quote:
Op zondag 19 juni 2005 23:17 schreef hassanjassan het volgende:[..]
Hmm, ik eet wel eens, niertjes, lever, maag, darmen (bestel dat eens in een ECHT chinees rest. "gebakken darmen met zoetzure saus YAM !!), euh long, hersenen (schaap of koe ofzo maar dat vind ik niet te vreten), koeieruggegraat op een satehstokje (sateh sum-sum heet dat) en weliswaar niet orgaanvlees, maar varkensneus en koeieneus en varkensoortjes (bij de chinees in rijstepap YAM!!)
dus orgaanvlees lust ik wel mits goed bereidt, en ik ken alleen meestal dus een chinees recept ervoor.
Ik ben wel eens in een Chinees restaurant geweest in Amsterdam (vlakbij Waterlooplein) geweest waar ze dat soort dingen op het menu hadden. Ik was met meer mensen, die duidelijk niet geconfronteerd wilden worden met mijn experimenteerdrift, dus heb ik me ingehouden.
Koeienruggegraat op een satéstokje? Heb je daar een recept van? Ik zou niet weten hoe ik er aan zou moeten komen (hoewel, ossenstaart...) maar het maakt me heel nieuwsgoerig!
Varkensoortjes verkopen ze hier soms wel, net als staarten, de Surinamers schijnen er dol op te zijn. Ik gebruik het wel eens als spotgoedkope erwtensoepbasis (en nee, ik vertel lekker niemand waarvan ik die héérlijke soep heb getrokken!).
Darmen, dat gebruiken ze ook voor braadworst (hoewel... tegenwoordig ook nog?), herinner ik me uit mijn slagerstijdperk.
Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)