Waarschijnlijk bereiden ze zich voor op de trek, zijn ze daar aan het verzamelen ofzo. Veel ooievaars trekken in de herft richting Afrika. Ze doen het beter dan wij, lekker overwinteren in één of andere oase.....quote:Op maandag 19 september 2005 08:25 schreef Againzender het volgende:
Afgelopen zaterdag reed ik van Frankrijk terug naar Nederland, en er viel mij tegen zonsondergang iets op. Op verschillende lantaarnpalen zag ik namelijk ooievaars staan. Ik had dit nog nooit eerder gezien!
Is dat iets nieuws van die beesten
Zie het in de buurt van de IJssel vaker, daar zitten veel ooievaars trouwens, in de IJsseluiterwaarden.quote:Op maandag 19 september 2005 08:25 schreef Againzender het volgende:
Afgelopen zaterdag reed ik van Frankrijk terug naar Nederland, en er viel mij tegen zonsondergang iets op. Op verschillende lantaarnpalen zag ik namelijk ooievaars staan. Ik had dit nog nooit eerder gezien!
Is dat iets nieuws van die beesten
Dat klinkt inderdaad logischquote:Op maandag 19 september 2005 22:20 schreef Daiha het volgende:
[..]
Waarschijnlijk bereiden ze zich voor op de trek, zijn ze daar aan het verzamelen ofzo. Veel ooievaars trekken in de herft richting Afrika. Ze doen het beter dan wij, lekker overwinteren in één of andere oase.....![]()
Klopt, in b.v. het Rembrandpark, waar ik elke dag door fiets, barst het van die beesten. En het zijn nogal kuddedieren, dus ze zijn dan gelijk met een stuk of 30.quote:Op dinsdag 20 september 2005 09:45 schreef Marietje_34 het volgende:
afgelopen weekend zag ik in eens 2 van zulke papagaaien in m'n tuin, ik wist niet wat ik zag!
[afbeelding]
Blijkt heel normaal te zijn, er zijn in 2003 alleen in Amsterdam bijn 2000 halsbandparkieten (want dat zijn het dus) geteld. Erg leuk om te zien dat ze het in ons landje zo goed redden
Voor de geinteresseerden:
http://www.sovon.nl/broedvogel/hbp_inleiding.html
ja, ze vallen wel lekker op dan met dat gifgroene kleurtje!quote:Op dinsdag 20 september 2005 10:00 schreef Againzender het volgende:
Van de winter tijdens die sneeuwbuien was het overigens wel een prachtig gezicht
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |