Clicktrack uitzetten? Zal even screenshot makenquote:Op zondag 24 juli 2005 15:18 schreef Kewn het volgende:
Zal s wa gaan zoeken ja, maar eerst maar eens een beetje de interface leren.. Ik begon net een project met 16 midi tracks, maar als ik dan play doe, hoor ik piepjes in een ritme.. ik kom ik daar vanaf? HIM ownt idd trouwens ^^
Yup. Ach, zolang je het maar gevonden hebt, mijn zondagmiddagtijd is best goedkoop tenslottequote:Op zondag 24 juli 2005 15:25 schreef Kewn het volgende:
Sorry heb t al gevonden, in transport panel heh?
Daarna ook. Vrijwel alle externe hardware (in ieder geval na '85 ofzo) kun je aansturen met behulp van MIDI.quote:Op zondag 24 juli 2005 15:20 schreef Kewn het volgende:
En oja, nu ik nog helemaal geen extra hardware heb, kan ik zeker t beste vooral met MIDI tracks werken?
Uit m'n hoofd: bij device settings (één na laatste menu) moet je naar VST multitrack, en dan daar de juiste ASIO driver selecteren.quote:Op maandag 25 juli 2005 15:31 schreef Stepho het volgende:
Ik heb sinds kort de M-Audio Audiophile, en wil hiermee aan de slag in cubase. Nou heb ik mijn on-board audio gedisabled in de bios, drivers geinstalleerd, en winamp speelt alles keurig af, maar als ik met cubase een wav of midi file load kan ik die niet afspelen, dan moet ik ipv de Delta AP midi de microsoft GS wavetable selecteren voor elk spoor wil ik geluid krijgen.
verder vraagt cubase bij het opstarten om een ASIO sync test die dan failed, nou zeggen ze op de site van M-audio dat je die test moet negeren en dat je de asio driver van M-audio moet selecteren bij de settings van cubase, maar ik kan die settings niet vinden.
Heb ik de drivers niet goed geinstalleerd of wat ook, ik heb al aardig wat geprobeerd maar kom er niet uit.![]()
Ten eerste Welkom!quote:Op maandag 25 juli 2005 16:02 schreef Lampz het volgende:
Ik heb de topics eens even doorgebladerd en ik zie dat jullie veel meer verstand hebben van dit soort spul dan ik, dus ik zou jullie graag even om hulp willen vragen
Het volgende: ik wil een homestudio beginnen, puur voor eigen demo-opnames (gitaar, zang, evt. nog bass/drums/keyboard). Dit wil ik doen met een notebook (die moet ik namelijk ook aanschaffen, en dat is handig voor school - enorm computertekort daar). Ook wil ik de rest van de set (mixer e.d.) als kleine PA kunnen gebruiken voor kleinere (akoestische) optredens. Het liefste werk ik met een powered mixer.
En nu komt het moeilijke: het budget is 1500 euro, en geen cent meerIk weet dat het lastig wordt, maar het is echt alleen voor demo werk en niet voor enorme superkwaliteitsopnames.
Zelf zat ik aan het volgende te denken:
ACER Aspire 1522 WLMi notebook (799 euro, dixons)
Behringer Europower PMH1000 powered mixer (299 euro, feedback)
Phonic SEM 715 speakers (2x99 euro, feedback) wil ik dus ook gebruiken als monitoren
Audiotrack Maya 44 USB (119 euro, feedback)
Shure PG58 (49 euro, feedback) hier heb ik er al één van liggen
Ik weet niet wat jullie hier van vinden, terwijl ik dat juist wél graag wil weten (ik hoef alleen niet van jullie te weten dat Behringer bij voorbaat al klote is e.d. - kijk even naar mijn budget en 't is echt alleen voor demowerk). Dus geef je ongezouten mening a.u.b.Alvast bedankt
P.S. Ja ben inderdaad nieuw hier
Bedankt voor de tip, ik heb nu bij die vst wel de delta kunnen selecteren, maar om een midi file af te spelen in cubase moet ik nog wel bij elk spoor handmatig de windows GS wavetable software selcteren om geluid te krijgen. ik wil gewoon dat ik dat niet telkens handmatig hoef te doen.quote:Op maandag 25 juli 2005 15:57 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Uit m'n hoofd: bij device settings (één na laatste menu) moet je naar VST multitrack, en dan daar de juiste ASIO driver selecteren.
En volgens mij hoef je je onboard geluidskaart niet uit te zetten in je Bios. Ik heb ook de Audiophile, en die werkt prima naast de onboard-kaart. Die gebruik ik voor Skype bv.
maar de maya usb doet toch precies hetzelfde? heeft nog meer kanalen ook volgens mij...quote:Op maandag 25 juli 2005 16:48 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
voor een m-audio mobile pre om je PA set aan je laptop te connecten!
http://www.m-audio.com/products/en_us/MobilePreUSB-main.html
Dat is zo, maar ik vind een m-audio kwalitatief wel stukken beter. Dat zul je waarschijnlijk nu niet zo horen als je deze set gebruikt, maar wel als je eens een keer in een later stadium beter mics gaat gebruiken!quote:Op maandag 25 juli 2005 19:58 schreef Lampz het volgende:
[..]
maar de maya usb doet toch precies hetzelfde? heeft nog meer kanalen ook volgens mij...
Eens...quote:Op dinsdag 26 juli 2005 14:03 schreef Lampz het volgende:
hm okee dankjeweliemand er verder nog iets over te zeggen of is iedereen hier op vakantie?
en welke zijn het uiteindelijk geworden?quote:Op dinsdag 26 juli 2005 17:59 schreef search64 het volgende:
Vandaag komen ze binnen, misschien haal ik ze zaterdag (als mijn salaris dan binnen is), anders volgende week zaterdag.
Dynaudio BM5A's toch.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 18:00 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
en welke zijn het uiteindelijk geworden?
of heb ik ergens overheen gelezen?
Je kunt ook naar het clavia n ord rack 2x kijken. Deze is 200 euro duurder, maar dan heb je me ook wat!quote:Op dinsdag 26 juli 2005 18:05 schreef Haarbalpasta het volgende:
Hallo!
Ik ben van plan om een nieuwe Novation KS-Rack te kopen..(of een ander model)
Alleen ben ik nu heel erg benieuwd of er ook andere fok!ers zijn die ook zo'n ding hebben.
Daarbij wil ik ook graag weten wat jullie mening er van is, en of het een gebruikersvriendelijk geval is
oh en mochten jullie mij nog een andere module aanraden.... doe maar !
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |