heel interessant. Spooksteden hebben vaak toch wel een bepaalde sfeer die vooral op foto's goed overkomt.quote:
http://www.ghosttowngallery.com/ zet even een spatie tussen de url en de komma erachterquote:Op zaterdag 18 juni 2005 11:10 schreef marcb1974 het volgende:
http://www.ghosttowngallery.com/ dit zijn wel de amerikaanse. Zitten heel mooie foto's bij.
Dit komt dus ook door werkeloosheid.quote:Veel kleine steden op Sicilia dreigen te veranderen in spooksteden. Jongeren verlaten en masse het eiland op zoek naar werk. Net als op het einde van de 19e eeuw en na de Tweede Wereldoorlog emigreren ze naar Engeland, Duitsland en Amerika. De desastreuze gevolgen komen overal in de samenleving naar voren. Nagenoeg lege basis-schoolklassen, gesloten winkeltjes in de steden zijn de stille getuigen, aldus de Corriere della Sera vorige week. Veelbelovende voetbalteams vallen uiteen; aartsvijanden spannen samen om toch een elftal te vormen, als het niet anders kan zelfs met meisjes in de opstelling. Maar ook dan nog is het hebben van een elftal inmiddels een luxe. Voornaamste oorzaak is de hoge werkeloosheid, met name in de binnenlanden achter de steden Agrigento, Ragusa, Caltanissetta en Trapani. Overige oorzaken zijn de vergrijzing en een laag geboortecijfer.
300 mensen in een klein dorpje maakt zo'n dorpje echt niet tot een spookstad. Zeker niet als je gaat kijken naar andere dingen als scholen. Toeristen of niet, het aantal schoolkinderen blijft gelijk.quote:Op zaterdag 18 juni 2005 11:33 schreef Basp1 het volgende:
Dus zelfs als er 1 bewoner overblijft is het nog niet eens een spookstad als we deze redenering doortrekken.
Laat ik het zo stellen ik ben wel eens tussen seizoenen in in een wintersportdorp geweest wat meer dan 10.000 bedden heeft, als er dan maar 300 mensen wonen komt zo'n stad als je er rondloopt echt wel als een spookstad over.
Sommige van die spooksteden inde VS zijn zo toeristisch geworden dat het geen spookstad meer lijkt door alle toeristen![]()
Volgens mij hebben ze in die betonnen skidorpen in frankrijk echt geen lagere scholen behalve skischolen en ander sport opleidingen. Die buiten het seizoen gesloten zijn.quote:Op zaterdag 18 juni 2005 17:32 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
300 mensen in een klein dorpje maakt zo'n dorpje echt niet tot een spookstad. Zeker niet als je gaat kijken naar andere dingen als scholen. Toeristen of niet, het aantal schoolkinderen blijft gelijk.
Vallen sommige stukken van de efteling dan ook onder jou definitie van spookstad, daar woont niemand en is het altijd spookachtigquote:Bovendien is een spookstad bij mij een stadje dat altijd spookachtig is. Niet alleen maar bepaalde seizoenen. Anders heb je in Nederland tig nieuwbouwwijken die in de zomer als spookstad door kunnen gaan
Nee hoor, die zijn gewoon te zien in het Land van Laafquote:Op zondag 19 juni 2005 11:00 schreef M.e.g.a.t.r.o.n. het volgende:
de laven wonen daar toch?
Betonnen Franse dorpen ken ik niet. Wel Oostenrijkse dorpjes waar gewoon een basisschool zit en mensen wonen. Die overigens ook 's zomers bezocht worden, maar dan wat minder massaal.quote:Op zondag 19 juni 2005 10:32 schreef Basp1 het volgende:
Volgens mij hebben ze in die betonnen skidorpen in frankrijk echt geen lagere scholen behalve skischolen en ander sport opleidingen. Die buiten het seizoen gesloten zijn.
Nou de spoookstad aldaar is niet tsjernobyl maar Prypiat. Desalniettemin zeer indrukwekkend. De hele afgezette zone isoverigens zeer boeiend om te bezoeken (vorige maand gedaan).quote:Op vrijdag 17 juni 2005 20:40 schreef R2cksson het volgende:
Tjernobyl is inderdaad indrukwekkend. Is er niet zo'n site van zo'n motordude die er een foto-reportage van heeft gemaakt?
Maar dan ben je dus ín dat gebied? Is dat niet gevaarlijk? Gezien de concentratie straling zou ik denken dat er naar nog wel wat hangtquote:Op zondag 19 juni 2005 19:13 schreef du_ke het volgende:
Nou de spoookstad aldaar is niet tsjernobyl maar Prypiat. Desalniettemin zeer indrukwekkend. De hele afgezette zone isoverigens zeer boeiend om te bezoeken (vorige maand gedaan).
Een lege stad waar de natuur in 20 jaar een groot deel van heeft overgenomen, zeer indrukwekkend.
Er hangt nog wel wat maar echt gevaarlijk schijnt het niet te zijn. We kwamen bij die tour tot op 200 meter van de centrale. Je moest wel op de wegen blijven de bermen en b.v. mos waren een stuk erger besmet. Maar ik zou zeggen kijk eens in dat oekraine topic waar naar gelinkt is. Daar staat een aardig verslag.quote:Op zondag 19 juni 2005 19:20 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Maar dan ben je dus ín dat gebied? Is dat niet gevaarlijk? Gezien de concentratie straling zou ik denken dat er naar nog wel wat hangt
Als je haar commentaar leest kom je er ook achter dat ze gewoon toestemming daarvoor heeft, hoor. En dat er inderdaad ook toeristen komen. Verder dat ze wat straling betreft verdomd goed weet waar ze mee bezig is. Maar het is hoe dan ook spooky.quote:Op zaterdag 18 juni 2005 11:31 schreef Basp1 het volgende:Dat is nogal een hoax dat dat vrouwtje zomaar door dat gebeid illegaal gegaan zou zijn, want tsjernobyl kun je als toerist gewoon bezichtigen
Oekraïne Deel2
en hier de link met het filmpjequote:Op donderdag 23 juni 2005 20:01 schreef g1id het volgende:
In Belgie, Cheratte.... staat oude mijn en huisjes sinds 1977 leeg
Is net over de grens bij Maastricht, richting Luik
6Pack is er al eens gaan kijken
Daar ga ik ook eens kijkenquote:Op donderdag 23 juni 2005 20:42 schreef alwaysthebest het volgende:
[..]
en hier de link met het filmpje
Cool filmpje! Moet er ook maar eens gaan kijken, is niet zover weg.quote:Op donderdag 23 juni 2005 20:42 schreef alwaysthebest het volgende:
[..]
en hier de link met het filmpje
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |