abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 19 juni 2005 @ 22:28:09 #1
115996 francorex
Earth stationary not spinning
pi_28074629
Beste Fokkers,

Graag had ik een topic geopend over aardbevingen meer specifiek het ' ontwaken' van het Amerikaanse continent.

OM het topic truth-waardig te houden zal ik het onderwerp benaderen als de kroniek van een aangekondige dood.

Door middel van weergave van feiten, aangevuld met informatie die suggereerd dat een grote ramp de Amerikaanse bevolking gaat treffen.

Ik speel een beetje advocaat van de duivel en wil zo degenen te vlug af zijn, die van mening zijn dat het niet in te schatten was en zo de overheid vrijpleiten van haar burger-vaderlijke plicht.

De feiten:

- Chilie, 14 juni 2005 at 6.44 pm kracht 7.9 en nog meer hier en hier

- Alaska, 14 juni 2005 at 9.10 am kracht 6.9 en nog meer hier

-California, 15 juni 2005 at 6.50 am kracht 7.2 en nog meer hier

note: wie nog meer info heeft kan hier vrij posten

waarschuwingen

-Tijdens een uitzending van Coast_to_Coast_am met Art Bell op 13 maart 2005 waarschuwd onafhankelijk geoloog Jim Berkland voor de maanden juni, juli en augustus op basis van onder andere zonne -en maanstanden. klik

- Jim Berkland voorspelde in 1989 een aardbeving tijdens de superbowl en werd om die reden ook ontslagen, toen bleek dat hij gelijk kreeg.

- Ondertussen is Jim Berkland gepensionneerd, maar zeker nog niet uitgezongen

- Russische wetenschappers zeggen het volgende in een artikel op 15 juni 2005: ' major ' tripled earthquakes occurs in the America's

quote "What is most concerning to Russian Scientists about this New Madrid Fault Zone area are that these ‘deformations’ were discovered prior to the devastating Sumatra Earthquake in which the Indian Ocean Plate exerted such pressure upon the Eurasian Plate that the forces building upon the North American Plate are likely to cause a cataclysmic earthquake event in the Americas, and as we had previously reported on in our May 2nd report titled "

- Russische wetenschappers zeggen het volgende op 17 juni 2005: "greatest " danger ahead for North American plate

quote " But of the greatest concern according to Russian Scientists is that the entire earth is now in a sustained geological event wherein there are no valid historical examples as these things have never occurred in recorded history, and therefore fall within the domain of theoretical scientists "

of

quote "Most astounding about all of these events occurring in the America’s however are the reports that their Western Scientists are telling their citizens that all of these events are ‘isolated’ incidents and are not connected, as if their regions were actually separated from the rest of the globe.

According to Russian Intelligence Analysts the decisions for not warning them are based solely upon economic considerations deemed more vital to the security of the United States than the lives of their citizens. But many warnings about these current events have been sounded to these Westerners from many sources "

Dit hoeft geen commentaar dacht ik

- Mount St Helen die reeds geruime tijd actief is en tegen een snelvaart tempo een ' crator dome ' vormt klik

Conclusie

- Ik stel voor dat we in dit topic de zaken op de voet volgen en nieuwe informatie toevoegen.

- We discussieren of ' the big one ' op komst is ?

- Bekijk je dit als een lokaal fenomeen of als een planetair gebeuren?

- Doet de Amerikaanse overheid genoeg inspanningen om de bevolking te informeren en te beschermen ?

zondag 19 juni 2005 @ 22:54:38 #2
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_28075555
2012 nadert ook, en wetenschappers zeggen dat dan de magnetische polen omdraaien, en dat gaat gepaard met natuurrampen. ''The big one' is daar volgens mij een onderdeel van.

When all else fails, you always have delusion.
  † In Memoriam † zondag 19 juni 2005 @ 23:03:55 #3
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_28075856
Goede openingspost!

Ik hoorde op de BBC een professor van een universiteit zeggen dat die laatste schok in CA de kenmerken van een 'voorbode' had. Zal even kijken of ik het kan vinden.

Aan de andere kant, ze verwachten het al sinds San Francisco in 1906 verwoest werd.
pi_28096849
Spannend.
Niets.
  maandag 20 juni 2005 @ 18:55:54 #5
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_28097015
tja olie uit de grond , onderaarse verschuivingen he
maar daar zijn mensen nog te dom voor om dat in te zien
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  dinsdag 21 juni 2005 @ 10:47:42 #6
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_28111112
quote:
Op maandag 20 juni 2005 18:55 schreef BaajGuardian het volgende:
tja olie uit de grond , onderaarse verschuivingen he
maar daar zijn mensen nog te dom voor om dat in te zien
Zullen de Friezen straks leuk vinden als het gas allemaal onder hun huizen vandaan is gezogen.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  woensdag 22 juni 2005 @ 15:11:09 #7
118438 no-way
I need a hug !
pi_28134431
Of course you`re gonna have ground vibrations when 90% of your population is overweight.
We can blame this on global warming. Because its getting hotter people go out and buy and eat more food thus resulting in more weight gain thus resulting in the entire west coast falling in the sea and the sea level rising.

[ Bericht 1% gewijzigd door no-way op 22-06-2005 18:24:50 ]
this is gonna hurt!!!
  woensdag 22 juni 2005 @ 16:43:17 #8
117848 mark--
gewoon mark
pi_28137216
quote:
Op zondag 19 juni 2005 22:54 schreef Mirel het volgende:
2012 nadert ook, en wetenschappers zeggen dat dan de magnetische polen omdraaien, en dat gaat gepaard met natuurrampen. ''The big one' is daar volgens mij een onderdeel van.

Waar heb je deze informatie vandaan ?
  woensdag 22 juni 2005 @ 17:06:51 #9
118438 no-way
I need a hug !
pi_28137878
quote:
Op zondag 19 juni 2005 22:54 schreef Mirel het volgende:
2012 nadert ook, en wetenschappers zeggen dat dan de magnetische polen omdraaien,

Hoe zit het dan met mij TomTom?
this is gonna hurt!!!
pi_28150190
quote:
Op dinsdag 21 juni 2005 10:47 schreef jogy het volgende:

[..]

Zullen de Friezen straks leuk vinden als het gas allemaal onder hun huizen vandaan is gezogen.
Die gasbel ligt in Groningen, wat hebben friezen daar mee te maken ?
When there is no more room in hell, the dead will walk the earth
pi_28150211
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 17:06 schreef no-way het volgende:

[..]

Hoe zit het dan met mij TomTom?
Pff die werkt op Satalieten, of heb jij er nog 1 met een kompas erop?
When there is no more room in hell, the dead will walk the earth
pi_28150422
Awekenings....

die berg Mt. St. Helen doet me denken aan de film geproduceerd door de amerikaanse industrie, waar de hele regio onder een dikke laag witte poeder wordt gelegd

Tis eigenlijk te ziek voor woorden dat ze het Amerikaanse volk niet waarschuwen over hetgeen er op hun grond staat te gebeuren...

Maar eigenlijk weten we niet eens hoe de plannen met ons gesteld zijn
pi_28150861
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 00:09 schreef Oo-blackgirl-oO het volgende:
Awekenings....

die berg Mt. St. Helen doet me denken aan de film geproduceerd door de amerikaanse industrie, waar de hele regio onder een dikke laag witte poeder wordt gelegd

Tis eigenlijk te ziek voor woorden dat ze het Amerikaanse volk niet waarschuwen over hetgeen er op hun grond staat te gebeuren...

Maar eigenlijk weten we niet eens hoe de plannen met ons gesteld zijn
die vulkaan is al is ontploft en in Californie zijn al vaker aardbevingen geweest dus ik denk wel dat ze al flink gewaarschuwd zijn in het verleden.
we weten wel dat er wat gaat gebeuren alleen niet wanneer
Monday morning I open a beer and light a cigarr. Put my pen to paper and write I hate you all
  donderdag 23 juni 2005 @ 00:30:37 #14
118438 no-way
I need a hug !
pi_28150926
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 00:02 schreef Crazyivan het volgende:

[..]

Pff die werkt op Satalieten, of heb jij er nog 1 met een kompas erop?
Echt waar? Ik kan TomTom gewoon gebruiken, hoeft geen patch te downloaden voor Noord Zuid Wissels
this is gonna hurt!!!
  zaterdag 25 juni 2005 @ 15:15:54 #15
115996 francorex
pi_28223165
zo denken Amerikaanse wetenschappers erover in de San Fransisco Chronicle

enkele quotes

" While the recent quakes came in quick series, their synchronicity has no more meaning than the randomly juxtaposed stars that form constellations.

"I think they're coincidences," said geophysicist Waverly Persons of the U.S. Geological Survey's National Earthquake Information Center in Golden, Colo. "I don't think they're saying to us, 'This is leading up to a major earthquake on the San Andreas Fault -- or any other fault -- in California. ' "

of deze:

"But geophysicists say the cluster is just a coincidence, and there's no reason to believe any of them triggered the others"

Benieuwd wie gelijk krijgt ... het lijkt wel the cold war
  zaterdag 25 juni 2005 @ 15:48:25 #16
115996 francorex
pi_28223893
Hebben die Russische en die Amerikaanse wetenschappers het wel over Het zelfde Amerika ??!

Misschien hebben ze teveel naar sliders gekeken en hebben ze het over parallelle dimensies.

June 20, 2005

Massive Deformation Detected In North American Intraplate, Earthquakes Increasing In New Madrid Fault Zone Region as Scientists Say ‘Major Event’ Soon To Occur. click

quote:

" Russian scientists are reporting today that Russian space satellites are detecting what appears to be a massive ‘deformation’ in the North American Intraplate due to the continued buildup of stresses on the North American Plate in the New Madrid Fault Zone Region "
  zaterdag 25 juni 2005 @ 18:23:12 #17
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_28228370
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 16:43 schreef mark-- het volgende:

[..]

Waar heb je deze informatie vandaan ?
Discovery Channel.
When all else fails, you always have delusion.
  zaterdag 25 juni 2005 @ 19:07:41 #18
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_28229846
quote:
Op zondag 19 juni 2005 22:28 schreef francorex het volgende:
Beste Fokkers,

Graag had ik een topic geopend over aardbevingen meer specifiek het ' ontwaken' van het Amerikaanse continent.

OM het topic truth-waardig te houden zal ik het onderwerp benaderen als de kroniek van een aangekondige dood.

Door middel van weergave van feiten, aangevuld met informatie die suggereerd dat een grote ramp de Amerikaanse bevolking gaat treffen.

Ik speel een beetje advocaat van de duivel en wil zo degenen te vlug af zijn, die van mening zijn dat het niet in te schatten was en zo de overheid vrijpleiten van haar burger-vaderlijke plicht.

De feiten:

- Chilie, 14 juni 2005 at 6.44 pm kracht 7.9 en nog meer hier en hier

- Alaska, 14 juni 2005 at 9.10 am kracht 6.9 en nog meer hier

-California, 15 juni 2005 at 6.50 am kracht 7.2 en nog meer hier

note: wie nog meer info heeft kan hier vrij posten
Kijk eens op deze site:
http://www.knmi.nl/onderz(...)/home_n/page1_n.html
Elke dag is er wel ergens een aardbeving van 5.0 of hoger.

En waarom het Amerikaanse continent en niet indonesie?
Daar hebben ze net 2 grote klappers achter de rug.

Wat me nu wel opvalt is dat er vanaf 20 juni geen aardbevingen geweest zijn (groter dan 5.0 dan)
quote:
waarschuwingen

-Tijdens een uitzending van Coast_to_Coast_am met Art Bell op 13 maart 2005 waarschuwd onafhankelijk geoloog Jim Berkland voor de maanden juni, juli en augustus op basis van onder andere zonne -en maanstanden. klik

- Jim Berkland voorspelde in 1989 een aardbeving tijdens de superbowl en werd om die reden ook ontslagen, toen bleek dat hij gelijk kreeg.
Lees eens goed. World series. Dat is 'gewoon' de competitie, niet de finale. En ja er is een klapper geweest, vooral in San Fransisco dat jaar. Maar dit is wel zijn enige 'echte' wapenfeit. Andere grote klappers heeft hij niet voorspelt.
quote:
- Ondertussen is Jim Berkland gepensionneerd, maar zeker nog niet uitgezongen

- Russische wetenschappers zeggen het volgende in een artikel op 15 juni 2005: ' major ' tripled earthquakes occurs in the America's

quote "What is most concerning to Russian Scientists about this New Madrid Fault Zone area are that these ‘deformations’ were discovered prior to the devastating Sumatra Earthquake in which the Indian Ocean Plate exerted such pressure upon the Eurasian Plate that the forces building upon the North American Plate are likely to cause a cataclysmic earthquake event in the Americas, and as we had previously reported on in our May 2nd report titled "

- Russische wetenschappers zeggen het volgende op 17 juni 2005: "greatest " danger ahead for North American plate

quote " But of the greatest concern according to Russian Scientists is that the entire earth is now in a sustained geological event wherein there are no valid historical examples as these things have never occurred in recorded history, and therefore fall within the domain of theoretical scientists "

of

quote "Most astounding about all of these events occurring in the America’s however are the reports that their Western Scientists are telling their citizens that all of these events are ‘isolated’ incidents and are not connected, as if their regions were actually separated from the rest of the globe.

According to Russian Intelligence Analysts the decisions for not warning them are based solely upon economic considerations deemed more vital to the security of the United States than the lives of their citizens. But many warnings about these current events have been sounded to these Westerners from many sources "

Dit hoeft geen commentaar dacht ik

- Mount St Helen die reeds geruime tijd actief is en tegen een snelvaart tempo een ' crator dome ' vormt klik

Conclusie

- Ik stel voor dat we in dit topic de zaken op de voet volgen en nieuwe informatie toevoegen.

- We discussieren of ' the big one ' op komst is ?

- Bekijk je dit als een lokaal fenomeen of als een planetair gebeuren?

- Doet de Amerikaanse overheid genoeg inspanningen om de bevolking te informeren en te beschermen ?

In japan zijn vorig jaar 15 aarbevingen van een magnitude van 5.0 of hoger in 5 dagen geweest?
http://www.knmi.nl/onderz(...)/home_n/page1_n.html
Daar is toch ook niets ernstig uit voortgekomen?
Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
pi_28245728
En nu..?
  zondag 26 juni 2005 @ 12:55:37 #20
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_28246961
quote:
Op zondag 26 juni 2005 12:04 schreef iteejer het volgende:
En nu..?
Er gebeurd niets, dus bloed het dood.
Dus heeft de US er goed aangedaan om niet te waarschuwen.
Maar dat wilde de TS vast niet horen, daarom reageert hij waarschijnlijk niet meer.
pi_28247027
quote:
Op zondag 26 juni 2005 12:55 schreef Knarf het volgende:
Er gebeurd niets, dus bloed het dood.
Dus heeft de US er goed aangedaan om niet te waarschuwen.
Maar dat wilde de TS vast niet horen, daarom reageert hij waarschijnlijk niet meer.
TS, uw commentaar graag
  zondag 26 juni 2005 @ 18:42:13 #22
115996 francorex
pi_28254194
1. "waarom het Amerikaanse continent en niet Indonesie?"

Volgens mijn mening kan je aardbeving het best beschrijven als een massale hoeveelheid energie die vrijkomt en zich daarna als een golf voortbeweegt recht evenredig met de magnitude.

Major earthquakes gemeten in Indonesie respectievelijk 9.3 en 9.0 op de schaal van Richter hebben werkelijk de planeet laten rinkelen als een bel, met andere woorden een enorme hoeveelheid energie door de aardlaag gestuurd.

Wetenschappers gaan er van uit dat transfer van energie nieuwe aardbevingen kunnen veroorzaken, de energie die tijdens de tsunamiequake is vrijgekomen ligt ver buiten de modus operandi van deze wetenschappelijke modellen.

Eenvoudig gezegd niemand kan inschatten wat de impact is, we kunnen enkel afwachten en zien wat er gebeurd en blijkbaar zijn vele ogen nu gericht op het Amerikaanse continent.

2. Heb geen behoefte om de cariere van Jim Berkland te gaan verdedigen.

De informatie omtrent Jim Berkland staat erbij ter ondersteuning van het topic en je bent akkoord met wat hij zegt of je bent het niet, dat is jouw vrije keuze.

3. "In japan zijn 15 aardbevingen voorgekomen van een magnitude 5 in 5 dagen?"

De schaal van Richter is opgesteld zodanig dat één eenheid op de schaal, representatief staat voor een kracht, honderd maal zo sterk.

magnitude 5:

/ 100 = 6
10000 =7
1000000 =8
100000000 =9
1000000000.....

Insinueren dat 15 aardbevingen met magnitude 5 belangrijk zijn geeft enkel de significantie van je kennis omtrent dit onderwerp aan.

Wat wel significant is zijn 2 'major' earthquakes in een zelfde regio binnen enkele maanden !
Ben benieuwd welke wetenschapper naar voor gaat komen met de juiste statistische kans van probabiliteit ?

Ohhh ja aardbeving worden niet enkel op natuurlijke wijze veroorzaakt... ben benieuwd of de menselijke factor in de statistieken zal verwerkt worden

4. "Dan heeft de US er goed aan gedaan om niet te verwittigen."

- Uitgaande dat je de US overheid bedoeld, is het naif om te impliceren dat ze goed aan hebben gedaan om niet te verwittigen.

Aardbevingen zijn 'onvoorspelbaar' waarom zouden ze verwittigen ? ( recent Super Volcano gezien op BBC ? click dan weet je wat ik bedoel.

- Meerdere wetenschappers zien het groot, andere dan weer niet ...( struisvogelpolitiek of belangenpolitiek of geen politiek? )

- De bevolking moet alert en waakzaam zijn, maar vooral, voorbereid voor het geval het noodlot toeslaagd en dat is een taak van de overheid. (zie tsunami)

- Concludeer je na een week van activiteit, dat het grootste gevaar geweken is, toont nogmaals aan hoe jij naar deze materie kijkt.

[ Bericht 0% gewijzigd door francorex op 26-06-2005 18:47:24 ]
  zondag 26 juni 2005 @ 22:14:42 #23
55900 GM
vind ik dan toch
pi_28256449
verkeerd gepost
"IK HEB GEMERKT DAT JE HET LEVEN HET BEST KUNT NEMEN ZOALS HET OP JE AF KOMT
Dat lijkt me hoogst onverantwoordelijk.....
MIJ IS HET ALTIJD GOED BEVALLEN"
  zondag 26 juni 2005 @ 22:17:15 #24
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_28256530
quote:
Op zondag 26 juni 2005 18:42 schreef francorex het volgende:
1. "waarom het Amerikaanse continent en niet Indonesie?"

Volgens mijn mening kan je aardbeving het best beschrijven als een massale hoeveelheid energie die vrijkomt en zich daarna als een golf voortbeweegt recht evenredig met de magnitude.

Major earthquakes gemeten in Indonesie respectievelijk 9.3 en 9.0 op de schaal van Richter
9.0 en 8.7 officieel (over die 9,3 is men nog niet zeker).
quote:
hebben werkelijk de planeet laten rinkelen als een bel, met andere woorden een enorme hoeveelheid energie door de aardlaag gestuurd.
mee eens
quote:
Wetenschappers gaan er van uit dat transfer van energie nieuwe aardbevingen kunnen veroorzaken, de energie die tijdens de tsunamiequake is vrijgekomen ligt ver buiten de modus operandi van deze wetenschappelijke modellen.

Eenvoudig gezegd niemand kan inschatten wat de impact is, we kunnen enkel afwachten en zien wat er gebeurd en blijkbaar zijn vele ogen nu gericht op het Amerikaanse continent.
Maar het zijn twee verschillende platen, en de aardbevingen liggen tienduizenden kilometers uit elkaar. Ik zie niet in wat deze aardbevingen met elkaar van doen hebben.
quote:
2. Heb geen behoefte om de cariere van Jim Berkland te gaan verdedigen.

De informatie omtrent Jim Berkland staat erbij ter ondersteuning van het topic en je bent akkoord met wat hij zegt of je bent het niet, dat is jouw vrije keuze.
Klopt.
Het 'grappige' is dat hij de beving kleiner schatte, dan dat hij in werkelijkheid was.
quote:
3. "In japan zijn 15 aardbevingen voorgekomen van een magnitude 5 in 5 dagen?"

De schaal van Richter is opgesteld zodanig dat één eenheid op de schaal, representatief staat voor een kracht, honderd maal zo sterk.

magnitude 5:

/ 100 = 6
10000 =7
1000000 =8
100000000 =9
1000000000.....
10 keer zo sterk bedoel je. De schaal is logaritmisch.
quote:
Insinueren dat 15 aardbevingen met magnitude 5 belangrijk zijn geeft enkel de significantie van je kennis omtrent dit onderwerp aan.
Ik zei dat er 15 aardbevingen met minimaal kracht 5 waren in 15 dagen.
Er waren er ook 5 van boven de 6 bij.

En nee mijn kennis is niet hoog. Maar die van jou ook niet, gezien je vorige opmerking.
quote:
Wat wel significant is zijn 2 'major' earthquakes in een zelfde regio binnen enkele maanden !
Ben benieuwd welke wetenschapper naar voor gaat komen met de juiste statistische kans van probabiliteit ?
Zoiets als bij Sumatra dus?
quote:
Ohhh ja aardbeving worden niet enkel op natuurlijke wijze veroorzaakt... ben benieuwd of de menselijke factor in de statistieken zal verwerkt worden
Zoiets bedoel je?

quote:
4. "Dan heeft de US er goed aan gedaan om niet te verwittigen."

- Uitgaande dat je de US overheid bedoeld, is het naif om te impliceren dat ze goed aan hebben gedaan om niet te verwittigen.
Dus je bent er mee eens dat ze de bevolking goed beschermd hebben, door niet te waarschuwen?
quote:
Aardbevingen zijn 'onvoorspelbaar' waarom zouden ze verwittigen ? ( recent Super Volcano gezien op BBC ? click dan weet je wat ik bedoel.
Sinds wanneer is een docu-drama werkelijkheid.
Zie ook:
http://www.geotimes.org/current/feature_supervolcano.html
quote:
- Meerdere wetenschappers zien het groot, andere dan weer niet ...( struisvogelpolitiek of belangenpolitiek of geen politiek? )

- De bevolking moet alert en waakzaam zijn, maar vooral, voorbereid voor het geval het noodlot toeslaagd en dat is een taak van de overheid. (zie tsunami)

- Concludeer je na een week van activiteit, dat het grootste gevaar geweken is, toont nogmaals aan hoe jij naar deze materie kijkt.
Ik reageer op jou conclusie.

Nieuwe informatie is: dat er dus niets gebeurd (is).
Er is geen 'big one' gekomen
Het was planetair, omdat het meerdere tektonische platen betrof.
En de amerikaanse overheid heeft er goed aan gedaan om geen waarschuwing te geven.
  maandag 27 juni 2005 @ 02:58:40 #25
115996 francorex
pi_28262817
quote:
Op zondag 26 juni 2005 22:17 schreef Knarf het volgende:

[..]

9.0 en 8.7 officieel (over die 9,3 is men nog niet zeker).

[..] niet mierenneuken en ja ze twijfelen nog omdat de energie die vrijgekomen bijna niet is in te schatten.

mee eens

[..]

Maar het zijn twee verschillende platen, en de aardbevingen liggen tienduizenden kilometers uit elkaar. Ik zie niet in wat deze aardbevingen met elkaar van doen hebben.

[..]De hele aardkorst is in beweging geweest dat houd in alle platen op aarde.

trouwens dat bevestig je hierboven en daarna begrijp je het niet (?)

Klopt.
Het 'grappige' is dat hij de beving kleiner schatte, dan dat hij in werkelijkheid was.
[..]

10 keer zo sterk bedoel je. De schaal is logaritmisch.

[..]Het is een exponentiele schaal het is een spelletje van grote getallen, bij de kleinere quakes is de verhouding ongeveer 100.
als je naar de tabel kijkt, krijg je ook een idee waarom een 9+ zo moeilijk is in te schatten.
(tsunamie quake representeerde 100 gigaton TNT of 6 maand energie voor USA, om juist te zijn (4,3) . (10 )18 joules.

[url=The earthquake was initially reported as 6.8 on the Richter scale. The Pacific Tsunami Warning Center (PTWC) also estimated it at 8.5 shortly after the earthquake. On the moment magnitude scale, which is more accurate for quakes of this size, the earthquake's magnitude was first reported as 8.1 by the U.S. Geological Survey. After further analysis, this was increased to 8.5, 8.9, and 9.0 (USGS, 2004, [4] (http://earthquake.usgs.gov/recenteqsww/Quakes/usslav.htm)). In February 2005, some scientists revised the estimate of magnitude to 9.3. Although the Pacific Tsunami Warning Center has accepted this, the USGS has so far not changed its estimate of 9.0 (McKee, 9 Feb 2005, [5] (http://www.newscientist.com/article.ns?id=dn6991)). The most definitive estimate so far has put the magnitude at 9.15 ]bron[/url]

Ik zei dat er 15 aardbevingen met minimaal kracht 5 waren in 15 dagen.
Er waren er ook 5 van boven de 6 bij.

En nee mijn kennis is niet hoog. Maar die van jou ook niet, gezien je vorige opmerking.
[..]

Zoiets als bij Sumatra dus?

[..]Ken jij nog een ander voorbeeld ?

Zoiets bedoel je?

[afbeelding]

[..]Flauw

( pssst google type: eartquake and weapon

Dus je bent er mee eens dat ze de bevolking goed beschermd hebben, door niet te waarschuwen?

[..]Neen ik zeg dat het standaard procedure is

Sinds wanneer is een docu-drama werkelijkheid.
Zie ook:
http://www.geotimes.org/current/feature_supervolcano.html

[..]dan zie je de standaard procedure in actie.

Ik reageer op jou conclusie.

Nieuwe informatie is: dat er dus niets gebeurd (is).
Er is geen 'big one' gekomen
Het was planetair, omdat het meerdere tektonische platen betrof.
En de amerikaanse overheid heeft er goed aan gedaan om geen waarschuwing te geven.
Dat zijn mijn conclusies niet !

[ Bericht 5% gewijzigd door francorex op 27-06-2005 03:13:47 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')