quote:
Op zondag 26 juni 2005 01:00 schreef BBQ-kip het volgende:Ik ga toch maar voor de fruitsalade, op advies van Martijn
![]()
Morgen maar nieuwe maken, er is toch nog genoeg fruit! (heelijk, zo'n luxe
![]()
)
Ja, dat is bij ons thuis ook altijd welkom! Momenteel hebben ze weer "kiwi's met een hart van goud" te koop, die zijn seizoensgebonden (ik leerde ze pas vorig jaar kennen), en die zijn hier zéér favoriet.
COmbineren met verse ananas (voor oudste bloedje), meloen (voor allemaal), en smullen maar!
Ach, nou ik hier toch ben zal ik gelijk mijn meloensalade Kerpenhir maar neerpoten.
In 2003 was ik op vakantie in een onooglijk, 99% Frans, maar reuzegezellig municipalletje in Zuid Bretagne, nét buiten de bekende toeristengebieden zoals Carnac.
Als ik ooit de kans krijg, ga ik er zo weer heen...
![]()
(heimwee-huiltje)
Anyway, de plaatselijke buurtsuper verkocht eigengemaakte fruitsalade. De basis was meloen. Allerlei soorten meloen. En dan werd aangevuld met ander fruit. Maar het was dus vooral meloen.
En "the icing on the cake" bestond uit stukjes muntblad. Kan je zo in je tuin kweken van een potje uit de supermarkt (en als je het in je tuin hebt, raak je het nooit meer kwijt
![]()
) Gewoon in reepjes van 1 mm bij 1 cm knippen (ik knip mijn kruiden, vind ik prettiger dan snijden). En door de salade heenscheppen!
Héérlijk!!!
Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)