St Helen die reeds geruime tijd actief is en tegen een snelvaart tempo een ' crator dome ' vormt klik
Conclusie
- Ik stel voor dat we in dit topic de zaken op de voet volgen en nieuwe informatie toevoegen.
- We discussieren of ' the big one ' op komst is ?
- Bekijk je dit als een lokaal fenomeen of als een planetair gebeuren?
- Doet de Amerikaanse overheid genoeg inspanningen om de bevolking te informeren en te beschermen ?
Er gebeurd niets, dus bloed het dood.quote:Op zondag 26 juni 2005 12:04 schreef iteejer het volgende:
En nu..?
TS, uw commentaar graagquote:Op zondag 26 juni 2005 12:55 schreef Knarf het volgende:
Er gebeurd niets, dus bloed het dood.
Dus heeft de US er goed aangedaan om niet te waarschuwen.
Maar dat wilde de TS vast niet horen, daarom reageert hij waarschijnlijk niet meer.
9.0 en 8.7 officieel (over die 9,3 is men nog niet zeker).quote:Op zondag 26 juni 2005 18:42 schreef francorex het volgende:
1. "waarom het Amerikaanse continent en niet Indonesie?"
Volgens mijn mening kan je aardbeving het best beschrijven als een massale hoeveelheid energie die vrijkomt en zich daarna als een golf voortbeweegt recht evenredig met de magnitude.
Major earthquakes gemeten in Indonesie respectievelijk 9.3 en 9.0 op de schaal van Richter
mee eensquote:hebben werkelijk de planeet laten rinkelen als een bel, met andere woorden een enorme hoeveelheid energie door de aardlaag gestuurd.
Maar het zijn twee verschillende platen, en de aardbevingen liggen tienduizenden kilometers uit elkaar. Ik zie niet in wat deze aardbevingen met elkaar van doen hebben.quote:Wetenschappers gaan er van uit dat transfer van energie nieuwe aardbevingen kunnen veroorzaken, de energie die tijdens de tsunamiequake is vrijgekomen ligt ver buiten de modus operandi van deze wetenschappelijke modellen.
Eenvoudig gezegd niemand kan inschatten wat de impact is, we kunnen enkel afwachten en zien wat er gebeurd en blijkbaar zijn vele ogen nu gericht op het Amerikaanse continent.
Klopt.quote:2. Heb geen behoefte om de cariere van Jim Berkland te gaan verdedigen.
De informatie omtrent Jim Berkland staat erbij ter ondersteuning van het topic en je bent akkoord met wat hij zegt of je bent het niet, dat is jouw vrije keuze.
10 keer zo sterk bedoel je. De schaal is logaritmisch.quote:3. "In japan zijn 15 aardbevingen voorgekomen van een magnitude 5 in 5 dagen?"
De schaal van Richter is opgesteld zodanig dat één eenheid op de schaal, representatief staat voor een kracht, honderd maal zo sterk.
magnitude 5:
/ 100 = 6
10000 =7
1000000 =8
100000000 =9
1000000000.....
Ik zei dat er 15 aardbevingen met minimaal kracht 5 waren in 15 dagen.quote:Insinueren dat 15 aardbevingen met magnitude 5 belangrijk zijn geeft enkel de significantie van je kennis omtrent dit onderwerp aan.
Zoiets als bij Sumatra dus?quote:Wat wel significant is zijn 2 'major' earthquakes in een zelfde regio binnen enkele maanden !
Ben benieuwd welke wetenschapper naar voor gaat komen met de juiste statistische kans van probabiliteit ?
Zoiets bedoel je?quote:Ohhh ja aardbeving worden niet enkel op natuurlijke wijze veroorzaakt... ben benieuwd of de menselijke factor in de statistieken zal verwerkt worden![]()
Dus je bent er mee eens dat ze de bevolking goed beschermd hebben, door niet te waarschuwen?quote:4. "Dan heeft de US er goed aan gedaan om niet te verwittigen."
- Uitgaande dat je de US overheid bedoeld, is het naif om te impliceren dat ze goed aan hebben gedaan om niet te verwittigen.
Sinds wanneer is een docu-drama werkelijkheid.quote:Aardbevingen zijn 'onvoorspelbaar' waarom zouden ze verwittigen ? ( recent Super Volcano gezien op BBC ? click dan weet je wat ik bedoel.
Ik reageer op jou conclusie.quote:- Meerdere wetenschappers zien het groot, andere dan weer niet ...( struisvogelpolitiek of belangenpolitiek of geen politiek? )
- De bevolking moet alert en waakzaam zijn, maar vooral, voorbereid voor het geval het noodlot toeslaagd en dat is een taak van de overheid. (zie tsunami)
- Concludeer je na een week van activiteit, dat het grootste gevaar geweken is, toont nogmaals aan hoe jij naar deze materie kijkt.
Dat zijn mijn conclusies niet !quote:Op zondag 26 juni 2005 22:17 schreef Knarf het volgende:
[..]
9.0 en 8.7 officieel (over die 9,3 is men nog niet zeker).
[..] niet mierenneuken en ja ze twijfelen nog omdat de energie die vrijgekomen bijna niet is in te schatten.
mee eens
[..]
Maar het zijn twee verschillende platen, en de aardbevingen liggen tienduizenden kilometers uit elkaar. Ik zie niet in wat deze aardbevingen met elkaar van doen hebben.
[..]De hele aardkorst is in beweging geweest dat houd in alle platen op aarde.
trouwens dat bevestig je hierboven en daarna begrijp je het niet (?)
Klopt.
Het 'grappige' is dat hij de beving kleiner schatte, dan dat hij in werkelijkheid was.
[..]
10 keer zo sterk bedoel je. De schaal is logaritmisch.
[..]Het is een exponentiele schaal het is een spelletje van grote getallen, bij de kleinere quakes is de verhouding ongeveer 100.
als je naar de tabel kijkt, krijg je ook een idee waarom een 9+ zo moeilijk is in te schatten.
(tsunamie quake representeerde 100 gigaton TNT of 6 maand energie voor USA, om juist te zijn (4,3) . (10 )18 joules.
[url=The earthquake was initially reported as 6.8 on the Richter scale. The Pacific Tsunami Warning Center (PTWC) also estimated it at 8.5 shortly after the earthquake. On the moment magnitude scale, which is more accurate for quakes of this size, the earthquake's magnitude was first reported as 8.1 by the U.S. Geological Survey. After further analysis, this was increased to 8.5, 8.9, and 9.0 (USGS, 2004, [4] (http://earthquake.usgs.gov/recenteqsww/Quakes/usslav.htm)). In February 2005, some scientists revised the estimate of magnitude to 9.3. Although the Pacific Tsunami Warning Center has accepted this, the USGS has so far not changed its estimate of 9.0 (McKee, 9 Feb 2005, [5] (http://www.newscientist.com/article.ns?id=dn6991)). The most definitive estimate so far has put the magnitude at 9.15 ]bron[/url]
Ik zei dat er 15 aardbevingen met minimaal kracht 5 waren in 15 dagen.
Er waren er ook 5 van boven de 6 bij.
En nee mijn kennis is niet hoog. Maar die van jou ook niet, gezien je vorige opmerking.
[..]
Zoiets als bij Sumatra dus?
[..]Ken jij nog een ander voorbeeld ?
Zoiets bedoel je?
[afbeelding]
[..]Flauw
(pssst google type: eartquake and weapon
Dus je bent er mee eens dat ze de bevolking goed beschermd hebben, door niet te waarschuwen?
[..]Neen ik zeg dat het standaard procedure is
Sinds wanneer is een docu-drama werkelijkheid.
Zie ook:
http://www.geotimes.org/current/feature_supervolcano.html
[..]dan zie je de standaard procedure in actie.
Ik reageer op jou conclusie.
Nieuwe informatie is: dat er dus niets gebeurd (is).
Er is geen 'big one' gekomen
Het was planetair, omdat het meerdere tektonische platen betrof.
En de amerikaanse overheid heeft er goed aan gedaan om geen waarschuwing te geven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |