Clicktrack uitzetten? Zal even screenshot makenquote:Op zondag 24 juli 2005 15:18 schreef Kewn het volgende:
Zal s wa gaan zoeken ja, maar eerst maar eens een beetje de interface leren.. Ik begon net een project met 16 midi tracks, maar als ik dan play doe, hoor ik piepjes in een ritme.. ik kom ik daar vanaf? HIM ownt idd trouwens ^^
Yup. Ach, zolang je het maar gevonden hebt, mijn zondagmiddagtijd is best goedkoop tenslottequote:Op zondag 24 juli 2005 15:25 schreef Kewn het volgende:
Sorry heb t al gevonden, in transport panel heh?
Daarna ook. Vrijwel alle externe hardware (in ieder geval na '85 ofzo) kun je aansturen met behulp van MIDI.quote:Op zondag 24 juli 2005 15:20 schreef Kewn het volgende:
En oja, nu ik nog helemaal geen extra hardware heb, kan ik zeker t beste vooral met MIDI tracks werken?
Uit m'n hoofd: bij device settings (één na laatste menu) moet je naar VST multitrack, en dan daar de juiste ASIO driver selecteren.quote:Op maandag 25 juli 2005 15:31 schreef Stepho het volgende:
Ik heb sinds kort de M-Audio Audiophile, en wil hiermee aan de slag in cubase. Nou heb ik mijn on-board audio gedisabled in de bios, drivers geinstalleerd, en winamp speelt alles keurig af, maar als ik met cubase een wav of midi file load kan ik die niet afspelen, dan moet ik ipv de Delta AP midi de microsoft GS wavetable selecteren voor elk spoor wil ik geluid krijgen.
verder vraagt cubase bij het opstarten om een ASIO sync test die dan failed, nou zeggen ze op de site van M-audio dat je die test moet negeren en dat je de asio driver van M-audio moet selecteren bij de settings van cubase, maar ik kan die settings niet vinden.
Heb ik de drivers niet goed geinstalleerd of wat ook, ik heb al aardig wat geprobeerd maar kom er niet uit.![]()
Ten eerste Welkom!quote:Op maandag 25 juli 2005 16:02 schreef Lampz het volgende:
Ik heb de topics eens even doorgebladerd en ik zie dat jullie veel meer verstand hebben van dit soort spul dan ik, dus ik zou jullie graag even om hulp willen vragen
Het volgende: ik wil een homestudio beginnen, puur voor eigen demo-opnames (gitaar, zang, evt. nog bass/drums/keyboard). Dit wil ik doen met een notebook (die moet ik namelijk ook aanschaffen, en dat is handig voor school - enorm computertekort daar). Ook wil ik de rest van de set (mixer e.d.) als kleine PA kunnen gebruiken voor kleinere (akoestische) optredens. Het liefste werk ik met een powered mixer.
En nu komt het moeilijke: het budget is 1500 euro, en geen cent meerIk weet dat het lastig wordt, maar het is echt alleen voor demo werk en niet voor enorme superkwaliteitsopnames.
Zelf zat ik aan het volgende te denken:
ACER Aspire 1522 WLMi notebook (799 euro, dixons)
Behringer Europower PMH1000 powered mixer (299 euro, feedback)
Phonic SEM 715 speakers (2x99 euro, feedback) wil ik dus ook gebruiken als monitoren
Audiotrack Maya 44 USB (119 euro, feedback)
Shure PG58 (49 euro, feedback) hier heb ik er al één van liggen
Ik weet niet wat jullie hier van vinden, terwijl ik dat juist wél graag wil weten (ik hoef alleen niet van jullie te weten dat Behringer bij voorbaat al klote is e.d. - kijk even naar mijn budget en 't is echt alleen voor demowerk). Dus geef je ongezouten mening a.u.b.Alvast bedankt
P.S. Ja ben inderdaad nieuw hier
Bedankt voor de tip, ik heb nu bij die vst wel de delta kunnen selecteren, maar om een midi file af te spelen in cubase moet ik nog wel bij elk spoor handmatig de windows GS wavetable software selcteren om geluid te krijgen. ik wil gewoon dat ik dat niet telkens handmatig hoef te doen.quote:Op maandag 25 juli 2005 15:57 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Uit m'n hoofd: bij device settings (één na laatste menu) moet je naar VST multitrack, en dan daar de juiste ASIO driver selecteren.
En volgens mij hoef je je onboard geluidskaart niet uit te zetten in je Bios. Ik heb ook de Audiophile, en die werkt prima naast de onboard-kaart. Die gebruik ik voor Skype bv.
maar de maya usb doet toch precies hetzelfde? heeft nog meer kanalen ook volgens mij...quote:Op maandag 25 juli 2005 16:48 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
voor een m-audio mobile pre om je PA set aan je laptop te connecten!
http://www.m-audio.com/products/en_us/MobilePreUSB-main.html
Dat is zo, maar ik vind een m-audio kwalitatief wel stukken beter. Dat zul je waarschijnlijk nu niet zo horen als je deze set gebruikt, maar wel als je eens een keer in een later stadium beter mics gaat gebruiken!quote:Op maandag 25 juli 2005 19:58 schreef Lampz het volgende:
[..]
maar de maya usb doet toch precies hetzelfde? heeft nog meer kanalen ook volgens mij...
Eens...quote:Op dinsdag 26 juli 2005 14:03 schreef Lampz het volgende:
hm okee dankjeweliemand er verder nog iets over te zeggen of is iedereen hier op vakantie?
en welke zijn het uiteindelijk geworden?quote:Op dinsdag 26 juli 2005 17:59 schreef search64 het volgende:
Vandaag komen ze binnen, misschien haal ik ze zaterdag (als mijn salaris dan binnen is), anders volgende week zaterdag.
Dynaudio BM5A's toch.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 18:00 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
en welke zijn het uiteindelijk geworden?
of heb ik ergens overheen gelezen?
Je kunt ook naar het clavia n ord rack 2x kijken. Deze is 200 euro duurder, maar dan heb je me ook wat!quote:Op dinsdag 26 juli 2005 18:05 schreef Haarbalpasta het volgende:
Hallo!
Ik ben van plan om een nieuwe Novation KS-Rack te kopen..(of een ander model)
Alleen ben ik nu heel erg benieuwd of er ook andere fok!ers zijn die ook zo'n ding hebben.
Daarbij wil ik ook graag weten wat jullie mening er van is, en of het een gebruikersvriendelijk geval is
oh en mochten jullie mij nog een andere module aanraden.... doe maar !
Wat voor soort geluiden kan ik hiervan verwachten?quote:Op dinsdag 26 juli 2005 18:14 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Je kunt ook naar het clavia n ord rack 2x kijken. Deze is 200 euro duurder, maar dan heb je me ook wat!
Als je geen hands-on control hoeft te hebben is voor de zelfde prijs ook de nord modular rack g2 te verkrijgen, maar die vereist dus wel een pc of een midicontroller of een ander keyboard!
Alleen vraag ik mij af wat de Lead kostquote:Op dinsdag 26 juli 2005 18:23 schreef --H-I-M-- het volgende:
Onder het kopje lead/rack 2x kijken:
http://www.clavia.se/downloads/mp3/index.htm#nl2
echter, ik vind deze demo's niet zo goed. veel winkels hebben em staan, kun je beter zelf uittesten. Behalve deze halfzachte demo's is ie namelijk ook heel capabel in keiharde trance/dance/hardstyle/techno
demo 6 vin ik wel heel aardig!
weet je ook meteen hoe "satisfaction" is gemaakt!
ja dat is mij dus iets te veel..quote:Op dinsdag 26 juli 2005 18:31 schreef --H-I-M-- het volgende:
de lead 2x kost 1099
Dat moet je natuurlijk zelf even gaan beluisteren! Persoonlijk vind ik de nord's flink boven het koren uitsteken! Maar het ligt ook wat je zoekt. Als je warme pads e.d. wil, dan ben je bij de nord lead aan het verkeerde adres, maar als je echt stampende leads wil, is zo'n nord het overwegen meer dan waard! Evt. kan een acces virus je ook nog wel betoveren!quote:Op dinsdag 26 juli 2005 18:33 schreef Haarbalpasta het volgende:
[..]
ja dat is mij dus iets te veel..
de novation's zijn veel goedkoper, en klinken volgens mij ook veel beter!
