abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 15 juni 2005 @ 16:28:19 #1
78918 SeLang
Black swans matter
pi_27955826
Ik haat kuthonden.
En soms komen die dus achter me aanrennen, vooral als ik over verlaten weggetjes aan het fietsen ben.
Dat is nieteens ongevaarlijk want als ik over zo'n beest heenrijd zou ik weleens kunnen vallen.
Of erger: gebeten worden en rabies oplopen.

Dus nu ben ik op zoek naar een goed afschrikmiddel.
Dat beest hoeft niet persé dood, maar ik wil wel dat hij hard met de staart tussen de poten wegrent zodat ik er geen last meer van heb.

Nu bestaan er van die apparaatjes met ultrasoon geluid die honden zouden moeten afschrikken. Ik vraag me af of dat uberhaupt werkt. Iemand ervaring mee ?
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_27956296
Of gewoon een paar braadworsten op zak hebben.... En je werpt ze naar de plek waar je de hond wil hebben...
* In een snel rijdend voertuig gaat de tijd langzamer
* SMILE...... it confuses people
pi_27956429
Niet persé maar het mag dus wel?

Tja er is niet veel dat zo'n beest afschrikt behalve een tik op de neus, en dan nog ze kunnen net zo goed vals zijn. Gewoon harder fietsen
  woensdag 15 juni 2005 @ 16:47:56 #4
78918 SeLang
Black swans matter
pi_27956584
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 16:44 schreef Jossos het volgende:

Tja er is niet veel dat zo'n beest afschrikt behalve een tik op de neus, en dan nog ze kunnen net zo goed vals zijn.
Ik zat ook aan zo'n electricuteer staaf te denken, maar dan moet je wachten tot dat beest vlakbij is.
Ik hou hem bij voorkeur op zo'n 10 meter afstand, ivm vlooien en enge ziektes.
Mijn reisverslagen
  woensdag 15 juni 2005 @ 16:52:29 #5
120604 DeltaHF
HPE 2.0 HF Turbo
pi_27956767
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 16:47 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik zat ook aan zo'n electricuteer staaf te denken, maar dan moet je wachten tot dat beest vlakbij is.
Ik hou hem bij voorkeur op zo'n 10 meter afstand, ivm vlooien en enge ziektes.
Mn moeder heb zo een ultrasoon apparaatje en het werkt perfect!
Ik geloofde het eerst ook niet totdat ik zelf de proef op de spreekwoordelijke som nam.

Is echt lache, die beesten duiken helemaal in elkaar en willen maar 1 ding en dat is zo snel mogelijk zo ver mogelijk weg van jou

ps: of het nou kleine schoothondjes zijn of retevalse dobermanns, het maakt niks uit; het werkt bij elk model zegmaar (mits niet doof)
Met dubbel s; aldus
  woensdag 15 juni 2005 @ 16:58:11 #6
78918 SeLang
Black swans matter
pi_27956958
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 16:52 schreef DeltaHF het volgende:

[..]

Mn moeder heb zo een ultrasoon apparaatje en het werkt perfect!
Ik geloofde het eerst ook niet totdat ik zelf de proef op de spreekwoordelijke som nam.

Is echt lache, die beesten duiken helemaal in elkaar en willen maar 1 ding en dat is zo snel mogelijk zo ver mogelijk weg van jou

ps: of het nou kleine schoothondjes zijn of retevalse dobermanns, het maakt niks uit; het werkt bij elk model zegmaar (mits niet doof)
Ik hoop dat je serieus bent want dan ga ik nu zo'n ding bestellen.
Op hoeveel afstand werkt zo'n ding nog ?
Mijn reisverslagen
pi_27957012
waar kan je die dingen eigenlijk bestellen, ik ben zelf als de dood voor honden en misschien durf ik met zon ding eindelijk weer eens door park te lopen
En worden ze dan trouwens niet agressief omdat jij zo'n rot geluid produceert en komen ze dan niet juist op je af?
hooooi postbode siemen wij vervelen ons dus jij moet iets verzinnen. maar ik heb geen tijd want ik moet werken daarom!
pi_27957073
ik wil zo'n ding voor de lol, mijn hondje plagen
  woensdag 15 juni 2005 @ 17:03:12 #9
78918 SeLang
Black swans matter
pi_27957099
Als het werkt dan ga ik standaard zo'n ding op me fiets schroeven
En een beetje opvoeren lukt me ook nog wel.
Mijn reisverslagen
  woensdag 15 juni 2005 @ 17:05:37 #10
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_27957167
houden ze dan ook op met blaffen? Hier 2 deuren verder zitten nl 2 hele erge kuthondjes...die blaffen 's morgens en houden 's avonds pas weer op...zelfs de eigenaren doen er nix aan
To infinity…and beyond!
pi_27958207
Ik heb er eentje van 40 euro. Of 'ie werkt weet ik niet aangezien ik hem nooit heb uitgetest op m'n eigen of andere honden.

Maar het schijnt alleen te werken op onzekere en angstige honden. Dus als je een dominante hond treft (of een hond op eigen grondgebied) dan heb je er niet veel aan. Ook politiehonden trekken zich er niets van aan.

Onlangs werd m'n hond aangevlogen door een zeer agressieve, loslopende hond. Toen ik met veel moeite dat ding te pakken kreeg zei de eigenaar ook 'Sorry, that won't work at this one!'

[ Bericht 0% gewijzigd door TheDon1985 op 15-06-2005 17:51:24 ]
  woensdag 15 juni 2005 @ 17:52:48 #12
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_27958442
Wie is er nu bang voor honden

Sta je boven de hond dan is de hond braaf. Toon je angst, tja, dan krijg je ellende.

Voor mij valt dat apparaat onder dierenmishandeling. Vooral gebruikt bij zwakke honden, die houden er een trauma aan over, honden zijn sowieso snel traumatisch.
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
  woensdag 15 juni 2005 @ 18:06:59 #13
78918 SeLang
Black swans matter
pi_27958836
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 17:52 schreef Dromenvanger het volgende:
Wie is er nu bang voor honden
Wie heeft het hier over bang ?
Het zijn gewoon smerige beesten
quote:
Sta je boven de hond dan is de hond braaf. Toon je angst, tja, dan krijg je ellende.
Als er een hond achter je aan komt rennen en je loopt/ fietst door dan interpreteert die hond dat misschien als angst. Je kunt zelf op die hond gaan afrennen en dan wordt ie bang, maar dat kost mij alleen maar kostbare tijd. Ik heb wel wat beters te doen dan sociaal werker te spelen voor een of andere blaffende hond met een minderwaardigheidscomplex.
quote:
Voor mij valt dat apparaat onder dierenmishandeling. Vooral gebruikt bij zwakke honden, die houden er een trauma aan over, honden zijn sowieso snel traumatisch.
De tranen springen in m'n ogen
Als zo'n kutbeest zich fatsoenlijk gedraagt heeft hij niks te vrezen.
Mijn reisverslagen
  woensdag 15 juni 2005 @ 18:08:14 #14
78918 SeLang
Black swans matter
pi_27958865
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 17:44 schreef TheDon1985 het volgende:

Maar het schijnt alleen te werken op onzekere en angstige honden. Dus als je een dominante hond treft (of een hond op eigen grondgebied) dan heb je er niet veel aan. Ook politiehonden trekken zich er niets van aan.
Dat is slecht nieuws
Mijn reisverslagen
pi_27959871
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 18:06 schreef SeLang het volgende:
De tranen springen in m'n ogen
Als zo'n kutbeest zich fatsoenlijk gedraagt heeft hij niks te vrezen.
Als jij niet bang wegfietst, doet dat beest jou ook niets...
pi_27960224
Ik zou zeggen, als je problemen hebt met honden die zich misdragen, wees dan een grote vent en zeg het tegen de bijbehorende baas. Ik bedoel, als een kind zich misdraagt schop je dat kind ook niet (neem ik tenminste aan), maar dan reageer je je ook af op degene die wel beter zou moeten weten.

Verder snap ik echt niet waar jij woont dat honden achter je aan gaan rennen. Alsof honden niets beters te doen hebben. De gemiddelde hond zal het echt worst wezen wie er voorbij fietst, ik heb er in ieder geval nog nooit een achter me aan gehad.

En dat het smerige beesten zijn... tja, punt 1 zijn ze bacteriologisch schoner dan mensen en punt 2 heb je van viezigheid toch geen last zolang ze je niet aanraken?

Bovendien, het is jouw keuze om door een park te gaan fietsen waar honden los mogen lopen. Je mag ook om het park heenfietsen, of met de bus gaan. Of in de randstad gaan wonen, waar honden nergens los mogen lopen.
Sanity is (not) statistical
  donderdag 16 juni 2005 @ 14:14:03 #17
78918 SeLang
Black swans matter
pi_27983453
* Schop

Ik wil meer mensen horen die ervaring hebben met zo'n apparaatje
Mijn reisverslagen
  donderdag 16 juni 2005 @ 14:36:04 #18
83139 Alessandro
Vivere ora dare
pi_27984301
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 14:14 schreef SeLang het volgende:
* Schop

Ik wil meer mensen horen die ervaring hebben met zo'n apparaatje
Koop het en test het uit
Geloof in jezus. Dan zal hij je belonen
  zondag 19 juni 2005 @ 11:51:59 #19
78918 SeLang
Black swans matter
pi_28060051
Nou het onvermijdelijke is vandaag gebeurd: ik ben met m'n fiets over een hond heen gereden

Ik kon er helemaal niks aan doen; dat domme beest kwam achter me aan rennen en wierp zich voor m'n voorwiel.
Gelukkig ben ik er goed vanaf gekomen; alleen een klein schaafwondje op m'n elleboog en knie. Fiets is afgezien van een paar krasjes nog okee. Gelukkig maar, want ik heb heb geen zin om voor de tweede keer binnen een jaar een wielset van ¤650 in de puin te rijden

Het is wel duidelijk dat ik honden voortaan harder ga aanpakken. Ik wil geen honden meer zien binnen een straal van 10 meter

Mijn reisverslagen
pi_28060113
Ik dacht dat ze in Taiwan gewoon honden aten
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  zondag 19 juni 2005 @ 12:00:11 #21
78918 SeLang
Black swans matter
pi_28060205
quote:
Op zondag 19 juni 2005 11:55 schreef longinus het volgende:
Ik dacht dat ze in Taiwan gewoon honden aten
Dat is in zuid China en Korea. Het is daar typische winterkost omdat je het er warm van krijgt. Ik heb het ook weleens gegeten. Best lekker
Mijn reisverslagen
  zondag 19 juni 2005 @ 12:02:12 #22
121928 Maquiladora
Here it comes
pi_28060234
Honden horen gewoon aangelijnd of achter een groot hek te zitten
9 juni Billy Corgan - 26 juni Rockin' Park - 7 juli Coldplay
pi_28060630
quote:
Op zondag 19 juni 2005 11:51 schreef SeLang het volgende:
Nou het onvermijdelijke is vandaag gebeurd: ik ben met m'n fiets over een hond heen gereden
Dat lijkt me echt verschrikkelijk...
(hoe gaat het met de hond?)
pi_28060725
jezus man doe niet zo idioot.

als je werkelijk zoveel last van honden die je achterna rennen tijdens het fietsen (ik zie het nooit dat zo iets gebeurd maar goed)
probeer dan eens gewoon een waterpistooltje met water en spuit dan op die hond, is nog goedkoper ook dan zo'n dierenmishandel ding.
pi_28060872
Als je nou eens begint die baas voor zijn ballen te schoppen.....
Doe hond kan er niks aan doen dat hij los rondloopt hoor.
De meeste honden zullen het ook als een spelletje zien.

Dus spreek die baas erop aan en zit ni zo te bitchen op die hond zelf.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')