Ik vind Rhapsody echt heel gaaf.. Ik heb bijna alle cd's. Ik mis alleen die verzamelplaat. Maar die hoef ik ook niet te hebben, de andere cd's voldoen al. Blind Guardian heeft ook zo z'n momenten.quote:Op woensdag 15 juni 2005 19:34 schreef QM84 het volgende:
Kamelot is wel goed.. heb Epica en The Expedition van ze, op zich niet verkeerd... ben niet zo'n groot powermetal fan..
Aandaders binnnen het genre: Rhapsody en Blind Guardian... zeker die eerste, staan eenzaam aan de top binnen dit genre..
Probeer Keeper of the Seven Keys I en II van Helloween eens. Dat zijn toch wel de klassiekers.quote:Op vrijdag 24 juni 2005 23:08 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
[..]
Helloween heb ik 'Rabbit don't come easy' van. Ik vind hem wel ok, maar niet joepiee!
BG, Savatage en Iced Earth zijn geen powermetal. En grappig ipv muzikaal speciaal? Sorry hoor, maar Savatage is wel wat meer dan dat.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 22:49 schreef error32 het volgende:
ik ben geen fan van powermetal over het algemeen, maar enkele positieve uitzonderingen:
- blind guardian
- Nightwish
- Jag Panzer
- Savatage
die onderste 2 zijn meer gewoon grappig dan echt muzikaal speciaal
edit:
was ik toch zomaar vergeten iced earth te noemen
Savatage is geen power metal, en nightwish al evenmin.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 22:49 schreef error32 het volgende:
ik ben geen fan van powermetal over het algemeen, maar enkele positieve uitzonderingen:
- blind guardian
- Nightwish
- Jag Panzer
- Savatage
die onderste 2 zijn meer gewoon grappig dan echt muzikaal speciaal
edit:
was ik toch zomaar vergeten iced earth te noemen
Nightwish dan weer wel.quote:Op woensdag 29 juni 2005 02:29 schreef StefanP het volgende:
[..]
Savatage is geen power metal, en nightwish al evenmin.
Hehe, je doet net alsof jij dé power metal-kenner bentquote:
Welnee, dat weet iedereen.quote:Op woensdag 29 juni 2005 11:31 schreef Kipman het volgende:
[..]
Hehe, je doet net alsof jij dé power metal-kenner bent
Het zou raar zijn als dat niet zo was, want ze worden gezien als de oprichters van het genrequote:Op donderdag 30 juni 2005 13:03 schreef phuck het volgende:
Helloween past ook wel in het power metal 'hokje' dacht ik.
daaromquote:Op donderdag 30 juni 2005 13:06 schreef Kipman het volgende:
[..]
Het zou raar zijn als dat niet zo was, want ze worden gezien als de oprichters van het genre
Sowieso lekkere discussie.quote:Op woensdag 29 juni 2005 11:31 schreef Kipman het volgende:
[..]
Hehe, je doet net alsof jij dé power metal-kenner bent
Precies!quote:Op donderdag 30 juni 2005 15:24 schreef Djaser het volgende:
[..]
Sowieso lekkere discussie.
Bands als Nightwish en Blind Guardian bevinden zich iig op de rand van power metal, wat maakt het dan uit of het nu net wel of niet is.
Nee, je bent niet de enige.quote:Op donderdag 30 juni 2005 15:38 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
[..]
Precies!
Maar ben ik de enige die er meerdere muzieksmaken op nahoudt? Of zijn jullie niet zo eenkennig?
Veel maakt het niet uit. Alleen was het tig jaar terug allemaal duidelijk en nu kennelijk niet meer.quote:Op donderdag 30 juni 2005 15:24 schreef Djaser het volgende:
[..]
Sowieso lekkere discussie.
Bands als Nightwish en Blind Guardian bevinden zich iig op de rand van power metal, wat maakt het dan uit of het nu net wel of niet is.
Tig jaar terug was ik al hartstikke ´fout´. Ik luisterde net zo hard naar Led Zeppelin, Sisters of Mercy als naar Maiden of Slayer. Voor mij was het allemaal al nooit zo duidelijk. Alleen voor mijn vrienden wel: ik had gewoon een gestoorde smaakquote:Op donderdag 30 juni 2005 15:46 schreef Seborik het volgende:
Nee, je bent niet de enige.
[..]
Veel maakt het niet uit. Alleen was het tig jaar terug allemaal duidelijk en nu kennelijk niet meer.
Hoe fouter hoe beter.quote:Op donderdag 30 juni 2005 15:55 schreef merdeka het volgende:
[..]
Tig jaar terug was ik al hartstikke ´fout´. Ik luisterde net zo hard naar Led Zeppelin, Sisters of Mercy als naar Maiden of Slayer. Voor mij was het allemaal al nooit zo duidelijk. Alleen voor mijn vrienden wel: ik had gewoon een gestoorde smaak![]()
Hair Metalquote:
Manowar heb ik bijna compleet.quote:Op donderdag 30 juni 2005 16:03 schreef merdeka het volgende:
[..]
Hair Metal![]()
Maar ik heb nooit naar Manowar geluisterd, dat levert me bonuspunten op!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |