Das weer 100 euro duurder....quote:Op zondag 3 juli 2005 15:43 schreef Tranceptor het volgende:
[..]
Ik zou dan de 1820m nemen met de goede converters.![]()
Ik heb inderdaad bij alle monitoren de instellingen geprobeerd, maar dan nog vond ik de Dynaudio's het lekkerst. Is ook een kwestie van smaak natuurlijk.quote:Op zondag 3 juli 2005 15:38 schreef --H-I-M-- het volgende:
Had je de mackies vantevoren wel ff "afgesteld" op je muziek in de winkel? Ik had dat ook gedaan. De mackies waren daar zo afgesteld dat de bas en de high's presenter waren, en de mids dus minder. Nadat ik de +2 op -2 had gezet, was het voor mij een gedane zaak
Ik heb de DFH2 en die klinkt ook wel goed genoeg hoor en dat scheelt aanzienlijk downloadenquote:Op woensdag 15 juni 2005 18:02 schreef CoiCrow het volgende:
[..]
Ik zal er eens even mee experimenteren. Over dat drumschema, die kun je gewoon opvragen he in Cubase (die heb ik namelijk al wel gezien). Is opzich raar toch dat die perse op kanaal 10 zou zitten. Wat nou als ik zelf maar 4 kanalen gebruik? Maar goed.
Moet gewoon ook zorgen dat ik DFH Superior ergens kan downloaden
(wat?)
Heb hem hier staan maar kreeg er weinig goeie geluiden uit, met veel nootwisselingen klinkt die nog wel aardig maar zodra je lang een noot aanhoud hoor je toch echt dat die vreselijk nep is. Ik moet er wel bij zeggen dat ik wel een kniezor ben op geluid gebied... zodra ik me eerste nummer klaar heb zal ik dat hier ook wel ff uploaden.quote:Op donderdag 23 juni 2005 02:00 schreef Twaalfje het volgende:
Over orchestrale klanken gesproken; heeft iemand al ervaringen met Synful Orchestra?
De technologie klinkt goed, de demo's ook wel (niet alle demo's) en je hebt d'r geen enorme HD voor nodig. Het bootst vooral speeltechnieken, aanzetten etc. na i.p.v. de transienten van heel veel strijkers te samplen en dat af te spelen.
http://www.synful.com/
Ik heb hem zo ook binnen samen met Colossus en wat add-on'squote:Op dinsdag 12 juli 2005 19:04 schreef _Etter_ het volgende:
[..]
Ik heb de DFH2 en die klinkt ook wel goed genoeg hoor en dat scheelt aanzienlijk downloaden
Hoop wel dat je aardig wat geheugen heb, ik heb nu 1,5 gig en ik kan nog niet alles inladenquote:Op donderdag 14 juli 2005 22:09 schreef CoiCrow het volgende:
[..]
Ik heb hem zo ook binnen samen met Colossus en wat add-on's
Kan niet wachten om ermee te experimenteren!
ik had het wel over DFH2, maar met inladen groeit die iets groter waarna die weer kleiner word. Wanneer ik bezig ben blijft die ook rond 1 gig hangen maarja je wil ook nog meer dingen starten...quote:Op donderdag 14 juli 2005 23:13 schreef Tijn het volgende:
Mwah, met 1.5 GB moet je toch wel aardig kunnen werken? Ik heb zelf 2 GB intern, maar het RAM-verbruik van m'n DFH-plugin blijft meestal ergens rond de GB steken.
[edit] Oh wacht, het gaat ook niet om DFH, maar om ColossusD'oh!
Waar je aan moet denken is dat dit spul nogal duur is en heel erg verslavend. Iets wat begint als een simpele hobby waar je best een paar honderd euro uit wilt en kunt geven, veranderd heel snel in een serieuze hobby waar je duizenden euro's in wilt plempen maar eigenlijk niet kunt.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 18:56 schreef Kewn het volgende:
Oi allemaal,
ik wil sinds een tijdje graag gaan beginnen met t maken van electronische muziek, genre ben ik nog niet helemaal uit, van ambient tot moby achtig spul..
In ieder geval, ik ben hier vrij nieuw in en vond dit topic. Ik denk dat er wel wat mensen zullen zijn die me op gang kunnen helpen..
Ik zou graag met Cubase starten, maar het programma ziet er niet al te makkelijk uit, terwijl het starten met bijvoorbeeld Reason veel makkelijker lijkt, daar had ik vrij snel een deuntje in elkaar gezet met wat geklooi...
Mijn vraag is dus of jullie misschien tips hebben voor t starten met Cubase, want atm heb ik weinig overzicht in het programma...
Ik ga denk ik ook een keyboard aanschaffen, ik zat te denken aan een Edirol pcr-50.
Tnx!
In ieder geval zal je je je geluidskaart waarschijnlijkmoeten updaten naar bijvoorbeeld een audiphile2496. een prima kaartje om een lage latency te krijgen!quote:Op zaterdag 23 juli 2005 19:32 schreef Kewn het volgende:
Search64, ik vrees dat het idd verslavend kan gaan worden, maar nu, zolang ik nog programma's uitprobeer wil ik er nog niet voor betalen.. Alleen is het zo dat ik nu niet echt lekker kan beginnen met het leren van Cubase omdat je er niet zo makkelijk instapt, ik moet nog helemaal de interface enz enz onder controle krijgen.. Ik weet dus gewoon niet waar te beginnen.
Ik heb nu een SB Audigy B400 geluidskaart, als het nodig is zal ik die moeten vernieuwen.
Hoe kan ik het beste beginnen met Cubase om de interface onder de knie te krijgen en te weten hoe ik er geluid uit kan krijgen?
Moeilijk uit te leggen wat ik bedoel..
Het is inderdaad een heel verslavende hobby waar je steeds meer wil kunnen en hebben! Momenteel gaan al mijn centjes die ik niet nodig heb om te leven, rechtstreeks naar mijn 'studiootje-rekening' die ik hopelijk volgende week een heel stuk kan gaan ledigen, omdat dan mijn vakantie begint!!!!quote:Op zaterdag 23 juli 2005 19:27 schreef search64 het volgende:
[..]
Waar je aan moet denken is dat dit spul nogal duur is en heel erg verslavend. Iets wat begint als een simpele hobby waar je best een paar honderd euro uit wilt en kunt geven, veranderd heel snel in een serieuze hobby waar je duizenden euro's in wilt plempen maar eigenlijk niet kunt.
Ik heb zelf de Edirol PCR-50 wat een hele fijne controller is. Prima keus => Tweedehands tussen de 150 en 200 euro
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |