abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 18 juni 2005 @ 23:38:34 #76
66422 dutch-mamma
Silence, Exile, Cunning...
pi_28054153
Bedankt voor je reactie! Interessant! Lijkt me een druk leven, maar wel heel interessant (het werktuigbouwkundige interesseert me niet zo, het agrarische en culinaire wel )
Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
  zondag 19 juni 2005 @ 00:05:07 #77
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_28054674
Seperator vlees is vlees wat na het ontbenen, fileren etc nog aan de botten zit, dit word met behulp van een mechanisch apparaat er af gehaald. Wordt gebruikt voor worst en snacks enzo.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 19 juni 2005 @ 00:07:20 #78
66422 dutch-mamma
pi_28054718
quote:
Op zondag 19 juni 2005 00:05 schreef Pietverdriet het volgende:
Seperator vlees is vlees wat na het ontbenen, fileren etc nog aan de botten zit, dit word met behulp van een mechanisch apparaat er af gehaald. Wordt gebruikt voor worst en snacks enzo.
Bedankt voor de uitleg!
Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
pi_28054907
Orgaanvlees, ik heb net van de week 700 gram hartzwezerik aangeschaft.
En eendetongetjes, tijd om het weer eens te kopen. Vandaag heb ik een zakje van 300 gram gezien voor 7 euro.
Kippenhartjes zijn ook lekker hoor
pi_28076371
quote:
Op zaterdag 18 juni 2005 13:58 schreef Byte_Me het volgende:zwezerick is best te eten, maar vanwege de prijs weer niet aan mij besteed, aangezien ik het niet echt lekker vind. niertjes stinken naar pis, kippelevertjes lust ik gewoon niet.
Hmm, ik eet wel eens, niertjes, lever, maag, darmen (bestel dat eens in een ECHT chinees rest. "gebakken darmen met zoetzure saus YAM !!), euh long, hersenen (schaap of koe ofzo maar dat vind ik niet te vreten), koeieruggegraat op een satehstokje (sateh sum-sum heet dat) en weliswaar niet orgaanvlees, maar varkensneus en koeieneus en varkensoortjes (bij de chinees in rijstepap YAM!!)

dus orgaanvlees lust ik wel mits goed bereidt, en ik ken alleen meestal dus een chinees recept ervoor.
Moet je die kleur zien, hoorapparaat-beige !
  zondag 19 juni 2005 @ 23:23:08 #81
66422 dutch-mamma
pi_28076518
quote:
Op zondag 19 juni 2005 00:18 schreef shredder het volgende:
Orgaanvlees, ik heb net van de week 700 gram hartzwezerik aangeschaft.
(...)
Een mens is nooit te oud om te leren: hartzwezerik heb ik dus nog nooit van gehoord...! Kalfszwezerik, soit, maar verder houdt het bij mij wel op.

Google Is Uw Vriend, en ook nu!

Bron

Zwezerik is de thymus klier van kalf of lam. Met het volwassen worden verdwijnt de thymus. Het orgaan bestaat uit 2 delen: de hartzwezerik (rond en compact) en de halszwezerik (langwerpig en los van structuur).
Leg de zwezerik voor het bereiden +/- 5 uur in koud water. Ververs het water regelmatig tot het helder blijft. Breng de zwezerik in koud water met zout aan de kook en houd hem +/- 5 minuten tegen de kook aan (=pocheren). Spoel hem met koud water af en laat uitlekken. Nu kunt u de harde vliezen makkelijk verwijderen. Verwijder niet teveel vliezen, anders valt de zwezerik uitelkaar.
Als u de zwezerik in plakken wilt snijden, laat hem dan onder druk afkoelen (leg er bijvoorbeeld een snijplank met een zwaar conservenblik op), dan blijft hij mooi stevig van structuur.
De hart zwezerik de de beste kwaliteit. Deze is groter en malser dan de keelzwezerik. De keelzwezerik is langwerpig en het vlees zit in klein zakjes ingekapselt, bestaand uit taai vlies. Eigenlijk is deze niet genietbaar en alleen bruikbaar voor mousses o.i.d.
  zondag 19 juni 2005 @ 23:26:32 #82
66422 dutch-mamma
pi_28076625
quote:
Op zondag 19 juni 2005 23:17 schreef hassanjassan het volgende:

[..]

Hmm, ik eet wel eens, niertjes, lever, maag, darmen (bestel dat eens in een ECHT chinees rest. "gebakken darmen met zoetzure saus YAM !!), euh long, hersenen (schaap of koe ofzo maar dat vind ik niet te vreten), koeieruggegraat op een satehstokje (sateh sum-sum heet dat) en weliswaar niet orgaanvlees, maar varkensneus en koeieneus en varkensoortjes (bij de chinees in rijstepap YAM!!)

dus orgaanvlees lust ik wel mits goed bereidt, en ik ken alleen meestal dus een chinees recept ervoor.
Ik ben wel eens in een Chinees restaurant geweest in Amsterdam (vlakbij Waterlooplein) geweest waar ze dat soort dingen op het menu hadden. Ik was met meer mensen, die duidelijk niet geconfronteerd wilden worden met mijn experimenteerdrift, dus heb ik me ingehouden.

Koeienruggegraat op een satéstokje? Heb je daar een recept van? Ik zou niet weten hoe ik er aan zou moeten komen (hoewel, ossenstaart...) maar het maakt me heel nieuwsgoerig!
Varkensoortjes verkopen ze hier soms wel, net als staarten, de Surinamers schijnen er dol op te zijn. Ik gebruik het wel eens als spotgoedkope erwtensoepbasis (en nee, ik vertel lekker niemand waarvan ik die héérlijke soep heb getrokken!).

Darmen, dat gebruiken ze ook voor braadworst (hoewel... tegenwoordig ook nog?), herinner ik me uit mijn slagerstijdperk.
pi_28076813
quote:
Op zaterdag 18 juni 2005 19:19 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

Tongen en uiers zijn geen organen, dus onder orgaanvlees vallen ze niet Organen zijn lever, hart, nieren en nog wat van die dingen. Maar waar ze wel onder vallen, weet ik niet. Onder 'niet gebruikelijk' ofzo
or·gaan (het ~, organen)
1 deel van een levend organisme, dat een bepaalde functie heeft

Dus WEL organen...
pi_28079608
ik ben gek op menselijk orgaanvlees
maar dan als het nog leeft heh?
En alleen vrouwelijk.

De uiers vind ik niet te versmaden ( . )( . )
maar het lekkerst zijn nog de biefstukjes (_ )_ )

mmmmm...

[off topic]
het is een urban legend dat er in frikadellen allerlei onverkoopbaar orgaanvlees zit (varkenshersens -piemels -ogen etc.) maar dat is niet zo.

Dit is terug te voeren op een roddel die de Nederlandse worst industrie de wereld in bracht op het moment dat de frikadel populair begon te worden (jaren 60) en ze bang waren marktaandeel te verliezen - wat ook gebeurd is.

In frikadellen zit echter helemaal geen orgaanvlees. Alleen normaal gezond varkensvlees.
Kan ook niet anders trouwens, want anders zou een frikadel heel beperkt houdbaar zijn.

..wat vissticks betreft is trouwens een ander verhaal. Die raad ik af te eten sinds ik in een fabriek gewerkt heb waar ze gemaakt worden
Steevast als iets nergens anders meer goed voor was en eigenlijk weggegooid zou worden: "ja gooi maar bij de vissticks"
pi_28079613
vermijd in elk geval orejas de cierdo (varkensoortjes, klaargemaakt op [vul uw zuidamerikaans land in] wijze

tjonge jonge wat goor, ik kreeg het niet weg, nog nooit zoiets taais in mijn mond gehad. Het ging zover dat ik het zelfs in de wc uitgespuugd heb, en dat terwijl ik te gast was bij mensen. Niet luek..

