![]()
ik heb de reacties op het topic niet gelezen, enkel de op...
euhm.. ik denk dat er niet echt een betekenis is voor wat je hier doet elke dag. je vult inderdaad je dagen tussen je geboorte en je dood maar wat op met onzinnige dingen. je leeft uiteindelijk echt alleen voor jezelf. de kans dat je iets doet van grote betekenis, of hoe je het ook mag noemen... iets dat de geschiedenis beïnvloedt, is vrij klein. dus kun je er maar beter het beste van maken, en proberen het te zien als een grappige ervaring die je uiteindelijk geen ruk oplevert.
als ik morgen dood ben, who gives a shit. het is inderdaad niet van wereldbelang, ik ga er niet dood van (dat ben ik dan immers al) en mijn familie gaat er hoogstens aan onderdoor, maar then again, is dat zo freaking important? nee... hoogstens voor mij, maar remember, ik ben er toch niet meer.
het doet er allemaal inderdaad niet toe, en aan de ene kant maakt dat het allemaal moeilijker, aan de andere kant maakt het dat makkelijker. je mag namelijk fouten maken, en daar leer je weer van. je hebt geen doel, dat maakt het ingewikkelder. je bent namelijk "schijnbaar" totaal vrij. wat je doet heeft geen daadwerkelijke consequenties. hoogstens voor jezelf. maar dan nog, het ergste wat er kan gebeuren, is zo erg nog niet, zie bovenstaande.
daarom is geloof uitgevonden... voor die mensen die het nodig hebben om een doel, een richting, een consequentie te hebben. ik weet niet... vooralsnog probeer ik het zonder te doen. ik hoop dat het me lukt. maar af en toe voelde de dood voor mij ook aantrekkelijk. blijkbaar niet aantrekkelijk genoeg, dus.