Ruil één van beiden in.quote:Op woensdag 15 juni 2005 18:14 schreef IJzercookie het volgende:
21 en 28 augustus kan ik allebei niet. 21-8 ben ik jarig, 28-8 mijn ventje
Wat een polarisatiefilter doet op zw/w weet ik niet, maar waarom je je uv-filter eraf moet schroeven is waarschijnlijk omdat je anders vignetering krijgt. Als je polaristatie en geel op elkaar schroeft krijg je ook vignetering en omdat blauw en geel groen geeft denk ik niet dat je het gewenste effect krijgt als je het effect van een geelfilter voor ogen had.quote:Op woensdag 15 juni 2005 18:12 schreef HMaster-II het volgende:
Ik neem ook mijn analoge EOS300 mee hoor. Met zwart/wit rolletjes. Daarom lijkt het me wel handig om zo'n geel filter aan te schaffen. Ik heb ook polarisatie-filters sinds twee weken, wat is het effect daarvan als ik die zou gebruiken op mijn analoge met zwart/wit film? Moet ik daar ook die geel filter bij op zetten??
Volgens de winkel waar ik die polarisatiefilters kocht, moest ik de uv-filter van de lens schroeven. Waarom is dat? Ik gebruik die uv-filter al een paar jaar (vooral ter bescherming van de lens zelf tegen krassen)
Of vier het samenquote:
We zullen het zeker voor familie en vrienden samen vieren.... maar ik vind het wel heel gezellig om de verjaardagen met elkaar door te brengen.quote:
Neem hem mee als verjaardagskadoquote:Op woensdag 15 juni 2005 19:47 schreef IJzercookie het volgende:
[..]
We zullen het zeker voor familie en vrienden samen vieren.... maar ik vind het wel heel gezellig om de verjaardagen met elkaar door te brengen.
quote:
Zoals pea al zei: als je beide filters op je lens laat zitten, kan het vignettering opleveren (zeker als je met <28mm werkt). Het effect van een pola op zwartwit-film is, voor zover ik het me herinner (nog nooit uitgeprobeerd nl.quote:Op woensdag 15 juni 2005 18:12 schreef HMaster-II het volgende:
Ik neem ook mijn analoge EOS300 mee hoor. Met zwart/wit rolletjes. Daarom lijkt het me wel handig om zo'n geel filter aan te schaffen. Ik heb ook polarisatie-filters sinds twee weken, wat is het effect daarvan als ik die zou gebruiken op mijn analoge met zwart/wit film? Moet ik daar ook die geel filter bij op zetten??
Volgens de winkel waar ik die polarisatiefilters kocht, moest ik de uv-filter van de lens schroeven. Waarom is dat? Ik gebruik die uv-filter al een paar jaar (vooral ter bescherming van de lens zelf tegen krassen)
Ik zal hem ook eens vragen voor tips.quote:Op woensdag 15 juni 2005 20:58 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Zoals pea al zei: als je beide filters op je lens laat zitten, kan het vignettering opleveren (zeker als je met <28mm werkt). Het effect van een pola op zwartwit-film is, voor zover ik het me herinner (nog nooit uitgeprobeerd nl.) dat de lucht wat donkerder wordt en de wolken wat witter. Het geheel gaat dus meer contrast vertonen.
Ik verwijs echter naar Shark.Bait voor een betere beschrijving. Die heeft meer ervaring met zwartwit-film en filters.
Mij maakt het niet uitquote:Op woensdag 15 juni 2005 21:55 schreef RonaldV het volgende:
Tot nu toe: twee maal 21e, geen maal 28e, en eentweemaal "maakt niet uit."vergat mezelf![]()
Wie biedt er nog meer?![]()
Waarom alleen @Xilaquote:Op woensdag 15 juni 2005 22:44 schreef RonaldV het volgende:
@Xila: alle dames hebben inmiddels toegezegd dat ze meewillen![]()
(Eén bedreigde me zelfs bijna om maar mee te kunnen...)
WHZquote:Op woensdag 15 juni 2005 20:58 schreef PdeHoog het volgende:
Zoals pea al zei: als je beide filters op je lens laat zitten, kan het vignettering opleveren (zeker als je met <28mm werkt). Het effect van een pola op zwartwit-film is, voor zover ik het me herinner (nog nooit uitgeprobeerd nl.) dat de lucht wat donkerder wordt en de wolken wat witter. Het geheel gaat dus meer contrast vertonen.
Ik verwijs echter naar Shark.Bait voor een betere beschrijving. Die heeft meer ervaring met zwartwit-film en filters.
Het probleem met vrouwen is dat ik mezelf ooit beloofd heb om nooit de eerste mep uit te delen. En vrouwen kunnen best hard slaanquote:Op woensdag 15 juni 2005 22:48 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Waarom alleen @Xila![]()
en jou bedreigen
![]()
Je bent toch niet bang he
rood en pola schijnt wel erg gaaf te zijn voor z/w foto's inderdaad, zal eens een voorbeeldje postenquote:Op woensdag 15 juni 2005 23:03 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
WHZ
Rood geeft ook donkere luchten. Rood met pola geeft echt donkere luchten, maar deze combo heb ik nog niet getest. Zal ik zaterdag ff doen 14.gif
Yes, my young apprenticequote:
Denk niet dat dat gaat werken. Het merendeel van de mensen die op de portretmeet komt, zal niet geinteresseerd zijn in allerhande oude meukquote:Op donderdag 16 juni 2005 07:53 schreef ultra_ivo het volgende:
Ergens op het eind van augustus is nog de fotografica beurs in Doesburg. Zou mischien wat zijn het geheel te combineren.
doe maar de 21e dan. De modellen willen, dus de fotografen zullen wel moetenquote:Op donderdag 16 juni 2005 09:13 schreef RonaldV het volgende:
Tot nu toe: driemaal 21e, geen maal 28e, en driemaal "maakt niet uit."
U hebt een goed punt, Heer Haaien.Voer!quote:Op donderdag 16 juni 2005 09:48 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
doe maar de 21e dan. De modellen willen, dus de fotografen zullen wel moeten
Neee, gewoon doen. Ik ga in het midden van een groep modellen staan en draai rondjes terwijl zij telkens andere poses aannemen. En maar afdrukkenquote:Op donderdag 16 juni 2005 09:51 schreef RonaldV het volgende:
U hebt een goed punt, Heer Haaien.Voer!
Maar toch maar even wachten tot het begin van de avond.
Zal een mooie panorama foto worden!!quote:Op donderdag 16 juni 2005 09:53 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Neee, gewoon doen. Ik ga in het midden van een groep modellen staan en draai rondjes terwijl zij telkens andere poses aannemen. En maar afdrukken
Photographic bliss
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |