dat had ik idd kunnen noemen, frankrijk is eigenlijk gewoon een grote sekte, maarja dat woord is me niet te binnen geschotenquote:Op donderdag 16 juni 2005 08:15 schreef _Flash_ het volgende:
Begreep hij het engelse woord fraternity niet?
ik denk het welquote:Op donderdag 16 juni 2005 08:15 schreef _Flash_ het volgende:
Begreep hij het engelse woord fraternity niet?
Jawel,quote:Op donderdag 16 juni 2005 08:21 schreef MouseOver het volgende:
Daarnaast spelen sektes in op een hogere entiteit die bepaalde dingen wil, en dat doen studentenverenigingen niet.
Dat is toch Skulls & Bones ofzo? Dat neigt idd meer naar een sekte, als ik het allemaal moet geloven. Das zo'n geheim genootschap enzo.quote:Op donderdag 16 juni 2005 08:43 schreef brambor het volgende:
Maar dat is niet typisch Nederlands. Als ik Kitty Kelley moet geloven is de yale club waar de familie Bush lid van is/was ook een sekte!
Dat is duidelijk....quote:Op donderdag 16 juni 2005 09:32 schreef goddess-in-heaven het volgende:
studenten die bij een studentenvereniging zitten
Een sekte is dus een hyperoniem van bewegingquote:sek·te
de sekte, de sekten/sektes
(pejoratief) gesloten religieuze groepering met een sterke leider
betekenisverwante termen
hyperoniem:
beweging
quote:hy·pe·ro·niem
het hyperoniem, de hyperoniemen, het hyperoniempje
woord waarvan de betekenis die van een ander woord insluit
jaquote:Op donderdag 16 juni 2005 07:29 schreef Spuit het volgende:
Ik moest gisteren aan een fransman uitleggen wat een studentenvereniging inhield in Nederland, en toen na een tijdje gebrabbel van mij zei hij: oooooh een sekte??![]()
ik probeerde het hem duidelijk te maken dat het geen sekte was, maar op zich zitten er best wel wat linken tussen. Wat vinden jullie:
is een studentenvereniging gewoon een veredelde sekte of niet?![]()
![]()
ze aanbidden vooral zichzelfquote:Op donderdag 16 juni 2005 12:20 schreef Lexcorp het volgende:
wat wordt er dan aanbeden in die sekte? het bier op zich, de mooie vrouwen of de bar?
Nix mis met een beetje zelfkennis toch?quote:
Wat is het nu dan, spierballenvertonen met een breezer in je hand?quote:Op donderdag 16 juni 2005 12:53 schreef gr8w8 het volgende:
Jolijt? Mores?Mên, studentenverenigingen zijn zóóó 1978.
![]()
Leve de studievereniging.
Gelukkig wel. Tradities zijn er om gebroken te worden.quote:Op donderdag 16 juni 2005 12:54 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Wat is het nu dan, spierballenvertonen met een breezer in je hand?
Nee even serieus, ik vind het jammer dat het verenigingsleven met de huidige studiestructuur om zeep wordt geholpen.
en trouwens, een studievereniging is iets heel anders dan een studentenvereniging!
en de rest is voor mensen die gewoon accepteren dat ze geen vrienden hebben en kansloos knorrig zijn en het nooit zullen maken in dit wereldjequote:Op donderdag 16 juni 2005 12:56 schreef Sjakie01 het volgende:
Studentenvereniging zijn clubjes voor mensen die moeilijk vrienden vinden en kunnen maken.
Ach in sommige steden zijn studieverenigingen precies hetzelfde als studentenverenigingen.quote:Op donderdag 16 juni 2005 12:58 schreef gr8w8 het volgende:
[..]
Gelukkig wel. Tradities zijn er om gebroken te worden.
Ja denk vooral zo verder, en drink nog eens 6 liter water.quote:Op donderdag 16 juni 2005 13:22 schreef Lexcorp het volgende:
[..]
en de rest is voor mensen die gewoon accepteren dat ze geen vrienden hebben en kansloos knorrig zijn en het nooit zullen maken in dit wereldje
wat heerlijk makkelijk weer.
Omg. Die is pas geïndoctrineerd.quote:Op donderdag 16 juni 2005 13:22 schreef Lexcorp het volgende:
[..]
en de rest is voor mensen die gewoon accepteren dat ze geen vrienden hebben en kansloos knorrig zijn en het nooit zullen maken in dit wereldje
wat heerlijk makkelijk weer.
Omdat er een student bijna het loodje legt :Squote:Op donderdag 16 juni 2005 13:50 schreef Sjakie01 het volgende:
[..]
Ja denk vooral zo verder, en drink nog eens 6 liter water.
Leul.
Daar worden groentjes compleet verrot gescholden en gieten we ze een liter Jenever naar binnen. En de avond is nog lang!quote:Op donderdag 16 juni 2005 14:04 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Omdat er een student bijna het loodje legt :S
Wat gebeurt er op een gemiddelde houseparty?
Het gaat niet alleen om dat water drinken, ze moeten hardere dingen doen dan dat. En waarvoor? Vriendschap? Sorry maar dan ben je echt een stakker.quote:Op donderdag 16 juni 2005 14:04 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Omdat er een student bijna het loodje legt :S
Wat gebeurt er op een gemiddelde houseparty?
en jij denkt dus dat dat soort rituelen gewoon zijn in de studentenwereldquote:Op donderdag 16 juni 2005 14:14 schreef Sjakie01 het volgende:
[..]
Het gaat niet alleen om dat water drinken, ze moeten hardere dingen doen dan dat. En waarvoor? Vriendschap? Sorry maar dan ben je echt een stakker.
Kan iemand zich die foto's nog herinneren, waar studenten een dode varkenskop moesten tongzoenen? Dan ben je toch gewoon een half gaar kudedier die er gewoon bij wil horen?![]()
nee, dat noemen ze bezopenquote:
Makkelijke nieuwe mensen leren kennen, goedkoop bier en ervaringen opdoen door middel van deelname aan bijvoorbeeld diverse commissies, disputen. Bovendien is het functioneren in een grote groep goed voor je sociale vaardigheden. Het zijn niet voor niks dat oud-verenigingsleden het later ver schoppen. Daarnaast is het gewoon onwijs gezellig.quote:Op donderdag 16 juni 2005 14:28 schreef Sjakie01 het volgende:
Noem mij is 1 goede reden, waarom jij bij een studentenvereniging bent gegaan?
Klinkt leukquote:Op donderdag 16 juni 2005 14:33 schreef teknomist het volgende:
[..]
Makkelijke nieuwe mensen leren kennen, goedkoop bier en ervaringen opdoen door middel van deelname aan bijvoorbeeld diverse commissies, disputen. Bovendien is het functioneren in een grote groep goed voor je sociale vaardigheden. Het zijn niet voor niks dat oud-verenigingsleden het later ver schoppen. Daarnaast is het gewoon onwijs gezellig.
Natuurlijk ik ook, maar het is toch de snelste en makkelijkste weg en de leukste manier omdat iedereen hetzelfde doel voor ogen heeft. Ik heb er overigens geen duurzame vrienden aan overgehouden. Ik was er na een jaar of twee toch uitgekeken op het wereldje en vond het actief zijn binnen studieverenigingen leuker en professioneler.quote:Op donderdag 16 juni 2005 14:38 schreef Sjakie01 het volgende:
[..]
Klinkt leuk![]()
Maar het komt allemaal neer op nieuwe vrienden maken. Dat kan ik ook zonder zo'n vereniging![]()
- Een vaste gezellige kroeg waar je als je zin hebt elk moment heen kan gaan en altijd leuke mensen zijnquote:Op donderdag 16 juni 2005 14:28 schreef Sjakie01 het volgende:
Noem mij is 1 goede reden, waarom jij bij een studentenvereniging bent gegaan?
1 goeie reden: omdat het me leuk leekquote:Op donderdag 16 juni 2005 14:44 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
- Een vaste gezellige kroeg waar je als je zin hebt elk moment heen kan gaan en altijd leuke mensen zijn
- leuke borrels en integratie met allerlei mensen die normaal helemaal niet "jou smaak" zijn en toch vaak heel gaaf blijken te zijn, dus een verruiming van je horizon
- samen leuke dingen organiseren en daarvoor een leuk budget hebben
- je leert kritischer te kijken naar de maatschappij t.o.v. politiek etc
- een eigen tap in de kroeg
dat zijn er nu al 5
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |