abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65140920
Wel een aardige column hierover, waar ik me goed in kan vinden:
quote:
Blog: Kaka's curse

Usually a Ł107m transfer would have fans up in arms about mercenary players, but in Kaka’s case Susy Campanale pours scorn on the clubs

If Kaka signs for Manchester City, it will be a disaster for all concerned and for football as a whole. Not only will it make nouveau riche sides with bored rich owners think they can just come and buy up stars as if they were browsing the Louvre for something to hang in the hallway, but it would also cut 99 per cent of clubs out of the future transfer market. Paying anyone that sum of money is ludicrous, but City aren’t the real targets of my rage today. I am looking straight at Milan.

Kaka is not one of those players willing to throw a solid rapport away for the sake of cash. Regardless of how much City offered in wages, he would never demand a transfer for filthy lucre alone. He certainly wouldn’t go to Eastlands for the prestige of fighting against relegation and the hope of maybe in a few years qualifying for the Champions League. Even Ronaldinho turned them down! There is no reason on earth why Kaka would push for this transfer to go through. So why did Milan provide him with one?

In holding negotiations with Man City and letting him talk to the club, Milan have tacitly acknowledged they don’t really want him around. This, for someone who consistently rejected more tempting proposals from Real Madrid and Chelsea, must be heart-breaking. Ricky did not ask for any of this, but the Rossoneri have slapped him in the face, betraying all that talk of the side being “a family” the moment a new Brazilian walks through the door. Shame on you.

I understand many of you will point to the practicalities, the offer Milan cannot refuse, as with Ł107m they could rebuild an entirely new squad and begin a new era at San Siro with world class young talent. I heard similar statements at the time Andriy Shevchenko was sold for Ł30m and look how that turned out… Juventus could do it when they handed Zinedine Zidane to Real Madrid and used the cash for Gigi Buffon, Pavel Nedved and Lilian Thuram, but the Diavolo executives have shown they will always nibble stale bread in order to splash out on champagne.

Of course, Kaka doesn’t have to accept this step down – way down – in his career, but the way Milan have gone about this means the end is nigh. If he remains, then he will be fully aware the club no longer wants him despite his proven talent, work rate and loyalty. So come the summer when Real Madrid and Chelsea come knocking again, this time he’ll do what these sides always wanted and push the move through, presumably at a far lower price than Manchester City are currently offering. And, frankly, Milan will deserve it.
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammŕ, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
  zaterdag 17 januari 2009 @ 14:22:34 #127
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_65140999
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 18:10 schreef DIGGER het volgende:
Tifosi in Milan protesteren, maar voor een speler die dit seizoen duidelijk minder is, en dan voor zo'n extreem bedrag, ik denk dat ik ook zeer serieus verkoop zou overwegen.
En daarbij, Milan heeft Ronaldinho die achter spits(en) kan spelen en kan team nu mooi versterken met een echte topscorer en wat verdedigende spelers. Ze zijn gek als ze het niet doen.
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_65147962
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 13:21 schreef BliksemSchigt het volgende:
'Operatie-Kaká kost City 150.000.000 miljoen euro'
Hoeveel? 150.000.000 miljoen?
pi_65162865
Hij gaat echt he?

Dat transferbedrag en het bedrag wat hij per week gaan beuren zijn echt niet normaal.
pi_65163266
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 18:28 schreef Philip10 het volgende:

[..]

Hoeveel? 150.000.000 miljoen?
dat is wel erg veel ja
pi_65219818
Vandaag meeting tussen Galliani en Kaka's vader, maar nog geen nieuws naar buiten....
pi_65232887

[ Bericht 16% gewijzigd door Radegast op 20-01-2009 01:44:24 ]
pi_65233128
5 ton per week verdienen... Kanonnen
  dinsdag 20 januari 2009 @ 10:36:06 #134
67174 Dos37
Come on Twente
pi_65236967
Het gaat dus niet door Kaka heeft geweigerd
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_65237134
Netjes hoor.
pi_65237445
Hij blijft gelukkig
pi_67756936
quote:
'Pérez eens met AC Milan over '60.000.000 euro-transfer' Kaká'
Datum: 6-apr-2009 12:45

Florentino Pérez, de favoriet om medio juni tot nieuwe Real Madrid-voorzitter te worden verkozen, zou een regeling met AC Milan hebben gesloten over de overgang van Kaká (foto) naar Bernabéu.

De krant Marca publiceert maandag over wat de transfer van het jaar moet worden. Milan zou zich schadeloos stellen voor zestig miljoen euro. Het akkoord is gesloten tijdens een ontmoeting tussen Pérez en Adriano Galliani, de vice-voorzitter van AC Milan, op 16 maart.

Marca schrijft wel dat de overeenkomst niet in werking treedt als meerdere clubs gaan bieden op Kaká, wiens contract bij de Rossoneri tot 2013 loopt. In januari ketste een wereldrecordtransfer (110 miljoen euro) naar Manchester City af: Kaká gaf toen gehoor aan smeekbedes van tifosi om te blijven. Naar verluidt waagt City in de zomer een nieuwe poging en treedt ook Chelsea in de ring voor de bijna 27-jarige Braziliaan.

Pérez diende tussen 2000 en 2006 al als voorzitter van Real. Zijn eerste periode werd ingeluid met de komst van Luis Figo, de eerste van een reeks ‘buitenaardsen.’ Pérez stelde zich nog niet officieel kandidaat voor de verkiezingen, die op 7 of 14 juni worden gehouden. (MA)
pi_67768424
Gezien de ontwikkelingen in de winterstop is de kans gewoon 95% dat hij gaat, dunkt me.

Z'n kameraad Ronaldinho speelt ook weinig - terecht overigens want hij brengt echt aanvallend veel te weinig en betekend defensief gezien een verzwakking.

Met zulk matig voetbal, P3 of 4 met een flinke afstand t.o.v. Inter lijkt het me het moment om andere oorden te verkiezen. Maar dan vooral geinitieerd door de acties van Milan deze winterstop in reactie op de flirt van Man City.
pi_68911841
quote:
Kaka: 'Ik dien mijn contract bij Milan gewoon uit'
Door Maarten Dekkers
Maandag, 11 mei 2009, 17:34

De Braziliaan Kaka is niet van plan AC Milan aan het einde van dit seizoen te verlaten. De 27-jarige spelmaker wordt in verschillende media gelinkt aan een overgang naar Manchester United of Real Madrid, maar Kaka wil zijn huidge verbintenis bij Milan uitdienen. "Ik sta nog tot 2013 onder contract en ik wil deze verbintenis uitdienen. Alleen als Milan een ander besluit neemt, zal ik mij daarbij neerleggen."

"Op dit moment", zo vervolgt Kaka tegenover Aujourd'hui Sports. "Voer ik met niemand besprekingen en daar heb ik op dit moment ook geen behoefte aan."

Kaka stond in januari ook in de schijnwerpers van het kapitaal krachtige Manchester City. Een overgang naar Engeland ging echter niet door, maar de Braziliaan geeft wel toe dat hij het aanbod in overweging heeft genomen. "Ik heb er over nagedacht, maar het woog niet op tegen de liefde die ik voor Milan voel. Met mijn familie heb ik de voors en tegens afgewogen en dit viel in het voordeel van Milan uit. Natuurlijk ging het om veel geld, maar dat is voor mij niet het enige dat telt. Ik ben ervan overtuigd dat ik met mijn huidige club nog titels kan winnen. Daarom heb ik het schip City laten varen."
pi_68914496
Heel goed nieuws!

Nu nog 1 of 2 top verdedigers halen deze transferperiode en het kan weer wat gaan worden...
  maandag 11 mei 2009 @ 19:15:29 #141
182728 honda1990
Laat gaan joh is toch heerlijk
pi_68914577
Wat een held is het, hopelijk kan Milan nog heel erg lang van hem genieten. Hopelijk gaat Milan überhaupt weer eens voetballen
Yes, London. You know: fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins... LONDON.
pi_68916293
Hm, dan is hij al 31. Ik zou als ik hem was toch nog naar een andere club verhuizen. Milan staat de laatste jaren nou ook niet bekend om het winnen van prijzen. Laatste titel is ook alweer jaren geleden.
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
pi_68916791
Klopt Ray, en er moet best wat gebeuren aan het team - defensie en doelman - om Milan weer tot de top te brengen.
Echter schat ik Kaka in als 1 van de steeds zeldzamer wordende types als Totti, Del Piero, Giggs, Zanetti, Puyol, Maldini, Raul en nog enkele anderen.

In het kort gezegd grote spelers bij grote clubs die het niveau vreselijk lang aankunnen en zich op die wijze dus kunnen handhaven, ook bij de top teams waar ze spelen.

Je kunt om de paar jaar vertrekken en op deze wijze veel winnen (Een Seedorf bv. hoewel hij niet zo veel gezworven heeft natuurlijk) maar de kans is natuurlijk relatief veel groter dat je weggaat naar een andere club en dan daar ook geen (direct) succes behaalt.

Ik kan de kijk op het geheel van Kaka, ondanks de "foute club" zeer waarderen, helemaal daar ik niet vind dat Milan correct gehandeld heeft in de winterstop door te twijfelen voor die zak met geld. In die zin verbazen de uitlatingen van Kaka me enigszins, maar qua man en persoonlijkheid is het gewoon helemaal goed.
pi_69644010
Galliani wordt, met de vader van Kaka, vanmiddag gespot op Baraja, het vliegveld van Madrid, komende uit een private jet.

De Gazzetta Dello Sport belt Galliani op, die verklaarde in Italie aan het strand te vertoeven.

Nu enkele uren later, en nu er mer meldingen zijn dat ze ook bij Bernabeu gesignaleerd zijn, geeft Milan een kort statement uit dat Galliani inderdaad in Madrid is.

Het gaat gebeuren.... kan haast niet anders met Perez en die City saga in de winterstop.
pi_69644162
  dinsdag 2 juni 2009 @ 21:23:26 #146
121310 venomsnake
El Saltador
pi_69647706
Volgens MARCA is het rond en is Kaka nu een speler van Madrid. Het zou gaan om 65 miljoen euro, en Kaka gaat voor 5 jaar tekenen.
Volgende week wordt hij gepresenteerd.

Alleen AS meldt dat Chelsea ineens met een enorm bod is gekomen, en dat het dus nog niet rond is.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_69649470
pi_69649546
Zal hem goed doen, een nieuwe club.
That's all folks!
pi_69649707
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 22:05 schreef -Vaduz- het volgende:
Zal hem goed doen, een nieuwe club.
Dat dacht men ook met Ronaldinho.
Maar daar werd alleen zijn oude club beter van.
pi_69650060
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 22:10 schreef sjimz het volgende:

[..]

Dat dacht men ook met Ronaldinho.
Maar daar werd alleen zijn oude club beter van.
Die is mentaal toch wat minder sterk.

Madrid lijkt me dan weer niks voor Kaka, maar ik kan me indenken dat hij zich ook in een andere competitie wil bewijzen en wie gaat al dat geld anders voor hem neertellen.
AFC Ajax - Manchester United FC - Tottenham Hotspur FC - Roberto Baggio
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')