abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 22 juni 2005 @ 20:49:02 #126
123442 Weirdsels
vreemd zijn is niet slecht ;)
pi_28144030
Och ik voldoe aan al die eisen van Asperger... Alleen het leuke is dat je er totaal geen problemen mee hebt eigenlijk. Het is gewoon een persoonlijkheid, net zoals iedere andere persoonlijkheid gedianoseerd kan worden als een ziekte. Zo denken vrouwen over het algemeen veel in relaties en mannen meer met logica, zijn allemaal ziektes! net als Asperger
pi_28144603
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 20:49 schreef Weirdsels het volgende:
Och ik voldoe aan al die eisen van Asperger... Alleen het leuke is dat je er totaal geen problemen mee hebt eigenlijk. Het is gewoon een persoonlijkheid, net zoals iedere andere persoonlijkheid gedianoseerd kan worden als een ziekte. Zo denken vrouwen over het algemeen veel in relaties en mannen meer met logica, zijn allemaal ziektes! net als Asperger
Vreemd zijn is niet slecht
pi_28148748
quote:
Ook kan ik korte tijd laaiend enthousiast zijn over iets en me helemaal daarop focussen, terwijl ik er net zo plotseling weer genoeg van kan hebben.
Iedereen is wel eens geil....
  woensdag 22 juni 2005 @ 23:24:09 #129
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_28149062
De ene heeft Asperger de ander heeft anorexia de ander heeft depressies.
Maar als ik mocht kiezen laat mij dan maar een autistische asperger zijn, heb er totaal geen problemen mee gehad in mijn leven, of anderen ook geen problemen met mij hebben gehad weet ik niet.
Maar je merkt het ook niet aan mij, misschien wel dat ik iets introverter ben soms dan een gemiddeld mens, maar dat kunnen niet-Aspergers ook zijn.
pi_28149767
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 23:24 schreef Ixnay het volgende:

Maar je merkt het ook niet aan mij, misschien wel dat ik iets introverter ben soms dan een gemiddeld mens, maar dat kunnen niet-Aspergers ook zijn.
D'r is ook zoiets als lands-aard. Zweden en Noorwegers staan er ook om bekend dat 't nou niet de meest extraverte personen zijn. Nederland lijkt, ondanks z'n amerikaanse fixatie en z'n duitse afhankelijkheid, eigenlijk toch veel meer op de scandinavische landen dan we eigenlijk beseffen. En niemand die 't raar vindt dat zweden wat stiller zijn dan andere mensen, want tjsa, zo zijn zweden nu eenmaal?

Maar als je alleen bepaalde tijdschriften en TV-zenders volgt, dan zou je denken dat extraverte amerikaanse lookalikes de norm zijn in dit polderlandje. Als je dat allemaal voor zoete koek slikt dan krijg je echt een totaal verkeerd beeld van wat 'normaal' is. Het gros van de nederlanders is stugger en horkeriger dan je denkt

Komop: We gaan 90% van alle zweden toch ook niet voorzien van het label 'asperger', omdat ze niet net zo schreeuwerig en plakkerig zijn als de eerste de beste RTL4-presentator?
  maandag 27 juni 2005 @ 15:49:33 #131
123826 Supermutske
alrightythen
pi_28275246
Dit is nogal een gevoelig onderwerp. Maar het syndroom van Asperger is een aan autisme verwante stoornissen. Ik vind het al een hele vooruitgang dat je zelf kan zien waar je sterke en zwakke kanten liggen. Het is zo dat mensen met een autistisch 'karakter' zeer veel stuctuur moeten hebben in het dagelijkse leven, als je dit probeert te krijgen in je thiussituatie zul je veel minder prikkelingen ervaren. Je zult je zelf natuurlijk ook al veel informatie hebben opgezocht en je zult er achter zijn gekomen dat mensen met Asperger vaak een specifieke aandacht voor een bepaald onderwerp hebben, dit kan zeer functioneel zijn binnen jou komende baan. En met het leggen van sociaal contact is het heel normaal dat je daar moeite mee hebt. Omdat je door de Asperger moeite hebt met het herkennen van de basisemoties bij andere mensen, ze kunnen je dus anders interpreteren. Ik wens je heel veel succes en probeer je niet te druk te maken. Praat er met je ouders eens over en probeer tot een oplossing te komen.
Als je vragen hebt zie k je topic wel!

grtz
pi_28276244
quote:
Op maandag 27 juni 2005 15:49 schreef Supermutske het volgende:

[blaat]
Weer iemand die TS al helemaal in de asperger/autisme hoek drukt, terwijl dit alleen maar iets is wat door een kennis van de ouders van TS wordt beweerd. Hoezo iemand iets aanpraten?
  donderdag 30 juni 2005 @ 15:58:37 #133
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_28359710
Met dit soort dingen gaan mensen zich dan ineens heel erg focussen op de symptomen. Je kunt het beste gewoon denken: 'Ik ben nou eenmaal ik.'
Niemand is hetzelfde. Iedereen heeft wel van die trekjes en als er echt iets aan het handje is, dan nóg moet je je niet druk maken. Autisme is niet het einde van de wereld en je kunt ermee leven. Er verandert niets, je leert gewoon iets over jezelf. Je bent niet gestoord en niet minderwaardig. Schuif niet alles op het 'aspergersyndroom'. Het hoort bij jou en bij oh-zoveel andere mensen.
Jij bent nog steeds jij.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_28360502
Ik zou maar niet al te hard roepen dat je Asperger hebt. De rechtse usertjes hier gaan je dan namelijk identificeren met Volkert van der G.
pi_28398655
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 15:58 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Met dit soort dingen gaan mensen zich dan ineens heel erg focussen op de symptomen. Je kunt het beste gewoon denken: 'Ik ben nou eenmaal ik.'
Niemand is hetzelfde. Iedereen heeft wel van die trekjes en als er echt iets aan het handje is, dan nóg moet je je niet druk maken. Autisme is niet het einde van de wereld en je kunt ermee leven. Er verandert niets, je leert gewoon iets over jezelf. Je bent niet gestoord en niet minderwaardig. Schuif niet alles op het 'aspergersyndroom'. Het hoort bij jou en bij oh-zoveel andere mensen.
Jij bent nog steeds jij.
En zo is het.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')