abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28058058
beetje vage TT, sorry

ik ben de laatste tijd nogal into oorlogsfilms en docu's, en het valt me erg op dat de wat hogere rangen van het amerikaans leger in WO2 wat "heftigere" wapens hadden. Zo hebben de kapiteins en luitenants Tommyguns, sergeants m1 karabijnen en de 'gewone' GI's m1a1's. Weet iemand waarom dit is en of het in het echt ook zo was?
  zondag 19 juni 2005 @ 09:50:59 #2
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_28058079
En Bush krijgt een stijve van atoom wapens
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_28058505
De betere wapens zijn duurder, en in minder grote aantallen aanwezig. Die geef je dan aan de mensen die ze het beste kunnen gebruiken, lijkt mij?
~Dannon
  zondag 19 juni 2005 @ 10:57:16 #4
122151 MacVincent
28 and counting...
pi_28058973
En vergeet de Lugers niet bij Duitse officieren! De US wapens waren toch waterpistolen vergeleken bij het Duitse- en Russische wapentuig...
Land of the free, home of the brave
Come on, annoy me....I need the comic relief!
pi_28059007
quote:
Op zondag 19 juni 2005 10:26 schreef Dannon het volgende:
De betere wapens zijn duurder, en in minder grote aantallen aanwezig. Die geef je dan aan de mensen die ze het beste kunnen gebruiken, lijkt mij?
een hogere rang heeft meestal te maken met leidinggevende en organisatorische capaciteiten, niet zo zeer met schietkunst lijkt me
  zondag 19 juni 2005 @ 11:01:01 #6
65918 IBAZ
broeinest
pi_28059033
het zijn maar films.
pi_28059364
valt me op dat het in een aantal films terugkomt, ik neem aan dat ze het ergens vandaan hebben
pi_28062407
Volgens mij was het juist andersom....
Manschappen hebben vaak "heavy" weapons, terwijl de officieren vaak lopen met een pistool of karabijn.
pi_28062672
Het hing ook af van de persoonlijke voorkeur van de soldaat.
A mind with a heart of it's own
pi_28065569
quote:
Op zondag 19 juni 2005 10:57 schreef MacVincent het volgende:
En vergeet de Lugers niet bij Duitse officieren! De US wapens waren toch waterpistolen vergeleken bij het Duitse- en Russische wapentuig...
klopt wel officieren hadden vaak lichtere en kleinere wapens dan gewone soldaten. (is nu nog steeds officieren hebben meestal een pistool gewone manschappen niet) zal wel makkelijker leiding geven zijn
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_28065645
Iedereen vond die iets zwaardere wapens wel okay, en er waren er niet zoveel, dus de bazige types kregen die dingen

opgelost
pi_28065825
Volgens mij was het zo dat als je in bootcamp aankwam, iedere 5e man die langs de uitgiftereceptie kwam een "zwaar" wapen kreeg.

De vraag is: Waarom pak jij als Jan Soldaat niet het uber-wapen van je net afgeschoten luitenant op en gooi je je eigen prutgeweer in de struiken?
Ja, ik generaliseer.
pi_28066672
quote:
Op zondag 19 juni 2005 16:57 schreef Northside het volgende:
Volgens mij was het zo dat als je in bootcamp aankwam, iedere 5e man die langs de uitgiftereceptie kwam een "zwaar" wapen kreeg.

De vraag is: Waarom pak jij als Jan Soldaat niet het uber-wapen van je net afgeschoten luitenant op en gooi je je eigen prutgeweer in de struiken?
omdat jouw geweer veel beter is voor de lange afstand dan de smg van je officier die het voornamenlijk gebruikt voor zelfverdediging
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_28066697
quote:
Op zondag 19 juni 2005 16:57 schreef Northside het volgende:

de duitsers hadden als eerste een compromis een wapen wat zowel voor de laNGE AFSTAND als de de close combat goed werkte
pi_28066729
quote:
Op zondag 19 juni 2005 17:44 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

de duitsers hadden als eerste een compromis een wapen wat zowel voor de laNGE AFSTAND als de de close combat goed werkte
Dat Sturmgewehr42 ofzo?
Ja, ik generaliseer.
pi_28066748
quote:
Op zondag 19 juni 2005 17:42 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

omdat jouw geweer veel beter is voor de lange afstand dan de smg van je officier die het voornamenlijk gebruikt voor zelfverdediging
Doe mij toch de SMG maar
Ja, ik generaliseer.
pi_28066840
quote:
Op zondag 19 juni 2005 17:46 schreef Northside het volgende:

[..]

Dat Sturmgewehr42 ofzo?
machinepistol44 of sturmgewehr44. (als je foto`s er van ziet zie je een verdachte gelijkenis met de ak47)

die jij bedoeld was ook erg goed (beter zelfs) maar was echt alleen voor de elite dat was namenlijk falschirmgewehr42 was alleen voor de parachutisten
pi_28066925
Duitsers hadden de vetste hardware in die hele oorlog. Russen hadden die katyusha-gevallen, die kan ik ook wel waarderen... Maar de engelsen? en de amerikanen?
Ja, ik generaliseer.
pi_28067012
quote:
Op zondag 19 juni 2005 17:57 schreef Northside het volgende:
Duitsers hadden de vetste hardware in die hele oorlog. Russen hadden die katyusha-gevallen, die kan ik ook wel waarderen... Maar de engelsen? en de amerikanen?
de amerikanen hadden de tommygun en de bar die goed waren maar niet beide konden combineren.
de engelsen hadden de bren die ook wel goed was.

maar de duitsers waren nu eenmaal technologisch superieur net als de VS nu en dat kun je zien aan de wapens. alleen de VS heeft de productiefacileiten om er veel van te maken itt de duitsers in wo2
pi_28067051
BAR had maar 20 kogels in het magazijn. Beetje te weinig naar mijn smaak. En ja, de Bren zal ook vast een leuk ding zijn geweest. Maar de duitsers... SMG42, 88mm-Flak, Tigers, Nebelwerfers... Was er ook nog iets dat die duitsers hadden wat NIET superieur was? (Ja, ok, zware bommenwerpers)
Ja, ik generaliseer.
pi_28071968
quote:
Op zondag 19 juni 2005 18:05 schreef Northside het volgende:
BAR had maar 20 kogels in het magazijn. Beetje te weinig naar mijn smaak. En ja, de Bren zal ook vast een leuk ding zijn geweest. Maar de duitsers... SMG42, 88mm-Flak, Tigers, Nebelwerfers... Was er ook nog iets dat die duitsers hadden wat NIET superieur was? (Ja, ok, zware bommenwerpers)
de huidige m16 heeft nog steeds maar een magazijn met 20 kogels. daarom is de m16 goed voor getrainde legers die semiauto schieten en de ak goed voor boeren die op volauto schieten

verder grondstoffen en productiecapaciteit (1 van de redenen dat ze verloren hebben) atoombomproject in de late stage van de oorlog.
oppervlakteschepen
standaartwapen voor de troepen
  maandag 20 juni 2005 @ 03:38:33 #22
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_28079632
-- offtopic
quote:
Op zondag 19 juni 2005 18:05 schreef Northside het volgende:
  • De BAR was een zwaar maar een loepzuiver wapen. In "single-action" was het zeker geen verkeerd wapen.
  • SMG42 was een goed wapen, maar te duur voor massa productie.
  • AA-88 mm, was idd uniek (zeker toen ze het gingen inzetten als anti-tank geschut).
  • Tigers, mwaah... te duur qua brandstof en te traag. Geen verkeerde tank, maar een multi-rol tank is het ook niet. De sturmgeschutz was in dat opzicht succesvoller (omdat deze een duidelijk taak had = vedeliging).
  • Nebelwerfers of Katyusha (ik kies liever voor het laatste vanwege de grotere firepower).
  • Qua vliegtuig industrie liepen de Duitsers ook al achter de feiten aan, denk aan de LA-5/LA-7/IL2/Pe-3 versus de Me 109/ Fw-190/Ju-87/He-111

Qua tanks of artilleriegeschut hadden de Duitsers hoogwaardige techniek in handen, maar daarmee alleen win je geen oorlog.
  • pi_28080275
    De Amerikaanse VT ontsteking (airburst) voor artilleriegranaten was veel effectiever dan de Nebelwerfer of Katyusha. Duitse soldaten die een Amerikaanse barrage meegemaakt en overleefd hebben verlangden vaak weer terug naar het Oostfront.

De massa salvo's met raketwepers maken een hoop herrie en stof maar tegen goed ingegraven troepen doet het weinig.
    pi_28085350
    quote:
    Op maandag 20 juni 2005 03:38 schreef Drugshond het volgende:
    -- offtopic
    [..]

• De BAR was een zwaar maar een loepzuiver wapen. In "single-action" was het zeker geen verkeerd wapen.
  • SMG42 was een goed wapen, maar te duur voor massa productie.
  • AA-88 mm, was idd uniek (zeker toen ze het gingen inzetten als anti-tank geschut).
  • Tigers, mwaah... te duur qua brandstof en te traag. Geen verkeerde tank, maar een multi-rol tank is het ook niet. De sturmgeschutz was in dat opzicht succesvoller (omdat deze een duidelijk taak had = vedeliging).
  • Nebelwerfers of Katyusha (ik kies liever voor het laatste vanwege de grotere firepower).
  • Qua vliegtuig industrie liepen de Duitsers ook al achter de feiten aan, denk aan de LA-5/LA-7/IL2/Pe-3 versus de Me 109/ Fw-190/Ju-87/He-111

Qua tanks of artilleriegeschut hadden de Duitsers hoogwaardige techniek in handen, maar daarmee alleen win je geen oorlog.
  • veel punten heb je gelijk op die vliegtuigen na de duitsers hebben toch 100 straaljagers geproduceerd iets wat je van de geallieerde niet kan zeggen.

ohja tip kijk vanavond op de ard naar hitlers geheim waffen
    pi_28086534
    quote:
    Op zondag 19 juni 2005 10:57[/url] schreef MacVincent het volgende:
    Neem een Parabellum Luger 08 en een .45 Colt 1911. Welke officier had dan het waterpistool
    "Wenn wir stolz sein wollen auf Deutschland, müssen wir auch stolz sein auf Harro Schulze-Boysen."
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')