Ben benieuwd!quote:Op dinsdag 26 juli 2005 18:38 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Dat moet je natuurlijk zelf even gaan beluisteren! Persoonlijk vind ik de nord's flink boven het koren uitsteken! Maar het ligt ook wat je zoekt. Als je warme pads e.d. wil, dan ben je bij de nord lead aan het verkeerde adres, maar als je echt stampende leads wil, is zo'n nord het overwegen meer dan waard! Evt. kan een acces virus je ook nog wel betoveren!
Toch de Motu traveler. Deze heeft precies de connectivity die ik wil (aes en spdif los van elkaar) en ook een fysieke volumeknop, wat ik ook op mijn lijstje had staan. Ook is wat metering voorop nooit weg en omdat ray een laptop heeft kunnen we ook lekker mobiel zijnquote:Op woensdag 27 juli 2005 19:02 schreef search64 het volgende:
Maar wat gaat het allemaal voor jou worden, Rotje? Powercore en Fireface?
Nou het salaris was er dus niet, maar ik heb net wel de E-mu 1820m gehaald. Ook de BM5A's geluisterd en was zeer onder de indruk. Het verschil met de BM6A's was ontzettend klein. Over een paar weken ga ik ze definitief halen.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 17:59 schreef search64 het volgende:
Vandaag komen ze binnen, misschien haal ik ze zaterdag (als mijn salaris dan binnen is).
Hey J,quote:Op zaterdag 30 juli 2005 14:27 schreef search64 het volgende:
[..]
Nou het salaris was er dus niet, maar ik heb net wel de E-mu 1820m gehaald. Ook de BM5A's geluisterd en was zeer onder de indruk. Het verschil met de BM6A's was ontzettend klein. Over een paar weken ga ik ze definitief halen.
Altijd he! als ik doordeweeks deze spullen om me heen heb, dan had ik waarschijnlijk nog geen studiepunt gehaald!!!quote:Op maandag 1 augustus 2005 15:54 schreef search64 het volgende:
Staat het nu bij je ouders dan?
Hehe, daarom ben ik zo blij met de studie die ik doe, dan heb ik al die zooi zelfs nodigquote:Op maandag 1 augustus 2005 16:00 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Altijd he! als ik doordeweeks deze spullen om me heen heb, dan had ik waarschijnlijk nog geen studiepunt gehaald!!!
Ja, das idd wel een voordeel! Misschien na deze studie........................quote:Op maandag 1 augustus 2005 16:49 schreef Tijn het volgende:
[..]
Hehe, daarom ben ik zo blij met de studie die ik doe, dan heb ik al die zooi zelfs nodig
Volgens mij had hij het ook al wel aangegeven bij zijn nummer dat hij het zelf had gedaan, aangezien hij geen prof is, is dat em niet te verwijten! Ik moet toch zeggen dat ik zijn mix heel ok vind en dat de master (voorzover hij dat gedaan heeft) vrij ok is voor iemand die dat normaal nooit doetquote:Op vrijdag 5 augustus 2005 14:30 schreef fuse01v het volgende:
He Tijn, dat ene nummer wat je laatst hier bij had gezet.
Had er nog wat opmerkingen over.
De de-essing over de zang zou nog wat beter kunnen en die ene kick rechts in het begin 00:42 is erg lelijk. Maar op zich is de mix redelijk netjes gelukt. Misschien dat de drums nog wat meer power mogen hebben.
De mastering van het nummer is trouwens bar slecht. Heb het zelf even over gedaan (zover mogelijk) en als je interesse hebt kan je wel even horen hoe en wat. Ben zelf trouwens mastering engineer dus ik weet er genoeg over.
Trouwens hoe is het nu met jou? Heb je de bm's inmiddels binnen?quote:Op maandag 8 augustus 2005 16:08 schreef search64 het volgende:
USB is weliswaar nieuwer dan PCI, maar PCI kan meer data aan dan USB (ja ook meer dan firewire). De Latency over Firewire en USB zal dus in theorie altijd hoger zijn dan bij PCI. Of het merkbaar is, is een tweede. Ik denk dat je het enkel bij meerkanaals audio interfaces zult merken, en niet bij de simpele 1 stereo in 1 stereo uit interfaces. In principe is PCI dus beter.
De-essing hebben we voor zover ik het me kan herrinneren helemaal niet gedaan. Het is me ook niet direct opgevallen dat dat nodig was eigenlijk. Die 2 metronoom-achtige kicks rechts tijdens het 00:42-couplet zijn expres zo electronisch, als contrast tussen de "echte" drums (wat ook gewoon samples zijn) in de refreinen. Ook de extreem statische hihats tijdens de bridge horen daar bijvoorbeeld bij.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 14:30 schreef fuse01v het volgende:
He Tijn, dat ene nummer wat je laatst hier bij had gezet.
Had er nog wat opmerkingen over.
De de-essing over de zang zou nog wat beter kunnen en die ene kick rechts in het begin 00:42 is erg lelijk. Maar op zich is de mix redelijk netjes gelukt. Misschien dat de drums nog wat meer power mogen hebben.
Ik ben heel benieuwd wat je met "bar slecht" bedoelt.quote:De mastering van het nummer is trouwens bar slecht. Heb het zelf even over gedaan (zover mogelijk) en als je interesse hebt kan je wel even horen hoe en wat. Ben zelf trouwens mastering engineer dus ik weet er genoeg over.
dat snap ik, maar hoe. ik hoef verder geen software erbij te gebruiken (of anders fruityloops).quote:Op woensdag 17 augustus 2005 17:09 schreef ijsklont het volgende:
Volgens mij kun je in de meeste sequencers dan wel aangeven dat het signaal van je keyboard doorgegeven moet worden.
Ik werk zelf niet onder Windows, dus ik zou niet weten of het zonder extra software mogelijk is om de MIDI signalen van de ene poort naar de andere te sturen.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 01:07 schreef mighty_myte het volgende:
[..]
dat snap ik, maar hoe. ik hoef verder geen software erbij te gebruiken (of anders fruityloops).
Ik zou de mpu-401 gebrukenquote:Op donderdag 18 augustus 2005 01:28 schreef mighty_myte het volgende:
ik heb hier opties als:
Remote control input:
MPU-401
MPU-401(2)
Master sync output:
Microsoft midi mapper
Microsoft GS wavetable software
MPU-401
MPU-401(2)
Output port mapping:
Microsoft midi mapper
Microsoft GS wavetable software
MPU-401
MPU-401(2)
en dan kan ik bij elk ding hier nog een poort nummer erbij geven.
hebben jullie hier wat aan? ik weet allemaal niet wat het is hoor.
OK, mijn geremasterde versie. Mp3's remasteren is altijd moeilijk, liever heb ik het orgineel. Maar ik graai vaak mp3's van het internet af om te kijken hoe mixen in elkaar zitten en om ze evt op te poetsen. En dat heb ik bij deze dan gedaan. Korte uitleg is dat ik qua EQ en dynamiek een en ander heb aangepast.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 12:31 schreef Tijn het volgende:
De-essing hebben we voor zover ik het me kan herrinneren helemaal niet gedaan. Het is me ook niet direct opgevallen dat dat nodig was eigenlijk. Die 2 metronoom-achtige kicks rechts tijdens het 00:42-couplet zijn expres zo electronisch, als contrast tussen de "echte" drums (wat ook gewoon samples zijn) in de refreinen. Ook de extreem statische hihats tijdens de bridge horen daar bijvoorbeeld bij.
Ik ben heel benieuwd wat je met "bar slecht" bedoelt.
Tis trouwens tof dat je zo in detail op deze productie in wil gaan, maar het denk ik wel belangrijk om in je achterhoofd te houden dat het maar een studie-opdracht is, niet iets wat daadwerkelijk in de winkel zou moeten komen te liggen.
H-U-L-D-E-!-!-!quote:Op donderdag 18 augustus 2005 15:17 schreef search64 het volgende:
Jeej! BM5A's en 1820m geinstalleerd en het is echt vetjes! Het laag wat eruit komt is echt heel goed voor de kleine maat, en ze zijn echt heerlijk gedetailleerd.
Je kunt voor zover ik weet je microfoon alleen mollen met phantoom power als de kabel verkeerd is gesoldeerd en je daardoor spanning op de verkeerde pinnen zet. De adapter verkeerd om maakt echt niks uit.quote:Op maandag 22 augustus 2005 19:37 schreef Disorder het volgende:
De zoveelste keer al dat je me te hulp schiet TijnHeel erg bedankt. Weet je toevallig ook iets over dat laatste in mijn post? Ik heb gehoord dat als je de phantoomspanning en de adapter van het mengpaneel niet op een bepaalde manier aansluit, dat je dan je microfoon kunt mollen.
Die functie heet quantize. Gewoon je noten selecteren en op quantize drukken (knopje boven in de editor). Wel ff instellen hoe precies ie dat moet doen!quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 15:49 schreef CoiCrow het volgende:
Ok, eindelijk een Midi Keyboard (M-Audio Keystation 493, iemand had die ding gewoon onder het stof op de grond liggen).
Het werkt allemaal mooi met virtuele instrumenten en drumkits etc.
Goed als je dus wat inspeelt dan is het vaak niet helemaal in de maat, dan kun je met de keyeditor alles wel handmatig wel in de maat zetten, maar dat is nogal een gedoe. Er is vast wel een fuctie die dat even voor je doet... Hoe dan?
de Bosendorfer290 is ook een hele mooie vleugel, vooral de bastonen zijn ontzettend diep en gedetailleerd, maar zoals bij bijna alle vleugels vind ik de hoge tonen wat hol en ongedefinieerd. Een piano waarbij de hoge tonen wel echt vol klinken is de piano in edirol's orchestral. Aleen daar zijn de lage noten nogal 'midi' als je begrijpt wat ik bedoel!quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 00:18 schreef CoiCrow het volgende:
Zo heette dat dus. Dan kan ik nu verder zoeken in de help. Helemaal super dank je!
The Grand van Steinberg is trouwens wel aardig jah, maar klinkt toch een beetje plat nog vind ik zelf. Iemand nog andere suggesties voor piano's?
Ikzelf ken het apparaatje wel, maar heb em nog nooit in actie gehoord. Het is wel een handig compact alles in 1 ding, maar ik weet dus niet hoe de microfoonkwaliteit is.quote:Op zaterdag 3 september 2005 18:07 schreef Disorder het volgende:
Is dit wat?
De Edirol R-1 portable 24 bit wav recorder.
[afbeelding]
Ik zou graag een apparaat willen aanschaffen voor field recording. Lekker in een weiland zitten met een shotgun mic om vogeltjes op te nemen en die later weer in een ambient track te mixen. De geluidskwaliteit vind ik zelf wel okay, maar zijn er misschien betere alternatieven? Of zijn er misschien mensen die de R1 helemaal niks vinden?
Kijk dat is nog eens goed nieuws!!!quote:Op maandag 12 september 2005 14:14 schreef Tijn het volgende:
Ik heb net m'n AKG C414 B-ULS binnen gekregen
Het is het oude model, uit 1985, met een veel rechtere karakteristiek dan alle andere C414's die AKG ooit gemaakt heeft. Behoorlijk tof dus, ik ga 'em morgen gelijk proberen
[afbeelding]
Nou, eigenlijk heb ik aan een in en uit tulp en SPDIF genoeg, aangezien ik het opname werk doe met een multitracker (Tascam Portastudio 788). Ik gebruik em vooral als clicktrack en voor overzetten van audio van Tascam naar PC.quote:Op maandag 12 september 2005 13:09 schreef --H-I-M-- het volgende:
Ok, hier een uitgebreider antwoord: het belangrijkste is om te weten hoeveel in en uitgangen je nodig hebt, daar de 2496 er 4 heeft en bijvoorbeelde de 1010lt er 10 heeft! Ook is het aantall midikanalen belangrijk maar als je meerdere midiapparaten simultaan wil aansturen, is een losse midikaart zoals die van bijvoorbeeld m-audio ( de 4x4 of 8x8) noodzakelijk!
De emu 1212m blijkt ook een goede kaart te zijn, maar die heb ik zelf nog nooit gehoord.
Cubase zelf is niet zo zwaar maar wat wil je er allemaal aanhangen en mee doen....quote:Op maandag 12 september 2005 23:39 schreef MrTorture het volgende:
Ik heb trouwens (jezus, ben wel aan et volspammen zeg) een Athlon 2200+ met 512MB geheugen. Zou dat ding Cubase een beetje trekken?
Dat is dit topicquote:Op dinsdag 13 september 2005 00:00 schreef MrTorture het volgende:
Eigenlijk alleen mixwerk, maar ik weet niet wat ik aan plug-ins ga gebruikenheb me daar nog niet in verdiept. Is er geen Cubase Plugin Essentials topic?
Ik heb laast mijn pc geupgrade met 2 gb ram en dat is echt gezien de lage kosten in mijn ogen een goede investering om grotere projecten goed te laten lopen. Wat betreft plugins: deze nemen veel cpu ruimte in, maar dat kan bijvoorbeeld verholpen worden door het maken van 'fx channels' in cubase, hier kun je dan bijvoorbeeld 1 galm opzetten, maar wel bijvoorbeeld 10 kanalen naar verwijzen!quote:Op dinsdag 13 september 2005 07:43 schreef MrTorture het volgende:
Het is niet mijn werk-pc, dus als het ding wat langer bezig is met een nummer, is dat nog geen ramp. Daarnaast: ik heb nog geen plugins, want ik zou niet weten wat en hoe precies ik moet gaan gebruikenmaar goed, laat ik eerst maar es zorgen dat ik muziek opgenomen krijg
Ik vind Reason eigenlijk eenvoudiger dan Fruity Loopsquote:Op dinsdag 13 september 2005 16:10 schreef Guu het volgende:
Jaren geleden heb ik een paar trackjes gemaakt in Fasttracker 2. Nu heb ik weer erg veel zin gekregen om wat met muziek "aan te klooien", maar ik kan nog geen fatsoenlijk programma vinden. Ik heb wel Fruityloops en Reason uitgeprobeerd, maar die vind ik toch nog iets te ingewikkeld en ik heb geen zin en tijd op het moment om het allemaal uit te zoeken. Daarom ben op zoek naar een eenvoudiger "softwareprogramma" om electro/house samples mee te maken. Weet iemand hier misschien een goed programma daarvoor?
De A/D-converters van de Emu 404 zijn beterquote:Op woensdag 28 september 2005 09:33 schreef MrTorture het volgende:
Het gaat een van deze twee kaarten worden:
EMU 0404
MAudio Audiophile 2496
Heeft iemand doorslaggevende tips voor me?
Da's op zich wel goed om rekening mee te houdenquote:Op woensdag 28 september 2005 10:29 schreef Tranceptor het volgende:
[..]
De A/D-converters van de Emu 404 zijn beter
Ik weet niet of dat zo is. Deze heeft namelijk niet de protools converters die de 1212m en de 1820m hebben (waar de m aangeeft dat ze betere converters hebben). Van de 0404 is geen m versie.quote:Op woensdag 28 september 2005 10:29 schreef Tranceptor het volgende:
[..]
De A/D-converters van de Emu 404 zijn beter
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |