abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 16 juni 2005 @ 12:22:03 #1
25090 SqueaK
"Pis nooit tegen de wind
pi_27979552
Ik heb altijd geleerd dat je geen condoom hoeft te gebruiken als je een vaste partner hebt. Hierbij moet wel zeker zijn dat niemand van de 2 het bed met iemand anders deelt.

Maar ik heb nu een vriendin die eigenlijk pas nog een vriend had. Wanneer kan ik haar als vaste sexpartner beschouwen zodat de pil voldoende is ?
pi_27979602
pas nadat ze zich getest heeft natuurlijk , soa's verdwijnen niet met de tijd duh
enjoy life!
pi_27980164
en hoe oud was jij?
  donderdag 16 juni 2005 @ 12:51:42 #4
48996 ed_reeb
vroem vroem vrrrooeeeeeeem
pi_27980559
soa verdwijnen na je dood....
beer
pi_27980562
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 12:22 schreef SqueaK het volgende:
Ik heb altijd geleerd dat je geen condoom hoeft te gebruiken als je een vaste partner hebt. Hierbij moet wel zeker zijn dat niemand van de 2 het bed met iemand anders deelt.

Maar ik heb nu een vriendin die eigenlijk pas nog een vriend had. Wanneer kan ik haar als vaste sexpartner beschouwen zodat de pil voldoende is ?
De pil is alleen voldoende als jij de eerste bent voor de ander of als je allebei getest bent, in alle andere gevallen gewoon niet.

Het verhaal van "vaste partner" is zo'n leuk sprookje waar geen kont van klopt. Wat denk je, je vindt een partner die besmet is met één of andere soa (maar dat weet jij niet). Je doet het een jaar veilig, bedenkt vervolgens "nou, we zijn nu wel een jaar samen, nu kan het wel zonder, toch?". Denk je nu écht dat die soa dan met de noorderzon vertrokken is? Soa's blijven in het lichaam als ze niet behandeld worden, soms zonder dat je het merkt, of de gevolgen worden pas later duidelijk (HIV heeft een incubatietijd van 10 jaar max.)

Wist niet dat er nog zulke domme redenaties op nagehouden werden door mensen.

Als jouw partner al een andere partner heeft gehad, dan is er altijd een risico. Er is een risico dat die ex al eerder seks had gehad, er is een risico dat hij niet eerlijk was of wat dan ook. Je kunt en mag er niet van uit gaan dat iemand die alleen maar vaste relaties heeft gehad, geen soa's heeft. Dat is de grootste kolder die er is, dat wijst de praktijk wel uit.

Dus, testje doen, zeker weten dat geen van beiden vreemd gaat en pas dán kan je iemand als een dusdanige sekspartner beschouwen waarbij alleen de pil voldoende is. Dat heeft niks met de duur van de relatie te maken, je kunt na drie jaar een test doen of na twee weken... Doe je dat niet, dan is een pil nooit genoeg.
pi_27980579
Als je 2x hebt genueckt... dan mag je voor life zonder condoom!

M.a.w.. Denk je niet dat je dat zelf moet bepalen? En dat je dat met je "vriendin" moet bespreken?
  donderdag 16 juni 2005 @ 12:56:08 #7
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_27980699
Beide een test doen, daarna kun je evt zonder condoom vrijen.
Maar dan is het een kwestie van vertrouwen.
To be conscious that you are ignorant is a great step to knowledge.
Imagination is the one weapon in the war against reality.
  donderdag 16 juni 2005 @ 12:58:19 #8
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_27980765
geniaal topic weer
pi_27988318
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 12:58 schreef SHE het volgende:
geniaal topic weer
De intelligentie straalt idd van de OP af
Xbox360 Gamertag / PSN Tag: GokuSFE
pi_27988395
Zelfs bij een test is het niet meteen zeker dat die persoon "safe" is.

Ten eerste is er natuurlijk de vraag of de test klopt. Bij sommige SOA's zal het even duren voor deze aan te tonen zijn.

Ten tweede heeft iedere test een foutmarge. Er kan een "negatieve" (geen SOA aangetoond) uitslag uitkomen terwijl die persoon wél besmet is.

Pas bij twee tests (met ongeveer een half jaar er tussenin) kun je er redelijk zeker van zijn dat die persoon geen SOA's onder de leden heeft.

Maar, ten derde, blijft er natuurlijk altijd de mogelijkheid dat je partner vreemdgaat en dan per ongeluk iets oploopt. Dat blijft altijd een kwestie van vertrouwen, daar verander je niets aan.

Dus, als je allebei twee keer getest bent, met een half jaar er tussenin én je vertrouwt elkaar, dan zou je het nog eens zonder kunnen doen. Dan maar hopen dat ze de pil inderdaad op de juiste manier slikt en dus niet per ongeluk zwanger wordt...

Helaas nemen veel mensen het niet zo nauw, met als gevolg SOA's en ongewenste (bijna-)zwangerschappen. Maar ja, het is ook vervelend om even stil te staan bij de mogelijke consequenties voordat je sex gaat hebben... Terwijl je in een goede relatie echt om elkaar geeft en nooit dergelijke risico's zou willen nemen.
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 16 juni 2005 @ 16:27:22 #11
78918 SeLang
Black swans matter
pi_27988419
Na ontmaagding
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_27988591
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 16:27 schreef SeLang het volgende:
Na ontmaagding
precies, van pijpen/beffen kan je toch geen SOA's krijgen
Xbox360 Gamertag / PSN Tag: GokuSFE
  donderdag 16 juni 2005 @ 19:05:54 #13
30509 Nightwulf
Howling lone wolf
pi_27993129
even een testje doen.....
hoor en lees ik wel vaker, maar is het echt zo "gewoon" om te doen?
Waar doe je dan ff zo'n testje?
en als je na 2 maanden een ander hebt? weer ff testje doen?
Wie doet het echt zo?
Be kind whenever possible. It is always possible.
Dalai Lama
pi_27994225
Je kan je gewoon door je huisarts, in het ziekenhuis of bij bepaalde instellingen (voordeel: anoniem) laten testen.

Ik zelf zou nooit onbeschermde sex met iemand hebben zonder eerst een test te laten doen. Ook al vertrouw je je partner, vertrouw jij ook de ex-partner(-s) van je partner? Ik ben zelf nooit vreemdgegaan, maar hoor toch veel te vaak van mensen dat zij of hun partner zijn vreemdgegaan, het gebeurt toch vrij regelmatig. Dus kun je nooit zeker zijn. Helaas...
pi_27999009
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 19:05 schreef Nightwulf het volgende:
even een testje doen.....
hoor en lees ik wel vaker, maar is het echt zo "gewoon" om te doen?
Waar doe je dan ff zo'n testje?
en als je na 2 maanden een ander hebt? weer ff testje doen?
Wie doet het echt zo?
Nou, dat doe je dus inderdaad gewoon... Je kijkt bijvoorbeeld op www.soa.nl, waar verschillende poli's op staan in ziekenhuizen waar je op bepaalde tijden zonder afspraak kosteloos getest kunt worden. Heel simpel...

En ik ben niet van het soort dat na 2 maanden een ander heeft. Tot nu toe heeft er altijd genoeg tijd tussen gezeten om elke willekeurige soa aan te tonen (meer dan 6 maanden dus) voordat ik een nieuwe relatie begon, seks duurde nog een behoorlijke tijd langer. Ben van plan bij mijn huidige lief te blijven, gebeurt dat niet dan ga ik eerst weer eens even lekker vrij zijn, en een tijdje wachten met een nieuwe relatie.

Mocht ik ooit een andere partner krijgen, dan mag hij ook mooi testen. Voor mij is het geen noodzaak meer (ben braaf getest en heb een heel monogame vriend... die nooit meer een test wil dus ook nooit meer risico gaat lopen), maar als een nieuwe partner het zou willen, ja, dan doe ik het dus weer. Ik verwacht het van hem, dan mag het ook van mij verwacht worden.

Geen geneuk zonder een test... Ik doe niet aan one night stands en wacht toch altijd wel een aardige tijd in een relatie voor er geneukt word, lang genoeg iig om een test te laten doen. Dus ja, ik doe het echt zo.
pi_28026736
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 12:23 schreef Bemiddelaar het volgende:
pas nadat ze zich getest heeft natuurlijk , soa's verdwijnen niet met de tijd duh
Opgelost, slotje.
Echte liefde!
En ik zag dat het goed was.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')