dat had ik idd kunnen noemen, frankrijk is eigenlijk gewoon een grote sekte, maarja dat woord is me niet te binnen geschotenquote:Op donderdag 16 juni 2005 08:15 schreef _Flash_ het volgende:
Begreep hij het engelse woord fraternity niet?
ik denk het welquote:Op donderdag 16 juni 2005 08:15 schreef _Flash_ het volgende:
Begreep hij het engelse woord fraternity niet?
Jawel,quote:Op donderdag 16 juni 2005 08:21 schreef MouseOver het volgende:
Daarnaast spelen sektes in op een hogere entiteit die bepaalde dingen wil, en dat doen studentenverenigingen niet.
Dat is toch Skulls & Bones ofzo? Dat neigt idd meer naar een sekte, als ik het allemaal moet geloven. Das zo'n geheim genootschap enzo.quote:Op donderdag 16 juni 2005 08:43 schreef brambor het volgende:
Maar dat is niet typisch Nederlands. Als ik Kitty Kelley moet geloven is de yale club waar de familie Bush lid van is/was ook een sekte!
Dat is duidelijk....quote:Op donderdag 16 juni 2005 09:32 schreef goddess-in-heaven het volgende:
studenten die bij een studentenvereniging zitten
Een sekte is dus een hyperoniem van bewegingquote:sek·te
de sekte, de sekten/sektes
(pejoratief) gesloten religieuze groepering met een sterke leider
betekenisverwante termen
hyperoniem:
beweging
quote:hy·pe·ro·niem
het hyperoniem, de hyperoniemen, het hyperoniempje
woord waarvan de betekenis die van een ander woord insluit
jaquote:Op donderdag 16 juni 2005 07:29 schreef Spuit het volgende:
Ik moest gisteren aan een fransman uitleggen wat een studentenvereniging inhield in Nederland, en toen na een tijdje gebrabbel van mij zei hij: oooooh een sekte??![]()
ik probeerde het hem duidelijk te maken dat het geen sekte was, maar op zich zitten er best wel wat linken tussen. Wat vinden jullie:
is een studentenvereniging gewoon een veredelde sekte of niet?![]()
![]()
ze aanbidden vooral zichzelfquote:Op donderdag 16 juni 2005 12:20 schreef Lexcorp het volgende:
wat wordt er dan aanbeden in die sekte? het bier op zich, de mooie vrouwen of de bar?
Nix mis met een beetje zelfkennis toch?quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |