Bo wat goed!!
Jullie wouden vakantieverhalen, jullie krijgen vakantieverhalen
Allereerst: Saskia heeft 't geweldig gedaan!!!
![]()
Zowel de heen- als terugreis zijn hartstikke goed gegaan, daar zaten wij nl. het meest over in, maar dat bleek dus niet nodig.
Heen hadden we wel wat vertraging bij Parijs (zo'n stad, en dan zo'n snelweg.. onbegrijpelijk) en onze navigatiemiep (Eva genoemd) had een leuke alternatieve route bedacht (uit zichzelf, nav de verkeerssituatie)... Dwars door de buitenwijken van Parijs!!!
![]()
En al met al zijn we er geen ruk mee opgeschoten.. Mensen die we tegenkwamen bij de stop vlak voor Parijs, kwamen we bij de volgende stop ook weer tegen. Alleen hadden zij de hele tijd in de file gestaan en wij dus gereden.
Verder was het er echt bloedverzengend heet
![]()
Pak de heetste dag van afgelopen week van hier, tel er een paar graden bij en zo was 't daar.
Gelukkig hadden we een sta-caravan die onder de bomen stond, een veranda (dus nog meer schaduw) en airco!! Dat maakte dat we nog een beetje goed geslapen hebben, dat ding stond de hele dag voluit te blazen.
Toen we aankwamen nog een klein akkefietje; het 'babypakket' (bedje/badje/stoel) kon bij deze camping niet rechtstreeks bij de boeking gedaan worden, maar zou wel gereserveerd worden en dan ter plekke betalen. Op de papieren die ik ontvangen had van VacanSoleil stond er niets over aangegeven, dus ik had een paar dagen voor vertrek nog gebeld voor de zekerheid, maar het was doorgegeven en geen probleem dus. Komen we daar aan.... Je raad het al... Geen bedje, geen badje en geen kinderstoel. Na behoolijk lopen zeiken en moeilijk gedoe (hij snapte niet dat een kind van 16 maanden echt niet in een gewoon bed kon
![]()
) heeft ie uiteindelijk van Eurocamp een bedje en een stoel geregeld. Gelukkig, want ik begon al behoorlijk chagerijnig te worden. We hadden zo'n 10 uur in de auto gezeten, hadden honger, Saskia werd moe want het liep tegen bedtijd... maar ja, opgelost
![]()
Saskia heeft wel behoorlijk om moeten schakelen vwb de temperatuur. De eerste paar dagen wilde ze niet echt eten, daarna een dag of 2 dat ze niet zo veel wilde drinken (al viel dat alles opgeteld uiteindelijk wel mee, het was alleen veel minder dan we van haar gewend zijn), maar de laatste 4 dagen was ze er wel weer helemaal en straalde ze weer
![]()
Ze heeft trouwens wel meer geslapen dan normaal, maar door die hitte ben je ook moeier dan normaal, zeker met de energie die die kleintjes verbruiken.
![]()
Verder hebben we elke dag wel een kilometer of 5 gewandeld, Saskia vond dat doezelen in de wagen wel prettig en wij vonden het wandelen wel prettig (zo lang er maar genoeg schaduw op het pad was). En een dag toen het wat koeler was zijn we naar chateau Chennonceau geweest. Maar net die dag was Saskia niet in d'r hum en wilde niet stilzitten
![]()
We hebben niet veel van het kasteel gezien en waren dus weer op tijd terug
Al met al, hebben we heerlijk uit kunnen rusten (op de momenten dat Saskia sliep zaten wij lekker met een boek bij de caravan), Saskia heeft genoten in het zwembad en heerlijk lopen keutelen in en om de caravan (we hadden een redelijke veranda waar een hek omheen zat, dus lekker makkelijk).
Wat me trouwens wel opviel.. Overal zie je kindjes die dicht bij hun ouders blijven (zelfde leeftijd als Saskia).. Mijn kind rent gewoon overal heen waar het haar interressant lijkt, of papa of mama nou wel of niet meekomen, zij gaat wel op onderzoek uit..
En mensen met (hele) kleine kinderen (paar maanden oud) die perse hun kind in een 'vakantieritme' willen proppen (later opblijven, langer uitslapen). Elke avond van 7 tot 10 was het dus over de hele camping huilen geblazen door heel veel kindjes, die gewoon hartstikke moe waren (en/of oververhit, want ja, stel je voor dat je 5 euro per dag aan airco uitgeeft..
![]()
(de meeste airco's die we zagen hebben we nooit horen draaien). Wat me ook aangreep.. een baby van een maand of 5 (schatting) dat de hele dag zo'n beetje in een buggy lag. In de schaduw dan wel, maar heel af en toe lag hij/zij op een kleedje op het gras en verder de hele dag in de buggy. Ik vond dat zo sneu..
Zo heel verhaal...
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.