Exact.quote:Op zaterdag 18 juni 2005 01:21 schreef Schorpioen het volgende:
Maw: gelovig of niet gelovig zijn zegt geen ruk over hoe gek of dom je bent.
iig minder kritschquote:Op zaterdag 18 juni 2005 01:24 schreef MisterICE het volgende:
Iedereen die iets geloof wat hij niet gezien heeft is gekker dan iedereen die iets geloof wat hij niet gezien heeft![]()
Wat wil je?quote:Op zaterdag 18 juni 2005 00:12 schreef -Lotte- het volgende:
Heel even korte stelling:
A1. Een gelovige doet een aanname dat er een God is geweest en dat alles wat er bijvoorbeeld in de bijbel staat het woord van die God is. Dat is de basis voor een religie enz..
A2. Een ongelovige neem aan dat er geen God is geweest en dat heel ons bestaan voortkomt uit iets anders, zoals bijv een big bang, evolutie enz.. Hierop ga je alles bepalen in je leven.... een overtuiging waar je achter staat.
Nou kan je dit(vind ik) terugbrengen naar de stelling:
B1. Ik geloof wat ik zie EN wat ik hoor of lees van wat anderen gezien hebben.
B2. Ik geloof alleen wat ik zie, de rest kan verzonnen zijn... is niet te bewijzen enz..en dus WIL ik het niet geloven.
Persoonlijk vind ik het een vreemde aanname om te geloven dat als je iets niet ziet, dat het dan niet bestaan 'kan' hebben.
Enfin, ik zou graag reacties willen hebben... en onderbouwd in welke categorieen jullie jezelf zouden plaatsen, A1,A2,B1,B2. Misschien ook erbij of je deze stelling vind kloppen.
Bvd,
Lotte
Hier kan ik geen touw aan vastknopen.quote:Op zaterdag 18 juni 2005 01:24 schreef MisterICE het volgende:
Iedereen die iets geloof wat hij niet gezien heeft is gekker dan iedereen die iets geloof wat hij niet gezien heeft![]()
Iemand die iets gelooft wat hij niet gezien heeft is gekker dan iedmand die alleen iets gelooft wat hij gezien heeftquote:Op zaterdag 18 juni 2005 02:18 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Hier kan ik geen touw aan vastknopen..
Ts, hoe bedoel je gek? Vreemd, raar, dom? Ik denk dat het heel weinig verschil maakt. Op basis van zo'n weinig specifieke stelling kan ik hier in ieder geval niets zinnigs over zeggen.
In het atheïsme. Je kan atheïsme namelijk op twee manieren.quote:Op zaterdag 18 juni 2005 03:13 schreef petre86 het volgende:
ik ben niet gelovig maar ook niet helemaal antichrist.. misschien is er wel iets.. geeste oid..
máááár ik ben zo realistisch om er nièt over na te denken, omdat ik weet dat er geen antwoord op mijn vragen kan komen.
welk hokje pas ik in? ( geen keuze maken omdat je geen bewijs / richtinggevend iets verwacht?)
maar 'k val niet binnen 1 hokje qua OP A1 A2 B1 of B2..quote:Op zaterdag 18 juni 2005 03:20 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
In het atheïsme. Je kan atheïsme namelijk op twee manieren.
1. Iemand die gelooft dat er geen bewijzen zijn voor het bestaan of het niet bestaan van een god, en beide opties (wel/geen god) niet wilt uitsluiten.
2. Iemand die gelooft dat er geen bewijzen zijn voor het bestaan van een god, en daardoor ook het bestaan van een god uitsluit.
Ik had ook al geschreven dat de openingpost heel erg zwart-wit is, en slecht onderbouwd. Verder trekt de TS conclusies in haar B1 en B2 die nergens op slaan. Dat kan je sowieos niet serieus nemen.quote:Op zaterdag 18 juni 2005 03:22 schreef petre86 het volgende:
[..]
maar 'k val niet binnen 1 hokje qua OP A1 A2 B1 of B2..
ik ben C1: mezelf
conclusie's trekken nog voordat iemand gereageerd heeft is idd so not done.. typisch iets van een gelovige trouwensquote:Op zaterdag 18 juni 2005 03:23 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
Ik had ook al geschreven dat de openingpost heel erg zwart-wit is, en slecht onderbouwd. Verder trekt de TS conclusies in haar B1 en B2 die nergens op slaan. Dat kan je sowieos niet serieus nemen.
Dat heb je mis, domme kutquote:persoonlijk vind ik het een vreemde aanname om te geloven dat als je iets niet ziet, dat het dan niet bestaan 'kan' hebben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |