Punt is een beetje dat tegenwoordig steeds meer vliegreizen worden aangeboden naar verre oorden, maar dan wel in zo'n "reservaat" (lees: all-inclusive). Strandvakanties op Isla Margarita, in Thailand, Mexico en Gambia enzo. Zodra die mensen uit hun reservaat ontsnappen gaat het pas écht mis.quote:Op maandag 27 juni 2005 21:46 schreef iamredleader het volgende:
Wat Nederlanders betreft, tjsa, het hangt ervan af waar je die Nederlanders tegenkomt. Hoe verder we van Nederland weggaan, hoe minder "erg" het wordt, imho.
Hahahaha nog nooit een dispuut tegengekomen zekerquote:Op maandag 27 juni 2005 22:29 schreef Kontiki het volgende:
[..]
Dat denk ik ook ja. Die beter opgeleiden doen ook de wat minder voor de hand liggende bestemmingen aan.
Op zo'n moment hoop je toch dat de Mayagod een bliksemstraal naar beneden sturenquote:Op dinsdag 28 juni 2005 11:33 schreef Hik het volgende:
[..]
naar een wat verder gelegen gebied komen om daar een beetje te gaan moonen in een Maya-tempel.(geen gein, dit heb ik een keer gezien
)
de mayagodquote:Op dinsdag 28 juni 2005 13:31 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Op zo'n moment hoop je toch dat de Mayagod een bliksemstraal naar beneden sturen
De boodschap is duidelijkquote:
okquote:Op dinsdag 28 juni 2005 13:40 schreef MouseOver het volgende:
[..]
De boodschap is duidelijk
erin verdiepen doe ik me wel eens als ik ooit die kant uit zou gaan
'Hoger opgeleiden' zijn natuurlijk niet perse studenten. Ik denk niet dat een hoogleraar zo snel naar Benidorm zal gaan o.i.d.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 11:45 schreef Frenkie het volgende:
Hahahaha nog nooit een dispuut tegengekomen zeker![]()
Nee dit is echt een vooroordeel.
Arm hotelpersoneelquote:
Zozo, da's nog eens klantvriendelijkheid.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 08:59 schreef DaMook het volgende:
Ik werk regelmatig bij een hotel en daar komen weleens fransen binnen. Die gasten spreken echt gewoon alleen frans. Dat is kut voor hun, want ik spreek geen frans. Willen ze een kamer ? Jammer DAAG
. Hebben ze klachten jammer DAAG
. Willen ze iets anders DAAG
.
Nee dat kun je ook niet zo stellen. De Djosers, Baobabs en Shoestrings van deze wereld gaan juist vooral naar de verre bestemmingen en bestaan bovendien over het algemeen uit geínteresseerde, beschaafde landgenoten.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 11:45 schreef Frenkie het volgende:
Wat je wel kan zeggen is dat verre bestemmingen minder groepen trekken, en dat Nederlanders (en Denen, Belgen, Duitsers, Engelsen, etc) gewoon vervelend zijn in groepen.
Fransen moeten echt niet zeiken. Alsof een Fransman wel z'n talen beheerst.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 18:16 schreef k_man het volgende:
[..]
Zozo, da's nog eens klantvriendelijkheid.
Om daarom iemand meteen je hotel uit te bonjouren blijft lomp.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 21:50 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Fransen moeten echt niet zeiken. Alsof een Fransman wel z'n talen beheerst.
Fransen in eigen land zijn ook erg lomp.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 21:58 schreef k_man het volgende:
[..]
Om daarom iemand meteen je hotel uit te bonjouren blijft lomp.
Hoe moeilijk is het nou om even op een blaadje te schetsen wat een tweepersoonskamer kost? Of voor mijn part een standaard tekstje op te laten stellen door iemand die wel Frans spreekt. Mensen die bij je willen slapen zijn als hotel wel je broodwinning. Of ze zich nou goed verstaanbaar kunnen maken of niet. Als dat beetje service al te veel is wil ik niet weten hoe er verder met (potentiële) klanten wordt omgegaan.
Ik heb eigenlijk heel andere ervaringen, maar ben nooit ver buiten Parijs geweest. Wellicht scheelt dat.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 22:01 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Fransen in eigen land zijn ook erg lomp.
Dat bedoel ik dus. Dat is toch een kleine moeite om een klant binnen te halen?quote:Verder heeft een beetje hotel natuurlijk wel wat (internationale) prijslijsten liggen en komt men er vaak met handen en voeten wel uit.
Ik betwijfel of ze dat verwachten. Waarschijnlijk verwachten ze alleen dat je even je best doet. En als ik de post van DaMook lees is dat al teveel moeite.quote:Al is het ook wel triest dat een Fransman die geen woord Engels spreekt verwacht overal in perfect Frans geholpen te worden.
quote:Op dinsdag 28 juni 2005 22:02 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Waarschijnlijk kost in dat kut hotel ook wel een single room net zo veel als een double room
Ja, scheer heel Azië over éen kam.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 23:48 schreef Ciurlizza het volgende:
Indiers zijn gewoon echt een [edit:scheldwoorden], sowieso geldt dat wel een beetje voor Aziaten. [edit:scheldwoord] hebben er ook een handje van om op vakantie zich zo te gedragen dat iedereen maar naar hun pijpen moet dansen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |