abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 21 juni 2005 @ 12:38:59 #126
22526 The_T
Shenzhen, China
pi_28114504
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 15:15 schreef berenboot het volgende:
Ik schaam me ook kapot voor lompe Nederlandse toeristen. Daarom zal je mij ook nooit zien in een Salou of een ander dodelijk teringoord.
Daar valt niets aan toe te voegen.

Ik heb verder nooit problemen met nationaliteiten of bevolkingsgroepen. Maar Nederlandse toeristen zijn vaak vreselijk. Bier, dik, lomp, hard praten enz. Soort Duitsers op steroids
Bezoek ook eens m'n website: http://www.startinchina.com
  dinsdag 21 juni 2005 @ 13:10:39 #127
33615 kroegtijger
Ajeto buur!
pi_28115405
quote:
Op dinsdag 21 juni 2005 12:38 schreef The_T het volgende:

[..]

Soort Duitsers op steroids
verschrikkelijk.
Om een of andere manier moet ik ook meteen denken aan de reclame die basiq-air had....die nederlander die zn paella zit te prakken... "t is eigenlijk gewoon een soort nasi"

En ook gewoon élke leeftijdsgroep van nederlandse toeristen is verschrikkelijk.... Je herkent ze ook meteen...fantastisch toch?
  dinsdag 21 juni 2005 @ 23:59:35 #128
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_28120189
quote:
Op dinsdag 21 juni 2005 13:10 schreef kroegtijger het volgende:
verschrikkelijk.
Om een of andere manier moet ik ook meteen denken aan de reclame die basiq-air had....die nederlander die zn paella zit te prakken... "t is eigenlijk gewoon een soort nasi"
HTL #41 - 't is net nasi

Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_28122431
Je pikt jan de vakantieman er in het buitenland altijd zo tussenuit. Vooral als je in landen bent waar de gemiddelde lengte van de inwoners beduidend lager is dan in nederland. Zo mooi lopen er van die reuzen op straat en op marktjes.
Om nederlanders vermaak ik me eigenlijk altijd nog wel, gewoon niet laten merken dat je ze kan verstaan en er de humor van inzien. Italianen en Chinezen erger ik me doorgaans aan kapot
  woensdag 22 juni 2005 @ 02:07:37 #130
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_28122527
Behalve de lengte herken je ze vaak ook aan hun witte doch haarloze lichamen, Britten zijn bv (dankzij de Romeinen?) een stuk hariger.
Mij ziet men altijd aan voor een Arabier ofzo
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
pi_28123987
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 02:07 schreef HarigeKerel het volgende:
Behalve de lengte herken je ze vaak ook aan hun witte doch haarloze lichamen, Britten zijn bv (dankzij de Romeinen?) een stuk hariger.
Mij ziet men altijd aan voor een Arabier ofzo
Ik word door mijn bleekheid en haarloosheid altijd aangezien voor Russin en krijg dientengevolge de nodige interessante walgelijke voorstellen te verwerken, tot afschuw van mijn harige kerel ( "Ze is geen Rus! Ze is geen Rus!")
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  woensdag 22 juni 2005 @ 09:49:33 #132
90273 merdeka
In My Life I Love You More
pi_28125088
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 08:48 schreef Mwanatabu het volgende:

Ik word door mijn bleekheid en haarloosheid altijd aangezien voor Russin en krijg dientengevolge de nodige interessante walgelijke voorstellen te verwerken, tot afschuw van mijn harige kerel ( "Ze is geen Rus! Ze is geen Rus!")

Sommmige Russen kunnen qua uiterlijk verdacht veel op Nederlanders lijken ja. Groot, bleek, lang en lomp. Ik heb zelf ook wel eens een Nederlander voor een Rus aangezien of andersom.
Dat valt in beide gevallen niet in goede aarde..
Better to be hated for who you are than loved for who you're not
Wow Scotty - you can beam me up any time - with pleasure! ;)
Sooner or later your bf watches too much Fuse and stars in C movies...
pi_28125316
quote:
Op vrijdag 17 juni 2005 11:56 schreef fratsman het volgende:
Het doet me denken aan een stukje van Youp van 't Hek.

"En dan liep er een iets te dikke man voorbij met een strakke zwembroek, en witte sokken in van die Speedo-badslippers en dan riepen wij Hé Hollander!!!"

"Hoe weet jij dat?!?"

Ook van Youp, maar dan op de wintersport....

Wat spreken veel Duitsers goed Nederlands !
Honey ! Take me drunk, i am home !
  woensdag 22 juni 2005 @ 14:59:07 #134
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_28134034
Je zou bijna lid worden

http://www.admovement.tk/
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
  woensdag 22 juni 2005 @ 15:04:48 #135
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_28134217
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 14:59 schreef HarigeKerel het volgende:
Je zou bijna lid worden

http://www.admovement.tk/
Gebookmarkt.
Ga ik morgen ff uitgebreid lezen
  woensdag 22 juni 2005 @ 15:07:28 #136
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_28134295
als ik nederlanders op vakantie tref, dan zeg altijd in mijn beste duitse accent: "verdamnt nochmal, wieder holländer!!"
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  woensdag 22 juni 2005 @ 20:41:29 #137
3869 David
Drum the drums
pi_28143796
Iedereen irriteert zich wel aan Nederlandse toeristen.

Ik kwam (als Belg) vorig jaar in een restaurant, en het eerste wat de dienster luidop zei (er van uit gaande dat ik, zoals de modale Nederlander, geen Frans versta) was: "encore des hollandais" (nog hollanders/nederlanders).

Dit is natuurlijk een grove fout van die dienster maar het is wel een teken aan de wand. Vanaf het moment dat twee of meer Nederlanders zich samenvoegen in het buitenland lijken ze er wel een sport van te maken te zeuren over de lokale gewoontes, het eten en de inwoners. Ook andere nationaliteiten zijn direct uit de boze (Belgen zijn dom, Duitsers zijn nazi's, en Fransen zijn chauvinistisch (-> van de pot en de ketel gesproken)).
  donderdag 23 juni 2005 @ 12:15:45 #138
44377 Litman
Live a sunny life!
pi_28158692
quote:
Op dinsdag 21 juni 2005 13:10 schreef kroegtijger het volgende:

[..]

verschrikkelijk.
Maar het allergrappigst vind ik, dat er (onbedoeld) een grote kern van waarheid in zit: nasi en paella zijn beiden eenpansgerechten gemaakt van kliekjes (restjes vlees, rijst en groenten).

"the same sun that melts the wax, hardens the clay"
pi_28159307
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 20:41 schreef David het volgende:
Iedereen irriteert zich wel aan Nederlandse toeristen.

Ik kwam (als Belg) vorig jaar in een restaurant, en het eerste wat de dienster luidop zei (er van uit gaande dat ik, zoals de modale Nederlander, geen Frans versta) was: "encore des hollandais" (nog hollanders/nederlanders).

Dit is natuurlijk een grove fout van die dienster maar het is wel een teken aan de wand. Vanaf het moment dat twee of meer Nederlanders zich samenvoegen in het buitenland lijken ze er wel een sport van te maken te zeuren over de lokale gewoontes, het eten en de inwoners. Ook andere nationaliteiten zijn direct uit de boze (Belgen zijn dom, Duitsers zijn nazi's, en Fransen zijn chauvinistisch (-> van de pot en de ketel gesproken)).
Dat is inderdaad behoorlijk dom, want ik denk dat toch zeker wel 80% van de Nederlanders kan ontrafelen wat encore des hollandais betekent.

Persoonlijk heb ik de grootste hekel aan Fransen, gelukkig kom je ze niet al te vaak tegen op vakantie (ik kom nooit in Frankrijk). Amerikanen beginnen me steeds meer op de zenuwen te werken.
  donderdag 23 juni 2005 @ 12:45:22 #140
81237 releaze
best of both worlds
pi_28159538
ik schaam me al dood voor hollanders in het OV. zat gisteren alweer achter twee verschrikkelijk luidruchtige Sjonnies. ik hoef niet mee te genieten meneer.
pi_28160247
De Fransen kunnen Nederlanders niet goed uitstaan: ze gaan op campings staan met hun cèrèvèn en gaan zelden op restaurant. Hun Frans is ofwel onbestaande ofwel mega-lachwekkend en ze zijn meestal luidruchtig en arrogant tov de plaatselijke bevolking.

Neen, dit zijn niet mijn woorden, maar van een èchte Ardechois

Belgen zijn zeer geliefd in Frankrijk: ze gaan op hotel of huren een vakantievilla en gaan zeer vaak eten in (dure) restaurants. Daarenboven spreken ze prima Frans.

Belgen worden tegenwoordig ook gezien als 'cool' door de Fransen, vooral dankzij de Belgische mode, muziek en films die in Frankrijk echt wel aanslaan.

J'aime la France
  donderdag 23 juni 2005 @ 13:15:03 #142
90273 merdeka
In My Life I Love You More
pi_28160446
Ik heb het nu weer niet zo op de Franse gastvrijheid. De mate waarin je vriendelijk en beleefd behandelt wordt hangt af van de hoeveelheid geld die je spendeert. Naar mijn ervaring tenminste.
Een voorbeeld:
Zo gingen we in Parijs uitgebreid eten, en we werden keurig behandeld, we gaven dan ook een goede fooi. Toen we twee dagen later onder lunchtijd terugkwamen op hun terras en enkel een huiswijntje namen (we hadden al vroeg geluncht) werden we gewoon afgesnauwd!

Als toeristen ergens zijn ze prima, alleen praten ze in andere landen ook stug Frans tegen niet-Franstaligen. Zelfs in Londen!
Better to be hated for who you are than loved for who you're not
Wow Scotty - you can beam me up any time - with pleasure! ;)
Sooner or later your bf watches too much Fuse and stars in C movies...
  donderdag 23 juni 2005 @ 14:29:03 #143
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_28162808
ik vind de fransen ook helemaal niet zo'n leuk volkje. beetje eng zelfs. het land is wel mooi.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  donderdag 23 juni 2005 @ 19:05:04 #144
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_28170371
Vinden wij interessant wat Fransen denken?

pi_28170990
Kijk eens hoe buitenlanders over NL denken:
http://www.expatica.com/source/forum_thread.asp?channel_id=1&thread_id=24455

Vooral niet stoppen met lezen
  donderdag 23 juni 2005 @ 19:45:41 #146
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_28171482
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 19:28 schreef Frederic het volgende:
Kijk eens hoe buitenlanders over NL denken:
http://www.expatica.com/source/forum_thread.asp?channel_id=1&thread_id=24455

Vooral niet stoppen met lezen
Wat een horror verhalen.
En dat veroorzaken wij allemaal?

Mijn excuses dat we zo'n rotvolkje zijn.

pi_28181333
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 19:05 schreef PLAE@ het volgende:

Vinden wij interessant wat Fransen denken?

Nee, veel Nederlanders lijkt het inderdaad geen bal te interesseren hoe ze op een ander overkomen. Als dat wel zo was zouden ze zich vast een stuk fatsoenlijker gedragen op vakantie...
pi_28182464
Goh, pot-ketel-pikzwart. Fransen die Nederlanders verwijten dat hun Frans slecht is.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  vrijdag 24 juni 2005 @ 02:45:28 #149
5673 heijx
Qui que boue
pi_28182593
quote:
Op vrijdag 17 juni 2005 11:24 schreef merdeka het volgende:
...en komen veel te dicht tegen je aan staan als ze met je praten. En als je er iets van zegt zijn ze zwáár beledigd.
Een jaar of vijfentwintig geleden zag je niet anders: Italianen hadden toen twee afstanden om een gesprek over te voeren.
De een was bovenop je lip, soms je arm vastpakkend, de ander was op een meter of vijf afstand lekker schallen.

Overigens spreek ik plotseling geen woord Nederlands meer zodra er een luidruchtige buslading Neandertalers (Harrie Jeckers) ergens neerstrijkt. Canadees, Ier, whatever, maar op dat moment ben ik eventjes niet "Dutch".
Security isn't a dirty word, Blackadder!
Crevice is... but security isn't.
pi_28182726
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 02:22 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Goh, pot-ketel-pikzwart. Fransen die Nederlanders verwijten dat hun Frans slecht is.
Hoezo? Komen er ook hele volksstammen Fransen in Nederland vakantie vieren die weigeren Nederlands te spreken?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')