Meer als Wide Receiver!quote:Op zaterdag 16 februari 2008 13:37 schreef zjroentje het volgende:
Het kan misschien nog wat worden als kicker in de NFL.
quote:Ajax-aanvaller Rommedahl: 'Ik was de Sulejmani van PSV'
Datum: 16-mei-2008 20:59
Door Remco Regterschot
Dennis Rommedahl (foto, links) heet een aankoop te zijn van Martin van Geel, de technisch directeur die afscheid nam van Ajax omdat volgend seizoen zijn voornaamste taken in handen liggen van alleenheerser Marco van Basten. Het soort aankopen dus, dat mag vertrekken.
Rommedahl, Deens voetballer van het jaar 2007, zegt in Sportweek: “Pff, heb ik ook al twintig keer gehoord, maar het interesseert me niet wie me hier naartoe heeft gehaald. En dat ze Miralem Sulejmani willen halen, tsja, dat is Ajax. De concurrentie is groot. Toen ik de Sulejmani bij PSV was, zeg maar, had ik ook veel concurrentie. Dat is in die acht jaar dat ik daar heb gespeeld, zo gebleven. Dat maakte me alleen maar beter.”
Rommedahl kijkt deels tevreden terug op het afgelopen seizoen. "Ik heb bijna alles gespeeld." Minder tevreden is hij over zijn vorm. "Die ging in pieken en dalen. Bovendien zijn de ambities er niet helemaal uitgekomen. We wilden kampioen worden, ons direct plaatsen voor de Champions League. Dat is er niet uitgekomen, terwijl we daarvoor wel de kwaliteit hebben. Hoe dat komt? Te weinig ritme, te veel wisselingen in alle geledingen. Op die manier komt geen rust en vorm."
Leuke invaller als je op voorsprong staat en de tegenstander gaat drukken. Kan je fijn mee counteren. Hoewel er meer zijn waar dat mee zou kunnen, zoals ook een Leonardo.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 10:49 schreef Urquhart het volgende:
Ik zou hem er als invaller nog wel bij willen hebben.
Dan zie ik liever toch Rommedahl in plaats van Leonardo. Leonardo is veel te blessuregevoelig en Rommedahl is wat slimmer en minder egoistisch in het veld. Van mij hoeft hij niet perse weg, hij is inderdaad bruikbaar als Ajax op voorsprong staat en de tegenstander een slotoffensief doet. Als basisspeler geen toekomst in ieder geval wat mij betreft.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 16:46 schreef methodmich het volgende:
[..]
Leuke invaller als je op voorsprong staat en de tegenstander gaat drukken. Kan je fijn mee counteren. Hoewel er meer zijn waar dat mee zou kunnen, zoals ook een Leonardo.
Van Beukering en John scoren mede zo weinig omdat ze geen goede aanvoer van de zijkanten krijgen. Saidi en Boua gaan voornamelijk voor hun eigen succes. Rommedahl heeft toch meer oog voor medespelers. Dus met dribbelaar Boua op links, de pijlsneller aangever Rommedahl op rechts en aanspeelpunt van Beukering in het centrum heb je een mooie, complementaire aanval voor een club als NEC.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 19:41 schreef RayMania het volgende:
Snap de keuze niet echt. Wat NEC mist is een afmaker, Van Beukering en John scoren niet veel en de rest van de aanvallers zijn alleen maar snel. En nu haal je weer zo'n speedy.
quote:Rommedahl: 'Eindelijk kan ik weer genieten'
Door Sander Berends
Woensdag, 21 januari 2009, 22:44
Dennis Rommedahl was tevreden over zijn debuut voor NEC. De 30-jarige Deense vleugelspits stond in de bekerwedstrijd tegen Sparta aan de basis van de 1-1 en was diverse keren dreigend. "Ik had me tot doel gesteld om eindelijk weer van een wedstrijd te genieten en plezier te hebben. Dat was gelukkig vandaag zo."
De international kreeg zelf ook enkele kansen om de score te openen. "Ik had ook moeten scoren, dat klopt. Maar we hebben gewonnen en dat is het belangrijkste. Voetbal blijft een teamsport en winst is daarom het belangrijkste. Als team hebben we vandaag ook goed gespeeld."
De komende maanden wordt Rommedahl door NEC van Ajax gehuurd. "NEC is een club die goed bij me past. Ik wilde graag in Nederland blijven, omdat mijn vrouw hier vandaan komt en de familie hier woont." Al gaf hij toe dat de eerste seizoenshelft niet gemakkelijk voor hem. Hij kwam slechts drie keer binnen de lijnen bij de Amsterdammers. "Ik ben iemand die altijd positief probeert te blijven en dat heb ik ook nu geprobeerd. Maar uiteraard ben ik blij dat ik nu weer aan het voetballen toekom."
Dat is er de laatste jaren niet beter op gewordenquote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |