abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29084631
hmm ik heb hier zelf nog een keyboard staan van Roland, maar is al aardig oud en zonder midi poorten.. Ik moet nog ff wachten op mn loon voor ik een keyboard aan kan schaffen, maar 't is me inmiddels gelukt geluid uit cubase te krijgen via midi tracks.. een beginnetje
Het lijkt me idd wel handig om een boek te nemen, ipv al die losse tutorials..

Maar verder, als ik Cubase zou kunnen gebruiken, dan weet ik nog niet hoe een goed nummer in elkaar zit, hoe hebben jullie dat dan geleerd?
Als ik een synth kies en een melodie maak enz, alles moet met elkaar klinken enzo.. Zullen ook wel boeken over zijn, tis nu iig allemaal nog wat overweldigend
  zondag 24 juli 2005 @ 15:05:43 #102
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_29085289
Ik heb zelf het hele sporen-verhaal geleerd via de live manier. Bandjes afmixen enzo! Een andere manier is via een boek, en in mijn ogen het beste boek wat er te vinden is op dat gebied is "the mixing engineer's handbook", waar een heleboel interviews instaan met de beste mixers/producers van de wereld.

Ook kun je op het internet veel pdf's vinden over songwriting, wat natuurlijk ook makkelijk is!
pi_29085605
Zal s wa gaan zoeken ja, maar eerst maar eens een beetje de interface leren.. Ik begon net een project met 16 midi tracks, maar als ik dan play doe, hoor ik piepjes in een ritme.. ik kom ik daar vanaf? HIM ownt idd trouwens ^^
pi_29085645
En oja, nu ik nog helemaal geen extra hardware heb, kan ik zeker t beste vooral met MIDI tracks werken?
pi_29085673
quote:
Op zondag 24 juli 2005 15:18 schreef Kewn het volgende:
Zal s wa gaan zoeken ja, maar eerst maar eens een beetje de interface leren.. Ik begon net een project met 16 midi tracks, maar als ik dan play doe, hoor ik piepjes in een ritme.. ik kom ik daar vanaf? HIM ownt idd trouwens ^^
Clicktrack uitzetten? Zal even screenshot maken .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_29085769
Sorry heb t al gevonden, in transport panel heh?
pi_29085836
quote:
Op zondag 24 juli 2005 15:25 schreef Kewn het volgende:
Sorry heb t al gevonden, in transport panel heh?
Yup. Ach, zolang je het maar gevonden hebt, mijn zondagmiddagtijd is best goedkoop tenslotte .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_29085874
Als dat zo is..
  zondag 24 juli 2005 @ 16:02:26 #109
112118 ijsklont
Ice Cold Robot
pi_29086584
quote:
Op zondag 24 juli 2005 15:20 schreef Kewn het volgende:
En oja, nu ik nog helemaal geen extra hardware heb, kan ik zeker t beste vooral met MIDI tracks werken?
Daarna ook. Vrijwel alle externe hardware (in ieder geval na '85 ofzo) kun je aansturen met behulp van MIDI.
Life sucks, but not when you're a robot.
discogs collection - Fotoboek - Ik luister..
pi_29088822
Nog iets, als ik File > Export > Audio Mixdown doe, en de wave op wil slaan door op OK te drukken doetie verder niks en d'r is geen wave file te bekennen, heb de locators wel goed staan :S

Edit: Nu heb ik m wel aant exporten gekregen, alleen export ie alleen de Audio Tracks, dus niet de MIDI tracks :S

Edit2: Ik heb net ontdekt dat de MIDI tracks die niet gesaved werden via mn geluidskaart zijn gemaakt, ik dacht eerst dat dat ook software matig was, zoals met VST's, maar dat had ik mis, nu lukt het dus wel met VST's

Dus alleen dit nog:
nu kan ik melodien maken, maar wat is een handige manier voor een beat?
En oja, kan ik ook een wave file gebruiken in een MIDI track, dus dat de noten die ik dan maak in de key editor, voor dat geluid staan?

[ Bericht 43% gewijzigd door Kewn op 24-07-2005 21:37:38 ]
  maandag 25 juli 2005 @ 15:31:45 #111
83087 Stepho
¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_29112917
Ik heb sinds kort de M-Audio Audiophile, en wil hiermee aan de slag in cubase. Nou heb ik mijn on-board audio gedisabled in de bios, drivers geinstalleerd, en winamp speelt alles keurig af, maar als ik met cubase een wav of midi file load kan ik die niet afspelen, dan moet ik ipv de Delta AP midi de microsoft GS wavetable selecteren voor elk spoor wil ik geluid krijgen.

verder vraagt cubase bij het opstarten om een ASIO sync test die dan failed, nou zeggen ze op de site van M-audio dat je die test moet negeren en dat je de asio driver van M-audio moet selecteren bij de settings van cubase, maar ik kan die settings niet vinden .

Heb ik de drivers niet goed geinstalleerd of wat ook, ik heb al aardig wat geprobeerd maar kom er niet uit.
  maandag 25 juli 2005 @ 15:57:24 #112
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_29113770
quote:
Op maandag 25 juli 2005 15:31 schreef Stepho het volgende:
Ik heb sinds kort de M-Audio Audiophile, en wil hiermee aan de slag in cubase. Nou heb ik mijn on-board audio gedisabled in de bios, drivers geinstalleerd, en winamp speelt alles keurig af, maar als ik met cubase een wav of midi file load kan ik die niet afspelen, dan moet ik ipv de Delta AP midi de microsoft GS wavetable selecteren voor elk spoor wil ik geluid krijgen.

verder vraagt cubase bij het opstarten om een ASIO sync test die dan failed, nou zeggen ze op de site van M-audio dat je die test moet negeren en dat je de asio driver van M-audio moet selecteren bij de settings van cubase, maar ik kan die settings niet vinden .

Heb ik de drivers niet goed geinstalleerd of wat ook, ik heb al aardig wat geprobeerd maar kom er niet uit.
Uit m'n hoofd: bij device settings (één na laatste menu) moet je naar VST multitrack, en dan daar de juiste ASIO driver selecteren.
En volgens mij hoef je je onboard geluidskaart niet uit te zetten in je Bios. Ik heb ook de Audiophile, en die werkt prima naast de onboard-kaart. Die gebruik ik voor Skype bv.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  maandag 25 juli 2005 @ 16:02:08 #113
125969 Lampz
Vragensteller #1
pi_29113923
Ik heb de topics eens even doorgebladerd en ik zie dat jullie veel meer verstand hebben van dit soort spul dan ik, dus ik zou jullie graag even om hulp willen vragen

Het volgende: ik wil een homestudio beginnen, puur voor eigen demo-opnames (gitaar, zang, evt. nog bass/drums/keyboard). Dit wil ik doen met een notebook (die moet ik namelijk ook aanschaffen, en dat is handig voor school - enorm computertekort daar). Ook wil ik de rest van de set (mixer e.d.) als kleine PA kunnen gebruiken voor kleinere (akoestische) optredens. Het liefste werk ik met een powered mixer.
En nu komt het moeilijke: het budget is 1500 euro, en geen cent meer Ik weet dat het lastig wordt, maar het is echt alleen voor demo werk en niet voor enorme superkwaliteitsopnames.
Zelf zat ik aan het volgende te denken:

ACER Aspire 1522 WLMi notebook (799 euro, dixons)
Behringer Europower PMH1000 powered mixer (299 euro, feedback)
Phonic SEM 715 speakers (2x99 euro, feedback) wil ik dus ook gebruiken als monitoren
Audiotrack Maya 44 USB (119 euro, feedback)
Shure PG58 (49 euro, feedback) hier heb ik er al één van liggen

Ik weet niet wat jullie hier van vinden, terwijl ik dat juist wél graag wil weten (ik hoef alleen niet van jullie te weten dat Behringer bij voorbaat al klote is e.d. - kijk even naar mijn budget en 't is echt alleen voor demowerk). Dus geef je ongezouten mening a.u.b. Alvast bedankt

P.S. Ja ben inderdaad nieuw hier
  maandag 25 juli 2005 @ 16:48:45 #114
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_29115290
quote:
Op maandag 25 juli 2005 16:02 schreef Lampz het volgende:
Ik heb de topics eens even doorgebladerd en ik zie dat jullie veel meer verstand hebben van dit soort spul dan ik, dus ik zou jullie graag even om hulp willen vragen

Het volgende: ik wil een homestudio beginnen, puur voor eigen demo-opnames (gitaar, zang, evt. nog bass/drums/keyboard). Dit wil ik doen met een notebook (die moet ik namelijk ook aanschaffen, en dat is handig voor school - enorm computertekort daar). Ook wil ik de rest van de set (mixer e.d.) als kleine PA kunnen gebruiken voor kleinere (akoestische) optredens. Het liefste werk ik met een powered mixer.
En nu komt het moeilijke: het budget is 1500 euro, en geen cent meer Ik weet dat het lastig wordt, maar het is echt alleen voor demo werk en niet voor enorme superkwaliteitsopnames.
Zelf zat ik aan het volgende te denken:

ACER Aspire 1522 WLMi notebook (799 euro, dixons)
Behringer Europower PMH1000 powered mixer (299 euro, feedback)
Phonic SEM 715 speakers (2x99 euro, feedback) wil ik dus ook gebruiken als monitoren
Audiotrack Maya 44 USB (119 euro, feedback)
Shure PG58 (49 euro, feedback) hier heb ik er al één van liggen

Ik weet niet wat jullie hier van vinden, terwijl ik dat juist wél graag wil weten (ik hoef alleen niet van jullie te weten dat Behringer bij voorbaat al klote is e.d. - kijk even naar mijn budget en 't is echt alleen voor demowerk). Dus geef je ongezouten mening a.u.b. Alvast bedankt

P.S. Ja ben inderdaad nieuw hier
Ten eerste Welkom!

Ik heb van laptops niet zoveel verstand, dus ik neem even aan dat die goed is!

Een andere suggestie:

als je naar hele kleine live-sets wil kijken die je ook voor recording wil gebruiken, kun je beter kijken naar complete stes, aangezien die vaak goedkoper zijn.

Bijvoorbeeld bij musicstore (wel in keulen, maar is de moeite meer dan waard voor deze prijs!)
http://www.musicstorekoel(...)tail/musicstore.html
Ik heb deze set echter nooit gehoord, dus dat zal je wel ff moeten testen!

Kost je 555 E en dan heb je nog geld over.........................

voor een m-audio mobile pre om je PA set aan je laptop te connecten!

http://www.m-audio.com/products/en_us/MobilePreUSB-main.html

Deze kost je 159 E bij i4-muzique.nl

Je zit dan 15 euro over je budget, maarja dat is dan jammer, ik kan zo niks beters bedenken!

Wat je volgende stap zal zijn, is waarschijnlijk een betere microfoon kopen (zo'n studiomicrofoon) voor je gitaar en zang op te nemen!

Succes!
  maandag 25 juli 2005 @ 17:02:48 #115
83087 Stepho
¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_29115693
quote:
Op maandag 25 juli 2005 15:57 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Uit m'n hoofd: bij device settings (één na laatste menu) moet je naar VST multitrack, en dan daar de juiste ASIO driver selecteren.
En volgens mij hoef je je onboard geluidskaart niet uit te zetten in je Bios. Ik heb ook de Audiophile, en die werkt prima naast de onboard-kaart. Die gebruik ik voor Skype bv.
Bedankt voor de tip, ik heb nu bij die vst wel de delta kunnen selecteren, maar om een midi file af te spelen in cubase moet ik nog wel bij elk spoor handmatig de windows GS wavetable software selcteren om geluid te krijgen. ik wil gewoon dat ik dat niet telkens handmatig hoef te doen.
  maandag 25 juli 2005 @ 19:58:01 #116
125969 Lampz
Vragensteller #1
pi_29120299
quote:
Op maandag 25 juli 2005 16:48 schreef --H-I-M-- het volgende:

[..]
voor een m-audio mobile pre om je PA set aan je laptop te connecten!

http://www.m-audio.com/products/en_us/MobilePreUSB-main.html
maar de maya usb doet toch precies hetzelfde? heeft nog meer kanalen ook volgens mij...
  maandag 25 juli 2005 @ 21:21:09 #117
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_29123112
quote:
Op maandag 25 juli 2005 19:58 schreef Lampz het volgende:

[..]

maar de maya usb doet toch precies hetzelfde? heeft nog meer kanalen ook volgens mij...
Dat is zo, maar ik vind een m-audio kwalitatief wel stukken beter. Dat zul je waarschijnlijk nu niet zo horen als je deze set gebruikt, maar wel als je eens een keer in een later stadium beter mics gaat gebruiken!

Maar nu voldoet die maya ook wel idd.
  dinsdag 26 juli 2005 @ 14:03:03 #118
125969 Lampz
Vragensteller #1
pi_29140638
hm okee dankjewel iemand er verder nog iets over te zeggen of is iedereen hier op vakantie?
  dinsdag 26 juli 2005 @ 16:47:37 #119
24054 search64
Avec le grande
pi_29145191
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 14:03 schreef Lampz het volgende:
hm okee dankjewel iemand er verder nog iets over te zeggen of is iedereen hier op vakantie?
Eens...
"He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
  dinsdag 26 juli 2005 @ 17:00:47 #120
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_29145655
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 16:47 schreef search64 het volgende:

[..]

Eens...
Hey search, heb je al monitoren gekocht?

Ik ga over 3 daagjes shoppen!
  dinsdag 26 juli 2005 @ 17:59:01 #121
24054 search64
Avec le grande
pi_29147117
Vandaag komen ze binnen, misschien haal ik ze zaterdag (als mijn salaris dan binnen is), anders volgende week zaterdag.

Wat ga jij halen?
  dinsdag 26 juli 2005 @ 18:00:00 #122
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_29147145
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 17:59 schreef search64 het volgende:
Vandaag komen ze binnen, misschien haal ik ze zaterdag (als mijn salaris dan binnen is), anders volgende week zaterdag.
en welke zijn het uiteindelijk geworden?

of heb ik ergens overheen gelezen?
  dinsdag 26 juli 2005 @ 18:05:31 #123
54905 Haarbalpasta
Voor de poes!
pi_29147284

Hallo!
Ik ben van plan om een nieuwe Novation KS-Rack te kopen..(of een ander model)
Alleen ben ik nu heel erg benieuwd of er ook andere fok!ers zijn die ook zo'n ding hebben.
Daarbij wil ik ook graag weten wat jullie mening er van is, en of het een gebruikersvriendelijk geval is

oh en mochten jullie mij nog een andere module aanraden.... doe maar !
  dinsdag 26 juli 2005 @ 18:09:36 #124
24054 search64
Avec le grande
pi_29147387
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 18:00 schreef --H-I-M-- het volgende:

[..]

en welke zijn het uiteindelijk geworden?

of heb ik ergens overheen gelezen?
Dynaudio BM5A's toch.
  dinsdag 26 juli 2005 @ 18:14:18 #125
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_29147528
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 18:05 schreef Haarbalpasta het volgende:

Hallo!
Ik ben van plan om een nieuwe Novation KS-Rack te kopen..(of een ander model)
Alleen ben ik nu heel erg benieuwd of er ook andere fok!ers zijn die ook zo'n ding hebben.
Daarbij wil ik ook graag weten wat jullie mening er van is, en of het een gebruikersvriendelijk geval is

oh en mochten jullie mij nog een andere module aanraden.... doe maar !
Je kunt ook naar het clavia n ord rack 2x kijken. Deze is 200 euro duurder, maar dan heb je me ook wat!

Als je geen hands-on control hoeft te hebben is voor de zelfde prijs ook de nord modular rack g2 te verkrijgen, maar die vereist dus wel een pc of een midicontroller of een ander keyboard!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')