Ja ik heb in Ethiopie ook op het nieuws een item over voedseloverschotten en voedselhulp gebroederlijk naast elkaar gezien. En door de overvolle, overvloedige graanvelden gereden terwijl de regering zielig deed dat de oogst weer totaal mislukt was. En de boer die niet meer hard werkt omdat hij toch wel voedselhulp krijgt. De honger is niet het probleem, eten is er meer dan zat, maar de corrupte en onbetrouwbare politiek is het grote probleem.quote:Op zondag 19 juni 2005 00:33 schreef psychosucker het volgende:
ben in de jaren na live aid veel in ethiopie;dijibouti en Somalie geweest en heb met eigen ogen mogen aanschouwen dat hulpgoederen ( met de logo's van al die instantie's erop ) overgeladen werden in russische schepen die net wapens gelost hadden ( ruilhandel dus met het toendertijd nog communistische rusland).
Ik zal nooit meedoen aan geldinzamelings acties.........
duhquote:Op zondag 19 juni 2005 01:15 schreef HassieBassie het volgende:
MIchael Jackson? Die van We are the World? De themasong van LiveAid? DIE Michael Jackson?
Wat een weirdo is het toch
Uhm We Are The World `> USA For Africa?quote:Op zondag 19 juni 2005 01:15 schreef HassieBassie het volgende:
MIchael Jackson? Die van We are the World? De themasong van LiveAid? DIE Michael Jackson?
Wat een weirdo is het toch
Het probleem in Ethiopië is idd dat er genoeg voedsel was en is, maar dat dit meer opbrengt als je het exporteert dan als je het op de binnenlandse markt afzet. Is schuld van regering daar en tevens van de landen die dit voor hun weer goedkope graan afnemen. Het zou beter gereguleerd moeten worden, ja.quote:Op zondag 19 juni 2005 02:00 schreef Schorpioen het volgende:
[..]
Ja ik heb in Ethiopie ook op het nieuws een item over voedseloverschotten en voedselhulp gebroederlijk naast elkaar gezien. En door de overvolle, overvloedige graanvelden gereden terwijl de regering zielig deed dat de oogst weer totaal mislukt was. En de boer die niet meer hard werkt omdat hij toch wel voedselhulp krijgt. De honger is niet het probleem, eten is er meer dan zat, maar de corrupte en onbetrouwbare politiek is het grote probleem.
Erg genoeg, verbaast mij dit niks...quote:Op zondag 19 juni 2005 02:00 schreef Schorpioen het volgende:
[..]
Ja ik heb in Ethiopie ook op het nieuws een item over voedseloverschotten en voedselhulp gebroederlijk naast elkaar gezien. En door de overvolle, overvloedige graanvelden gereden terwijl de regering zielig deed dat de oogst weer totaal mislukt was. En de boer die niet meer hard werkt omdat hij toch wel voedselhulp krijgt. De honger is niet het probleem, eten is er meer dan zat, maar de corrupte en onbetrouwbare politiek is het grote probleem.
Sade stond destijds in Wembley een Branford Marsalis begeleidde Sting. Wie er niet bij zal zijn aanstaande 2 juli is Mel B. omdat ze geen Spice Girl meer wil zijn (dus geen reunie van de Fab Five, helaas maar het is niet anders).quote:Op zondag 19 juni 2005 13:55 schreef Zanderrr het volgende:
McCartney en Lionel Richie stonden beiden in '85 wel op Live Aid (Richie op het Live Aid-concert in de USA), en Jackson en Ritchie hadden eerder al 'We Are The World' geschreven voor USA for Africa.
Zwarte artiesten die wel meededen aan een van de twee LA-concerten: the Four Tops, B.B. King, Billy Ocean, Run-D.M.C., Bo Diddley, Albert Collins, Ashford And Simpson, Teddy Pendergrass, Patti LaBelle, Eddie Kendricks & David Ruffin, Tina Turner.
Maar goed, sowieso doen artiesten vaak ook uit publicitaire overwegingen mee aan dit soort benefietacties.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |