abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 28 juni 2005 @ 09:35:32 #176
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_28293930
soms doen nederlanders wel hun best om de vooroordelen te laten kloppen, ik ben een weekje weggeweest, niet ver op een mooie stille camping in de Harz (Duitsland) van helemaal niemand last gehad, behalve van 2 nederlandse gasten die niet konden eten zonder de radio hard aan te hebben staan............
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  dinsdag 28 juni 2005 @ 11:33:35 #177
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_28297187
quote:
Op maandag 27 juni 2005 21:46 schreef iamredleader het volgende:
Wat Nederlanders betreft, tjsa, het hangt ervan af waar je die Nederlanders tegenkomt. Hoe verder we van Nederland weggaan, hoe minder "erg" het wordt, imho.
Punt is een beetje dat tegenwoordig steeds meer vliegreizen worden aangeboden naar verre oorden, maar dan wel in zo'n "reservaat" (lees: all-inclusive). Strandvakanties op Isla Margarita, in Thailand, Mexico en Gambia enzo. Zodra die mensen uit hun reservaat ontsnappen gaat het pas écht mis.

Ik bedoel: een hele foute Nederlander in Benidorm kan ik suf vinden, met z'n Hollandse kroket, maar die kan in feite weinig écht de fout ingaan. Het gaat pas mis als boeren met het IQ van een kroket, die geen enkele moeite hebben genomen om te kijken waar ze heengaan, naar een wat verder gelegen gebied komen om daar een beetje te gaan moonen in een Maya-tempel. (geen gein, dit heb ik een keer gezien )

Zou graag hebben dat die gasten gewoon met hun kroketten in Salou blijven. Want eigenlijk vind ik in veel gevallen all-inclusive naar een ontwikkelingsland al zó fout (zelfs als je gewoon in je reservaat blijft dus).
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  dinsdag 28 juni 2005 @ 11:45:38 #178
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_28297579
quote:
Op maandag 27 juni 2005 22:29 schreef Kontiki het volgende:

[..]

Dat denk ik ook ja. Die beter opgeleiden doen ook de wat minder voor de hand liggende bestemmingen aan.
Hahahaha nog nooit een dispuut tegengekomen zeker
Nee dit is echt een vooroordeel.
Wat je wel kan zeggen is dat verre bestemmingen minder groepen trekken, en dat Nederlanders (en Denen, Belgen, Duitsers, Engelsen, etc) gewoon vervelend zijn in groepen.

Ik heb als gasten liever Nederlanders, dan West-Duitsers of Oostenrijkers uit Wenen. Nederlanders hebben plezier toch hoger in het vaandel staan dan die anderen. En zijn daarom leukere gasten. Ze zijn ook makkelijker en minder prestatiegericht. Even geredeneerd vanuit mijn ervaring als skileraar met gasten
  dinsdag 28 juni 2005 @ 12:40:29 #179
33615 kroegtijger
Ajeto buur!
pi_28299411
paar jaar geleden heb ik toch wel het dieptepunt meegemaakt van Nederlanders op vakantie. Wij stappen vol goede moed het vliegtuig naar Isla Margarita in.... zitten er 2 van die provinciaaltjes naast ons.... iq van een druif... na bijna 5 uur zegt die gozer tegen zn vriendin: "wel lang vliegen heh? we zouden toch ondertussen al in spanje moeten zijn?" dus ik vraag nog even aan em waar hij dan heen ging "Naar Isla Margarita" was het heldere antwoord.... toen ik vroeg hoezo het dan lang vliegen naar spanje was kwam hij met het mooie antwoord "t is toch een eilandje voor de spaanse kust?" mijn vakantie kon na die opmerking écht niet meer stuk
  dinsdag 28 juni 2005 @ 13:31:17 #180
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_28301285
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 11:33 schreef Hik het volgende:

[..]

naar een wat verder gelegen gebied komen om daar een beetje te gaan moonen in een Maya-tempel. (geen gein, dit heb ik een keer gezien )
Op zo'n moment hoop je toch dat de Mayagod een bliksemstraal naar beneden sturen

Hoewel, in drenthe huppelen we ook vrolijk over hunnebedden. Als de hunnen het bij het juiste eind hadden dan heb ik na m'n dood ook nog wat uit te leggen.
Vampire Romance O+
  dinsdag 28 juni 2005 @ 13:35:47 #181
120876 armpitje_
Pron Pron Pron
pi_28301431
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 13:31 schreef MouseOver het volgende:

[..]

Op zo'n moment hoop je toch dat de Mayagod een bliksemstraal naar beneden sturen
de mayagod
  dinsdag 28 juni 2005 @ 13:40:43 #182
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_28301599
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 13:35 schreef armpitje_ het volgende:

[..]

de mayagod
De boodschap is duidelijk

erin verdiepen doe ik me wel eens als ik ooit die kant uit zou gaan
Vampire Romance O+
  dinsdag 28 juni 2005 @ 13:42:31 #183
120876 armpitje_
Pron Pron Pron
pi_28301663
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 13:40 schreef MouseOver het volgende:

[..]

De boodschap is duidelijk

erin verdiepen doe ik me wel eens als ik ooit die kant uit zou gaan
ok
pi_28307693
Isla Margarita... mijn god wat was dat erg. We zaten in een hotel met alleen maar Nederlanders. All in, dus die locals werden daar helemaal uitgebuit. De bar ging om 23:00 dicht, dus om tien voor elf stonden de NL'ers voor de bar te dringen. Om per persoon 10 bier te bestellen. Met de dop erop, zodat ze het mee konden nemen....

Ook gingen de gasten geregeld zelf achter de bar staan om drinken te pakken. "Want het is toch gratis" (dat de barman zeer boos keek maar er niks van durfde te zeggen viel ze zeker niet op...)

Opmerkingen die ik daar gehoord heb:
- "Het zeewater is hier veel zouter dan thuis, bah"
- "Dat eten hier is elke dag hetzelfde" (het is dan ook een buffet, muts. En nog een uitgebreide ook.)
- "Hebben ze geen gehaktballen dan?"
- "Morruge weer naar huis, kenne we weer lekker friet en mayo etuh"
- "Ze spreken hier geeneens Nederlands"
  dinsdag 28 juni 2005 @ 16:52:03 #185
33615 kroegtijger
Ajeto buur!
pi_28309089
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 11:45 schreef Frenkie het volgende:
Hahahaha nog nooit een dispuut tegengekomen zeker
Nee dit is echt een vooroordeel.
'Hoger opgeleiden' zijn natuurlijk niet perse studenten. Ik denk niet dat een hoogleraar zo snel naar Benidorm zal gaan o.i.d.
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 16:52 schreef kroegtijger het volgende:
fantastisch toch??
Arm hotelpersoneel
pi_28310343
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 08:59 schreef DaMook het volgende:
Ik werk regelmatig bij een hotel en daar komen weleens fransen binnen. Die gasten spreken echt gewoon alleen frans . Dat is kut voor hun, want ik spreek geen frans. Willen ze een kamer ? Jammer DAAG . Hebben ze klachten jammer DAAG . Willen ze iets anders DAAG .
Zozo, da's nog eens klantvriendelijkheid.
pi_28310390
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 11:45 schreef Frenkie het volgende:
Wat je wel kan zeggen is dat verre bestemmingen minder groepen trekken, en dat Nederlanders (en Denen, Belgen, Duitsers, Engelsen, etc) gewoon vervelend zijn in groepen.
Nee dat kun je ook niet zo stellen. De Djosers, Baobabs en Shoestrings van deze wereld gaan juist vooral naar de verre bestemmingen en bestaan bovendien over het algemeen uit geínteresseerde, beschaafde landgenoten.
pi_28317690
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 18:16 schreef k_man het volgende:

[..]

Zozo, da's nog eens klantvriendelijkheid.
Fransen moeten echt niet zeiken. Alsof een Fransman wel z'n talen beheerst.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_28318033
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 21:50 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Fransen moeten echt niet zeiken. Alsof een Fransman wel z'n talen beheerst.
Om daarom iemand meteen je hotel uit te bonjouren blijft lomp.

Hoe moeilijk is het nou om even op een blaadje te schetsen wat een tweepersoonskamer kost? Of voor mijn part een standaard tekstje op te laten stellen door iemand die wel Frans spreekt. Mensen die bij je willen slapen zijn als hotel wel je broodwinning. Of ze zich nou goed verstaanbaar kunnen maken of niet. Als dat beetje service al te veel is wil ik niet weten hoe er verder met (potentiële) klanten wordt omgegaan.
pi_28318138
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 21:58 schreef k_man het volgende:

[..]

Om daarom iemand meteen je hotel uit te bonjouren blijft lomp.

Hoe moeilijk is het nou om even op een blaadje te schetsen wat een tweepersoonskamer kost? Of voor mijn part een standaard tekstje op te laten stellen door iemand die wel Frans spreekt. Mensen die bij je willen slapen zijn als hotel wel je broodwinning. Of ze zich nou goed verstaanbaar kunnen maken of niet. Als dat beetje service al te veel is wil ik niet weten hoe er verder met (potentiële) klanten wordt omgegaan.
Fransen in eigen land zijn ook erg lomp.

Verder heeft een beetje hotel natuurlijk wel wat (internationale) prijslijsten liggen en komt men er vaak met handen en voeten wel uit. Al is het ook wel triest dat een Fransman die geen woord Engels spreekt verwacht overal in perfect Frans geholpen te worden.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_28318186
Waarschijnlijk kost in dat kut hotel ook wel een single room net zo veel als een double room
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_28318627
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 22:01 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Fransen in eigen land zijn ook erg lomp.
Ik heb eigenlijk heel andere ervaringen, maar ben nooit ver buiten Parijs geweest. Wellicht scheelt dat.
quote:
Verder heeft een beetje hotel natuurlijk wel wat (internationale) prijslijsten liggen en komt men er vaak met handen en voeten wel uit.
Dat bedoel ik dus. Dat is toch een kleine moeite om een klant binnen te halen?
quote:
Al is het ook wel triest dat een Fransman die geen woord Engels spreekt verwacht overal in perfect Frans geholpen te worden.
Ik betwijfel of ze dat verwachten. Waarschijnlijk verwachten ze alleen dat je even je best doet. En als ik de post van DaMook lees is dat al teveel moeite.

Ach en hoeveel Nederlanders in den vreemde menen er nog steeds dat ze je wel verstaan als je maar hard genoeg praat? "Ik zeg toch STOKBROOD!! STOK-BROOD!!"
  dinsdag 28 juni 2005 @ 23:05:11 #194
1305 Casey
...psychisch zeer simpel
pi_28320630
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 22:02 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Waarschijnlijk kost in dat kut hotel ook wel een single room net zo veel als een double room

Diego, zullen we daar maar NIET weer over beginnen????

Ben het hier wel met k-man eens trouwens... klanten zijn klanten ook als ze een chambre willen in plaats van een kamer.

Weer even on-topic: laatst de beste amerikaan alle tijden tegen gekomen. Arme jongen werd collectief gebashed ivm. Bush, door -inderdaad- een stel Nederlanders. dfat terwijl hij meteen al zij anti-bush te zijn.....

Maar hij vertrok geen spier, bleef rustig en gewoon -redelijk- zijn gezichtspunt uit leggen. Prima gedaan Mike!!!

Nog wat nationaliteiten:
-Canadezen: onverwacht lastig. Ze zijn op vakantie lang niet zo aardig als ons vooroordeel doet vermoeden.
- Aussies. Prima volk, ook op vakantie
- Indiers. Het tegenkomen van een naam als ´hasnapurshie' is synoniem aan het krijgen van problemen met je groep.
  dinsdag 28 juni 2005 @ 23:48:38 #195
111482 Ciurlizza
Opgeruimd staat netjes!
pi_28322245
Indiers zijn gewoon echt een [edit scheldwoorden], sowieso geldt dat wel een beetje voor Aziaten. [edit:scheldwoord] hebben er ook een handje van om op vakantie zich zo te gedragen dat iedereen maar naar hun pijpen moet dansen.

Canadezen vind ik ook irritant overigens, Amerikanen echt een heel stuk minder. Het ergste zijn eigenlijk van die figuren uit een achtergesteld land, die terug keren naar hun land. Thaise hoertjes, Marokkanen, Zuid Amerikanen....die lui gedragen zich dan ook echt bloedirritant.

[ Bericht 1% gewijzigd door Natalie op 29-06-2005 09:59:05 ]
Hup, aan het werk!
pi_28322351
Die laatste zijn er genoeg in elk geval
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  woensdag 29 juni 2005 @ 00:06:13 #197
111482 Ciurlizza
Opgeruimd staat netjes!
pi_28322879
Marokkaantjes in Marokko, Colombiaansen in Colombia, Thaisen in Thailand... irritant volk.
Hup, aan het werk!
pi_28323137
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 23:48 schreef Ciurlizza het volgende:
Indiers zijn gewoon echt een [edit:scheldwoorden], sowieso geldt dat wel een beetje voor Aziaten. [edit:scheldwoord] hebben er ook een handje van om op vakantie zich zo te gedragen dat iedereen maar naar hun pijpen moet dansen.
Ja, scheer heel Azië over éen kam.

Japanners bijvoorbeeld zijn uitermate beleefd. Hun imago wordt wel steeds meer verpest door grote groepen lompe Chinezen die nu overal en nergens opduiken.

[ Bericht 2% gewijzigd door Natalie op 29-06-2005 09:59:29 ]
pi_28323296
Ze lijken ook zoveel op elkaar
  Moderator woensdag 29 juni 2005 @ 00:19:22 #200
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_28323299
Discriminerende en racistische opmerkingen vallen ook onder de noemer topic verpesten. En zijn sowieso niet welkom hier.

Je hebt nu nog kans om deze te editten. Als ik dat noodgedwongen moet doen blijf je ook meteen een tijdje weg.

Dit geldt dus voor iedereen.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')