quote:Op dinsdag 14 juni 2005 01:37 schreef Jim.Beam het volgende:
Mijn doel is dus op vakantie gaan/reizen en toch het gevoel hebben dat ik met vrienden op stap ben.
Heb je ook weer gelijk in. Ik moet wel zeggen dat ik 17 jaar ben, en vrijwel geen ervaring met alleen reizen. Ik denk wel dat ik dat van mezelf makkelijk red, maar zou het aan te raden zijn. Uiteraard kun je altijd nog op plaats van bestemming mensen leren kennen.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 01:41 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
[..]
![]()
Maar serieus, ga alleen! Backpacken door India/Nepal! Of dichter bij huis natuurlijk! Gaat prima alleen!
Interrail is zeker een goed idee!quote:Op dinsdag 14 juni 2005 02:20 schreef SeLang het volgende:
Alleen reizen rules !
Ga lekker interrailen ofzo door Europa.
Groepsreizen zijn voor bejaarden.
Dus wat is het probleem?quote:Op dinsdag 14 juni 2005 01:37 schreef Jim.Beam het volgende:
Ik wil van de zomer toch op vakantie, maar geen van mijn vrienden heeft die mogelijkheid niet.
In de VS is een rijbewijs misschien wel handig, maar in Zuid Amerika kun je veel beter gaan backpacken.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 12:49 schreef Jim.Beam het volgende:
Droom is ooit eens de VS of Zuid-Amerika, maar dat wil ik pas doen als ik een rijbewijs heb. Bovendien is dat ook redelijk prijzig
Hoe oud ben je dan? Als je ouder dan achttien bent zou ik mooi over dat stokje heen springen!quote:Op dinsdag 14 juni 2005 15:13 schreef omnia_moventur het volgende:
En mensen die niet alleen op vakantie mogen.
Ik wil super graag backpacken, niemand wil mee, dan ga ik alleen geen probleem, nou daar hebben m ouders dus mooi een stokje voor gestoken
Ierlandquote:Op dinsdag 14 juni 2005 08:28 schreef MouseOver het volgende:
Ierland schijnt ook erg geschikt te zijn voor solobackpackers.
Goede keuzequote:Op woensdag 15 juni 2005 01:20 schreef Jim.Beam het volgende:
Denk dat het Ierland word, al veel over gehoord en buiten dat ben ik gek op Murphy's
Vet, kan je dan met die mensen meerijden, of hoe gaat dat in zijn werk?quote:Op dinsdag 14 juni 2005 13:03 schreef iamredleader het volgende:
www.hitchhikers.org daarmee kun je een heel eind (vrijwel) gratis komen, kijk gewoon naar de data die je weg wil en kies een leuke bestemming uit!
Mee eens. Al zou ik Zuid-Amerika (ongeorganiseerd) niet snel aanraden aan iemand van 17 met geen enkele reiservaring...quote:Op dinsdag 14 juni 2005 13:29 schreef SeLang het volgende:
[..]
In de VS is een rijbewijs misschien wel handig, maar in Zuid Amerika kun je veel beter gaan backpacken.
Sowieso geen telefoon meenemen natuurlijk!quote:Op dinsdag 14 juni 2005 15:31 schreef omnia_moventur het volgende:
Mja 't is een idee, ik ben idd wel 18, maar k kan me voorstellen dat ouders t niet leuk vinden dat je als meisje alleen op vakantie gaat. Krijg ik elke dag mn moeder aan de telefoon die zich zorgen maakt![]()
Cool, vertel eens! Hoe, waarom, waarom alleen, hoe lang etc...quote:Op vrijdag 17 juni 2005 15:52 schreef Solitarias het volgende:
* Solitarias fietst volgend jaar met zichzelf van NY naar SF
quote:Op vrijdag 17 juni 2005 15:52 schreef Solitarias het volgende:
* Solitarias fietst volgend jaar met zichzelf van NY naar SF
Hoe: op de fiets en trapen maar! (6 miljoen keer naar schatting)quote:Op vrijdag 17 juni 2005 15:54 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Cool, vertel eens! Hoe, waarom, waarom alleen, hoe lang etc...
Leuk. Ga je onderweg kamperen, of hostels opzoeken? Of beide? En drie maanden, hoeveel km wil je dan per dag afleggen? Genoeg tijd voor sightseeing enzo?quote:Op vrijdag 17 juni 2005 15:58 schreef Solitarias het volgende:
[..]
Hoe: op de fiets en trapen maar! (6 miljoen keer naar schatting)![]()
![]()
Waarom alleen: dan ontmoet je meer mensen dan met z'n 2en 3en. Verder ken ik niemand die mee wil.....
Hoe lang: 3 maanden
gelukkig is in de meeste landen het OV stukken beter dan hier in NL en heb je geen rijbewijs nodig. Buiten het feit nog dat als je zelf gaat rijden je enorme risico's neemt, want reken maar dat je bij een ongeluk altijd de schuld krijgt als "rijke" westerling, ook al kun je er niks aan doen.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 12:49 schreef Jim.Beam het volgende:
Ja had zelf ook al iets in gedachten van Ierland/Engeland. Droom is ooit eens de VS of Zuid-Amerika, maar dat wil ik pas doen als ik een rijbewijs heb. Bovendien is dat ook redelijk prijzig
Mooie sitequote:Op dinsdag 14 juni 2005 13:03 schreef iamredleader het volgende:
www.hitchhikers.org daarmee kun je een heel eind (vrijwel) gratis komen, kijk gewoon naar de data die je weg wil en kies een leuke bestemming uit!
het ligt er een beetje aan waar je heen gaat. Je moet in Europa niet een family camping gaan staan lijkt me ook, maar zoek een typische backpackerplaats op. Er zijn in Europa veel Chinese backpack meisjes die alleen reizen, die slapen toch ook ergens? In Azie en Z-Amerika is het verder een stuk makkelijker contacten op te doen dan in (Noord) Europa omdat iedereen op straat leeft en alles veel losser en makkelijker gaat. Dus ook contacten opdoen. Europa gaan ook minder backpackers heen denk ik omdat alles gewoon erg duur is.quote:Op maandag 27 juni 2005 07:51 schreef liquid-orange het volgende:
Grappig dat er meer mensen zijn die gelijk zeggen dat alleen reizen beter is. Ik zit er zelf ook nog over te denken en dan wil ik naar Noorwegen. Ik ben vorig jaar wel alleen weggeweest, naar België. Het valt me op dat de mensen je op de camping vreemd aankijken als je daar alleen met je tentje aankomt. En thuis als je weggaat is het het zelfde liedje: "met wie ga je, alleen?.... zo....". Maar voor de rest is het eigenlijk goed bevallen. Het voordeel is dat je lekker kan doen waar je zelf zin in hebt.
Is dit weer een stukje van je onuitputtelijke dikke duim of ben je nu eens serieus?quote:Op maandag 27 juni 2005 07:56 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Er zijn in Europa veel Chinese backpack meisjes die alleen reizen, die slapen toch ook ergens?
Wat wil je in Noorwegen gaan doen? Alleen de natuur intrekken is misschien minder leuk, steden/ dorpjes bezoeken in je eentje of je bij trekkings aansluiten (maar dat kan vaak niet in Noorwegen) lijkt me daarentegen geen probleem. Let ook even op het land waar je naartoe gaat; Noorwegen is geen land waar veel mensen alleen naartoe gaan. Noorwegen is wel heel erg mooi!quote:Op maandag 27 juni 2005 07:51 schreef liquid-orange het volgende:
Grappig dat er meer mensen zijn die gelijk zeggen dat alleen reizen beter is. Ik zit er zelf ook nog over te denken en dan wil ik naar Noorwegen. Ik ben vorig jaar wel alleen weggeweest, naar België. Het valt me op dat de mensen je op de camping vreemd aankijken als je daar alleen met je tentje aankomt. En thuis als je weggaat is het het zelfde liedje: "met wie ga je, alleen?.... zo....". Maar voor de rest is het eigenlijk goed bevallen. Het voordeel is dat je lekker kan doen waar je zelf zin in hebt.
Vervang 'Chinese meisjes' door 'Japanse meisjes' en de post van BHFH klopt !quote:Op maandag 27 juni 2005 08:14 schreef femmeChantal het volgende:
Zie verder de post van BHFH (skip de Chinese meisjes uit zijn post, de rest is wel serieus (denk ik) ).
Openbaar vervoer roeleert inderdaad kwa mensen ontmoeten.quote:Op maandag 27 juni 2005 08:24 schreef Hik het volgende:
Juist het openbaar vervoer (trein dus ook) is de beste plek om anderen tegen te komen (medereizigers of mensen uit het land waar je reist).
Ik vind het Midden Oosten ook prettig reizen. Er is veel te zien en de mensen zijn vriendelijk en vaak nieuwsgierig. De criminaliteit in landen als Syrie, Jordanie en Iran is ook heel laag. Je moet alleen wegblijven uit oorlogsgebieden, maar dat spreekt voor zich.quote:Op maandag 27 juni 2005 09:54 schreef DrQuiqqer het volgende:
Als je een beetje geinteresseerd ben in cultuur, dan kan ik het Midden-Oosten absoluut aanraden. Zelf ben ik vorig jaar door Syrie, Oost Turkije, Libanon en Jordanie gereisd. Keivriendelijke mensen, redelijk onontdekte gebieden, echt een andere wereld. Laat je niet leiden door wat de media berichten. Zolang je zelf flexibel bent en niet bang wordt van vrouwen in burqa, zijn het schitterende gebieden om te bereizen (en heel goedkoop). En het is er veiliger dan in Rotterdam-Zuid...
In september ga ik door Armenie, Iran en het Arabisch schiereiland reizen. Iemand tips of interesse?
Niet-Chinese Aziatische meisjes ik vind het lastig om zo direct te kunnen zeggen uit welk land ze komen, blijkbaar veel uit Japan zie je inderdaad vaker. Op de een of andere manier praat ik onderweg regelmatig met meisjes/ vrouwen uit Singapore. Ze zijn dan ergens voor hun werk, reizen gewoon wat rond of zijn bij iemand op bezoek die moet werken en dan gaan ze lekker sightseeen.quote:Op maandag 27 juni 2005 13:33 schreef SeLang het volgende:
Ik ben veel alleenreizende Japanse meisjes tegengekomen.
Chinese meisjes worden veel beschermder opgevoed, dus dat gaat nog even duren voordat die massaal alleen gaan backpacken.
Btw: Japanse backpack meisjes
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |