abonnement Unibet Coolblue
pi_28004325
De Australische landslak

Creationisten verdedigen net iets te veel grappige nonsens om ernstig genomen te worden. Een letterlijke interpretatie van bijbelse verhalen, voor creationisten de historische waarheid, leidt echter tot hilarische taferelen als u zich dat probeert voor te stellen. Neem de legende van de Ark van Noach. Volgens de bijbel bracht deze Ark dertigduizend diersoorten in veiligheid. Twee exemplaren van elke diersoort zouden er zijn ondergebracht op een oppervlakte van ongeveer 165 x 27,5 x 16,5 meter: twee olifanten, twee muggen, twee leeuwen, twee zeeduivels, twee vlooien, twee varkens, twee konijnen, en ga zo maar door. Die moeten allemaal van water en voedsel voorzien worden om massale sterften te voorkomen (tenzij de creationisten voor een keer de wetten van de natuur laten meespelen). Al die diersoorten moeten na een tijdje ook hun rotzooi kwijt, wat in het geval van de olifant niet niks is. Nog meer problemen stellen zich voor de zoetwatervissen. Hoe konden die de zondvloed overleven, en waar zijn die ondergebracht?
Maar stel u de Australische landslak voor. Die zou dus helemaal van Australië naar Turkije moeten kruipen om tot bij de Ark te geraken, doet daar twintigduizend jaar over, moet tijdens zijn tocht de Indische oceaan oversteken. Aangenomen dat een landslak kan zwemmen, kan hij niet eens tegen zout water. Eenmaal op de Maladiven aangekomen, moet hij nog eens tienduizend jaar kruipen om tot bij de Ark te geraken. Van de creationisten krijgt hij maar zesduizend jaar tijd. Zouden we de dierenbescherming niet even bellen?
Gelukkig heeft onze landslak een beetje gezelschap, want ze zijn met twee.
U zult schrander opmerken dat er vast andere routes zijn. Helaas, naar verluidt zagen zij de weg over het Himalaya-gebergte minder goed zitten.
Nog een ander probleem stelt zich. Van die dertigduizend diersoorten in de bijbel, zijn er tegenwoordig al miljoenen diersoorten op deze aardbol. Waar komen die plots vandaan, lang na de zogenaamde schepping? Geëvolueerd misschien?

Tom Schoepen



[ Bericht 0% gewijzigd door Sisyphus op 17-06-2005 12:05:15 ]
Goden hebben dezelfde vervelende eigenschap als kabouters. Als je ernaar kijkt, verdwijnen ze.
pi_28004626
Ja en de gemene duivel heeft daarna ook nog eens allemaal botten van dino's in de grond gestopt...
Of zouden die ergens anders vandaan komen? Een T-Rex moet toch sneller geweest zijn dan een slak?
pi_28004673
waar in de bijbel staat dat van die 30000 diersoorten ?
  vrijdag 17 juni 2005 @ 02:09:45 #4
65837 cerror
ik kom af en toe
pi_28004689
Ik las: lamzak.
Hoi, ik ben een lamzak met een passie voor flessen wasverzachter.
Neuk mijn oor en noem me Harry Mulisch
  vrijdag 17 juni 2005 @ 11:50:39 #5
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_28011742
quote:
Op vrijdag 17 juni 2005 02:08 schreef het_fokschaap het volgende:
waar in de bijbel staat dat van die 30000 diersoorten ?
Nergens.
quote:
1 Toen de mensen begonnen talrijk te worden op den aardbodem en hun dochters geboren waren,
2 zagen de godenzonen dat de dochters der mensen schoon waren, en namen zij zich tot vrouwen alle die zij verkozen.
3 Toen sprak de Heer: Mijn geest zal niet voor altijd in den mens wonen, dewijl hij vlees is, maar zijn levensduur zal honderd twintig jaren zijn.
4 De reuzen waren toenmaals op aarde, en ook later, wanneer de godenzonen tot de dochters der mensen kwamen en dezen hun kinderen baarden. Dit zijn de helden uit den ouden tijd, de beroemde mannen.
5 Toen de Heer zag dat de boosheid der mensen op aarde groot en het gehele maaksel van de overleggingen zijns harten altijd door en door slecht was,
6 kreeg de Heer berouw dat hij den mens op aarde gemaakt had en deed het hem innig leed.
7 En de Heer zeide: Ik zal den mens dien ik geschapen heb verdelgen van den aardbodem: mens en vee, kruipend gedierte en vogelen des hemels; want het berouwt mij dat ik hen gemaakt heb.
8 Maar Noach vond gunst bij den Heer.
9 Dit zijn de afstammelingen van Noach. Noach was een rechtschapen en onberispelijk man onder zijn tijdgenoten; hij verkeerde met God.
10 Noach verwekte drie zonen: Sem, Cham en Jafeth.
11 De aarde nu was verdorven in Gods oog en vol geweldenarij.
12 En toen God zag dat de aarde verdorven was, omdat alle vlees zich slecht gedroeg op aarde,
13 sprak God tot Noach: Ik heb besloten aan alle vlees een einde te maken, omdat de aarde door hen van geweldenarij vervuld is; zie, ik ga hen van de aarde verdelgen.
14 Maak u een ark van pijnbomenhout; in cellen ingedeeld moet gij die ark maken, en haar van binnen en van buiten met lijm bestrijken.
15 Aldus moet gij haar maken: driehonderd el zij de lengte der ark, vijftig el haar breedte, dertig el haar hoogte.
16 Gij moet over de ark een dak maken en de deur der ark in haar zijde plaatsen; gij moet er een onderste, een tweede en een derde verdek in maken; nauwkeurig naar de el moet gij de ark voltooien.
17 Ik toch, ik ga den zondvloed over de aarde brengen, om alle vlees waarin levensgeest is van onder den hemel te verdelgen; alwat op aarde is zal sterven.
18 Maar met u zal ik mijn verbond sluiten, en gij zult in de ark gaan met uw zonen, uw vrouw en de vrouwen uwer zonen,
19 en van alwat leeft, van alle vlees, moet gij een paar in de ark brengen, om ze met u in het leven te behouden; mannetje en wijfje moeten ze zijn.
20 Van elke soort vogels, van elke soort vee en van elke soort kruipend gedierte des aardbodems moeten twee van elke soort tot u komen, om in het leven te blijven.
21 En neem gij van alle spijs die gegeten wordt, en verzamel ze bij u; opdat zij u en hun tot voedsel diene.
22 Noach handelde naar alles wat God hem gebood; juist zo deed hij.
1 De Heer zeide tot Noach: Ga met uw ganse gezin in de ark; want u heb ik rechtschapen in mijn oog bevonden in dit geslacht.
2 Van alle reine dieren moet gij zeven paar nemen, telkens een mannetje en zijn wijfje, en van de dieren die niet rein zijn twee, een mannetje en zijn wijfje.
3 Desgelijks van de vogelen des hemels die rein zijn zeven paar, en van de niet reine vogelen een paar, een mannetje en zijn gaaike, om het geslacht over de gehele aarde in stand te houden.
4 Want na zeven dagen zal ik regen geven op de aarde veertig dagen en nachten lang, en alwat leeft, dat ik gemaakt heb, van den aardbodem verdelgen.
5 Noach deed naar alwat de Heer hem bevolen had.
6 Noach was zeshonderd jaar toen de zondvloed over de aarde kwam.
7 Toen ging Noach met zijn zonen, zijn vrouw en de vrouwen zijner zonen in de ark, vluchtend voor het water van den zondvloed.
8 Van de reine en de niet reine dieren, het gevogelte en alwat op den grond kruipt
9 kwamen telkens twee een mannetje en zijn wijfje, tot Noach in de ark, zoals God Noach bevolen had.
10 En zeven dagen later kwam het water van den zondvloed op de aarde.
Maar dan past het natuurlijk nog minder, miljarden beestjes in een bootje.
Gelukkig voerde God na de zondvloed de wet van breking van licht ingevoerd, om ons er aan te herinneren.
pi_28052894
Zwart wit is: God schiep alles wat er was en wat we nu kennen.
Kleurrijk is : God schiep de natuur en bouwde de mogelijkheid in om zichzelf verder te ontwikkelen.
** 100% * P * U * R * E -- L * O * T * H **
Mijn fotoboek
pi_28052964
quote:
Op zaterdag 18 juni 2005 22:36 schreef -Lotte- het volgende:
Zwart wit is: God schiep alles wat er was en wat we nu kennen.
Kleurrijk is : God schiep de natuur en bouwde de mogelijkheid in om zichzelf verder te ontwikkelen.
laat me raden. jouw variant van geloof valt onder kleurrijk
leuk dat je zelf al een waardeoordeel geeft dmv zwart wit en kleurrijk
pi_28053007
quote:
Op zaterdag 18 juni 2005 22:39 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

laat me raden. jouw variant van geloof valt onder kleurrijk
leuk dat je zelf al een waardeoordeel geeft dmv zwart wit en kleurrijk
Alles heeft een kleurtje in mijn leven

Zwart-wit is zo.... eh, 1960
** 100% * P * U * R * E -- L * O * T * H **
Mijn fotoboek
  maandag 20 juni 2005 @ 03:36:58 #9
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_28079629
quote:
Op vrijdag 17 juni 2005 01:39 schreef Sisyphus het volgende:
Die moeten allemaal van water en voedsel voorzien worden om massale sterften te voorkomen
Water zat lijkt me
quote:
Nog meer problemen stellen zich voor de zoetwatervissen. Hoe konden die de zondvloed overleven, en waar zijn die ondergebracht?
Mja...kwam die zondvloed niet voort uit hevige regenbuien? Regen is niet zout. Je kunt je dus beter afvragen hoe die ZOUTwatervissen het overleeft hebben.

Overigens ben ik niet gelovig
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  maandag 20 juni 2005 @ 03:37:46 #10
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_28079630
quote:
Op zaterdag 18 juni 2005 22:36 schreef -Lotte- het volgende:
Zwart wit is: God schiep alles wat er was en wat we nu kennen.
Kleurrijk is : God schiep de natuur en bouwde de mogelijkheid in om zichzelf verder te ontwikkelen.
Die kleurrijke variant heb ik ooit nog van gesnapt dat dat niet geaccepteerd werd...
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  maandag 20 juni 2005 @ 10:31:08 #11
64288 Bensel
Ladderzat
pi_28082217
goed topic. Het probleem bij de bijbel is dat de 'wereld'van de bijel niet heel erg groot is. Een 'mondiale' overstroming zou best een grote overstroming kunnen zijn in die tijd, maar voor onze maatstaven relatief klein. zo is er een verhaal over de zwarte zee, dat die ontstaan is door een soort van dambreuk, waarna het lager gelegen gebied te grootte van de zwarte zee ondergelopen is. (overigens is er ook een mogelijkheid dat daar sodom en gomorra lagen, de steden die na de razernij van god helemaal verwoest waren (aardbevingen, vuur in de lucht, en uiteindelijk een overstroming)) Maar goed, ik ben geen expert op dit gebied.
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_28095188
quote:
Op maandag 20 juni 2005 03:36 schreef Nembrionic het volgende:
Mja...kwam die zondvloed niet voort uit hevige regenbuien? Regen is niet zout. Je kunt je dus beter afvragen hoe die ZOUTwatervissen het overleeft hebben.

Overigens ben ik niet gelovig
Als het zoete regenwater met de zoute zeeën en oceanen mengt, krijg je een enorme hoop brak water, veel vissen zijn hier niet tegen bestand omdat ze ofwel in zoet of in zout water leven. Het zou dus een gevaar voor zowel zoetwater- en zoutwatervissen opleveren.

(Eerste post op WFL-forum )
pi_28103479
quote:
Op maandag 20 juni 2005 03:37 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Die kleurrijke variant heb ik ooit nog van gesnapt dat dat niet geaccepteerd werd...
Er zijn veel religies die zichzelf graag de zwart-wit versie opleggen omdat ze bang zijn anders niet aan Gods wetten te voldoen en daarmee de kans mislopen om gered te worden.

Helaas voor hun heeft Jezus genoeg voorbeelden gegeven dat we naar de essentie van een wet moeten kijken en niet naar de letter van de wet. Hij noemde de personen die wel naar de letter keken zelfs valse schriftgeleerden, heidenen en adderengebroed.

Anno onze tijd zouden we gewoon zeggen, hey valse nicht, ga iemand anders zijn leven zuur maken.
** 100% * P * U * R * E -- L * O * T * H **
Mijn fotoboek
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')