quote:Op zaterdag 18 juni 2005 16:19 schreef Pool het volgende:
Dit is je beste tot nu toe!
Maar ik heb al OV.
Tegenwoordig willen de controleurs wel eens voelen aan je kaartje of die 'nike-tekens' er wel in zitten. En je mag je OV maar 1 keer verliezen/vergeten.quote:Op zaterdag 18 juni 2005 16:20 schreef Oversight het volgende:
[..]
OV rules......
kleurenkopie's
"verloren" kaarten
...een skala aan mogelijkheden met OV !!!!
quote:Op zaterdag 18 juni 2005 16:22 schreef HuHu het volgende:
[..]
Tegenwoordig willen de controleurs wel eens voelen aan je kaartje of die 'nike-tekens' er wel in zitten. En je mag je OV maar 1 keer verliezen/vergeten.
Eindelijk een goeie smoes om te laat of niet op school te komenquote:Op zaterdag 18 juni 2005 17:24 schreef Asshole het volgende:
Nee openb. vervooer roelt zwaar. Bij mij rijd de bus 9 van de 10 keer door omdat hij stampvol zit, heerlijk.
In de bijna vijf jaar dat ik mijn OV nu heb, is dat slechts één keer voorgekomen.quote:Op zaterdag 18 juni 2005 16:22 schreef HuHu het volgende:
Tegenwoordig willen de controleurs wel eens voelen aan je kaartje of die 'nike-tekens' er wel in zitten. En je mag je OV maar 1 keer verliezen/vergeten.
Dat moest 17 dagen geledenquote:Op zaterdag 18 juni 2005 17:48 schreef Godlike02 het volgende:
Ik stem tegen!
In het 3/4 jaar dat ik nu een OV heb, is er al 2 keer aan gevoeld door een controleur. Zou ik er soms verdacht uitzienquote:Op zaterdag 18 juni 2005 17:43 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
In de bijna vijf jaar dat ik mijn OV nu heb, is dat slechts één keer voorgekomen.
Totdat ze een keer je OV in zo een meetapparaat stoppen. Heb je een fraudeclaim aan je broek hangen en een strafbald. Leuk johquote:Op zaterdag 18 juni 2005 16:26 schreef Oversight het volgende:
[..]
niet verder vertellen hoor maar euhhh hij kan ook :
gestolen worden.
gerold worden.
verloren gaan in een brand.
beschadigd raken in de wasmachine.
en wat je helemaal niet verder moet vertellen is dat je niet verplicht bent om de kaart voor controle te overhadigen.
je moet hem kunnen en willen tonen op verzoek van een bevoegd persoon.
quote:Op zaterdag 18 juni 2005 18:15 schreef J_CDA het volgende:
[..]
Totdat ze een keer je OV in zo een meetapparaat stoppen. Heb je een fraudeclaim aan je broek hangen en een strafbald. Leuk joh![]()
![]()
quote:Op zaterdag 18 juni 2005 22:08 schreef Neuralnet het volgende:
Ga werken. Dan krijg je reiskostenvergoeding en dan hoef je niet te frauderen.
Dat kost alleen klauwen met geldquote:
quote:Op zaterdag 18 juni 2005 22:32 schreef veldmuis het volgende:
Waarom moet je eerst een strippenkaart kopen?
OV is een kaart van 3100 euro.. Als je die vervalst dan krijg je een mooi procesje verbaal enzo...quote:
quote:Op zondag 19 juni 2005 01:07 schreef Jeff89 het volgende:
[..]
OV is een kaart van 3100 euro.. Als je die vervalst dan krijg je een mooi procesje verbaal enzo...
Tenzij je elke keer gaat verhuizen zal dat echt wel een keer opvallen.quote:Op zaterdag 18 juni 2005 16:13 schreef Oversight het volgende:
+ herhaling na een week.
+ herhaling na een week.
+ herhaling na een week.
+ herhaling na een week.
quote:Op zondag 19 juni 2005 08:38 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Tenzij je elke keer gaat verhuizen zal dat echt wel een keer opvallen.
Denk je ook niet ?
Wel een ontvangstbevestiging (2x zelfsquote:Op zaterdag 18 juni 2005 22:30 schreef Oversight het volgende:
[..]ook niet als ze ze ontvangen door een raam met een baksteen eraan ?
Jij denkt zeker ook dat het geen probleem is om een ID-kaart in te scannen op de computer om dan even de leeftijd te veranderen? Nee, vervalsing van staats eigendommen wordt zeer zwaar bestraft.quote:
quote:Op zondag 19 juni 2005 12:02 schreef Jeff89 het volgende:
Kleurenkopie? Geloof me, daar krijg je grote problemen mee...
quote:Op zondag 19 juni 2005 12:43 schreef frenkck het volgende:
[..]
Jij denkt zeker ook dat het geen probleem is om een ID-kaart in te scannen op de computer om dan even de leeftijd te veranderen? Nee, vervalsing van staats eigendommen wordt zeer zwaar bestraft.
Als in, zo'n conducteur scant je kaart, of voelt of die "nike tekens" er wel zijn.. Dan blijkt het niet in orde te zijn, en dan mag je waarschijnlijk wel naar het politiebureau (het is een kaart van 3000+ euro, dat is een aardig fraudegevalletje hoor).quote:
quote:Op zondag 19 juni 2005 13:37 schreef Jeff89 het volgende:
[..]
Als in, zo'n conducteur scant je kaart, of voelt of die "nike tekens" er wel zijn.. Dan blijkt het niet in orde te zijn, en dan mag je waarschijnlijk wel naar het politiebureau (het is een kaart van 3000+ euro, dat is een aardig fraudegevalletje hoor).
quote:Op zondag 19 juni 2005 13:39 schreef MouseOver het volgende:
Wrom moet je een strippenkaart kopen voor je dit kunt uithalen
Ik zag door de smileys het bos niet meerquote:Op zondag 19 juni 2005 13:43 schreef Oversight het volgende:
[..]dat hoef niet... Gratis Busreizen 1.0
hele topic lezen voor je die vraag stelt wél !
quote:Op zondag 19 juni 2005 13:45 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Ik zag door de smileys het bos niet meer
Dus dan tijfelt zo'n gozer, en eist hij ID en adres enzo, en dan ben je een paar dagen later alsnog de lul?quote:Op zondag 19 juni 2005 13:42 schreef Oversight het volgende:
[..]
ik ben niet verplicht mijn kaart uit handen te geven aan een controleur.
ik hoef hem alleen maar te tonen.
Vervoerder kán mij uitnodigen om de orginele kaart te komen laten zien ter inspectie, als ze twijfelt over de echtheid.
Niemand is verplicht zijn kaart te overhandigen aan een medewerker van het vervoersbedrijf.
maar weinigen durven nee te zeggen tegen de controleur.
wél kan een vervoersbedrijf mijn kaart (schriftelijk) opeisen voor inspectie.
quote:Op zondag 19 juni 2005 13:49 schreef Jeff89 het volgende:
[..]
Dus dan tijfelt zo'n gozer, en eist hij ID en adres enzo, en dan ben je een paar dagen later alsnog de lul?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |