Zou best een ijsvogel kunnen zijn. Toen ik nog in Meppel woonde zat er ook eentje in de woonwijk. (Daar was een riviertje "de reest" genaamd en die vroor daar niet dicht)quote:Op zaterdag 14 januari 2006 21:23 schreef Againzender het volgende:
mijn vader en ik vinden dit nog het meest klinken als een ijsvogel
Of heeft iemand hier nog een andere suggestie?
Dat is toch op de Brabantse wal he? ik ga vrije regelmatig wandelen in kortenhoef, maar dan let ik wel voornamelijk op planten. Er is daar een ven met heel veel veenmossen, beenbreek, zonnedauw en zelfs wat oeverkruid.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 21:11 schreef stumbleupon het volgende:
Ik ben vanmiddag achter op Zoomland geweest.
Dat is het bosgebied tussen jou en mij in zeg maarquote:Op zondag 15 januari 2006 20:35 schreef attila het volgende:
[..]
Dat is toch op de Brabantse wal he? ik ga vrije regelmatig wandelen in kortenhoef, maar dan let ik wel voornamelijk op planten. Er is daar een ven met heel veel veenmossen, beenbreek, zonnedauw en zelfs wat oeverkruid.
zijn er trouwens botanisten hier??? (ja, offtopic, sorry)
Nice! Waar dan?quote:Op maandag 16 januari 2006 12:17 schreef ImmovableMind het volgende:
Gisteren een Waterspreeuw gezien
Nee maar die zie je veel meer omdat het er hier in twente tegenwoordig ongeveer van stikt.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 21:42 schreef ImmovableMind het volgende:
Ze zijn ook lang niet zo schuw als de andere watervogels in de buurt, zoals IJsvogels bijvoorbeeld.
Bonte kraaien komen hier uberhaupt niet veel voor, volgens mij! In Nederland heb ik ze nooit gezien. Toen ik op vakantie was in Denemarken een paar jaar geleden zag ik er erg veel. Ook in Turkije van de zomer waren het vaste gasten langs de rivieren.quote:Op zondag 15 januari 2006 20:32 schreef attila het volgende:
worden er nog wel eens bonte kraaien waargenomen? "Vroeger"zag ik die zowat iedere winter in de streek waar ik woon (west brabant) en nu zie i ze nooit meer (ik zit ook wat minder in het veld helaas).
en hoe zit het met de zuidelijke soorten zoals bijeneter, hop etc?? worden die nu vaker gezien met de milde winters??
niet wat mij betreft, maar ik weet niet hoe het met de andere geinteresseerden zit...quote:Op vrijdag 27 januari 2006 21:06 schreef stumbleupon het volgende:
Even een datumaanpassing.
Ik zou op 4 maart a.s. een vogeldag organiseren.
Helaas is het zo dat het bezoekerscentrum dan bezet is en ik helaas ook (IVN-Meeting)
Ik wilde het graag verplaatsen naar 11 maart 2006. Is dat een probleem?
Waar?quote:Op vrijdag 27 januari 2006 21:06 schreef stumbleupon het volgende:
Even een datumaanpassing.
Ik zou op 4 maart a.s. een vogeldag organiseren.
Helaas is het zo dat het bezoekerscentrum dan bezet is en ik helaas ook (IVN-Meeting)
Ik wilde het graag verplaatsen naar 11 maart 2006. Is dat een probleem?
Was het interessant?Ik zie je post een beetje te laatquote:Op maandag 30 januari 2006 18:35 schreef stumbleupon het volgende:
Vanavond in het RTL4 nieuws een stuk over de Oostvaardersplassen en waarschijnlijk ook iets over de aaneensluiting van de moerasgebieden in Nederland.
19:30 RTL4
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |