abonnement Unibet Coolblue
pi_63891592
Gister weer een show en een compleet nieuwe track genaamd Comanche. Comanche komt niet op het nieuwe album maar op de Lost Beats EP welke als bonus disc bij het nieuwe album zit, Dead Ken Beats en Black Smoke zullen daar ook op staan:

Comanche
Bekijk deze YouTube-video

it featured a sorta old hip hop style beats but then this crazy psychotic lead came on (sounded Really Ravish) and then harder beats too.
the new shit is just blowing everything away. New tune at the end, fuck knows what that was! It was dark as fuck! Hard as nails and fucking non-stop, the beat just kept going!

Voor de rest op de Breathe dubstep link na geen nieuwe recordings, waarom mensen toch alleen maar de bekende nummers opnemen en op youtube zetten..
  dinsdag 9 december 2008 @ 22:54:25 #252
42636 TheSeeker_NL
Damn fine coffee
pi_63892506
mouzzer is goed bezig!
pi_63915981
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 22:54 schreef TheSeeker_NL het volgende:
mouzzer is goed bezig!
Nou als ik de reviews zo lees is vooral Liam goed bezig Vooral Omen, Commanche en Run with the Wolves schijnen super te zijn. Meerdere malen gelezen dat het tijdens Run With The Wolves harder losgaat dan tijdens Firestarter.

Nu zijn fans niet altijd even objectief dus maar even een review uit een engelse krant:

When the Prodigy finally left the stage, but before lights went up, Andy Williams's Can't Take My Eyes Off Of You played over the house sound system. It was perhaps the band reminding everyone that although they're snarling electronic punks, at another level it's all simply distilled showmanship filtered through a lot of sweaty dancing.

Earlier, when they played their sweary, rebel-rousing anthem Their Law, it was debatable who was dancing harder, the tattooed, perspiring MC/frontmen Keith Flint and Maxim Reality (real name: Keith Palmer), or the capacity crowd, who they constantly challenged to move faster and whoop louder.

It's easy to forget that, in the mid-Nineties, the Prodigy were one of the biggest bands in the world. Initially, they were a rave act, four Essex lads, one of whom, Liam Howlett had a knack for combining pounding beats with tasty riffs and memorable tunes. The other three (one member left in 2000) would dance and gurn, creating the live "Prodigy Experience", the very opposite of dance acts who stood po-faced in front of computers. Howlett now plays master of ceremonies, centre-stage with his machines, accompanied by a live band that gave the rock-flavoured Voodoo People the meaty riffing it demands.

His two protégés, meanwhile, have long since ceased to be just hype men and sang/shouted hits such as Breathe and Firestarter. Flint, mohawked and tattooed, barked out the lyrics to the latter between spraying the crowd with mouthfuls of water. Stripped to a vest, he was given to sudden bursts of frantic activity, while Reality simply prowled the stage, naked from the waist up, bleeding dour theatrical charisma.

It looked for a while as if the fire had gone out of the Prodigy. They conquered America in 1997 with their Fat of the Land album, then disappeared to their Essex mansions for years. When they returned in 2004, they seemed to have become a Liam Howlett studio project rather than the raucous gang of yore.

All that has now changed. At least half their set was drawn from forthcoming album Invaders Must Die, and new numbers such as Omen, World's on Fire and Warriors Dance have the energised moody tribal bounce of their best-loved material.


For their final number, however, they return to the heady days of rave, when at least half the crowd were still in nappies, and the reggae-tinged classic Out of Space becomes a venue-sized sing-along that Andy Williams would surely approve of.

It's very pleasing to be able to say that, after a lull, the Prodigy are back to their best.


Nieuwe video van Prodigy zelf, ging goed los daar


Wat filmpjes uit het publiek maar bass is natuurlijk weer killing:


pi_63963656
En er is weer een nieuw nummer gespeeld! Take Me To The Hospital wordt omschreven als hard (OMG bass, bass, and more bass!) met old school synths, female vocals + Keith & Maxim.

En de beste versie van Omen tot nu toe:

pi_63979879
Kolere wat een vette track!! Take Me To The Hospital:

Bekijk deze YouTube-video

[ Bericht 7% gewijzigd door mouzzer op 13-12-2008 03:50:45 ]
pi_64038103
Volledige versie van Take Me To The Hospital, beste nieuwe track die ik tot nu toe gehoord heb vind hem nog vetter dan Warriors Dance.

pi_64046734
Tja, ik vind het jammer om te zeggen maar die track doet me echt helemaal niks. Grappige breakbeat rave a la Experience hoor (inclusief sped up vocals en kenmerkende rave synths), maar dit was tof in 1992. In 2009 verwacht ik toch wel iets anders.

Maar dat zal het 'm ook wel zijn: ik verwacht gewoon te veel van The Prodigy. Helemaal niet zo raar dat ze weer teruggrijpen naar hun succesformules. Nee, hoe meer youtube videos ik bekijk, des te meer wordt het duidelijk dat The Prodigy een schim is van wat ze eens waren.
  dinsdag 16 december 2008 @ 00:19:50 #258
42636 TheSeeker_NL
Damn fine coffee
pi_64046742
quote:
Op maandag 15 december 2008 19:30 schreef mouzzer het volgende:
Volledige versie van Take Me To The Hospital, beste nieuwe track die ik tot nu toe gehoord heb vind hem nog vetter dan Warriors Dance.


elke dag check ik myatt en hoop ik op een reply van mouzzer.
staat garant voor nieuwe tracks/vids.


awesome
  dinsdag 16 december 2008 @ 00:23:31 #259
42636 TheSeeker_NL
Damn fine coffee
pi_64046827
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 00:19 schreef PDOA het volgende:
Tja, ik vind het jammer om te zeggen maar die track doet me echt helemaal niks. Grappige breakbeat rave a la Experience hoor (inclusief sped up vocals en kenmerkende rave synths), maar dit was tof in 1992. In 2009 verwacht ik toch wel iets anders. Maar dat zal het 'm ook wel zijn: ik verwacht gewoon te veel van The Prodigy. Helemaal niet zo raar dat ze weer teruggrijpen naar hun succesformules.
Er zijn zoveel verschillende verwachtingen wanneer ze weer wat nieuws uitbrengen. Helaas dat dit niet is waar jij op hoopt, maar ik en waarschijnlijk veel anderen met mij, willen heel graag weer tracks die terug doen denken aan vroegah . Dit is waar ze goed in zijn en zoals je al zegt is het dus niet raar dat ze teruggrijpen naar wat ze het beste in zijn!
pi_64056836
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 00:19 schreef PDOA het volgende:
Tja, ik vind het jammer om te zeggen maar die track doet me echt helemaal niks. Grappige breakbeat rave a la Experience hoor (inclusief sped up vocals en kenmerkende rave synths), maar dit was tof in 1992. In 2009 verwacht ik toch wel iets anders. Maar dat zal het 'm ook wel zijn: ik verwacht gewoon te veel van The Prodigy.
Dat de nieuwe tracks je niks doen dat kan, dat is muziek. Maar wat had je dan verwacht qua sound? Denk niet dat er in het genre nog een nieuwe maar toch duidelijk Prodigy sound te vinden is en Prodigy fans zitten niet te wachten op een AONO 2 of een exacte kopie van de sound van Pendulum, justice etc. Bij Prodigy zijn de verwachtingen altijd erg hoog, had het zelf ook hoor komt gewoon door de eerste 3 albums.
quote:
Helemaal niet zo raar dat ze weer teruggrijpen naar hun succesformules. Nee, hoe meer youtube videos ik bekijk, des te meer wordt het duidelijk dat The Prodigy een schim is van wat ze eens waren.
Had je dat in 2004 gezegd dan was ik het helemaal met je eens maar gezien de optredens waar ik laatste jaren was en de reacties naar aanleiding van de nieuwe tour zijn ze sterker dan ooit en de shows op het mid jaren 90 nivo. Liam heeft begin dit jaar aangegeven wat de sound van dit album zou worden, hij is weer naar dance gaan luisteren waaronder Experience. Denk dat volgend jaar het jaar van Prodigy zal worden juist omdat ze terug zijn gegaan naar waar ze goed in zijn, banging tracks en een mega vette live show.

Heb geen enkele reactie gezien op een prodigy forum na een show van de laatste week dat het slecht was en de nieuwe nummers tegenvielen (op Invaders Must Die na) zo'n 4-6 jaar geleden was dat wel anders
pi_64058445
Vind ik ook niet zo gek dat je op een Prodigy forum geen negatieve reacties ziet. Ik heb trouwens niks gezegd over de show zelf. Die zal vast wel strak zijn. het gaat mij meer om de nummers. Die doen me niks. En n.a.v. IMD (toch het nummer met de naam en als voorproefje op het album) klinkt de band mijns inziens als een veredelde kruising tussen Hadouken, Justice en Pendulum. Neem eens een kijkje op andere forums zou ik zeggen.
  FOK!fossiel dinsdag 16 december 2008 @ 23:08:13 #262
10 RemCOW
SG Special power! :D
pi_64073938
quote:
En de beste versie van Omen tot nu toe:

woaah dit nummer klinkt echt te gek!
Beter een gat in je hand, dan een hand in je gat
Let's have fun ---- Life will suck soon enough
Hattrick: 206761
pi_64076901
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 15:16 schreef PDOA het volgende:
Vind ik ook niet zo gek dat je op een Prodigy forum geen negatieve reacties ziet.
Nou dan had je de afgelopen 8 jaar eens een Prodigy forum moeten bezoeken, dat was een en al geklaag Vooral in 2001/2002 met tracks als Trigger en Nuclear en tijdens de release van AONO, Prodigy werd compleet afgeschreven. Enkele nieuwe live tracks waren wel cool dus verwachtingen werden toch wel hoog en veel van die klagers van toen waren ook bij de afgelopen tour en zijn nu juist vol lof over de nieuwe tracks. Zij hebben de tracks echt gehoord en niet via een matige youtube recording, dus dat geeft mij veel vetrouwen in het album. Er zullen altijd mensen zijn die bepaalde tracks niets vinden maar het is eigenlijk alleen IMD welke veel kritiek krijgt op de forums.
quote:
Ik heb trouwens niks gezegd over de show zelf. Die zal vast wel strak zijn. het gaat mij meer om de nummers. Die doen me niks. En n.a.v. IMD (toch het nummer met de naam en als voorproefje op het album) klinkt de band mijns inziens als een veredelde kruising tussen Hadouken, Justice en Pendulum.
En laat IMD nou net het nummer zijn dat niet enkel door Liam is geproduceerd maar voornamelijk door een gast van Does it offend you, yeah. Liam heeft nog geen commentaar gegeven over het hoe en waarom van die track daar ben ik wel benieuwd naar. Maar IMD is absoluut niet representatief voor het album, dat blijkt wel uit de 5 andere album tracks die gespeeld zijn. Dat de nieuwe tracks je niks doen prima ieder heeft zo zijn smaak maar opmerkingen als dat niemand zit te wachten op de old school sound en Prodigy nu slechts een schim van zichzelf is zijn gewoon onzin, dat blijkt wel uit de bijna alleen maar positieve reacties op de nieuwe tracks.
quote:
Neem eens een kijkje op andere forums zou ik zeggen.
Genoeg gedaan laatste weken en overal zo'n beetje hetzelfde commentaar. IMD matig tot erg slecht is maar tracks als Warriors Dance, Worlds On Fire en Omen worden ontvangen als erg vet en zo hoort Prodigy te klinken.

Maar wat waren dan jouw verwachtingen, wat voor sound had jij gewild?
pi_64076943
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 00:19 schreef TheSeeker_NL het volgende:

[..]

elke dag check ik myatt en hoop ik op een reply van mouzzer.
staat garant voor nieuwe tracks/vids.


awesome
Cheers Komende maand zal het wel rustig zijn, loop van januari de tour in Australie en dan zal ook wel de release van Omen als eerste single aanstaande zijn. En wie weet lekt het album.. er gaat nu al een release rond met 7 tracks maar die is fake, zijn fan mixes.
  woensdag 17 december 2008 @ 11:33:55 #265
42636 TheSeeker_NL
Damn fine coffee
pi_64082768
Ja die fake release, welke idioot dat heeft gereleased! Voor 1 seconde was ik helemaal aan het flippen en toen zag ik dat het om een fan mix ging. anticlimax.

Maar schrijf je nou dat jij met de tour meegaat in Australie?
pi_64108494
Dankzij Warriors Dance reed ik vandaag 80 kilometer te hard.

Op een stuk waar je 70 mocht. Dit nummer geeft mij instant een loeizware rechtervoet.
  Moderator donderdag 18 december 2008 @ 08:32:19 #267
18653 crew  D.
pi_64110013
quote:
Op donderdag 18 december 2008 01:47 schreef Geqxon het volgende:
Dankzij Warriors Dance reed ik vandaag 80 kilometer te hard.

Op een stuk waar je 70 mocht. Dit nummer geeft mij instant een loeizware rechtervoet.
Waar heb jij een auto-waardige uitvoering vandaan?
pi_64110039
quote:
Op donderdag 18 december 2008 08:32 schreef D.Rose het volgende:

[..]

Waar heb jij een auto-waardige uitvoering vandaan?
Ik deed mijn ogen dicht en opeens hoorde ik het op de radio.
  Moderator donderdag 18 december 2008 @ 09:16:31 #269
18653 crew  D.
pi_64110591
quote:
Op donderdag 18 december 2008 08:34 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Ik deed mijn ogen dicht en opeens hoorde ik het op de radio.
Zal ik je eerdere post maar net zo serieus nemen als dit antwoord?
pi_64114154
quote:
Op donderdag 18 december 2008 09:16 schreef D.Rose het volgende:

[..]

Zal ik je eerdere post maar net zo serieus nemen als dit antwoord?
Ik heb hem als 256kbit MP3 van Usenet gedownload. De Invaders Must Die promo.
pi_64114375
Ja, waarschijnlijk fake, maar het klinkt erg veel als de live optredens die ik op YouTube zie.
pi_64169896
The Prodigy - Invaders Must Die (Splitloop Edit '5 Minutes')

Erg grappig dit. Die gasten van Splitloop (zitten op hetzelfde label als Plump DJs, Freestylers en Krafty Kuts) hebben 'Invaders Must Die' verknipt en er een soort van onofficiele remix van gemaakt.

Ik vind deze 'remix' een stuk beter te pruimen dan het origineel.

[ Bericht 6% gewijzigd door Sack_Blabbath op 21-12-2008 21:08:27 ]
pi_64213655
quote:
Op woensdag 17 december 2008 11:33 schreef TheSeeker_NL het volgende:
Ja die fake release, welke idioot dat heeft gereleased! Voor 1 seconde was ik helemaal aan het flippen en toen zag ik dat het om een fan mix ging. anticlimax.

Maar schrijf je nou dat jij met de tour meegaat in Australie?
Was het maar waar, Australie en The Prodigy briljante combinatie!

Die Warriors Dance promo van Usenet is waarschijnlijk de remix van Molotov Beatz, zelfde als op de fake album release. Zover ik weet is er naast een Invaders Must Die 1 track radio promo nog geen enkele promo in omloop.
pi_64214076
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 01:15 schreef PDOA het volgende:
The Prodigy - Invaders Must Die (Splitloop Edit '5 Minutes')

Erg grappig dit. Die gasten van Splitloop (zitten op hetzelfde label als Plump DJs, Freestylers en Krafty Kuts) hebben 'Invaders Must Die' verknipt en er een soort van onofficiele remix van gemaakt.

Ik vind deze 'remix' een stuk beter te pruimen dan het origineel.
Cheers! Vette track en zeker een stuk beter dan de officiele Chase & Status remix:



De eerste single Omen zal iig een Omen remix van Herve bevatten.

[ Bericht 3% gewijzigd door Sack_Blabbath op 21-12-2008 21:08:44 ]
pi_64214926
Her en der al een beetje rondgeklikt op Youtube filmpjes, maar ik laat me het liefst verrassen tot het album echt af is en in de winkel ligt. Ben erg benieuwd Ik heb zo'n gevoel dat dit voor mij voor het eerst een tegenvallend album gaat worden, al die oude meuk opgerakeld is leuk maar sommige dingen lijken net een kopie. (Voor velen was AONO niks, voor mij gewoon even wennen Vond die nieuwe sound wel leuk, eeuwig in hetzelfde hangen is ook niks). Maar we zien wel.
Hoop dat ze volgend jaar of het jaar erop iig Nederland weer ff bezoeken voor een optreden
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')