abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28054289
In de documentaire over het in 1985 masaal gehouden Live Aid Concert in Londen en Philadelphia op BBC2 is duidelijk geworden waarom er geen 'zwarte' artiesten in de eerste line-up waren voor het grootschalige Live Aid Concert op Wembley.

In de documentaire is te zien hoe eendrachtig zowel Michael Jackson,Lionel Ritchie alsmede Diana Ross (die toen op hun hoogtepunt waren) betaalt wilde worden voor hun optreden en anders helemaal geen zin hadden om vrijwillig hun diensten voor hongerig Afrika beschikbaar te stellen

Ook ex-beatle Paul Mc Cartney behoorde tot een van de weinigen die geen zin hadden in dit goede doel concert omdat hij vond dat de honger wel meeviel.

Hoezo zijn die bekende 'soundbites' van Popsterren op radio en tv dat ze altijd een goed hart hebben gewoon gelul van de hoogste orde om alleen maar hun zichzelf schoon te houden voor het grote publiek
  zaterdag 18 juni 2005 @ 23:47:10 #2
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_28054313
Business as usual ja, behalve als er wat te promoten valt.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_28054326
Van die zwarte artiesten is het helemaal schandalig. Het zijn hun bro's en sisters.

Ik geloof sws niet in Live Aid. De honger is niet echt afgenomen sinds 1985

Duidelijk geval van schuldgevoel afkopen
pi_28054346
Alsof alle winst naar Afrika ging/gaat
pi_28055000
Alsof de hulp van live aid ook maar iets heeft uitgehaald, het is er eerder slechter door gegaan.
Unox, the worst operating system.
  zondag 19 juni 2005 @ 00:26:36 #7
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_28055044
Nee, maar dan hoorde ik vandaag een reclame
[telefoongesprek]
ja er staat hier een school in brand!
*kindertjes geschreeuw
en dan een dame die heel rustig doet
[/einde]
En vervolgens erachter zoiets zo verdraaien alsof nederland niks geeft aan 3e wereld landen etc. etc. dat nederlanders zo gierig zijn

Nou dát schiet mij wél in het verkeerde keelgat

ook al hoort het hier niet helemaal thuis...
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_28055153
ben in de jaren na live aid veel in ethiopie;dijibouti en Somalie geweest en heb met eigen ogen mogen aanschouwen dat hulpgoederen ( met de logo's van al die instantie's erop ) overgeladen werden in russische schepen die net wapens gelost hadden ( ruilhandel dus met het toendertijd nog communistische rusland).

Ik zal nooit meedoen aan geldinzamelings acties.........
  zondag 19 juni 2005 @ 00:41:20 #9
15080 static
pi_28055278
In welke hoedanigheid was je daar?
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_28055348
ambtswege
  zondag 19 juni 2005 @ 00:49:26 #11
15080 static
pi_28055419
Ruim begrip. Doe eens details.
pi_28055853
MIchael Jackson? Die van We are the World? De themasong van LiveAid? DIE Michael Jackson?

Wat een weirdo is het toch
Big dick.
pi_28056509
quote:
Op zondag 19 juni 2005 00:33 schreef psychosucker het volgende:
ben in de jaren na live aid veel in ethiopie;dijibouti en Somalie geweest en heb met eigen ogen mogen aanschouwen dat hulpgoederen ( met de logo's van al die instantie's erop ) overgeladen werden in russische schepen die net wapens gelost hadden ( ruilhandel dus met het toendertijd nog communistische rusland).

Ik zal nooit meedoen aan geldinzamelings acties.........
Ja ik heb in Ethiopie ook op het nieuws een item over voedseloverschotten en voedselhulp gebroederlijk naast elkaar gezien. En door de overvolle, overvloedige graanvelden gereden terwijl de regering zielig deed dat de oogst weer totaal mislukt was. En de boer die niet meer hard werkt omdat hij toch wel voedselhulp krijgt. De honger is niet het probleem, eten is er meer dan zat, maar de corrupte en onbetrouwbare politiek is het grote probleem.
Unox, the worst operating system.
  zondag 19 juni 2005 @ 10:23:19 #14
108508 haagse_elfje
give me a l word
pi_28058452
quote:
Op zondag 19 juni 2005 01:15 schreef HassieBassie het volgende:
MIchael Jackson? Die van We are the World? De themasong van LiveAid? DIE Michael Jackson?

duh
don't give me that fucking bullshit
  zondag 19 juni 2005 @ 11:33:04 #15
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_28059690
quote:
Op zondag 19 juni 2005 01:15 schreef HassieBassie het volgende:

Uhm We Are The World `> USA For Africa?
Haters everywhere but I don't really care.
  zondag 19 juni 2005 @ 11:35:20 #16
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_28059728
Overigens zag ik vannacht een docu op de BBC over Live Aid en daarin was Paul McCartney wel degelijk aanwezig. Hij was de laatste act in Londen.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_28060417
quote:
Op zondag 19 juni 2005 02:00 schreef Schorpioen het volgende:

[..]

Ja ik heb in Ethiopie ook op het nieuws een item over voedseloverschotten en voedselhulp gebroederlijk naast elkaar gezien. En door de overvolle, overvloedige graanvelden gereden terwijl de regering zielig deed dat de oogst weer totaal mislukt was. En de boer die niet meer hard werkt omdat hij toch wel voedselhulp krijgt. De honger is niet het probleem, eten is er meer dan zat, maar de corrupte en onbetrouwbare politiek is het grote probleem.
Het probleem in Ethiopië is idd dat er genoeg voedsel was en is, maar dat dit meer opbrengt als je het exporteert dan als je het op de binnenlandse markt afzet. Is schuld van regering daar en tevens van de landen die dit voor hun weer goedkope graan afnemen. Het zou beter gereguleerd moeten worden, ja.
Maar de boeren werken er echt wel, hoor. Want die boeren zijn ook niet gek. Ten eerste zal een boer altijd zorgen als hij de kans krijgt om zijn eigen familie te voeden. Het zijn in de regel dan ook niet de boeren die niet werken en verhongeren. Ten tweede zal een boer altijd winst willen maken, en dus veel produceren. Vraag=aanbod.
Alleen bij systemen waarbij boeren een vast loon krijgen (communisme) of waarin ze stelselmatig van hun eigen aandeel worden beroofd (communistisch China), dan zal een boer niks meer uitvreten.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  zondag 19 juni 2005 @ 12:15:46 #18
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_28060463
Altijd maar weer die negers.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  zondag 19 juni 2005 @ 12:16:37 #19
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_28060474
quote:
Op zondag 19 juni 2005 02:00 schreef Schorpioen het volgende:

[..]

Erg genoeg, verbaast mij dit niks...
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  zondag 19 juni 2005 @ 12:38:59 #20
15600 BB-King
Long live the King!
pi_28060921
Er trad wel een neger op tijdens Live Aid 1985... onze enige eigen trots BB King!!
Wat lees je mijn signature? Heb ik soms wat van je aan?
  zondag 19 juni 2005 @ 13:55:53 #21
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_28062510
McCartney en Lionel Richie stonden beiden in '85 wel op Live Aid (Richie op het Live Aid-concert in de USA), en Jackson en Ritchie hadden eerder al 'We Are The World' geschreven voor USA for Africa.

Zwarte artiesten die wel meededen aan een van de twee LA-concerten: the Four Tops, B.B. King, Billy Ocean, Run-D.M.C., Bo Diddley, Albert Collins, Ashford And Simpson, Teddy Pendergrass, Patti LaBelle, Eddie Kendricks & David Ruffin, Tina Turner.

Maar goed, sowieso doen artiesten vaak ook uit publicitaire overwegingen mee aan dit soort benefietacties.

[ Bericht 13% gewijzigd door Zanderrr op 19-06-2005 14:03:29 ]
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
pi_28077964
Ondanks dat zag het er toch zwart van de mensen.
pi_28160643
quote:
Op zondag 19 juni 2005 13:55 schreef Zanderrr het volgende:
McCartney en Lionel Richie stonden beiden in '85 wel op Live Aid (Richie op het Live Aid-concert in de USA), en Jackson en Ritchie hadden eerder al 'We Are The World' geschreven voor USA for Africa.

Zwarte artiesten die wel meededen aan een van de twee LA-concerten: the Four Tops, B.B. King, Billy Ocean, Run-D.M.C., Bo Diddley, Albert Collins, Ashford And Simpson, Teddy Pendergrass, Patti LaBelle, Eddie Kendricks & David Ruffin, Tina Turner.

Maar goed, sowieso doen artiesten vaak ook uit publicitaire overwegingen mee aan dit soort benefietacties.
Sade stond destijds in Wembley een Branford Marsalis begeleidde Sting. Wie er niet bij zal zijn aanstaande 2 juli is Mel B. omdat ze geen Spice Girl meer wil zijn (dus geen reunie van de Fab Five, helaas maar het is niet anders).

Op teletekst heb ik gelezen dat er een editie in Afrika komt en een in Zuid-Engeland met Afrikaanse artiesten.

Als er een Nederlandse Live 8 komt, welke gekleurde artiesten zouden ze daarvoor moeten vragen ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')