waar voor dan?quote:Op vrijdag 17 juni 2005 23:36 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
Kim deed het niet voor zichzelf, weet ik.
Ik moest ook erg lachen. Kimberly bij de fanfarequote:Op vrijdag 17 juni 2005 23:27 schreef Auticia het volgende:
Ik vind het echt heel grappig.
Ik ken de mensen/motieven achter het 'progamma'/club waar ze bij zitquote:
Het voegt iets toe aan het (gejatte) format denk ik.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 23:53 schreef Bluezz het volgende:
Ik weet alleen niet zo goed wat ik met die deskundige aanmoet.
Voegt het iets toe?
In het achterhoekse gezin zeker niet, mss in de bijlmer wel, maar dat laten ze niet zienquote:Op zaterdag 18 juni 2005 00:00 schreef TiMmS het volgende:
is hier wel sex in ?
ah okayquote:Op vrijdag 17 juni 2005 23:58 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
[..]
Ik ken de mensen/motieven achter het 'progamma'/club waar ze bij ziten het zou me niets verbazen....
Iets meer uitleg? Cryptisch gedoe allemaal...quote:Op vrijdag 17 juni 2005 23:58 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
[..]
Ik ken de mensen/motieven achter het 'progamma'/club waar ze bij ziten het zou me niets verbazen....
Dat vind ik een slechte kopie van de amerikaanse manier van zulke programmas maken. Dan zie je niet alleen wat er gebeurd is, maar laten ze de personen en experts ook nog eens apart met kleurige achtergronden over commentaar op leveren.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 23:58 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Het voegt iets toe aan het (gejatte) format denk ik.
Die deskunduge maakt het idd een beetje gekunsteld. De voice-over had volstaan.
Bij de (volgens mij) VPRO hebben ze ook eens een serie gehad waarin twee meisjes van 11 of 12 voor een wat langere periode geruild hadden tussen Nederland en Suriname. Dat was één ruil verspreid over een hele serie en had veel meer inhoud.quote:Op vrijdag 24 juni 2005 17:41 schreef Airelle het volgende:
Tot nu toe de meest interessante van alle ruil-programma's.
Ja dat was een hele reeks, was ook leuk!quote:Op vrijdag 24 juni 2005 17:46 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Bij de (volgens mij) VPRO hebben ze ook eens een serie gehad waarin twee meisjes van 11 of 12 voor een wat langere periode geruild hadden tussen Nederland en Suriname. Dat was één ruil verspreid over een hele serie en had veel meer inhoud.
Dat heb ik nog nooit gezien... hoe heette het?quote:Op vrijdag 24 juni 2005 17:46 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Bij de (volgens mij) VPRO hebben ze ook eens een serie gehad waarin twee meisjes van 11 of 12 voor een wat langere periode geruild hadden tussen Nederland en Suriname. Dat was één ruil verspreid over een hele serie en had veel meer inhoud.
Dat weet ik dus niet meerquote:Op vrijdag 24 juni 2005 17:57 schreef Airelle het volgende:
[..]
Dat heb ik nog nooit gezien... hoe heette het?
quote:Lengte: drie delen van 15 minuten
Producent: Vpro
Uitzending: Vpro jeugd
Logline: Twee kinderen ruilen voor twee weken met elkaars gezin en land. Klaartje Heeft veel donkere kinderen in haar klas maar in Suriname ontdekt ze hoe het is om de enige witte te zijn in een uniform en Naomie is verbaasd hoe weinig respect Nederlandse kinderen voor hun ouders hebben
Ruilenquote:Op vrijdag 24 juni 2005 17:57 schreef Airelle het volgende:
[..]
Dat heb ik nog nooit gezien... hoe heette het?
Volgens mij had de VPRO jaren geleden ook een programma waarin pubers een weekje van woonplaats gingen ruilen (kids uit de *grote stad* mochten naar een boerderij, boerderijkinderen uit *grootgezinnen* (met zeer veel broertjes en zusjes* ruilen met een verwend nest uit Aerdenhout ect ect.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 23:21 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ik word altijd zo verdrietig van dat soort programma's.
En toch zijn het (zeg ik dan als echte Amsterdammer) vaak erg fijne mensen als je ze een beetje leer kennen.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 00:36 schreef MrTorture het volgende:
Meddodaar noem je een dorp. Het is soms om te janken hoe onbekend en bang sommige Achterhoekers met de buitenwereld zijn.
Herkende jij dat hysterische gewauwel als klaarkomen?quote:Op vrijdag 1 juli 2005 23:19 schreef MissX het volgende:
omg dat gelovige gezin.
Ik vond die jongeren in de kerk echt eng, dat wijf die aan het bidden was, leek wel alsof ze klaar kwam
Labiele stoeptegel.quote:Mijn god, waar staat KRO voor?
