abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28739321
Ierse namen zijn vaak wel mooi, maar sommige zijn voor Nederlanders gewoon niet uit te spreken Of dan krijg je de gevallen dat iemand qua schrijfwijze wel hetzelfde heet, maar dat z'n Nederlandse ouders de Ierse uitspraak niet kenden en de naam daardoor compleet verkeerd wordt uitgesproken.
pi_28740040
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 15:26 schreef ChrisJX het volgende:
Ierse namen zijn vaak wel mooi, maar sommige zijn voor Nederlanders gewoon niet uit te spreken Of dan krijg je de gevallen dat iemand qua schrijfwijze wel hetzelfde heet, maar dat z'n Nederlandse ouders de Ierse uitspraak niet kenden en de naam daardoor compleet verkeerd wordt uitgesproken.
En dat je dan toevallig wel weet hoe het in het iers gaat en dat *jij* het dan zogenaamd fout doet
pi_28740106
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 15:49 schreef anneja het volgende:
En dat je dan toevallig wel weet hoe het in het iers gaat en dat *jij* het dan zogenaamd fout doet
pi_28740500
Zo vond ik de naam Eithne altijd heel mooi, maar is inderdaad erg lastig voor sommige andere mensen...

Dus hebben we daar ook maar van af gezien
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_28740632
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 16:05 schreef Igraine het volgende:
Zo vond ik de naam Eithne altijd heel mooi, maar is inderdaad erg lastig voor sommige andere mensen...

Dus hebben we daar ook maar van af gezien
Ik kom niet verder dan èthne, eithne of iethne, maar dat is het dus blijkbaar niet?
pi_28740701
Nee het is de originele spelling van Enya.

Ik vind het mooi, maar wilde het mijn kind maar niet aandoen...
pi_28740834
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 23:15 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

Waarbij ik even wil opmerken dat je Niamh ong. als 'Niev' uitspreekt. Ik neem aan dat iets dergelijks ook voor Aoife geldt. Dat spreek je vast niet uit als Aooiefie ofzo Niamh vind ik overigens een erg mooie naam Vooral qua schrijfwijze.
Aoife is volgens mij Eva, qua uitspraak. Ik vind Niamh juist grappig als je het als Njam uitspreekt
  dinsdag 12 juli 2005 @ 16:17:00 #183
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_28740844
Waar ik woon kom je heel vaak de naam Lucas tegen, dat vind ik echt een Groningse naam. En ik kende niemand die Tristan heette. Vandaar dat ik mijn zoontje Tristan genoemd heb (Lucas vind ik persoonlijk niet denderend).
pi_28740885
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 16:16 schreef anneja het volgende:
Ik vind Niamh juist grappig als je het als Njam uitspreekt
Dan klinkt het net Chinees
pi_28740931
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 16:18 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

Dan klinkt het net Chinees
En dan voor een kind wat niks lust
pi_28740983
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 16:19 schreef anneja het volgende:

En dan voor een kind wat niks lust
Maar met een beetje geluk smult van Foe Jong Hai
pi_28741000
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 16:17 schreef Spuuglokje het volgende:
Waar ik woon kom je heel vaak de naam Lucas tegen, dat vind ik echt een Groningse naam. En ik kende niemand die Tristan heette. Vandaar dat ik mijn zoontje Tristan genoemd heb (Lucas vind ik persoonlijk niet denderend).
Mijn voorouders komen uit het (noord)oosten en daar zit de naam Lucas al minimaal 300 jaar in de familie. Zelf woon ik in het westen en hier hoor je het bijna nooit.

Tristan hoor je hier wel regelmatig, ook regelmatig bij gekleurde kinderen...

Vandaar mijn opmerking dat sommige namen volgens mij in bepaalde streken vaker voorkomen dan in andere.
pi_28741124
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 16:21 schreef Igraine het volgende:

Vandaar mijn opmerking dat sommige namen volgens mij in bepaalde streken vaker voorkomen dan in andere.
In Limburg kom je namen als Roger (op z'n Frans) en Guy (idem) veel tegen
pi_28741461
Ik heb laatst iemand ontmoet die Travis heet. Aparte naam, maar past wel bij zijn uiterlijk (beetje Chris Zegers type)
  † In Memoriam † dinsdag 12 juli 2005 @ 16:41:02 #190
43556 miss_dynastie
pi_28741605
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 16:12 schreef Igraine het volgende:
Nee het is de originele spelling van Enya.

Ik vind het mooi, maar wilde het mijn kind maar niet aandoen...
Maar wat is er dan mooi aan een naam die je compleet anders uitspreekt dan dat je em schrijft?
Ik snap het niet zo goed, geloof ik
pi_28741659
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 16:20 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

Maar met een beetje geluk smult van Foe Jong Hai
psies. Kindje maken?
pi_28741663
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 21:32 schreef Jepali het volgende:
Als ze een week eerder was geboren was het hoogstwaarschijnlijk toch Guusje geworden, alhoewel ik ging twijfelen toen ik dacht aan een 16 jarige puber die in een discotheek moet gaan vertellen dat ze Guusje heet.
Ja, dat is inderdaad iets wat mensen vaak vergeten... van die namen die o-zo-schattig staan op het geboortekaartje, maarja later in de disco... tja
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 19:46 schreef ChrisJX het volgende:
Ik moest laatst iemand bellen met de voornaam Auke. Aangezien dat een Friese mannennaam is, ga ik ervan uit dat ik een meneer moet spreken. Krijg ik een vrouw aan de lijn Gelukkig had ik de achternaam nog meegekregen, stond op het punt om te vragen of ik meneer die en die te spreken mocht krijgen

Het is niet mijn schuld dat mensen hun dochter een jongensnaam geven, noem een meiske gewoon Aukje, zoals het hoort
Ja kwam ook eerst op internet een meisje tegen die Bauke heette.. dat klopt toch ook gewoon niet
pi_28741802
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 16:42 schreef Jape het volgende:

Ja kwam ook eerst op internet een meisje tegen die Bauke heette.. dat klopt toch ook gewoon niet
Nee Bauke is een jongensnaam, de meisjesversie is Baukje.
pi_28741827
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 16:41 schreef miss_dynastie het volgende:

Maar wat is er dan mooi aan een naam die je compleet anders uitspreekt dan dat je em schrijft?
Nee het ging me niet zozeer om de spelling, ik vond de klank van de naam gewoon mooi. Enya is een phoenetische spelling, de naam zelf is gewoon Eithne.

Ik hou niet van phoenetisch gespelde namen, want dat is dus eigenlijk gewoon geen bestaande naam.

Er zijn toch zoveel namen die je anders schrijft dan dat je ze uitspreekt. Ik heet zelf Shirley, dat schrijf je toch ook niet als Sjurlie of spreek je uit als S-h-irlee-ei.

(Hoewel er altijd mensen zullen zijn die dat wel doen natuurlijk )
pi_28741834
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 16:42 schreef anneja het volgende:
psies. Kindje maken?
Ik geloof dat de huidige technologieën nog niet zo ver zijn gevorderd dat het voor twee vrouwen mogelijk is samen een kindje te maken
pi_28741840
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 16:41 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Ik vind het tekstbeeld vaak gewoon mooi. En de fonetische uitspraak vaak trouwens ook wel. Verder snap ik niets van ieren. Maar mijn zoons hebben ook gewoon duidelijk uitspreekbare namen dacht ik, tot bleek dat de helft van de mensen de klemtoon anders legt dan wij oorspronkelijk bedoeld hadden bij nummer 2.
pi_28741871
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 16:46 schreef Igraine het volgende:

Er zijn toch zoveel namen die je anders schrijft dan dat je ze uitspreekt. Ik heet zelf Shirley, dat schrijf je toch ook niet als Sjurlie of spreek je uit als S-h-irlee-ei.

Op z'n Engels is het vrij fonetisch
pi_28741924
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 16:46 schreef Igraine het volgende:
de kleinzoon van onze hulp vroeger heette 'Jak' volgens haar. Later achter gekomen dat het arme kind gewoon Jack heette.
pi_28741962
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 16:46 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

Ik geloof dat de huidige technologieën nog niet zo ver zijn gevorderd dat het voor twee vrouwen mogelijk is samen een kindje te maken
ach, detail. Als het met schapen kan moet ons dat ook lukken geen kwaad woord over mijn uiercellen
pi_28741972
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 16:47 schreef ChrisJX het volgende:

Op z'n Engels is het vrij fonetisch
Ja, maar dat is Eithne op z'n Iers dus ook
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')