Ben ook net terug. Vond het een leuk festival, alleen was het mij iets te druk. Heb liever iets van 20.000 man, dat vind ik beter dan deze grootte. Het was idd erg warm, wat ik hierboven ook al las. Dat is zeer waarschijnlijk ook de reden dat het publiek mijns inziens wat lauw was, iedereen had er wel zin in, maar het was gewoon te warm om overdag helemaal los te gaan.
Motorhead was het eerste leuke optreden van de dag. Grappige band, gewoon simpele doch uiterst effectieve rock 'n roll.
Ik ben een groot Slayer fan, maar het kon mij vandaag niet zo bekoren. Veel mid-tempo nummers... jammer. Ook vond ik geluid niet al te best, in vergelijking met Motorhead was t qua volume net een My First Sony. De bassdrums knalden niet zo lekker als anders. En Slayer in het licht neemt toch iets van de magie weg, heb ze liever in de schemering of in het donker. Ben toen maar ff bij Gorefest gaan kijken, maar dat vond ik helemaal bagger. Dus maar ff een kaaspannenkoekje gehaald, was goed te eten! Alleen 5 euro????
![]()
Da's het enige dat ik duur vond deze dag, andere prijzen waren wel acceptabel.
Daarna ff Chimaira gekeken, was erg gaaf. Strakke band. Daarna kwam Machine Head op het podium, daar kon ik niks van maken. Het begon met een schel gekraak dat gitaarspel moest voorstellen. De drums waren al helemaal niet te horen, dus dan is de conclusie: moven!
Ik vond Black Sabbath erg goed, verraste me zeer positief. Strak spel nog van de grootvaders, kon weinig fouten ontdekken. Vind Osbourne toch nog steeds een fantastische showman, hij krijgt het publiek altijd mee.
Daarna Rammstein, geweldige show. Ik stond alleen op een kutplek, vlak naast de geluidstoren. Dat was het hele concert lang een doorgang voor allerlei mensen die te laat waren en toch nog een plek vooraan wilden (ga dan eerder denk ik dan, maar goed.) Ben half uurtje voor het einde huiswaarts gegaan, kon overal lekker doorrijden.
Dat andere GnR nummer door Velvet Revolver was overigens Mr. Brownstone.
Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life's about