Het is geen inzending, het is alleen maar een vraagquote:Op donderdag 23 juni 2005 22:30 schreef Rewimo het volgende:
Om eerlijk te zijn vind ik niet dat de achtergrond bijdraagt aan de foto![]()
Dus in mijn opinie: geen beste bokeh...
Volgens mij is dat dus geen Bokeh hoorquote:Op donderdag 23 juni 2005 22:34 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Het is geen inzending, het is alleen maar een vraagDus het is het wel, maar geen goeie. Toch
Ja, dat dacht ik dus ook, maar ik zag af en toe pics langskomen die net zoiets hadden, en toch bokeh genoemd werden. Vandaar mijn vraagquote:Op donderdag 23 juni 2005 23:25 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Volgens mij is dat dus geen Bokeh hoorDa's meer DOF en zo
WHZquote:Op donderdag 23 juni 2005 23:25 schreef PdeHoog het volgende:
Volgens mij is dat dus geen Bokeh hoorDa's meer DOF en zo
DOF is het scherpe gedeelte, Bokeh zijn de highlights in het onscherpe gedeelte (voor of achter de DOF).quote:Op donderdag 23 juni 2005 23:30 schreef RonaldV het volgende:
Ja, dat dacht ik dus ook, maar ik zag af en toe pics langskomen die net zoiets hadden, en toch bokeh genoemd werden. Vandaar mijn vraag
Overigens snap ik het verschil dan nog niet echt... Ik noem ze gewoon allemaal DOF![]()
Gooi mij maar over het hek dan... volgens mij valt de helft van de foto's hier dan af wegens geen highlights. Ik snap het echt niet...quote:Op donderdag 23 juni 2005 23:33 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
DOF is het scherpe gedeelte, Bokeh zijn de highlights in het onscherpe gedeelte (voor of achter de DOF).
Er is een verschil van mening over wat bokeh is.quote:Op donderdag 23 juni 2005 23:35 schreef RonaldV het volgende:
Gooi mij maar over het hek dan... volgens mij valt de helft van de foto's hier dan af wegens geen highlights. Ik snap het echt niet...![]()
Vaag ja dat is bokehquote:Op vrijdag 24 juni 2005 00:27 schreef PdeHoog het volgende:
Het wordt steeds vagerNou ja....als we maar lol hebben
zo zie je maar, geeft ook wel een leuke discussie zo over het forum heenquote:Op vrijdag 24 juni 2005 01:25 schreef Elefes het volgende:
Wat bokeh nou wel of niet is... Er zijn in ieder geval al best veel inzendingen binnen voor de fotowedstrijd, en we hebben nog een klein weekje de tijd
Juxtawatte??? Heb je alvast een linkje dat we eerst kunnen lezen wat dat dan wel is?quote:Op vrijdag 24 juni 2005 02:21 schreef Re het volgende:
[..]
zo zie je maar, geeft ook wel een leuke discussie zo over het forum heen
volgende onderwerp Juxtapose
Kan er niets op gegoogled vindenquote:Op vrijdag 24 juni 2005 07:39 schreef Stephanie_l het volgende:
Ik kan niet echt voorbeelden of zo vinden juxtapose, maar wat ik er zo uit op maak is het het combineren van niet bij elkaar passende kleuren, vormen, onderwerpen, ideeën,.... in 1 beeld.
Mijn definitie van Bokéh is trouwens die van in het centrale topic, foto's met een extreem onscherpte achtergrond dus. En dan vind ik het persoonlijk belangrijk dat het geen foto is die 'toevallig' in de portetstand is geschoten en dat de onscherpte iets toevoegt
Die bolletjes zijn echt niet nodig volgens mij, die krijg je gewoon door wat licht/iets reflecterends te gebruiken.
Niet iedere foto met DOF heeft bokeh. DOF is alles wat scherp is. "Depth of focus" (of "field"), scherptediepte. je kan een foto zodanig maken dat alles erin scherp is en er dus geen onscherp gedeelte is en ook geen bokeh.quote:Op vrijdag 24 juni 2005 00:17 schreef pea4fun het volgende:
bokeh is het onscherpe gedeelte van de foto...de rondjes zijn niet perse nodig, dus iedere foto met DOF heeft ook bokeh.
edit: dit heb ik niet verzonnen natuurlijk, dat heb ik uit dingen die ik gelezen heb op het internet.
het wordt een beetje eentonig hoor die uitlegquote:Op vrijdag 24 juni 2005 10:51 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Niet iedere foto met DOF heeft bokeh. DOF is alles wat scherp is. "Depth of focus" (of "field"), scherptediepte. je kan een foto zodanig maken dat alles erin scherp is en er dus geen onscherp gedeelte is en ook geen bokeh.
Bokeh: a Japanese term for the subjective aesthetic quality of out-of-focus areas of a photographic image. anderen zeggen: bokeh is derived from a Japanese term referring to the appearance of out-of-focus highlights as rendered by various lenses.
jux·ta·pose To place side by side, especially for comparison or contrast.
Na navraag gedaan te hebben bij de medische vraagbaak, weet ik inmiddels wat regel 2 betekend.quote:Op vrijdag 24 juni 2005 11:14 schreef mwvdlee het volgende:
Volgens meneer Van Dale (die bij deze Hedendaags Nederlands pleegt te spreken):
jux·ta·po´si·tie
de juxtapositie (vrouwelijk)
1 het naast elkaar of op dezelfde lijn plaatsen
2 toeneming van anorganische lichamen door uitwendige aangroei
Ik snap het nog steeds niet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |