abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 3 juli 2005 @ 16:10:11 #76
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_28447193
Hey, ik zie net dat Musik Produktiv de ouwe AKG C414 B-ULS nog verkoopt! Zou dat nou dezelfde zijn als het model uit 1986? Op de site van AKG staan in geval wat plots van frequentie responses en daar zie je dat de B-ULS dat overdreven tophoog niet heeft, wat bij moderne microfoons veel voorkomt.

Ze kosten 900 euro, dat vind ik helemaal geen gekke prijs. Ff doorsparen maar

[ Bericht 23% gewijzigd door Tijn op 03-07-2005 16:21:43 ]
  zondag 3 juli 2005 @ 16:41:43 #77
24054 search64
Avec le grande
pi_28448032
quote:
Op zondag 3 juli 2005 15:43 schreef Tranceptor het volgende:

[..]

Ik zou dan de 1820m nemen met de goede converters.
Das weer 100 euro duurder....
"He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
  zondag 3 juli 2005 @ 16:44:11 #78
24054 search64
Avec le grande
pi_28448087
quote:
Op zondag 3 juli 2005 15:38 schreef --H-I-M-- het volgende:
Had je de mackies vantevoren wel ff "afgesteld" op je muziek in de winkel? Ik had dat ook gedaan. De mackies waren daar zo afgesteld dat de bas en de high's presenter waren, en de mids dus minder. Nadat ik de +2 op -2 had gezet, was het voor mij een gedane zaak
Ik heb inderdaad bij alle monitoren de instellingen geprobeerd, maar dan nog vond ik de Dynaudio's het lekkerst. Is ook een kwestie van smaak natuurlijk.
pi_28448224
Die BM6a's zijn ook al jaren mijn favorieten. Het is jammer dat ik me er niet toe kan zetten ervoor echt te gaan sparen. Ze zijn echt goehoed.
  dinsdag 12 juli 2005 @ 00:20:11 #80
112118 ijsklont
Ice Cold Robot
pi_28724143
Heb onlangs een Yamaha FB 01 aangeschaft, wat een simpele 4-operator FM synth is. Het is m'n eerste hardware synth . Ik begin nu een beetje door te krijgen hoe ik 'm kan programmeren (met de pc), de preset sounds zijn niet echt bijzonder.

Verder heb ik een Evolution U-Control UC-16 controller, waarvan ik de MIDI OUT gebruik om de Yamaha FB 01 aan te sturen.
Life sucks, but not when you're a robot.
discogs collection - Fotoboek - Ik luister..
  dinsdag 12 juli 2005 @ 07:55:45 #81
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_28727659
Ik heb (nog) geen echte hardware synths. Ik heb wel dit weekend op Clavia nord modular+lead gespeeld en die dingen waren wel echt kicken!
  dinsdag 12 juli 2005 @ 13:37:31 #82
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_28735484
Trouwens, wie nog in de race is voor een mic of preamp. Een hele informatieve site met een helehoop mp3tjes van verschillende mic/preampcombinaties is te vinden op:

www.thelisteningsessions.com
pi_28745850
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 18:02 schreef CoiCrow het volgende:

[..]

Ik zal er eens even mee experimenteren. Over dat drumschema, die kun je gewoon opvragen he in Cubase (die heb ik namelijk al wel gezien). Is opzich raar toch dat die perse op kanaal 10 zou zitten. Wat nou als ik zelf maar 4 kanalen gebruik? Maar goed.

Moet gewoon ook zorgen dat ik DFH Superior ergens kan downloaden
(wat?)
Ik heb de DFH2 en die klinkt ook wel goed genoeg hoor en dat scheelt aanzienlijk downloaden
pi_28745956
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 02:00 schreef Twaalfje het volgende:
Over orchestrale klanken gesproken; heeft iemand al ervaringen met Synful Orchestra?

De technologie klinkt goed, de demo's ook wel (niet alle demo's) en je hebt d'r geen enorme HD voor nodig. Het bootst vooral speeltechnieken, aanzetten etc. na i.p.v. de transienten van heel veel strijkers te samplen en dat af te spelen.

http://www.synful.com/
Heb hem hier staan maar kreeg er weinig goeie geluiden uit, met veel nootwisselingen klinkt die nog wel aardig maar zodra je lang een noot aanhoud hoor je toch echt dat die vreselijk nep is. Ik moet er wel bij zeggen dat ik wel een kniezor ben op geluid gebied... zodra ik me eerste nummer klaar heb zal ik dat hier ook wel ff uploaden.
pi_28813590
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 19:04 schreef _Etter_ het volgende:

[..]

Ik heb de DFH2 en die klinkt ook wel goed genoeg hoor en dat scheelt aanzienlijk downloaden
Ik heb hem zo ook binnen samen met Colossus en wat add-on's

Kan niet wachten om ermee te experimenteren!
pi_28815102
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 22:09 schreef CoiCrow het volgende:

[..]

Ik heb hem zo ook binnen samen met Colossus en wat add-on's

Kan niet wachten om ermee te experimenteren!
Hoop wel dat je aardig wat geheugen heb, ik heb nu 1,5 gig en ik kan nog niet alles inladen
  donderdag 14 juli 2005 @ 23:13:09 #87
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_28815686
Mwah, met 1.5 GB moet je toch wel aardig kunnen werken? Ik heb zelf 2 GB intern, maar het RAM-verbruik van m'n DFH-plugin blijft meestal ergens rond de GB steken.

[edit] Oh wacht, het gaat ook niet om DFH, maar om Colossus D'oh!

[ Bericht 17% gewijzigd door Tijn op 14-07-2005 23:20:23 ]
pi_28820014
Het ligt er natuurlijk ook aan hoeveel instrumenten je gebruikt en wat je er daarna precies mee doet.
Maar de conclusie blijft: Minimaal 4 GB
pi_28822305
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 23:13 schreef Tijn het volgende:
Mwah, met 1.5 GB moet je toch wel aardig kunnen werken? Ik heb zelf 2 GB intern, maar het RAM-verbruik van m'n DFH-plugin blijft meestal ergens rond de GB steken.

[edit] Oh wacht, het gaat ook niet om DFH, maar om Colossus D'oh!
ik had het wel over DFH2, maar met inladen groeit die iets groter waarna die weer kleiner word. Wanneer ik bezig ben blijft die ook rond 1 gig hangen maarja je wil ook nog meer dingen starten...
  zondag 17 juli 2005 @ 23:48:50 #90
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_28896372
Edit: knip

[ Bericht 49% gewijzigd door Svyatagor op 18-07-2005 12:08:54 ]
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  zaterdag 23 juli 2005 @ 16:43:51 #91
24054 search64
Avec le grande
pi_29065293
Net nog even bij I4 geweest om de BM5A's te luisteren, die helaas nog niet binnen waren. Wel waren er nu de Emes Kobalts. Kleine lichtblauwe actieve monitoren met een nette prijs van 595 euro de set. Gezien de afmeting en de prijs hadden ze een heel acceptabel geluid, maar naast de Dynaudio klonken ze dun en blikkerig. Dinsdag komen de BM5A's binnen als het goed is.

Ook mooi; hij heeft een E-mu 1820m staan zonder sync-board (die ik toch niet nodig heb) voor de prijs van een gewone 1820. Dus de goede converters voor 100 euro minder dan normaal. Die heb ik maar meteen opzij laten zetten.
pi_29068029
Oi allemaal,

ik wil sinds een tijdje graag gaan beginnen met t maken van electronische muziek, genre ben ik nog niet helemaal uit, van ambient tot moby achtig spul..
In ieder geval, ik ben hier vrij nieuw in en vond dit topic. Ik denk dat er wel wat mensen zullen zijn die me op gang kunnen helpen..
Ik zou graag met Cubase starten, maar het programma ziet er niet al te makkelijk uit, terwijl het starten met bijvoorbeeld Reason veel makkelijker lijkt, daar had ik vrij snel een deuntje in elkaar gezet met wat geklooi...

Mijn vraag is dus of jullie misschien tips hebben voor t starten met Cubase, want atm heb ik weinig overzicht in het programma...

Ik ga denk ik ook een keyboard aanschaffen, ik zat te denken aan een Edirol pcr-50.

Tnx!
pi_29068536
Je kunt Cubase en Reason aan elkaar 'knopen' door Rewire te gebruiken, in de help van Reason en Cubase staat wel hoe je het moet instellen
  zaterdag 23 juli 2005 @ 19:27:01 #94
24054 search64
Avec le grande
pi_29068639
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 18:56 schreef Kewn het volgende:
Oi allemaal,

ik wil sinds een tijdje graag gaan beginnen met t maken van electronische muziek, genre ben ik nog niet helemaal uit, van ambient tot moby achtig spul..
In ieder geval, ik ben hier vrij nieuw in en vond dit topic. Ik denk dat er wel wat mensen zullen zijn die me op gang kunnen helpen..
Ik zou graag met Cubase starten, maar het programma ziet er niet al te makkelijk uit, terwijl het starten met bijvoorbeeld Reason veel makkelijker lijkt, daar had ik vrij snel een deuntje in elkaar gezet met wat geklooi...

Mijn vraag is dus of jullie misschien tips hebben voor t starten met Cubase, want atm heb ik weinig overzicht in het programma...

Ik ga denk ik ook een keyboard aanschaffen, ik zat te denken aan een Edirol pcr-50.

Tnx!
Waar je aan moet denken is dat dit spul nogal duur is en heel erg verslavend. Iets wat begint als een simpele hobby waar je best een paar honderd euro uit wilt en kunt geven, veranderd heel snel in een serieuze hobby waar je duizenden euro's in wilt plempen maar eigenlijk niet kunt.

Ik heb zelf de Edirol PCR-50 wat een hele fijne controller is. Prima keus => Tweedehands tussen de 150 en 200 euro

Wat je ook nodig hebt is een audio-interface (ook wel geluidskaart genoemd onder het gepeupel ) met ASIO2.0 drivers. Die zorgen ervoor dat je latency zo laag mogelijk is, wat wil zeggen dat de tijd tussen het aanslaan van een noot op je keyboard en het daadwerkelijk horen van geluid zo klein mogelijk is. Dit is een vereiste om lekker op je midikeyboard te kunnen spelen. =>Een van de simpelste en goedkoopste kaarten is de M-Audio Audiophile van ongeveer 100 euro. Die kaart heeft 2 mono inputs, en 2 mono outputs. Een andere optie is de E-mu 0404, van ongeveer dezelfde prijs.

Dan heb je nog een programma nodig als Reason (300 euro), Cubase SX (800 euro) en een bak VST's (paar honderd euro per stuk). Deze prijzen zijn heel globaal, maar laten wel zien dat als je hier legaal (!) mee wilt gaan knutselen dat je een hoop geld kwijt bent.

Kijk vooral even op de site www.tweakheadz.com voor tutorials over alles wat je wilt weten over het beginnen met een home-studio.
pi_29068650
Hmm wel s van gehoord ja, maar ik bedoel, met Cubase op zich kan je toch ook muziek maken? Ik weet niet echt waar ik in Cubase moet beginnen, hoe ik iets in elkaar kan beginnen te zetten
pi_29068752
Search64, ik vrees dat het idd verslavend kan gaan worden, maar nu, zolang ik nog programma's uitprobeer wil ik er nog niet voor betalen.. Alleen is het zo dat ik nu niet echt lekker kan beginnen met het leren van Cubase omdat je er niet zo makkelijk instapt, ik moet nog helemaal de interface enz enz onder controle krijgen.. Ik weet dus gewoon niet waar te beginnen.
Ik heb nu een SB Audigy B400 geluidskaart, als het nodig is zal ik die moeten vernieuwen.
Hoe kan ik het beste beginnen met Cubase om de interface onder de knie te krijgen en te weten hoe ik er geluid uit kan krijgen?
Moeilijk uit te leggen wat ik bedoel..
  zaterdag 23 juli 2005 @ 19:44:31 #97
24054 search64
Avec le grande
pi_29069000
Tja, Cubase is een van de meest uitgebreide programma's die ik ken, en dan heb ik het niet alleen over studiosoftware. Het is inderdaad lastig te leren. Het beste wat je kunt doen is iemand je de basics laten uitleggen (IRL) en dan maar gaan proberen. Ik heb ook ooit van internet een instructievideo gedownload voor Cubase SX 2.0, dat zou je kunnen proberen. Ook kun je proberen om bij een Cultureel Centrum een cursus Cubase te volgen. In Delft kun je dat voor een paar tientjes volgen als je student bent.
pi_29069222
Toevallig, vind net dit: http://www.digitalmusicdoctor.com/cubase/index.html
Misschien bedoel je die video's? De video's bij "Check out our demos." zijn gratis, zal zo s kijken, zo'n cursus lijkt me ook wel wat ja.
Ken verder niemand die 't kan namelijk
  zondag 24 juli 2005 @ 14:21:14 #99
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_29084195
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 19:32 schreef Kewn het volgende:
Search64, ik vrees dat het idd verslavend kan gaan worden, maar nu, zolang ik nog programma's uitprobeer wil ik er nog niet voor betalen.. Alleen is het zo dat ik nu niet echt lekker kan beginnen met het leren van Cubase omdat je er niet zo makkelijk instapt, ik moet nog helemaal de interface enz enz onder controle krijgen.. Ik weet dus gewoon niet waar te beginnen.
Ik heb nu een SB Audigy B400 geluidskaart, als het nodig is zal ik die moeten vernieuwen.
Hoe kan ik het beste beginnen met Cubase om de interface onder de knie te krijgen en te weten hoe ik er geluid uit kan krijgen?
Moeilijk uit te leggen wat ik bedoel..
In ieder geval zal je je je geluidskaart waarschijnlijkmoeten updaten naar bijvoorbeeld een audiphile2496. een prima kaartje om een lage latency te krijgen!

Je moet toch knopen doorhakken met wat soort programma je uberhaubt verdiepend bezig wil zijn, omdat er natuurlijk wel een leercurve aan ieder programma zit. Voor cubase raad ik het boek Cubase Power aan omdat daar simpelweg alles duidelijk instaat wat ie nou kan en hoe je em dat laat doen! Succes!
  zondag 24 juli 2005 @ 14:28:07 #100
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_29084358
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 19:27 schreef search64 het volgende:

[..]

Waar je aan moet denken is dat dit spul nogal duur is en heel erg verslavend. Iets wat begint als een simpele hobby waar je best een paar honderd euro uit wilt en kunt geven, veranderd heel snel in een serieuze hobby waar je duizenden euro's in wilt plempen maar eigenlijk niet kunt.

Ik heb zelf de Edirol PCR-50 wat een hele fijne controller is. Prima keus => Tweedehands tussen de 150 en 200 euro
Het is inderdaad een heel verslavende hobby waar je steeds meer wil kunnen en hebben! Momenteel gaan al mijn centjes die ik niet nodig heb om te leven, rechtstreeks naar mijn 'studiootje-rekening' die ik hopelijk volgende week een heel stuk kan gaan ledigen, omdat dan mijn vakantie begint!!!!

De pcr-50 is inderdaad een hele fijne controller! Maar als je echt budgettair wil bezig zijn kun je ook bijvoorbeeld kijken of je zelf of je broertje/zusje/neef/nichtje niet ooit keyboard gespeeld heeft en nog een keyboard met midi in/uit heeft liggen die toch maar stof vangt, dan heb je ook nog wat sounds erbij!

Trouwens, ik heb gisteren weer even op de clavia nord lead 3 en modular gespeeld, wat zijn dat heerlijke synths!! Niet mijn prioriteit nu, maar wel echt helemaal geweldig!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')