[ Bericht 0% gewijzigd door brrrrrrt op 20-06-2005 03:28:31 ]
pi_28079624
meh het enigste wat ik aan orgaanvlees eet is leverworst (imens lekker, liefst kip).
denk niet dat ik gewoon een mietje ben ofzo want als het vlees achtig is dan probeer ik het, maar het meeste orgaan vlees is nou niet echt vies maar soms licht het zo vreemd in de mond de textuur is nogal gek zeg maar.
Holy-Gosh-Golly-Gee-Willickers-Zippity-Doo, Batman!
[Centraal] Icons klaar terwijl u wacht! #56
  maandag 20 juni 2005 @ 03:35:42 #87
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_28079626
Best een leerzaam en interessant topic. Maar ik zie niet echt in waarom ik het allemaal zou gaan proberen
pi_28372540

- Ketjap
- Gember
- Suiker
- Zout & peper
- Sambal
- Citroensap
- Knoflook

Paar uur laten staan in de marinade en dan 40 minuten op 180 graden in het midden van de oven

Eet smakelijk
  donderdag 30 juni 2005 @ 23:07:18 #89
66422 dutch-mamma
pi_28372612
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 23:05 schreef Conflict het volgende:
[afbeelding]

- Ketjap
- Gember
- Suiker
- Zout & peper
- Sambal
- Citroensap
- Knoflook

Paar uur laten staan in de marinade en dan 40 minuten op 180 graden in het midden van de oven

Eet smakelijk
En... hoe smaakte het?
pi_28372773
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 23:07 schreef dutch-mamma het volgende:

[..]

En... hoe smaakte het?
Als een pittig balletje
pi_28377212
Vroeger (40 jaar terug) kreeg je dat orgaanvlees (van kippen althans) gewoon gratis mee van de poelier. Hier aten mensen dat bijna niet, mijn opa&oma (belgisch) hebben het er nu nog over Die gekke hollanders gaven het lekkerste vlees gewoon weg.

Ik ben er zelf geen fan van, van geen enkel orgaanvlees alleen als het verwerkt zit in een goede ragout kan ik het nog wel waarderen
  vrijdag 1 juli 2005 @ 08:56:04 #92
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_28378621
kippehartjes in ketjapsaus

Kippemaagjes in ketjeapsaus

kippelever is ook lekker.

Varkenslever voor op brood, gekookte varkensniertjes voor op brood (met zout en peper).

ik ben er wel voor om een keer het schotse haggis te proberen....
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  vrijdag 1 juli 2005 @ 09:06:33 #93
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_28378795
Haggis is echt erg lekker Ik heb het zo'n 3 a 4 keer gegeten.
1e keer was voorzichtig als vulling van een kipfilet in Edinburgh en dat beviel goed
Natuurlijk moet je niet zo'n hele maag gaan zitten wegzetten, maar een beetje op je bord is lekker

Er zit dus echt van alles in he... schapenlong, schapenslokdarm, schapenlever, schapentestikels (sheepjuwels ) etc
Maar lekker man
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_28497107
haggis kan je ook in blik kopen in NL, moet alleen even opzoeken waar.
Ik was laatst stomverbaasd toen ik het zag
pi_28515249
Kippenlevertjes door de lasagna
  dinsdag 5 juli 2005 @ 16:41:22 #96
85784 karper
vissen is me handelsmerk
pi_28516482
ik wil zwezerik,,, alleen iedereen is vrij!
pi_28517709
Tong is geen orgaanvlees toch?
Dat ziet er wel tov uit ! Al die plakjes tong..
pi_28517744
Daar is net van alles over gezecht
Nee dus.
  dinsdag 5 juli 2005 @ 19:52:00 #99
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_28523013
Welk orgaanvlees is echt niet eetbaar?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  dinsdag 5 juli 2005 @ 19:56:28 #100
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_28523197
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 19:52 schreef Martijn_77 het volgende:
Welk orgaanvlees is echt niet eetbaar?
Berenlever, spec ijsberen, dat bevat zoveel vitamine dat je er een vitamine vergiftiging van oploopt
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')