Wat een ranzige deskundige hebben ze daar zitten, wat een ziekelijke propaganda aflevering leek dit. Dat wijf met haar stoeptegel-analyses mogen ze ook per direct uit haar functie rammen.
"Ja, ze heeft een missie, en daardoor kan ze onbevangen naar de wereld kijken."
Pardon? Waar bazelt de labiele stoeptegel in godsnaam over? We hebben het hier over een puberend wicht dat geindoctrineerd is door haar geloof, alles dat ze tegenkomt in het leven word door haar geloof meteen gefilterd en haar eigen mening is irrelevant vergeleken met de mening die haar geloof haar oplegt. Onbevangen? Juist het feit dat ze erg gelovig is maakt haar alles behalve een onbevangen figuur. Ze heeft namelijk al lang en breed een oordeel klaar over de wereld om haar heen, namelijk het oordeel dat haar geloof haar opdringt.
"Ze zal het hier zeer zeker naar haar zin hebben"
Wat denk jij dan, ze komt uit een uiterst rigide structuur in een zeer losse groep terecht waarbij haar persoonlijke ontwikkeling ongehinderd is door het strenge systeem dat bij haar thuis moet worden nageleefd. Ze is niet langer een onderdeel van een gezin dat bestaat uit routine en een zekere afstandelijkheid, maar maakt deel uit van een zeer losse structuur waarbij het belangrijk is te communiceren. Het is makkelijk om van strict naar vrij te gaan dan vice versa.
En dan nog een leuke uitspraak over hoe verdorven de gezinssituatie van Patty wel niet is vergeleken met de gezinssituatie van Anneloes.
Dat maakte me bijna letterlijk misselijk. Dat schurftige wijf heeft al heel snel een oordeel klaar ten gunste van het ultra-stricte religieuze regime dat er bij Anneloes geld.
Anneloes word al vrij snel "zelfverzekerd" genoemd, en Patty word net zo snel "onzeker" genoemd. Maar mijn god, je vastklampen aan een geloofsovertuiging is juist een teken van onzekerheid, omdat je constante bevestiging nodig hebt uit een religieuze hoek. Je geeft een deel van je zelfstandigheid op en vervangt het met een levenswijze die de zelfstandigheid voor je opvult. Jij denkt niet meer zelf na, maar je geloof denkt voor je. Je bent een verlengstuk van dogma, en offert je eigen interpretatie op ten gunste van je geloofsovertuiging.
Zelfverzekerd zijn is niet blind vastklampen aan vooraf gegeven antwoorden, zelfverzekerd zijn is weten wat je zelf denkt, weten wie je bent. Anneloes weet net zo min als Patty wie ze is en wat ze denkt, misschien zelfs minder, aangezien Patty altijd haar eigen keuzes maakt, en Anneloes een deel van de keuzes die zij maakt overlaat aan haar geloof, aan een ander dus.
Patty's gezinssturctuur staat dichter bij het leven in de echte wereld. Patty zal zich uiteindelijk makkelijker en vrijer kunnen begeven in andere situaties, omdat de wereld divers is, en omdat een mens het zich niet kan veroorloven om constant zich te begeven in het ultra-kleine wereldje van zijn of haar geloof.
Patty werd door deze geweldige deskundige afgebeeld als een onzekere puber die geen inzicht had, geen doel had, en wiens gezin haar bij voorbaat al had verpest als mens zijnde. Patty werd daarbij ook nog eens afgeschildert als wereldvreemd en onbezonnen.
Anneloes werd daarentegen in een positief daglicht gesteld door de onbezonnen, onzekere deskundige die ze op hadden laten draven, niets dan lof over het kind en haar ouders en haar achtergrond en haar vrienden.
Deze hele aflevering stond in het teken van "kijk de gelovige christen is ook heel hip!" en niet te vergeten "andersdenkenden zijn vreemde wezens die zonder structuur leven, onzeker zijn, en geen emotionele baggage hebben om een discussie over geloof aan te gaan, ze hebben overal moeite mee!"
Sorry, maar deze zogenaamde deskundige is een product van een fantasie-wereldje waarin ze zaken verkondigt die pedagogisch en psychologisch onverantwoord zijn.
Ik mompelde ook zo iets van ''godsorgasme"' tegen mijn medekijkgenoten.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 13:12 schreef Moonah het volgende:
[..]
Herkende jij dat hysterische gewauwel als klaarkomen?![]()
Bizar was dat ja.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 23:19 schreef MissX het volgende:
omg dat gelovige gezin.
Ik vond die jongeren in de kerk echt eng, dat wijf die aan het bidden was, leek wel alsof ze klaar kwam
Staat het niet op http://www.uitzendinggemist.nl?quote:
Whehehe. Als ik homo was zou ik met je trouwen.quote:Hop hop hop Jezus voorop!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |