Sluit me bij Mark aan.quote:Op maandag 20 juni 2005 13:55 schreef Mark het volgende:
[..]
Niks als je nog nooit een show van ze gezien had. Maar ik vond het in vergelijking een mindere show: weinig bezieling, uit als een nachtkaars en ook de special effects heb ik wel eens beter gezien
* Mark mist de brandende jas
Ik heb ze destijds op Dynamo gezien en dat stelde echt weinig voor ivm de optredens die ze later bedachten. Maar toen mochten ze geloof wel in het daglicht spelen. Dat werkt sowieso al niet. Ik kan deze show wel vergelijken met hun show op Pinkpop in 2002 die ook erg strak was. Maar waarom vind ik het optreden van zaterdag dan toch beter? Omdat de nummers van Reise Reise nog net wat beter zijn de oudere nummers en dat argument heb ik nog niet gehoord.quote:Op maandag 20 juni 2005 14:44 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Sluit me bij Mark aan.
Als je net komt kijken dan was rammstein ws. spectaculair. Maar ik heb ze ook al 3x eerder gezien en het vergelijk gaat volstrekt mank met dit optreden. De uitvoeringen waren mat, de show viel (zoals te verwachten op een festival) eigenlijk nogal tegen... en het ergste: nu is doc nóg niet overtuigd van het feit dat het eigenlijk best een goede band is![]()
![]()
En ik vind de oudere nummers beter, maar los daarvan vond ik de show gewoon mat.quote:Op maandag 20 juni 2005 14:57 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Maar waarom vind ik het optreden van zaterdag dan toch beter? Omdat de nummers van Reise Reise nog net wat beter zijn de oudere nummers en dat argument heb ik nog niet gehoord.
Ik vond het concert in Ahoy vorig jaar stukken strakker en het mutterconcert van 2002(?) echt daverend strak, vooral de show daarbij (de vlammende jas idd). Maar ik had me al ingesteld dat rammstein als festivalband ws. ietsjes minder was. Desondanks vond ik het toch een lichte tegenvaller.quote:Op maandag 20 juni 2005 15:17 schreef HighLander het volgende:
De formulering voor nachtkaars heb ik vaker langs horen komen als beschrijving voor het aflopen van Rammstein...
Licht aan en een intro van Engel wat een Outro van de slotact blijkt te zijn, kwam eigenlijk nogal teleurstellend over, bijna cru om al die afwachtende kopjes om je heen te zien.
Show was strak, te strak, leek bijna of het allemaal zo snel mogelijk voorbij moest zijn. Maar zat wel goed in elkaar, gave tricks, goed opgebouwd, maar geen gevoel.
hallo hey, het is ook geen Pearl jam of Coldplay. Rammstein is puur show, een soort Spinal tap.quote:[b]Op maandag 20 juni 2005 15:17 . Maar zat wel goed in elkaar, gave tricks, goed opgebouwd, maar geen gevoel.
Slayer dat is toch een bandje voor dertigers die nog een willen headbangen, al jaren niets meer uitgebracht omdat ze zo verdomd lui zijn met songschrijven en dan 86 tours teren op 1 enkel album, waarvan ze niets durven te spelen omdat het conservatieve fanklupje van Slayer alleen maar Raining Blood, of Joseph Mengelenummers wil horen .Kom die zijn al sinds 1991 al over hun creatieve hoogtepunt en mag blij zijn dat ze nog geprogrammeerd worden op een redelijk hip metalfeestje en niet alleen op bospop, bang your head of Wacken open air.quote:Op maandag 20 juni 2005 09:52 schreef lwasbever het volgende:
Toch opvallend, en eveneens betreurenswaardig, dat de meesten zo positief zijn over rammstein. Dit land wordt compleet voor schut gezet door zulk een band als headliner in te plannen met bands als Black Sabbath en Slayer op de bill. Heb toch nog 2 nummers van rammstein gekeken om mijn vooroordelen over deze zwabbers te testen, maar die muziek en die houding van hen is werkelijk een lachertje.
Erg grappig was het toen ik tijdens het festival aan personen met een rammstein shirtje ging vragen wat hun favo nummers zijn van Black Sabbath voor diens optreden. De meesten vonden de band + muziek erg gaaf, maar konden geen enkel nummer opnoemen...
Heej, geen slecht woord over Slayer en/of headbangende 30plussers!quote:Op maandag 20 juni 2005 18:08 schreef Schuldige_Omstander het volgende:
Slayer dat is toch een bandje voor dertigers die nog een willen headbangen, al jaren niets meer uitgebracht omdat ze zo verdomd lui zijn met songschrijven en dan 86 tours teren op 1 enkel album, waarvan ze niets durven te spelen omdat het conservatieve fanklupje van Slayer alleen maar Raining Blood, of Joseph Mengelenummers wil horen .Kom die zijn al sinds 1991 al over hun creatieve hoogtepunt en mag blij zijn dat ze nog geprogrammeerd worden op een redelijk hip metalfeestje en niet alleen op bospop, bang your head of Wacken open air.
Als afsluiter moet je ook iets met show hebben (iron maiden, NIN, Tool of rammstein) en niet 4 veertigers die apathisch op het podium hun 'proza' voordragen over oorlogvoeren en martelingen.
was die erbij?? speelt die niet bij Fantomas?quote:Op maandag 20 juni 2005 18:12 schreef merdeka het volgende:
[..]
Heej, geen slecht woord over Slayer en/of headbangende 30plussers!
Dave Lombardo![]()
quote:Op maandag 20 juni 2005 18:15 schreef Schuldige_Omstander het volgende:
was die erbij?? speelt die niet bij Fantomas?
bron: FoR sitequote:Drie keer is scheepsrecht! Voor de derde keer in vier jaar staan de ongekroonde koningen van de thrash metal in het Goffertpark.
Eerst tijdens Ozzfest, daarna als hoofdact op Dynamo Open Air en nu bij Fields Of Rock. Slayer: vaak geïmiteerd doch nooit geëvenaard. Wie kent niet de klassiekers ‘Show No Mercy’, ‘Hell Awaits’, Reign In Blood’, South Of Heaven’ en ‘Seasons In The Abyss’? Stuk voor stuk mijlpalen in de geschiedenis van de metal. Nadat meesterdrummer Dave Lombardo begin jaren negentig z’n biezen pakte, kakte de boel een beetje in, maar... Dave is terug! En daarmee is de enige échte Slayer-bezetting in ere hersteld. All hail to the kings of thrash!
Van mij mag jequote:Op maandag 20 juni 2005 18:32 schreef TheSorrow het volgende:
Idd, lees t boekje of de site, stond t duidelijk inIeder zo zn smaak, ik ga toch ook niet zeiken over bijv NIN dat ze bagger zijn?
nee maar slayer wordt dezer dagen sterk overschat. de tijden dat ze baanbrekend waren zijn voorbij (net als NIN maar die hebben tenminste nog een show, en bewegen op het podium)en dat rechtvaardigd geen hoge positie op de bill als er relevantere en onderhouderende bands staan geprogrammeerd.quote:Op maandag 20 juni 2005 18:32 schreef TheSorrow het volgende:
Idd, lees t boekje of de site, stond t duidelijk inIeder zo zn smaak, ik ga toch ook niet zeiken over bijv NIN dat ze bagger zijn?
Godenzijdank niet zegquote:Op maandag 20 juni 2005 17:59 schreef Schuldige_Omstander het volgende:
[..]
hallo hey, het is ook geen Pearl jam of Coldplay.
Tja, Slayer verslaat die bands met speels gemak qua agressief en effectiviteit. Maar voor de rest... de arrogantie om werkelijk nooit iets te veranderen in de show moet zelfs de grootste fans gaan irriteren lijkt me. Maar ja.. het lijkt me wel conservatief volk, die vinden alles leuk wat snel en hard is.quote:Op maandag 20 juni 2005 19:15 schreef kamagurka het volgende:
Slayer is gewoon nog steeds de allerbruutste band ooit live. period.
En wel degelijk geplaatst op een festival als dit waar de meerderheid inmiddels naar slappe rehash-bandjes met lang haar en pukkels met onuitspreekbare namen luistert die zich echter nooit en te nimmer zullen kunnen meten aan de agressie van de uberlords van trashmetalHulde voor slayer dat ze 20 jaar jongere kutjes met gemak van het podium af blazen!
T.I.M censored.........quote:Op maandag 20 juni 2005 18:50 schreef Schuldige_Omstander het volgende:
[..]
nee maar slayer wordt dezer dagen sterk overschat. de tijden dat ze baanbrekend waren zijn voorbij (net als NIN maar die hebben tenminste nog een show, en bewegen op het podium)en dat rechtvaardigd geen hoge positie op de bill als er relevantere en onderhouderende bands staan geprogrammeerd.
Voor progressieve muziek ga je niet naar FoRquote:Op maandag 20 juni 2005 19:19 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Tja, Slayer verslaat die bands met speels gemak qua agressief en effectiviteit. Maar voor de rest... de arrogantie om werkelijk nooit iets te veranderen in de show moet zelfs de grootste fans gaan irriteren lijkt me. Maar ja.. het lijkt me wel conservatief volk, die vinden alles leuk wat snel en hard is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |