abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 26 juni 2005 @ 13:00:05 #76
34891 melonovy
La Kutschie
pi_28247102
Hoe is het gegaan met Bo? Ik vind het knap hoor!

Alicia ook al zo knap bezig!

Sven is ook al goed bezig, zo begon Chiara ook hoor, alle popjes gingen op de pot behalve ons eigen popje. Ze leerde ondertussen wel waarvoor de pot diende, dus dat was het begin.

Super, en wat grappig allemaal tegelijk!

Bram, jij bent jollig! Heeft Bram je ook weer terug geroepen Karin?
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_28249836
Bo was droog
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  zondag 26 juni 2005 @ 15:25:59 #78
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_28250279
Wow wat knap van Bo!
  zondag 26 juni 2005 @ 21:10:00 #79
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_28255490
Bo wat goed!!

Jullie wouden vakantieverhalen, jullie krijgen vakantieverhalen
Allereerst: Saskia heeft 't geweldig gedaan!!!
Zowel de heen- als terugreis zijn hartstikke goed gegaan, daar zaten wij nl. het meest over in, maar dat bleek dus niet nodig.

Heen hadden we wel wat vertraging bij Parijs (zo'n stad, en dan zo'n snelweg.. onbegrijpelijk) en onze navigatiemiep (Eva genoemd) had een leuke alternatieve route bedacht (uit zichzelf, nav de verkeerssituatie)... Dwars door de buitenwijken van Parijs!!! En al met al zijn we er geen ruk mee opgeschoten.. Mensen die we tegenkwamen bij de stop vlak voor Parijs, kwamen we bij de volgende stop ook weer tegen. Alleen hadden zij de hele tijd in de file gestaan en wij dus gereden.

Verder was het er echt bloedverzengend heet Pak de heetste dag van afgelopen week van hier, tel er een paar graden bij en zo was 't daar.
Gelukkig hadden we een sta-caravan die onder de bomen stond, een veranda (dus nog meer schaduw) en airco!! Dat maakte dat we nog een beetje goed geslapen hebben, dat ding stond de hele dag voluit te blazen.

Toen we aankwamen nog een klein akkefietje; het 'babypakket' (bedje/badje/stoel) kon bij deze camping niet rechtstreeks bij de boeking gedaan worden, maar zou wel gereserveerd worden en dan ter plekke betalen. Op de papieren die ik ontvangen had van VacanSoleil stond er niets over aangegeven, dus ik had een paar dagen voor vertrek nog gebeld voor de zekerheid, maar het was doorgegeven en geen probleem dus. Komen we daar aan.... Je raad het al... Geen bedje, geen badje en geen kinderstoel. Na behoolijk lopen zeiken en moeilijk gedoe (hij snapte niet dat een kind van 16 maanden echt niet in een gewoon bed kon ) heeft ie uiteindelijk van Eurocamp een bedje en een stoel geregeld. Gelukkig, want ik begon al behoorlijk chagerijnig te worden. We hadden zo'n 10 uur in de auto gezeten, hadden honger, Saskia werd moe want het liep tegen bedtijd... maar ja, opgelost

Saskia heeft wel behoorlijk om moeten schakelen vwb de temperatuur. De eerste paar dagen wilde ze niet echt eten, daarna een dag of 2 dat ze niet zo veel wilde drinken (al viel dat alles opgeteld uiteindelijk wel mee, het was alleen veel minder dan we van haar gewend zijn), maar de laatste 4 dagen was ze er wel weer helemaal en straalde ze weer
Ze heeft trouwens wel meer geslapen dan normaal, maar door die hitte ben je ook moeier dan normaal, zeker met de energie die die kleintjes verbruiken.

Verder hebben we elke dag wel een kilometer of 5 gewandeld, Saskia vond dat doezelen in de wagen wel prettig en wij vonden het wandelen wel prettig (zo lang er maar genoeg schaduw op het pad was). En een dag toen het wat koeler was zijn we naar chateau Chennonceau geweest. Maar net die dag was Saskia niet in d'r hum en wilde niet stilzitten We hebben niet veel van het kasteel gezien en waren dus weer op tijd terug

Al met al, hebben we heerlijk uit kunnen rusten (op de momenten dat Saskia sliep zaten wij lekker met een boek bij de caravan), Saskia heeft genoten in het zwembad en heerlijk lopen keutelen in en om de caravan (we hadden een redelijke veranda waar een hek omheen zat, dus lekker makkelijk).

Wat me trouwens wel opviel.. Overal zie je kindjes die dicht bij hun ouders blijven (zelfde leeftijd als Saskia).. Mijn kind rent gewoon overal heen waar het haar interressant lijkt, of papa of mama nou wel of niet meekomen, zij gaat wel op onderzoek uit..
En mensen met (hele) kleine kinderen (paar maanden oud) die perse hun kind in een 'vakantieritme' willen proppen (later opblijven, langer uitslapen). Elke avond van 7 tot 10 was het dus over de hele camping huilen geblazen door heel veel kindjes, die gewoon hartstikke moe waren (en/of oververhit, want ja, stel je voor dat je 5 euro per dag aan airco uitgeeft.. (de meeste airco's die we zagen hebben we nooit horen draaien). Wat me ook aangreep.. een baby van een maand of 5 (schatting) dat de hele dag zo'n beetje in een buggy lag. In de schaduw dan wel, maar heel af en toe lag hij/zij op een kleedje op het gras en verder de hele dag in de buggy. Ik vond dat zo sneu..

Zo heel verhaal...
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_28255548
Klinkt lekker ET!!!
En heerlijk toch zo'n ondernemend kind (ok soms is t ook wel lekker als ze een tijdje bij je in de buurt blijven ) Maar voor je kind zelf ook goed hoor dat het overal op uit trekt om te ontdekken.
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  zondag 26 juni 2005 @ 21:30:18 #81
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_28255674
Maar 't zou af en toe best wel eens handig zijn als ze op zou letten of wij nog in de buurt zijn..
Op de parkeerplaatsen bij de Franse Tolwegen bijv. Grasveldje en er zijn een hoop gezinnen met kindjes in Saskia d'r leeftijd. Al die kindjes gaan wel op onderzoek uit, maar wel allemaal binnen een straal van 15 meter van papa en mama.. Die van ons loopt gewoon de weg op als we niet opletten...
Maar ja, ze is nergens bang voor, wil alles weten, vindt alles interressant en knoopt met iedereen een praatje aan (behalve als mensen tegen haar beginnen te praten, dan is ze verlegen )
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zondag 26 juni 2005 @ 22:16:17 #82
58128 Genuivere
driemaal mamama
pi_28256500
Nou ET, hier nog drie die geen van allen bij mama en papa blijven. Ze zijn hier ook zo vrij hoor en lopen gewoon hun neus achterna :-( Soms inderdaad best vervelend en vermoeiend omdat je steeds alert moét blijven. Aan de andere kant kun je ook met ze naar een vreemde omgeving gaan, waar ze direct heerlijk gaan spelen. Laatst was ik alleen met ze in zo'n overdekte apekooi-speeltuin en Lune ( 21 maanden) liep ook direct van me weg en uit zicht. Sverre (2 jaar 10 maanden), die meestal heel behoudend en behoedzaam is zag ik op een bepaald moment in de hoogste klimtoren zitten met veel plezier en Storm (nu 4,5 jaar) komt uit zichzelf wel vaker terug bij mij en die kun je ook vertellen tot hoever of hij zelf weg mag gaan. Die let er zelf nu ook wel op of wij er nog zijn.
As het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat...
Mama van Storm (10-12-2000), Sverre (19-08-2002) en Lune (05-09-2003)
  zondag 26 juni 2005 @ 22:16:23 #83
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_28256502
Die Saskia! Maar dat zit er idd wel in bij haar. Gewoon lekker op ontdekkingsreis en erop vertrouwen dat pa en ma wel achter haar aan hobbelen ipv andersom.
Maar het klinkt heerlijk E.T.
Ook goed om te lezen dat ze de reis goed ondergaan heeft.
En van die kleine in de buggy... Zo zag ik 2 weken terug in de Efteling een baby de hele dag in de maxicosi liggen op het het onderstel van de kinderwagen.
Dan vraag je je gewoon af, weten ze het dan echt niet?

ik miste je al een tijdje. wilde al bijna mailen om te vragen of er iets was, tot ik ineens besefte dat jullie rond deze tijd op vakantie zouden gaan. dus was ik weer gerustgesteld.
Als je niet lacht, ben je dood.
  zondag 26 juni 2005 @ 22:52:44 #84
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_28257645
E.T., Katja liep ook heel lang bij ons weg en Job doet het nog steeds, maar bij Katja kwam het vanzelf weer goed toen ze een jaar of 2,5 was. Nu merk ik aan haar dat zij altijd in de gaten houdt waar wij zijn. Dat is inderdaad wel een stuk makkelijker.

Fijn dat de vakantie zo leuk is geweest, E..T.

Bo, wat goed dat je droog bent gebleven. Katja blijft tegenwoordig ook 's nachts droog, maar dan laat ik haar wel plassen als we zelf naar bed gaan.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  FOK!fossiel maandag 27 juni 2005 @ 22:48:46 #85
2628 Karin
pi_28287127
quote:
Op zondag 26 juni 2005 13:00 schreef melonovy het volgende:
Bram, jij bent jollig! Heeft Bram je ook weer terug geroepen Karin?
Ik ben niet gegaan Stond hem gewoon uit te lachen toen hij dat deed. Zal vast opvoedkundig slecht geweest zijn maar ik kon hier toch echt niet serieus op ingaan.

Kreeg vandaag een brief van de minister van onderwijs met een gids "Primair Onderwijs, gids voor ouders en verzorgers". Gaat dus al gewoon over het uitkiezen van een basisschool "omdat u de ouders/verzorgers bent van een kind dat in het schooljaar 2005-2006 3 jaar wordt. Pffff dat wordt nog even flink nadenken alhoewel mijn voorkeur gaat naar de school waar ik zelf ook op gezeten heb. Zal toch maar eens wat in de rondte gaan vragen hier in de buurt.
pi_28287421
quote:
Op maandag 27 juni 2005 22:48 schreef Karin het volgende:

[..]

Kreeg vandaag een brief van de minister van onderwijs met een gids "Primair Onderwijs, gids voor ouders en verzorgers". Gaat dus al gewoon over het uitkiezen van een basisschool "omdat u de ouders/verzorgers bent van een kind dat in het schooljaar 2005-2006 3 jaar wordt. Pffff dat wordt nog even flink nadenken alhoewel mijn voorkeur gaat naar de school waar ik zelf ook op gezeten heb. Zal toch maar eens wat in de rondte gaan vragen hier in de buurt.
Die brief kregen wij zaterdag .... Sven is net 2
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
pi_28300395
Wij hebben nog geen brief gekregen gelukkig. Succes met 't bekijken van alle scholen!

Myrthe heeft gisteren een halve minuut los gestaan. Wat is dat een vreemd gezicht zeg!
  FOK!fossiel dinsdag 28 juni 2005 @ 13:24:17 #88
2628 Karin
pi_28301015
Goedzo Myrthe

Bram is vanmorgen bij het cb geweest en helemaal goedgekeurd. Hij is nu 2 jaar en bijna 4 maanden en 14.3 kilo en 91.5 cm. Lengte precies op de middellijn en gewicht er ietsjepietsje boven. Keurig dus! Dat slechte eten maakt dus weinig uit. Voor de rest heeft hij ballen, is hij niet scheel en zijn motoriek en spraak zijn uitstekend. Fijn dat hij niet scheel is, ik ben het zelf wel en Eva en mijn oma ook. Dus ze heeft het uitgebreid bekeken.
  dinsdag 28 juni 2005 @ 13:32:57 #89
34891 melonovy
La Kutschie
pi_28301341
Goed zo Bram! Ik heb de brief dan nog niet gehad, inmiddels staat Chiara wel al een poosje ingeschreven, we moeten er hier op tijd bij zijn.
O en Karin, van nadoen leren kinderen. Ik vind het wel leuk om soms het spel mee te spelen met Chiara.
Het voelt goed hè?
A je to!
  dinsdag 28 juni 2005 @ 13:48:13 #90
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_28301843
blij te horen dat het allemaal zo lekker gaat met de kindjes

myrthe knap hoor meid
bram ook weer goed gekeurt

hier gaat het ook lekker kyllian moeten we nog steeds kort houden
maar het gaat met ups en downs als hij een brutale mond geeft niet 1 keer op een dag maar vaker
ontnemen we hem het voorlezen en dat maakt echt indruk want de volgende 2 a 3 dagen goed het perfect en dan beginnen we zo weer overnieuw ....ooit gaat het werken

en commanderen kan hij de laatste dagen ook heeeeel erg goed
mama ga eens drinken pakken
mama kom eens hier en mij helpen
dan zeg ik wie heeft die rotzooi dan gemaakt ? ja ikke ..nou dan ruim je het zlef maar op
en dat doet hij dan ook maar och het is soms zo vervelend
  dinsdag 28 juni 2005 @ 15:50:19 #91
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_28305733
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 13:09 schreef poemojn het volgende:
Wij hebben nog geen brief gekregen gelukkig. Succes met 't bekijken van alle scholen!

Myrthe heeft gisteren een halve minuut los gestaan. Wat is dat een vreemd gezicht zeg!
Wacht maar tot ze straks ineens langs je heen loopt, dat is pas een vreemd gezicht

Ik heb Melvin net ingeschreven voor de peuterspeelzaal. Dat vond ik al wat, moet er nog even niet aan denken dat ik hem volgend jaar al in moet schrijven voor school

Bram weer APK gekeurd

Lijkt me lastig hoor, een kindje met een brutale mond. Kan me nog niet voorstellen dat die van mij ook ooit zo wordt. Gelukkig heb je een goede "straf" gevonden Babyfeet.
Ik word er wel es mismoedig van dat ik, wat ik voel, niet zeggen kan. (Toon Hermans)
  FOK!fossiel dinsdag 28 juni 2005 @ 21:16:45 #92
2628 Karin
pi_28316363
Ja lijkt mij ook heel moeilijk babyfeet om daarmee om te gaan. Ik merk al dat consequent zijn niet altijd mijn sterkste kant is. Maar ik probeer het altijd wel zo goed mogelijk. Fijn dat jullie een straf hebben gevonden die zo goed werkt.

Wij zitten hier met een ander probleempje. Zaterdagnacht werd Bram om half 5 wakker, compleet in paniek. Gebeurt wel eens vaker, denk dat hij dan raar droomt ofzo. Meestal neem ik hem even mee naar de WC (als ik wakker word moet ik eigenlijk altijd) en dan krijgt hij nog een slokje water oid en dan gaat hij weer lekker slapen. Zaterdag hielp dus helemaal niets. Ik ben met hem op de bank gaan zitten beneden en heb ik hem nog een keer slapend in zijn bed gelegd maar toen werd hij ook weer in paniek wakker. Ik heb hem ook nog 2 x 10 minuten laten huilen maar dat klonk zo zielig, ik kon het niet aanhoren. Uiteindelijk viel hij weer in mijn armen in slaap om 7 uur en heb ik hem op de bank kunnen leggen en heb ik zelf op de andere bank nog wat geslapen. Geen probleem maar vanacht was het dus hetzelfde liedje. Compleet overstuur weer, klampte zich helemaal aan mij vast. En voor het eerst heb ik hem bij ons in bed geled, ik wilde ook nog wel een beetje slapen. Dit gaat dus compleet tegen mijn principes in maarja soms moet je wat. En echt lekker slaapt dit natuurlijk ook niet. Peet heeft hem nog een keer geprobeerd in zijn bed te leggen maar toen werd hij weer overstuur wakker. Tussen de middag gaat hij wel gewoon lekker slapen in zijn bedje.

Ik zit dus een beetje met een dillema hoe ik dit moet oplossen. Aan de ene kant is het gewoon sneu voor het jochie dat ie zo bang is ergens voor en wil ik hem graag troosten. Aan de andere kant ben ik geen voorstander van een kind bij je in bed. En ik ken Bram, als je het 2 x toestaat is het de 3e keer vanzelfsprekend en blijft dit zich herhalen. Heeft iemand deze fase ook gehad? Staat me nog iets bij van Alicia een paar maanden geleden. Hoe hebben jullie dat toen gedaan Knor? En ging dat weer vanzelf over?
  † In Memoriam † dinsdag 28 juni 2005 @ 21:22:17 #93
43556 miss_dynastie
pi_28316581
Heeft hij wel een nachtlampje op zn kamer? Zo nee, zou dat kunnen helpen?
  FOK!fossiel dinsdag 28 juni 2005 @ 21:26:51 #94
2628 Karin
pi_28316749
Ja hij heeft inderdaad een nachtlampje op zijn kamer. Maar dat had wel een goede oplossing geweest.
  dinsdag 28 juni 2005 @ 21:40:53 #95
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_28317306
karin wat vervelend zeg helaas heb ik geen tips voor je ..
hopelijk is het snel over

ja een goede straf he totdat dat ook niet meer helpt
van de week liet ik kyllian wat drinken doe ik elke dag dat is er dus ook bij ingeslopen
word hij dus wakker wilde hij een groene frikandel
maar ik weet nog steeds niet waar hij over gedroomd heeft
pi_28320574
Herinnert hij zich iets van een nachtmerrie oid? Anders zou je eens kunnen Google-en op 'pavor nocturnus' of je daar iets in herkent en wat met de tips daarvoor kunt.
pi_28323239
arme bram... (en karin) . op zich zou ik zeggen: troosten gaat op zo'n moment voor alles, dus als dat betekent bij je in bed nemen, dan maar bij je in bed nemen. maar jij kent bram natuurlijk het beste en als je denkt dat ie daar meteen mee aan de haal gaat misschien toch in zijn kamer blijven bij 't troosten?

babyfeet succes met het streng zijn!

myrthe helemaal los gestaan, knap!

school, oja. moet er nog niet aan denken! nog geen brief gehad ook. maar misschien toch maar es wat gaan orënteren en inschrijven. als 't aan mij ligt iig een school op loopafstand.

ET Piet loopt ook nog tamelijk onbezorgd alle kanten op. met een wagen-met-baby erbij extra lastig!
pi_28327445
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 21:16 schreef Karin het volgende:
Staat me nog iets bij van Alicia een paar maanden geleden. Hoe hebben jullie dat toen gedaan Knor? En ging dat weer vanzelf over?
Ze heb lekker een tijdje bij ons in bed geslapen totdat de nachten bij ons ook rustiger verliepen. Toen ze bij ons sliep, bleven de aniekaanvallen dus ook alleen waren we er dan direct bij en konden we ala minuut haar troosten terwijl ze nog sliep en haar langzaam wakker maken ipv wachten tot ze wakker werd op het ergste moment.

Toen het allemaal beter verliep en ze de angst overwon is ze gewoon weer zonder ons gaan slapen, eerst bij ons op de kamer en toen weer boven in haar eigen kamer zonder problemen (al is dat van korte duur geweest omdat we nu gezellig met zijn allen in de woonkamer slapen en dat bevalt opperbest)
  woensdag 29 juni 2005 @ 09:40:41 #99
34891 melonovy
La Kutschie
pi_28328632
Karin, wat bij Chiara goed helpt is heel duidelijk zijn, bij haar begint het de eerste nacht met huilend wakker worden, getroost worden en in het grote bed slapen. (laatst met het onweer was ze huilend van angst wakker geworden) In het grote bed, lekker veilig, dat vindt ze natuurlijk heerlijk, dus dat patroon sluipt er snel in, ze wordt steeds vaker en eerder wakker om lekker naast me te kruipen.
Na 2 a 3 nachten ben ik het zat en maak ik de afspraak met dr dat ze in haar eigen bedje moet slapen, als ze 's ohtends weer naar me toe tippelt stuur ik dr terug, stop ik haar weer in en zeg ik duidelijk dat ze weer verder moet slapen in haar eigen bedje. Dat vindt ze dan niet leuk, maar ik ben daar wel streng in. Vervolgens doe ik de deur dicht en laat ik dr huilen, inmidddels weet ze wel dat ik daar erg serieus in ben en huilt ze amper een minuut en slaapt dan weer verder. Vervolgens is dat wakker worden patroon weer doorbroken en slaapt ze de nachten erop 's ochtends een stuk langer door. ( )

Chiara heeft een beker drinken naast dr bed staan, dat is hier ook geen excuus meer om mama te roepen. Als ze dorst heeft 's nachts kan ze een slokje water nemen.

Maar goed, ik heb dit ook moeten leren hoor, want ik vond het enerzijds vreselijk om zo streng te handelen en dat middernacht, maar aan de andere kant hebben we er allemaal profijt van dat ze goed slaapt.

de eyeopener voor mij destijds was: Je moet een kind niet belonen voor het wakker worden, want dan zel het iedere nacht wakker worden voor die beloning. Dat was hier echt van toepassing, toen Chiara nog een baby was en na 9 maanden nog steeds nachtvoeding kreeg
Het voelt goed hè?
A je to!
  woensdag 29 juni 2005 @ 10:34:09 #100
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_28330066
kyllian schijnt vanacht gedroomt te hebben .

en vanmorgen kon ik het in geuren en kleuren horen vond het alleen een beetje raar
het begon met mama ik heb gedroomt
ik zei oh wat leuk vertel het maar
ik ging naar beneden vliegen en toen zag ik een reclame van de Albert hein
toen ging ik weer vliegen en keek ik door een raampje en toen zag ik jou
daana vloog ik verder naar mijn bed en ging ik lekker weer slapen ..
vind het een beetje een vliegende droom maar wel super leuk dat hij het vertelt en het zich herrinerd
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')