abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 15 juni 2005 @ 14:55:28 #26
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_27952262
edit
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
  woensdag 15 juni 2005 @ 14:56:55 #27
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_27952315
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 14:52 schreef miki het volgende:
Wat wel niet zou mogen, is dat mannen en vrouwen een verschillend salaris krijgen voor exact dezelfde functie. Dat is pas discriminatie op grond van geslacht.
Tja dan moet je een baan weigeren of harder onderhandelen. Als je echt zo goed bent betalen ze je heus wel ervoor.
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
  woensdag 15 juni 2005 @ 15:01:02 #28
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_27952463
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 13:24 schreef Alicey het volgende:
De arbeidsmarkt reguleert denk ik zichzelf op dit gebied. Bijvoorbeeld bouwvaksters zijn er weinig, omdat er weinig vrouwen geschikt zijn voor dat werk. Er is echter geen reden om vrouwen uit te sluiten van sollicitatie, omdat er wel vrouwen zijn die aan de eisen voldoen. In die zin hoeft er niet gediscrimineerd te worden.

Het door jou geschetste geval komt denk ik in de praktijk best vaak voor. Je wilt een bepaalde bedrijfssamenstelling, en je zoekt iemand die "in het team past". Dat zegt al genoeg.
Daar ben ik het mee eens
Zelf heb ik wel in de bouw gewerkt en nu op de it-afdeling van een helpdesk.
Veel vrouwen zie je niet in deze posities omdat het nog steeds een mannenwereld is. En blij toe moet ik zeggen. Menigeen vrouw kan de druk niet aan, vooral wanneer ze een loopbaan willen hebben naast hun gezin. Een kind kun je niet combineren met onregelmatige werktijden en regelmatige stress of reizen.

Daarnaast moet je gewoon kijken wat je aan mensen nu al hebt en wie hier het beste bij past. Wat ik minder vind is wanneer een man meer betaald wordt voor hetzelfde werk. Dat vind ik gewoon niet kunnen.
To be conscious that you are ignorant is a great step to knowledge.
Imagination is the one weapon in the war against reality.
  woensdag 15 juni 2005 @ 15:04:34 #29
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27952582
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 15:01 schreef Mukie het volgende:

[..]

Daar ben ik het mee eens
Zelf heb ik wel in de bouw gewerkt en nu op de it-afdeling van een helpdesk.
Ik heb tijdens een vakantiebaantje in de bouw gewerkt, en dat dus nooit meer. Hoewel het achteraf gezien reuze grappig is. Ik werk nu in de ICT in een technische richting. Inderdaad een mannenwereld, hetgeen zowel voor- als nadelen heeft.
quote:
Daarnaast moet je gewoon kijken wat je aan mensen nu al hebt en wie hier het beste bij past. Wat ik minder vind is wanneer een man meer betaald wordt voor hetzelfde werk. Dat vind ik gewoon niet kunnen.
Ik heb toch wel het idee dat dat vaak aan onderhandelingskunsten ligt..
  woensdag 15 juni 2005 @ 15:12:23 #30
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_27952887
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 15:04 schreef Alicey het volgende:
Ik heb toch wel het idee dat dat vaak aan onderhandelingskunsten ligt..
Lijkt me grotendeels wel. Misschien moet je als vrouw iets harder knokken omdat een directeur sneller het idee heeft dat ie met een lager loon aanbieden weg kan komen omdat vrouwen over het algemeen minder hard zijn in mijn beleving. Aan de andere kant kun je vrouw zijn soms ook in je voordeel ombuigen. Toch blijf ik erbij dat het vooral aan jezelf ligt.
pi_27953101
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 13:11 schreef livEliveD het volgende:
Tegenwoordig rukken de feministen op uit elke scheur in de samenleving. Mensen schreeuwen om gelijke behandelingen. Discriminatie is zo 1900. Maar is het verschil tussen mannen en vrouwen niet gerechtvaardigd? Je kunt toch stellen dat er zeker verschillen zijn. Is dat erg? Is het erg om te zeggen dat je perse een vrouw of juist man aan wilt nemen in een bedrijf? Is dat ooit een vorm discriminatie?

Zelf ben ik er heel simpel in. Je gaat solliciteren en degene die je aan zou moeten nemen doet dit of wel of niet en wil er X loon voor betalen. Dat geslacht en uiterlijk hier soms in meespeelt lijkt me niet meer dan logisch. Dat is een deel van je kwaliteiten. Ik zie niet in hoe dit ooit discriminatie kan wezen. Tis toch gewoon wat je zoekt als directeur?

Please press the issue [afbeelding]
Volgens mij zijn vrouwen over het algemeen vaker ziek, en er bestaat natuurlijk altijd een kans om zwanger te raken, als je een vrouw bent. (hier is vaak genoeg onderzoek naar geweest)
Daarnaast is er ook nog een maandelijkse periode, waarbij ziekteverzuim ook voorkomt.

Een vrouw op een afdeling kan voor een bedrijf dat draait op vooral mannen, een positieve of negatieve invloed hebben.
De directie kan hierdoor bepaalde ervaringen hebben opgedaan, en zal hieruit oordelen.

Het is denk ik wel gezond om een gemengde sfeer te hebben
  woensdag 15 juni 2005 @ 15:21:01 #32
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_27953227
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 15:17 schreef SolidArt het volgende:

[..]

Volgens mij zijn vrouwen over het algemeen vaker ziek, en er bestaat natuurlijk altijd een kans om zwanger te raken, als je een vrouw bent. (hier is vaak genoeg onderzoek naar geweest)
Daarnaast is er ook nog een maandelijkse periode, waarbij ziekteverzuim ook voorkomt.

Een vrouw op een afdeling kan voor een bedrijf dat draait op vooral mannen, een positieve of negatieve invloed hebben.
De directie kan hierdoor bepaalde ervaringen hebben opgedaan, en zal hieruit oordelen.

Wat een bs
Dat een meid ongesteld wordt is standaard, daarvoor hoef je geen ziekteverzuim op te nemen.
Daarnaast werken meiden langer door wanneer ze ziek zijn en mannen zijn dan lekker in bed aant uitzieken. Idem met katers etc...
  woensdag 15 juni 2005 @ 15:22:15 #33
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27953280
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 15:12 schreef livEliveD het volgende:

[..]

Lijkt me grotendeels wel. Misschien moet je als vrouw iets harder knokken omdat een directeur sneller het idee heeft dat ie met een lager loon aanbieden weg kan komen omdat vrouwen over het algemeen minder hard zijn in mijn beleving. Aan de andere kant kun je vrouw zijn soms ook in je voordeel ombuigen. Toch blijf ik erbij dat het vooral aan jezelf ligt.
Ik merk aan mezelf wel dat ik het moeilijk vind om 'met de vuist op tafel te slaan', en werkgevers zijn nou eenmaal ook niet achterlijk..
  woensdag 15 juni 2005 @ 15:39:47 #34
87545 miki
Hee!Mijn avatar!
pi_27954007
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 15:17 schreef SolidArt het volgende:

[..]

Als je iemand niet aanneemt omdat ze misschien ooit een keer zwanger kan raken, is dat dicriminatie. Als er een vrouw kan solliciteren mag je zelfs niet vragen: ben je van plan om zwanger te raken? Sommige werkgevers lappen dit echter nog steeds aan hun laars...
I ain't got a signature...am I a criminal now?
I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy
  woensdag 15 juni 2005 @ 15:49:43 #35
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_27954352
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 15:39 schreef miki het volgende:
Als je iemand niet aanneemt omdat ze misschien ooit een keer zwanger kan raken, is dat dicriminatie. Als er een vrouw kan solliciteren mag je zelfs niet vragen: ben je van plan om zwanger te raken? Sommige werkgevers lappen dit echter nog steeds aan hun laars...
Vind ik ook onterecht. Ze kunnen immers zwanger raken en dat is duur voor een bedrijf. Bij twijfel (zelfde cv en hoe ze overkomen) zou ik dan ook eerder voor een man kiezen. Tis niet anders.
  woensdag 15 juni 2005 @ 15:52:21 #36
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_27954448
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 15:39 schreef miki het volgende:

[..]

Dat ligt aan de positie die de vrouw gaat krijgen.
Kan er iig wel begrip voor opbrengen aan de kant van het bedrijf.

Bij mijn vaders bedrijf is toen toch de dame aangenomen. Binnen het jaar zwanger en een paar maanden na haar bevalling weer zwanger. Het risico wat een bedrijf dan moet nemen is gewoonweg te groot.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')