Inderdaad, heb zelf ook uurtje of 20 les per week (zit ook in Utrecht en tweedejaars)! Als het er 6 per week waren geweest was ik vertrokken...quote:Op woensdag 8 december 2004 21:32 schreef Nokia3310 het volgende:
[..]
Dit lijkt me echt bullshit![]()
![]()
Ik zit (zat, zit momenteel in Londen) in utrecht en had altijd een uur of 20 les per week. Qua zelfstudie, tja, dat ligt er vooral aan hoeveel je er zelf aan doet... Voor de meeste vakken (in Utrecht) moest je mensen interviewen en daar artikelen over schrijven. En dan de tentamens natuurlijk, maar in principe begon ik daar de dag van te voren mee
De regel 40 studie-uren voor een studiepunt is wat dat betreft niet echt op mij van toepassing
Hebben jullie tegenwoordig nu wel wat meer verschil in de eerste twee jaar? Eg. radio, televisie en dergelijke? Paar jaar geleden waren de eerste twee jaar echt puur en alleen geschreven media, en nogal oppervlakkige bijvakken, maar ik geloof dat ze destijds zeiden daar iets aan te willen gaan doenquote:Op vrijdag 10 december 2004 17:16 schreef LunaticLaUrA het volgende:
Inderdaad, heb zelf ook uurtje of 20 les per week (zit ook in Utrecht en tweedejaars)! Als het er 6 per week waren geweest was ik vertrokken...
Het is nog steeds veel geschreven media, bij elk vak moet je wel schrijven, mensen interviewen en dan weer schrijven. Maar vorig jaar projectweken gedaan en daar wel televisie en radio gemaakt ( dus repo's in elkaar zetten, monteren, voice overs etc. ). Ik kreeg het eerste jaar dus van alles wat te zien en we mochten het ook zelf doenquote:Op vrijdag 10 december 2004 17:30 schreef Leshy het volgende:
[..]
Hebben jullie tegenwoordig nu wel wat meer verschil in de eerste twee jaar? Eg. radio, televisie en dergelijke? Paar jaar geleden waren de eerste twee jaar echt puur en alleen geschreven media, en nogal oppervlakkige bijvakken, maar ik geloof dat ze destijds zeiden daar iets aan te willen gaan doen
Ja, die hebben we ook gehad. Met die mooie Kuifje-syllabi van Van der Lugtquote:Op vrijdag 10 december 2004 18:52 schreef LunaticLaUrA het volgende:
Maar vorig jaar projectweken gedaan en daar wel televisie en radio gemaakt
Dat is dan inderdaad wel al iets beter geregeld. Toen ik het nog deed, was het gewoon een kwestie van af en toe iets uit je duim zuigen, opschrijven, inleveren en studiepunten in ontvangst nemenquote:Nu tweedejaars en dan houd je je een periode lang met een ding bezig
Inderdaad op City Universityquote:Op vrijdag 10 december 2004 17:16 schreef LunaticLaUrA het volgende:
[..]
Inderdaad, heb zelf ook uurtje of 20 les per week (zit ook in Utrecht en tweedejaars)! Als het er 6 per week waren geweest was ik vertrokken...
(offtopic btw. zit jij nu in Londen voor de studie ? City University misschien?)
Had er wat over gelezen op de hvu-sitequote:Op vrijdag 10 december 2004 19:38 schreef Nokia3310 het volgende:
[..]
Inderdaad op City UniversityHow do you know?
Haha ja Van der Lugt heeft natuurlijk een onuitwisbare indruk op schoolquote:Op vrijdag 10 december 2004 19:10 schreef Leshy het volgende:
[..]
Ja, die hebben we ook gehad. Met die mooie Kuifje-syllabi van Van der Lugt
[..]
Vandaar dat er zoveel riooljournalisten zijn.quote:Dat is dan inderdaad wel al iets beter geregeld. Toen ik het nog deed, was het gewoon een kwestie van af en toe iets uit je duim zuigen, opschrijven, inleveren en studiepunten in ontvangst nemen
Aanmelden voor 1 maart zeker? Met Amerika was het aanmelden voor 1 februari.quote:Op maandag 13 december 2004 18:00 schreef LunaticLaUrA het volgende:
[..]
Had er wat over gelezen op de hvu-site, moeten namelijk een dezer dagen aangeven of je naar het buitenland wilt. Londen leek me wel een van de leukste die er tussen zit!
Dat, en aangezien ik in dezelfde woonplaats woon als hij, zie ik hem echt elke twee of drie dagen wel weer ergens lopenquote:Op maandag 13 december 2004 18:04 schreef LunaticLaUrA het volgende:
Haha ja Van der Lugt heeft natuurlijk een onuitwisbare indruk op school
Mwoah, heeft vrij weinig met elkaar te maken. Riooljournalisten schrijven ten eerste roddels en achterklap, en publiceren dat ook nog serieus als feiten. Op dagen zoals die in projectweken, waarbij je teksten dus wel gepubliceerd worden, was iedereen gewoon heel serieus bezig. Maar voor vak-opdrachtjes die alleen de docent even doorleest om te controleren op stijl, deden heel veel mensen niet echt moeite.quote:Op maandag 13 december 2004 18:09 schreef Neuralnet het volgende:
Vandaar dat er zoveel riooljournalisten zijn.
Je gaat muziekreviews schrijven, I presume?quote:Op dinsdag 14 december 2004 09:51 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Vet.. er sta 'reviewer' achter mijn nickname
Idd... daar heb ik 3 jaar over gedroomd!quote:Op dinsdag 14 december 2004 09:52 schreef Croupouque het volgende:
[..]
Je gaat muziekreviews schrijven, I presume?
Ik krijg nou echt zo'n gevoel "waar de fuck doe ik het voor", als je ziet dat ze mensen zoeken met een NIET journalistieke opleiding... ze willen dus puur academici en nemen zelfs de moeite om die intern op te leiden tot journalistquote:Wij zijn op zoek naar
Enthousiaste kandidaten die recent en met succes een, niet journalistieke, academische opleiding hebben afgerond. Je hebt geen of weinig journalistieke ervaring. Wel moet je ons duidelijk kunnen maken dat je affiniteit hebt met regionale dagbladjournalistiek.
Dit slaat idd nergens op.quote:Op maandag 7 februari 2005 12:50 schreef ImPrEzA het volgende:
http://www.villamedia.nl/n/prikbord.shtm
Advertentie van De Gelderlander....
[..]
Ik krijg nou echt zo'n gevoel "waar de fuck doe ik het voor", als je ziet dat ze mensen zoeken met een NIET journalistieke opleiding... ze willen dus puur academici en nemen zelfs de moeite om die intern op te leiden tot journalistdaar raak je nou echt weemoedig van als bijna afgestudeerd student journalistiek
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |