abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23862184
Thnx voor de reacties, ik ga er nog eens goed over nadenken
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  vrijdag 10 december 2004 @ 04:14:42 #277
25186 ImPrEzA
@taalpurist
pi_23871378
ah, nog even een toevoeging:

ik ben net klaar met m'n 1e stage - doe dus Zwolle zoals eerder gezegd - en kan je vertellen: in die 3 maand leer je qua journalistiek zelf meer dan de 3 jaar opleiding ervoor! Erg leuk. Hoewel de basis qua taalbeheersing en massacommunicatie e.d. toch wel handig blijkt te zijn!
Seriously!?
pi_23873698
Dat is wel een erg groot cliché.. dat je op je stage meer leert. Voor journalistiek nog meer dan andere opleidingen.
pi_23882119
quote:
Op woensdag 8 december 2004 21:32 schreef Nokia3310 het volgende:

[..]

Dit lijkt me echt bullshit Ik zit (zat, zit momenteel in Londen) in utrecht en had altijd een uur of 20 les per week. Qua zelfstudie, tja, dat ligt er vooral aan hoeveel je er zelf aan doet... Voor de meeste vakken (in Utrecht) moest je mensen interviewen en daar artikelen over schrijven. En dan de tentamens natuurlijk, maar in principe begon ik daar de dag van te voren mee De regel 40 studie-uren voor een studiepunt is wat dat betreft niet echt op mij van toepassing
Inderdaad, heb zelf ook uurtje of 20 les per week (zit ook in Utrecht en tweedejaars)! Als het er 6 per week waren geweest was ik vertrokken...

(offtopic btw. zit jij nu in Londen voor de studie ? City University misschien? )
Iedereen is uniek, behalve ik.
  vrijdag 10 december 2004 @ 17:30:51 #280
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_23882442
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 17:16 schreef LunaticLaUrA het volgende:
Inderdaad, heb zelf ook uurtje of 20 les per week (zit ook in Utrecht en tweedejaars)! Als het er 6 per week waren geweest was ik vertrokken...
Hebben jullie tegenwoordig nu wel wat meer verschil in de eerste twee jaar? Eg. radio, televisie en dergelijke? Paar jaar geleden waren de eerste twee jaar echt puur en alleen geschreven media, en nogal oppervlakkige bijvakken, maar ik geloof dat ze destijds zeiden daar iets aan te willen gaan doen
pi_23884279
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 17:30 schreef Leshy het volgende:

[..]

Hebben jullie tegenwoordig nu wel wat meer verschil in de eerste twee jaar? Eg. radio, televisie en dergelijke? Paar jaar geleden waren de eerste twee jaar echt puur en alleen geschreven media, en nogal oppervlakkige bijvakken, maar ik geloof dat ze destijds zeiden daar iets aan te willen gaan doen
Het is nog steeds veel geschreven media, bij elk vak moet je wel schrijven, mensen interviewen en dan weer schrijven. Maar vorig jaar projectweken gedaan en daar wel televisie en radio gemaakt ( dus repo's in elkaar zetten, monteren, voice overs etc. ). Ik kreeg het eerste jaar dus van alles wat te zien en we mochten het ook zelf doen
Nu tweedejaars en dan houd je je een periode lang met een ding bezig ( dus periode dagblad, televisie, redactionele vormgeving etc. ). Zelf vind ik dat wel erg prettig, je zit er wat langer in, kan grote productie maken en meer je eigen ideeen uitvoeren.
Volgens mij hebben ze er dus wel wat aan gedaan
  vrijdag 10 december 2004 @ 19:10:52 #282
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_23884681
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 18:52 schreef LunaticLaUrA het volgende:
Maar vorig jaar projectweken gedaan en daar wel televisie en radio gemaakt
Ja, die hebben we ook gehad. Met die mooie Kuifje-syllabi van Van der Lugt
quote:
Nu tweedejaars en dan houd je je een periode lang met een ding bezig
Dat is dan inderdaad wel al iets beter geregeld. Toen ik het nog deed, was het gewoon een kwestie van af en toe iets uit je duim zuigen, opschrijven, inleveren en studiepunten in ontvangst nemen
  vrijdag 10 december 2004 @ 19:38:24 #283
13857 Nokia3310
the one and only Nokia tune
pi_23884979
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 17:16 schreef LunaticLaUrA het volgende:

[..]

(offtopic btw. zit jij nu in Londen voor de studie ? City University misschien? )
Inderdaad op City University How do you know?
NSJ & Lowlands still on my mind
pi_23946424
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 19:38 schreef Nokia3310 het volgende:

[..]

Inderdaad op City University How do you know?
Had er wat over gelezen op de hvu-site , moeten namelijk een dezer dagen aangeven of je naar het buitenland wilt. Londen leek me wel een van de leukste die er tussen zit!
pi_23946523
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 19:10 schreef Leshy het volgende:

[..]

Ja, die hebben we ook gehad. Met die mooie Kuifje-syllabi van Van der Lugt
[..]
Haha ja Van der Lugt heeft natuurlijk een onuitwisbare indruk op school
(alhoewel ze Kuifje nu achterwege hebben gelaten )
pi_23946633
quote:
Dat is dan inderdaad wel al iets beter geregeld. Toen ik het nog deed, was het gewoon een kwestie van af en toe iets uit je duim zuigen, opschrijven, inleveren en studiepunten in ontvangst nemen
Vandaar dat er zoveel riooljournalisten zijn.
Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
  maandag 13 december 2004 @ 19:18:56 #287
13857 Nokia3310
the one and only Nokia tune
pi_23948237
quote:
Op maandag 13 december 2004 18:00 schreef LunaticLaUrA het volgende:

[..]

Had er wat over gelezen op de hvu-site , moeten namelijk een dezer dagen aangeven of je naar het buitenland wilt. Londen leek me wel een van de leukste die er tussen zit!
Aanmelden voor 1 maart zeker? Met Amerika was het aanmelden voor 1 februari.

Londen is zeker een leuke stad, ook leuk om hier te studeren. Waar zit je tussen te twijfelen? Of wil je eigenlijk wel naar het buitenland?
NSJ & Lowlands still on my mind
  maandag 13 december 2004 @ 19:55:54 #288
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_23949092
quote:
Op maandag 13 december 2004 18:04 schreef LunaticLaUrA het volgende:
Haha ja Van der Lugt heeft natuurlijk een onuitwisbare indruk op school
Dat, en aangezien ik in dezelfde woonplaats woon als hij, zie ik hem echt elke twee of drie dagen wel weer ergens lopen
quote:
Op maandag 13 december 2004 18:09 schreef Neuralnet het volgende:
Vandaar dat er zoveel riooljournalisten zijn.
Mwoah, heeft vrij weinig met elkaar te maken. Riooljournalisten schrijven ten eerste roddels en achterklap, en publiceren dat ook nog serieus als feiten. Op dagen zoals die in projectweken, waarbij je teksten dus wel gepubliceerd worden, was iedereen gewoon heel serieus bezig. Maar voor vak-opdrachtjes die alleen de docent even doorleest om te controleren op stijl, deden heel veel mensen niet echt moeite.
pi_23952234
Blij te horen dat er serieus gewerkt wordt. Zelf heb ik iets te vaak met journalisten te maken gehad om een goed beeld te vormen.
Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
pi_23961438
Vet.. er sta 'reviewer' achter mijn nickname
pi_23961450
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 09:51 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Vet.. er sta 'reviewer' achter mijn nickname
Je gaat muziekreviews schrijven, I presume?
pi_23961714
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 09:52 schreef Croupouque het volgende:

[..]

Je gaat muziekreviews schrijven, I presume?
Idd... daar heb ik 3 jaar over gedroomd!
pi_23963375
Ik ga waarschijnlijk ook in Februari beginnen in Zwolle.
Ik had gebeld, en ze hebben mij nu zo'n mailtje met info gestuurd.
Ze kunnen niet garanderen dat je toegelaten wordt, dat hangt af van het aantal eerstejaars die stoppen ofzo.
Ach en wee, ik ben de klos, met mijn boog schoot ik een albatros.
  maandag 7 februari 2005 @ 12:50:59 #294
25186 ImPrEzA
@taalpurist
pi_24969593
http://www.villamedia.nl/n/prikbord.shtm

Advertentie van De Gelderlander....
quote:
Wij zijn op zoek naar
Enthousiaste kandidaten die recent en met succes een, niet journalistieke, academische opleiding hebben afgerond. Je hebt geen of weinig journalistieke ervaring. Wel moet je ons duidelijk kunnen maken dat je affiniteit hebt met regionale dagbladjournalistiek.
Ik krijg nou echt zo'n gevoel "waar de fuck doe ik het voor", als je ziet dat ze mensen zoeken met een NIET journalistieke opleiding... ze willen dus puur academici en nemen zelfs de moeite om die intern op te leiden tot journalist daar raak je nou echt weemoedig van als bijna afgestudeerd student journalistiek
Seriously!?
pi_24969655
quote:
Op maandag 7 februari 2005 12:50 schreef ImPrEzA het volgende:
http://www.villamedia.nl/n/prikbord.shtm

Advertentie van De Gelderlander....
[..]

Ik krijg nou echt zo'n gevoel "waar de fuck doe ik het voor", als je ziet dat ze mensen zoeken met een NIET journalistieke opleiding... ze willen dus puur academici en nemen zelfs de moeite om die intern op te leiden tot journalist daar raak je nou echt weemoedig van als bijna afgestudeerd student journalistiek
Dit slaat idd nergens op.
pi_24969665
Dat is idd wel een erg stopmzinnige advertentie...
  zondag 6 maart 2005 @ 01:31:40 #297
25186 ImPrEzA
@taalpurist
pi_25390492
Woei, deze week begonnen met een stage bij de Volkskrant, de Verleiding om precies te zijn! Dat is wel even heel anders zeg, het is bijna een tijdschrift in plaats van krant, als je naar de onderwerpen en verhaalgenres kijkt. Ben benieuwd hoe en of ik dat ga volhouden!
Seriously!?
pi_25393581
Heb allemaal spookverhalen gehoord over stages bij de Volkskrant. Dat mensen gewoon (weg)getreiterd worden enzo...
  donderdag 10 maart 2005 @ 19:00:55 #299
113173 Quannum
Well FOK! you!
pi_25460525
Hoi, zie dit topic nu pas.

Ik volg journalistiek op de Artevelde hogeschool in Gent. Die richting bestaat nog maar van dit schooljaar, in België toch. Is dit in Nederland ook het geval?

Toen ik hoorde dat er een richting journalistiek aankwam, had ik nog een full-time job. Ik zat al lang met het idee om terug te gaan studeren en dat heb ik dan ook maar gedaan.

Zonder spijt trouwens, ik zit zelden met tegenzin in de les.
Nu zijn de docenten wel met allerlei opdrachten naar ons hoofd aan het smijten. De stress begint dan ook een beetje op te komen, maar da's gezond zeker?

Anyway, leuke richting.
Jusqu'ici tout va bien
pi_25462437
ow dilemma! ik had me aangemeld voor utrecht, dat werd me afgeraden door mijn decaan, dus ik verander mn keuze in tilburg.en nu lees ik hier allemaal onwijs positieve dingen over zwolle!

ja nou weet ik het niet meer hoor ( zwolle is voor mij iets verder weg dan tilburg , maar als de kwaliteit echt zoveel beter is )
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')