Op Utrecht CS?quote:Op donderdag 30 juni 2005 19:13 schreef UIO_AMS het volgende:
Of een goed moment om de plaatselijke tapasbar te bezoeken.
Nou, dat valt niet helemaal meer onder 'aandoenlijk'.quote:Op donderdag 30 juni 2005 19:09 schreef DutchTrain het volgende:
Komt misschien omdat je daar dit soort associaties bij maakt
Er is niks in de buurt van CS te vinden?quote:Op donderdag 30 juni 2005 19:23 schreef k_man het volgende:
Op Utrecht CS?![]()
En afwachten gaat ook stierlijk vervelen.
Utrecht CS en omgeving is nét iets minder sfeervol dan het Maupoleum was...quote:Op donderdag 30 juni 2005 19:28 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Er is niks in de buurt van CS te vinden?![]()
Ik vind het altijd wel grappig hoe mensen hysterisch naar een trein kunnen toerennen, terwijl de vertrektijd pas een minuut of vijf later is.quote:Op donderdag 30 juni 2005 19:23 schreef k_man het volgende:
En afwachten gaat ook stierlijk vervelen.
nieuwe reisregels gaan per oktober in. dan betaal je dus direct een boete en moet je die later maar eens terug zien te krijgen. Maar de consumentenorganisaties zijn tegen deze regel.quote:Op donderdag 30 juni 2005 19:37 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Mag je nu nog een kaartje kopen bij de conducteur of krijg e dan een verbaal?
Vandaag dus ook. Alles is vol, maar dan dus ook echt álles. En dan toch nog een miep die voor de deuren gaat staat jengelen: "Kunnen jullie een beetje opschuiven, anders kan ik niet mee." Ja mevrouw, kijk eens om u heen. Zo staan er nog 'enkele' mensen te wachten. Maar als u nou aangeeft waarheen we nog kunnen opschuiven mag u met alle plezier mee...quote:Op donderdag 30 juni 2005 19:35 schreef DutchTrain het volgende:
Of van die mensen die zich toch nog even bij het gezelschap op het overvolle balkon proberen te wurmen
Ja, dat was z'n vraag toch ook? De hoogte van de boete. Die komt inderdaad bovenop de prijs van het kaartje.quote:Op donderdag 30 juni 2005 19:55 schreef DutchTrain het volgende:
nee, die 35 euro komt bovenop het kaartje dat je dan er nog bij moet kopen, als ik het goed begrijp.
altijd leuk, ja:quote:Op donderdag 30 juni 2005 19:56 schreef k_man het volgende:
Brazil's Modern Architecture
Uit "Hoe hoog is die boete en mag je dan wel verder reizen?" maakte ik op, dat hij bedoelde dat je verder mag reizen als je de boete betaald hebt. Dat is dus niet zo, je moet dan ook nog een treinkaartje kopen.quote:Op donderdag 30 juni 2005 19:57 schreef k_man het volgende:
Ja, dat was z'n vraag toch ook? De hoogte van de boete. Die komt inderdaad bovenop de prijs van het kaartje.
Foto's ?quote:Op donderdag 30 juni 2005 20:01 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
er is weinig te zien in Brasilia, al zit er wel een leuke Argentijnse dame
*bek valt open*quote:Op donderdag 30 juni 2005 20:01 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
er is weinig te zien in Brasilia, al zit er wel een leuke Argentijnse dame
Waaronder Noord Korea (één ster) en Jemen (drie sterren).quote:Op donderdag 30 juni 2005 19:56 schreef k_man het volgende:
Vandaag een pakje van Amazon met onder meer:
- The World's Most Dangerous Places
En Curitiba natuurlijkquote:Op donderdag 30 juni 2005 20:05 schreef k_man het volgende:
Als er één stad in Brazilië is die ik gezien wil hebben, is het wel Brasilia.
beide zijn welkomquote:Op donderdag 30 juni 2005 20:49 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
DT, van de dame of van de gebouwen?
Niteroi!quote:
Hoe ging het eigenlijk bij de Styrkeprøven (ik las ergens in dit topic dat je er aan mee deed)?quote:Op donderdag 30 juni 2005 20:11 schreef ultra_ivo het volgende:
Afgelopen vrijdag was het ook leuk in de trein. Moest plotseling overstappen in Utrecht CS (trein werd omgeleid) Dus tegen de stroom n worstelen naar de fietscoupé, fietsdoos grijpen en me met doos door het balkon worstelen. Op het perron wilden steeds mensen de doos omver lopen. Leek wel alsof iedereen rechtop aan het slapen was.
Hoeveel sterren heeft Pakistan?quote:Op donderdag 30 juni 2005 20:06 schreef k_man het volgende:
[..]
Waaronder Noord Korea (één ster) en Jemen (drie sterren).
Vervelend Dino! Sterkte ermee!quote:Op vrijdag 1 juli 2005 10:50 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Krijg ik net te horen dat ik met spoed maandag naar New York moet voor m´n werk.
Business class vliegen (ik krijg een rood hoofd als ik de prijs hoor, ik dacht meteen dat die ook wel omgezet kunnen worden in vier budget economies), een leuk hotel.
En ik word er nog voor betaald ook
Wordt wel hard werken, maar ik heb er de zaterdag bijgetrokken om wat rond te kijken (baaslief: wil je geen dingen bekijken dan? Ik zou de late vlucht zaterdag terug nemen)
Ik ben zo flexibel![]()
Aan het gezelschap kan het zeker niet gelegen hebben.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 08:20 schreef Hik het volgende:
Heb me gisteren toch een suffe film gezien... Ik moet halverwege in slaap gevallen zijn, want ik kan me er echt helemaal niets van herinneren!![]()
Ik ben nog op zoek naar de LP van Amsterdam. Dat mag best een oude versie zijn. Zo dus maar weer even de deur uit.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 13:40 schreef DutchTrain het volgende:
Tja, das best wel een nadeel van werken, al die reisjes die je maar moet maken
Overige mededeling:
Het is weer opruiming bij Donner en VenD. Niet al te veel reisboeken, maar wel weer een aantal die ik niet kon laten liggen.
Voor de liefhebber zijn er nog de Lonely Planet van Venezuela, Zuidwest-Frankrijk, Tonga, NY&Pennsylvania (allemaal rond de 6 euro), the Rough Guide to Europe (2004, EUR6,50), The Rough Guide to Tokyo (4 euro).
Einde mededeling.
Ging prima. Binnen de tijd uitgereden, veel foto's gemaakt, goede indrukken gekregen. Helemaal aan de opdracht voldaan dus. Landschap was zeker in het eerste derde van de tocht fenomenaal. Enige minpunt was de verzorging, als vegetariër was er bijna niks te vinden op de verzorgingsposten. Maar goed, supermarkten en tankstations waren er ook langs de route, heb daar maar wat te eten en drinken gehaald.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 09:21 schreef Fogel het volgende:
[..]
Hoe ging het eigenlijk bij de Styrkeprøven (ik las ergens in dit topic dat je er aan mee deed)?
Was de rit net zo erg als de treinrit?
De vader van mijn petekind heeft de route Lillehammer-Oslo gedaan, 180km in 5u11m
Businessclass stoelen zijn best relaxt, al heb je bij de nooduitgang in de economy class niet eens (veel) minder beenruimte. Al is de stoel van BC natuurlijk relaxter en kan je hem op meer manieren afstellen.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 11:47 schreef Hik het volgende:
Weet je, die businessclass stoelen zijn hartstikke ruim... daar pas ik best bij!![]()
Jij rekent dus op de verkeerde manier. Ik zie dat de real ruim 30% duurder is geworden de afgelopen maanden, dus is de inflatie voor Brazilie hier 30%+die lokale 3%= 33% inflatie. Verder is tov de dollar de euro zeker niet overgewaardeerd, aangezien de Amerikanen een gigantisch tekort op de handelsbalans hebben en dit compenseren door bij te drukken. De dollar is kunstmatig hoog doordat het nog als een soort reservegeld functie heeft in veel landen en omdat zaken als olie in dollars worden afgerekend. Die dollar zakt op termijn zeker wel weer in. Verder moet de rente verhoogd worden om de gigantische inflatie in toom te krijgen. Het liefst meteen 5% erbij, zodat sparen loont en lenen (wat toch al verderfelijk is) flink duurder wordt.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 20:51 schreef DutchTrain het volgende:
De inflatie op dit moment is overigens zo'n 1,3% en de spaarrente zo'n 3%, daar is wel tegen op te sparen, maar dat is natuurlijk niet de bedoeling; juist nu moeten mensen investeren en geld uitgeven om de economie een impuls te geven; laat de spaarrente dus nog maar dalen of de inflatie oplopen.
Als je de maandelijkse inflaties van 2002 bij elkaar optelt, dan komt je idd aan de 40%quote:Op vrijdag 1 juli 2005 20:36 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
De inflatie is momenteel zon 30-40% per jaar hier in Nederland (liejannuh zal dat kunnen beamen) !!!
Hier heeft de Erasmus universiteit recent onderzoek naar gedaan. Het kwam er op neer dat de euro wordt uitgegeven alsof het een gulden is en dat daardoor jawel daar is ie weer!!! de gevoelsinflatie een stuk hoger is dan deze werkelijk is.quote:We hebben in Nederland nog nooit zon hoge inflatie gehad, de geldontwaarding is gigantisch! Daar valt bijna niet tegeaan te sparen!
Banmeldtopic. Hoe doen onze schatjes het vandaag?quote:Op zaterdag 25 juni 2005 20:12 schreef k_man het volgende:
Als Diego nu inderdaad unbanned is, kan het nooit lang duren voor hij weer opnieuw gebanned is.
Zelf zou ik het er ook niet voor neertellen. Volgende keer moet baaslief het maar ruim van te voren melden, en het ticket omzetten in twee economiesquote:Op vrijdag 1 juli 2005 19:58 schreef HarigeKerel het volgende:
Hebben ze bij de KLM nou eindelijk al echte bedden voor BC of moet je daarvoor nog altijd elders naar zoeken?
Zelf kan/wil ik het niet betalen hoor, maar toch...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |