abonnement Unibet Coolblue
  zondag 19 juni 2005 @ 11:01:18 #1
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_28059038
Ik was nogal verbolgen over mijn EOS 300D. Die had namelijk een crisis. Doorlopende error 99.
Na zoeken op internet vond ik vrijwel alleen maar meldingen dat het komt door incompatibiliteit met Sigma lenzen, Sigma die (tegen kleine vergoeding) lenzen re-chipped en Canon die zegt dat het niet aan Canon ligt en dat ze non-Canon apparatuur niet ondersteunen. Derhalve, probleem. Het is een Digital Rebel (import) (was toen nogal veel voordeliger) dus voor garantie moet ik naar de winkel. Het is een 10D (kinda) firmware (de russische) dus de garantie was niet zo heel vers meer :'). Maar het grootste probleem was dat die winkel ergens achteraf zit en ik hou er niet van om spullen op te sturen. Welja, lang verhaal dus.

Samenvatting:
Canon 300D
Error 99
Ook zonder lens kreeg ik de error (dit is essentieel, gezien de verhalen over incompatibele lenzen)

Welnu. Na nog eens uitgebreid zoeken (en wat geluk) kwam ik deze site tegen waar een 10D hetzelfde probleem geeft en de persoon in kwestie de shutter curtain realigned. Met succes.

Zo ook bij mij. Met een wattenstaafje (ik heb geen apparatuur hiervoor) heel voorzichtig de segmenten gecontroleerd. Na 3 keer proberen resultaat!
De Rebel werkt weer volledig naar behoren en ik krijg (vooralsnog) geen error 99 meer.
Straks naar buiten om foto's te maken voor het eerst sinds 21 maart!!

*Blij.


Dit in een eigen topic voor vindbaarheid. Mocht dit niet gewenst zijn, mijn excuses.
12. Hoe vaak ben je bang dat je leven zonder internet vervelend, leeg en onplezierig zal zijn?
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 19 juni 2005 @ 15:16:17 #2
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_28064081
*noteert voor problemen: Error 99 = Shutter curtains realignen.

en hoe gaat dat precies in zn werk dan? Ik zou niet eens weten waar mn shutter curtains zitten
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_28064355
Als je hem terug had geflashed naar normale firmware dan had je hem zo naar ETBASS (canon repair) kunnen sturen, over rebels doen ze niet echt moeilijk.

Maar mooi dat het weer werkt
  zondag 19 juni 2005 @ 17:19:20 #4
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_28066211
quote:
Op zondag 19 juni 2005 15:32 schreef Gizz het volgende:
Als je hem terug had geflashed naar normale firmware dan had je hem zo naar ETBASS (canon repair) kunnen sturen, over rebels doen ze niet echt moeilijk.

Maar mooi dat het weer werkt
Ze zeiden in de winkel dat een import bij Canon Nederland niet wordt gerepareerd. En toen ik Canon belde erover (voordat ik hem aanschafte) beaamden ze dat.
12. Hoe vaak ben je bang dat je leven zonder internet vervelend, leeg en onplezierig zal zijn?
  zondag 19 juni 2005 @ 17:19:52 #5
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_28066229
quote:
Op zondag 19 juni 2005 15:16 schreef Dr_Flash het volgende:
*noteert voor problemen: Error 99 = Shutter curtains realignen.

en hoe gaat dat precies in zn werk dan? Ik zou niet eens weten waar mn shutter curtains zitten
Als je (voorzichtig) de spiegel opklapt zit dat zaakje daar achter.
12. Hoe vaak ben je bang dat je leven zonder internet vervelend, leeg en onplezierig zal zijn?
pi_28069430
[Centraal] Canon (D)SLR *2* was er al.
Hier heb ik het heengequote.
Zo blijft het toch nog steeds vindbaar
Het antwoord m'n vriend, is blowen in de wind.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')