Ik ben net weer terug, en was was het warm vandaag, nog niet zo warm als 2 jaar geleden op werchter (35 graden), maar toch.
Ik was rond een uur of 11 op het terrein, even rustig een rondje gelopen, muntjes gehaald, biertje gedronken tijdens het wachten op de anderen. Even staan twijfelen of we Alter Bridge of Metal Church zouden kijken. Metal church had ik op waldrock al gezien dus voor Alter Bridge gekozen, viel niet tegen. Ze hebben een betere zanger dan bij creed, en ook een heavier geluid. Daarna van een afstandje een stukje van Papa Roach gezien, na 2 nummers zijn we gaan zitten, Papa roach is een band waar je van moet houden (ik dus niet). Naar de tent gelopen om Mastodon te zien, ook al op waldrock gezien en hoe goed ze daar waren, zo slecht waren ze nu. Maar dat maakte helemaal niet uit, het gaf ons mooi de tijd om even op de markt te kijken waar we ook vrij snel weer weg waren, klein en alleen maar van die standjes die je op elk festival ziet. Dus zijn we maar weer eens ergens gaan zitten om wat te drinken. En toen, bijna 5 1/2 uur lang genieten van Slayer, Velvet Revolver, Audioslaven en Black Sabbath. Stuk voor stuk topacts. Slayer was zoals altijd goed, hard, strak, noem maar op, en ze speelden de juiste nummers (o.a. Angel of Death, Postmortem, Raining Blood, Madatory Suicide). Velvet Revolver had bijna dezelfde set als vorig jaar op lowlands maar dit keer met meer overtuiging gebracht. Er kwamen natuurlijk nummers van Guns 'n' Roses (it's so easy en nog een die me ontschoten is ) en Stone Temple Pilots (Sex Type Thing) voorbij. En dan kun je toch horen dat Velvet Revolver toch iets minder is dan GnR en STP, want die 3 nummers waren toch wel de beste van hun optreden. Audioslave heeft mij goed verrast, ik had ze al 2x eerder gezien (013 en pinkpop) en die optredens vielen toch tegen (vooral in 013). Maar een band kan groeien, ook al draaien de leden al behoorlijk lang mee. Nu stonden ze een fantastische set te spelen er kwam werk van Soundgarden voorbij (Spoonman en Black hole sun) en lochischewijs ook wat van Rage Against the Machine (Bulls on Parade en Killing in the Name). Hoogtepunt van dit optreden vond ik Black hole sun door Cris op akoestische gitaar, dat was ook het moment dat ik kippenvel kreeg. Na Audioslave moest het beste van de dag nog komen (had ik van te voren bedacht) en dat kwam ook. Black Sabbath in een woord gewldig. Ozzy stond zoals verwacht heerlijk met water te gooien (kwam goed uit met die hitte) en hij is nog steeds doof (I can't fucking hear you, louder etc.). Alle bekende nummers kwamen voorbij (Paranoid, War Pigs, Faeries Wear Boots, Electric Funeral, Black Sabbath, Into the Void, noem maar op). En omdat is vind dat als Black Sabbath op een festival speelt, het festival is afgelopen zodra zij klaar zijn met spelen. Ik heb Rammstein dus ook niet gezien. Die zie ik over 2 weken wel op Werchter.
-edit-
Jammer trouwens dat ze geen festival shirts hadden met de line-up achterop. Van te voren hadden we allemaal zoiets van Ik wil zo'n shirt, maar als je er op het terrein erachterkomt dat die shirts gewoon ruk zijn is toch wel een beetje jammer. Ook het eten kon beter (of ik heb de verkeerde dingen gehad). De cheese/chicken burgers vielen zwaar tegen, het broodje beenham was redelijk, maar op lowlands en pinkpop zijn ze beter. De spare ribs waren wel goed. Wat ook goed was, was de verdeling van de stands waar je muntjes kon kopen. Ik heb daar nergens een rij gezien maar dat kan ook komen omdat ik vroeg was het terrein was nl. behoorlijk leeg toen ik binnen kwam.
[ Bericht 4% gewijzigd door brother52 op 19-06-2005 01:23:12 ]
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it