bron: Volkskrant.quote:Voortvluchtige TBS'er aangehouden en verdacht van moord
Van onze verslaggever Frank van Zijl
AMSTERDAM - De voortvluchtige TBS'er Wilhelm S. is in de nacht van dinsdag op woensdag gearresteerd. Hij wordt ervan verdacht vlak daarvoor een man te hebben vermoord in een bootje dat lag in het Noordhollands Kanaal bij Landsmeer. Dit hebben politiebronnen bevestigd.
S. verbleef in de TBS-kliniek Veldzicht in het Overijsselse Balkbrug. Hij zat vast vanwege een zedendelict, gepleegd in 1990. Vorige week ontsnapte hij in Utrecht tijdens een begeleid verlof aan zijn toezichthouders.
Justitie heeft de identiteit van de vermoorde man vastgesteld, maar maakt die nog niet bekend. Hoe hij is vermoord, en wat het motief is van de verdachte, is onbekend.
Ik las gisteren in Het Parool dat die gasten helemaal geen bevoegdheden of geweldsinstructie hebben. Ze moeten hem gewoon laten lopen als hij besluit ervandoor te gaan.quote:Op woensdag 15 juni 2005 15:44 schreef Kimsomnia het volgende:
En die begeleiders die hem hebben laten ontsnappen zijn ook aan een nieuwe bril of een dosis inschattingsvermogen toe.
Welnee.quote:Op woensdag 15 juni 2005 15:48 schreef milagro het volgende:
Die rechter is de sjaak nu.
quote:Op woensdag 15 juni 2005 15:53 schreef Xenomaniac het volgende:
Wat overigens ook in dat stuk in Het Parool staat, is dat als er iemand vandoor gaat, ze de eerste 2 uur niets ondernemen. Dit om de TBS'er de kans te geven zijn fout in te zien. Daarna wordt pas groot alarm geslagen.
![]()
Belachelijk! Ik vraag me af wie dat verzint? Hier jongens, hier hebben jullie een pedofiel die wellicht weer de fout in kan gaan, maar we geven hem toch verlof. Loop maar even met hem mee. Als hij richting een speelplaats gaat gewoon heel hard 'Boe!' roepen, misschien laat hij het dan....quote:Op woensdag 15 juni 2005 15:48 schreef Xenomaniac het volgende:
Ik las gisteren in Het Parool dat die gasten helemaal geen bevoegdheden of geweldsinstructie hebben. Ze moeten hem gewoon laten lopen als hij besluit ervandoor te gaan.
Ze kunnen eventueel wel volgen maar mogen hem niet staande houden of iets dergelijks.
Die begeleiding gaat mee om een zedendelinquent bijvoorbeeld bij speelplaatsen weg te houden of een junk van dope of drank.
Ja.quote:
Iedereen verdient een zesde kans, Xeno.quote:Op woensdag 15 juni 2005 15:53 schreef Xenomaniac het volgende:
Wat overigens ook in dat stuk in Het Parool staat, is dat als er iemand vandoor gaat, ze de eerste 2 uur niets ondernemen. Dit om de TBS'er de kans te geven zijn fout in te zien. Daarna wordt pas groot alarm geslagen.
![]()
wat zij zegt. helemaal eensch.quote:Op woensdag 15 juni 2005 15:44 schreef Kimsomnia het volgende:
Un-fucking-believable! Hoe kan iemand die in zo'n kort tijdsbestek weer over de schreef gaat (en niet zo'n klein beetje) uberhaupt in aanmerking komen voor wat voor verlof dan ook!? Al had zijn moeder een nier van hem nodig, binnen de poort houden die gast! En die begeleiders die hem hebben laten ontsnappen zijn ook aan een nieuwe bril of een dosis inschattingsvermogen toe.
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |