Min of meer... De verschillen zitten in de firmware en het uiterlijk.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 00:34 schreef TimmyAsd het volgende:
Alledrie de telefoons hebben dezelfde specs?
Waarom wil je zo graag UMTS? Voor zover ik weet is het alleen handig voor tv kijken op je mobiel (iets wat ikzelf nooit zou doen, want ik vind het veel te duur en onzinnig) en video-telefonie, wat opzich wel leuk is, maar ook duur, alleen nuttig is als degene waarmee je spreekt het ook heeft (oké, voor jou is het wel leuk, want je vriendin heeft ook zo'n foon) èn als er eindelijk eens een landelijke dekking is en die is er voorlopig nog niet... èn als alle providers het een beetje ondersteunen. Kijk, je kunt nu wel een UMTS telefoon kopen, maar als je een jaartje wacht is de UMTS support een stuk groter en heb je veel meer keuze uit telefoons.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 03:56 schreef spooky1234 het volgende:
toen k750 nog in ontwikkeling was dacht ik wow dat wordt mijn volgende phone.
Toen bleek dat die geen umts zou hebben(en nu blijkt dat ie ook nog eens erg goedkoop en gammel aanvoelt, vooral batterijklepje en memorystick klepje).
Mijn hoop was toen gevestigd in k600... maar toen ik zag dat er geen uitbreidbaar geheugen mogelijk was dacht ik ok er zal vast ook eentje uitkomen die dat wel ondersteunt.
![]()
Toen zag ik V600! Maar helaas..ook geen uitbreidbaar geheugen..
Toen zag ik k608 en dacht YES dat moet m zijn!.. helaas.. ook geen uitbreidbaar geheugen..
GODDAMNIT! waarom zetten ze in godsnaam geen uitbreidbaar geheugen in? ARG!!![]()
P-style:
nog 3-4 jaar wachten? tegen die tijd is umts al verouderd..
Een hoop mensen die ik ken heben al een umts phone.. En sinds kort heeft zelfs mijn vriendin ook eentje (ze vond ze tot nu toe niet mooi maar heeft nu een v1050)
En dàt is het verschil tussen jou en mij!quote:Op dinsdag 14 juni 2005 14:03 schreef spooky1234 het volgende:
Waarom umts?
- Tv kijken is gewoon handig en leuk, er zijn zoveel van die momenten dat je even niets te doen hebt, van die momenten dat je anders mensen gaat bellen om over onzin te lullen, dan hoef je ze niet lastig te vallen en ben je zelf zoet met tv-streams. En het is nog goedkoper dan bellen ook.
- Videobellen is niet zo duur, sterker nog, het is gratis voor de mensen die het voor mei hadden afgeloten (waaronder moi en nog een paar vrienden). Mijn vriendin bijvoorbeld moet wel gewoon 50 ct per minuut betalen dus daarom bel ik haar altijd. En na 1 oktober zal het voor iedereen 50 cent per minuut kosten.. nou ja daar kan ik nog mee leven al zal ik het niet meer zo vaak gebruiken.
- Dekking is geen beperking, zie ook http://umtscoveragetool.vodafone.nl/UMTSdekking.html
Ik woon in de randstad en bijna alle plekken waar ik kom heb ik umts dekking. Als ik met iemand bel die in de trein zit wil de dekking wel eens wegvallen bij een tunnel maar dat is ook met gsm zo.
Ovrigens dat kaartje is nog niet eens up to date, want volgens dat kaartje heeft een dorpje bij Leiden waar mijn vriendien woont geen dekking maar ze heeft 2 streepjes dekking in haar huis gewoon.
- Wachten op alle providers? Tja, als het nou zo verschrikkelijk duur was en eerst concurrentie moest komen voordat de prijzen normaal zouden worden, ok. Maar ik verwacht niet echt dat het komende 2 jaar significant goedkoper zal worden.
- Wachten op meer phones? Ja ik wacht ook op een compacte umts phone maar ondertussen heb ik alvast eentje die wat groter is. In Juli/Augustus gaat samsung met een e720 sized umts phone komen (z500) en kort daarna komt er hopelijk een k600 maar dan met memorysticks, die ga ik nemen dan denk ik.
Kijk het is over 3-4 jaar niet verouderd als in dat je er niets aan hebt.. het zal net zo gewoon zijn als een simpel prepaid mobieltje van nu. Ik bedoel zo kan je met alles wachten.. Tot 2005 met je pentium 1 met Os2warp werken want nu is pas een goeie moderne computer goedkoper en er is meer support enzo.![]()
En mijn telefoons gaan gemiddeld een jaartje mee, die van jou minstens 4 jaar wou je zeggen?
wow.. dude!quote:Op dinsdag 14 juni 2005 14:48 schreef P-Style het volgende:
En dàt is het verschil tussen jou en mij!Ik ben nu pas aan m'n tweede telefoon en m'n vorige ging nèt geen 4 jaar mee!
ja ok maar dat tel ik niet mee.. t310, p600, ngage, 3200.. tzijn allemaal cheap-ass prepaid modellen...quote:Op dinsdag 14 juni 2005 15:18 schreef tonks het volgende:
Haha ik heb dit jaar alleen al 4x van telefoon gewisselt, en binnen dit jaar meer
Vanaf vorig jaar juni
Sony ericcson t310,Nokia ngage,Nokia 3200,Sendo p600,motorola mpx200,nokia 6230, en morgen weer een nieuwe!
oh ok dan had je ze heel vroeg gehaald.. maarhe.. rare keuze van toestellen dan.. want het lijkt er op dat je niet echt kan wachten tot er significante verbeteringen komen. Je koopt om de 2 maanden een nieuwe omdat die nieuwe een minimale verbetering heeft ipv te wachten tot er echt een next generation phone uitkomt?quote:Op dinsdag 14 juni 2005 15:24 schreef tonks het volgende:
Uhm toen ik mijn t310 kocht was hij niet prepaid (80 euro plus 1 jarig abbo) p600 was wel prepaid.. ngage zeker niet (had hem toen hij net uit was) 3200 ook niet prepaid
Zo ben ik inderdaad jaquote:Op dinsdag 14 juni 2005 15:26 schreef spooky1234 het volgende:
[..]
oh ok dan had je ze heel vroeg gehaald.. maarhe.. rare keuze van toestellen dan.. want het lijkt er op dat je niet echt kan wachten tot er significante verbeteringen komen. Je koopt om de 2 maanden een nieuwe omdat die nieuwe een minimale verbetering heeft ipv te wachten tot er echt een next generation phone uitkomt?
van tonks weet ik het niet, zelf lust ik geen plastic.quote:
Tja... dat kan ook. Maar hecht je nou nog wel een beetje waarde aan je mobieltjes?quote:Op dinsdag 14 juni 2005 17:46 schreef spooky1234 het volgende:
van tonks weet ik het niet, zelf lust ik geen plastic.![]()
Alle telefoons die ik genoemd heb heb ik nog steeds en ze werken allemaal ook nog. 2 gebruik ik nu intensief (met een duo kaart) en nog 2 gebruik ik alleen thuis met reserve abo's. Rest bewaar ik, stukje historie.
Andere toestellen die ik niet genoemd heb, zijn alleen zeer kort gebruikt en puur voor doorverkoop gebruikt of als cadeau.
Jouw GSM-geschiedenis #2quote:
natuurlijk hecht ik waarde.. neem nou mijn oude motorola cd920.. was echt een geavanceerd toestel voor zijn tijd..dat was tijd dat meeste toestellen niet eens trilfunctie hadden en laat staan memo-recorder, active flip, 4 regelige display etc.. of wat dacht je van mijn panasonic gd-93.. die had gewoon 7 verschillende achtergrondlichtjes! en was een van de eerste toestellen met super lichte lithium ion batterij, wap en zelfs t9! En toffe is dat ze het allemaal nog doen! na al die jaren.. is toch schitterend.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 17:48 schreef P-Style het volgende:
Tja... dat kan ook. Maar hecht je nou nog wel een beetje waarde aan je mobieltjes?
Het gaat erom dat de V600 nog niet verkrijgbaar is in Nederland, maar hij kan dus wel in Nederland ge-unlockt wordenquote:Op donderdag 11 augustus 2005 11:12 schreef TimmyAsd het volgende:
Unlocken is op dat moment nou niet echt legaal. Maar het zou best kunnen en daar ga ik ook vanuit.
a) Ik krijg die V600 gratis dmv een actie, het is dus wel met een Vodafone-abonnement, maar dat kost mij niks, ik krijg zelfs elke maand 5 euro Live tegoed.quote:Op donderdag 11 augustus 2005 16:08 schreef spooky1234 het volgende:
v600 is al meer dan een week verkrijgbaar bij alle city points in nederland.
Maar waarom zou je ruim 300 euro betalen voor een losse v600, ook nog betalen voor unlocken en dan nog eens betalen voor een telfort abo als je v600 ook gratis kan krijgen met een vodafone umts abo (dat stukken goedkoper is dan telfort abo's!)
Het is een project van de gemeente, voor jongeren tussen de 14 en 22 jaar. Om informatie te krijgen over mijn dorp.quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 15:05 schreef spooky1234 het volgende:
grappige actie.. maar werk je dan voor de gemeente ofzo of hoe zit dat nou precies en wat voor gemeente is het?
Overigens is nummerbehoud technisch gezien geen probleem, het is waarschijnlijk zo dat gemeente geen zin heeft in gedoe zoals nummerbehoud.. (het is paar minuten werk maar goed, luie ambtenaren he.. geen zin om een extra formuliertje in te vullen)
Maar als je ook een gratis abo krijgt van de gemeente waarbij je gratis onderling kan bellen is dat echt relaxed zeg.. in ruil voor een klein opdrachtje per maand.. niet slecht hoor!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |