een hogere rang heeft meestal te maken met leidinggevende en organisatorische capaciteiten, niet zo zeer met schietkunst lijkt mequote:Op zondag 19 juni 2005 10:26 schreef Dannon het volgende:
De betere wapens zijn duurder, en in minder grote aantallen aanwezig. Die geef je dan aan de mensen die ze het beste kunnen gebruiken, lijkt mij?
klopt wel officieren hadden vaak lichtere en kleinere wapens dan gewone soldaten. (is nu nog steeds officieren hebben meestal een pistool gewone manschappen niet) zal wel makkelijker leiding geven zijnquote:Op zondag 19 juni 2005 10:57 schreef MacVincent het volgende:
En vergeet de Lugers niet bij Duitse officieren! De US wapens waren toch waterpistolen vergeleken bij het Duitse- en Russische wapentuig...
omdat jouw geweer veel beter is voor de lange afstand dan de smg van je officier die het voornamenlijk gebruikt voor zelfverdedigingquote:Op zondag 19 juni 2005 16:57 schreef Northside het volgende:
Volgens mij was het zo dat als je in bootcamp aankwam, iedere 5e man die langs de uitgiftereceptie kwam een "zwaar" wapen kreeg.
De vraag is: Waarom pak jij als Jan Soldaat niet het uber-wapen van je net afgeschoten luitenant op en gooi je je eigen prutgeweer in de struiken?
de duitsers hadden als eerste een compromis een wapen wat zowel voor de laNGE AFSTAND als de de close combat goed werktequote:Op zondag 19 juni 2005 16:57 schreef Northside het volgende:
Volgens mij was het zo dat als je in bootcamp aankwam, iedere 5e man die langs de uitgiftereceptie kwam een "zwaar" wapen kreeg.
De vraag is: Waarom pak jij als Jan Soldaat niet het uber-wapen van je net afgeschoten luitenant op en gooi je je eigen prutgeweer in de struiken?
Dat Sturmgewehr42 ofzo?quote:Op zondag 19 juni 2005 17:44 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
de duitsers hadden als eerste een compromis een wapen wat zowel voor de laNGE AFSTAND als de de close combat goed werkte
Doe mij toch de SMG maarquote:Op zondag 19 juni 2005 17:42 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
omdat jouw geweer veel beter is voor de lange afstand dan de smg van je officier die het voornamenlijk gebruikt voor zelfverdediging
machinepistol44 of sturmgewehr44. (als je foto`s er van ziet zie je een verdachte gelijkenis met de ak47)quote:
de amerikanen hadden de tommygun en de bar die goed waren maar niet beide konden combineren.quote:Op zondag 19 juni 2005 17:57 schreef Northside het volgende:
Duitsers hadden de vetste hardware in die hele oorlog. Russen hadden die katyusha-gevallen, die kan ik ook wel waarderen... Maar de engelsen? en de amerikanen?
de huidige m16 heeft nog steeds maar een magazijn met 20 kogels. daarom is de m16 goed voor getrainde legers die semiauto schieten en de ak goed voor boeren die op volauto schietenquote:Op zondag 19 juni 2005 18:05 schreef Northside het volgende:
BAR had maar 20 kogels in het magazijn. Beetje te weinig naar mijn smaak. En ja, de Bren zal ook vast een leuk ding zijn geweest. Maar de duitsers... SMG42, 88mm-Flak, Tigers, Nebelwerfers... Was er ook nog iets dat die duitsers hadden wat NIET superieur was? (Ja, ok, zware bommenwerpers)
quote:Op zondag 19 juni 2005 18:05 schreef Northside het volgende:
BAR had maar 20 kogels in het magazijn. Beetje te weinig naar mijn smaak. En ja, de Bren zal ook vast een leuk ding zijn geweest. Maar de duitsers... SMG42, 88mm-Flak, Tigers, Nebelwerfers... Was er ook nog iets dat die duitsers hadden wat NIET superieur was? (Ja, ok, zware bommenwerpers)
veel punten heb je gelijk op die vliegtuigen na de duitsers hebben toch 100 straaljagers geproduceerd iets wat je van de geallieerde niet kan zeggen.quote:Op maandag 20 juni 2005 03:38 schreef Drugshond het volgende:
-- offtopic
[..]De BAR was een zwaar maar een loepzuiver wapen. In "single-action" was het zeker geen verkeerd wapen. SMG42 was een goed wapen, maar te duur voor massa productie. AA-88 mm, was idd uniek (zeker toen ze het gingen inzetten als anti-tank geschut). Tigers, mwaah... te duur qua brandstof en te traag. Geen verkeerde tank, maar een multi-rol tank is het ook niet. De sturmgeschutz was in dat opzicht succesvoller (omdat deze een duidelijk taak had = vedeliging). Nebelwerfers of Katyusha (ik kies liever voor het laatste vanwege de grotere firepower). Qua vliegtuig industrie liepen de Duitsers ook al achter de feiten aan, denk aan de LA-5/LA-7/IL2/Pe-3 versus de Me 109/ Fw-190/Ju-87/He-111
Qua tanks of artilleriegeschut hadden de Duitsers hoogwaardige techniek in handen, maar daarmee alleen win je geen oorlog.
Neem een Parabellum Luger 08 en een .45 Colt 1911. Welke officier had dan het waterpistoolquote:Op zondag 19 juni 2005 10:57[/url] schreef MacVincent het volgende:
En vergeet de Lugers niet bij Duitse officieren! De US wapens waren toch waterpistolen vergeleken bij het Duitse- en Russische wapentuig...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |