abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27900134
Nu zit ik al een dikke 10 jaar op internet maar in Ebay heb ik me nooit zo verdiept. Tot vorige week, hehe. Nu zie ik daar douchecabines en whirlpools staan. Er werd geboden vanaf een euro en op het einde is het hoogste bod bv 1000 euro op artikelen met een winkelwaarde van 8000+. Nu vraag ik me af hoe dit mogelijk is? Gaat zo'n winkel dan niet in razend tempo failliet? Ze hebben er honderden te koop staan en elk uur lopen biedingen af. Waar zit het addertje in deze? Kan iemand dat mij ff snel uitleggen?
pi_27900281
nee

wel interessant eik, subtiel schopje dus
Live it!
  maandag 13 juni 2005 @ 21:17:38 #3
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_27900361
Zo'n winkel heeft natuurlijk nauwelijks overhead in de zin van winkelruimte en personeel. Waarom ze het startbod op 1 euro zetten is me overigens wel een raadsel. Wellicht om hebberige mensen te trekken. Ze weten dat ze toch wel keihard tegen elkaar inbieden tot een voor de winkel acceptabel (rendabel) bedrag.
pi_27900420
quote:
Op maandag 13 juni 2005 21:17 schreef Aventura het volgende:
Zo'n winkel heeft natuurlijk nauwelijks overhead in de zin van winkelruimte en personeel. Waarom ze het startbod op 1 euro zetten is me overigens wel een raadsel. Wellicht om hebberige mensen te trekken. Ze weten dat ze toch wel keihard tegen elkaar inbieden tot een voor de winkel acceptabel (rendabel) bedrag.
Ja oke, maar dat is dus totaal niet het geval!
pi_27900427
Gaan ze ook daadwerkelijk voor dat bedrag weg? Ik denk namelijk dat ze wel een minimumprijs opgeven waarbij de verkoop daadwerkelijk doorgaat. Voor die prijs verkopen zo namelijk nooit winstgevend kunnen zijn.
pi_27900439
ik heb het idee dat ze zelf een laatste bod doen als ze iets voor tijd vinden dat het bod te laag is.. om het dan zelf te "kopen" en dan nogmaals aanbieden.. of op een andere manier verkopen.
maar zeker weten of dat zo is weet ik niet.. maar lijkt me inderdaad dat anders zo'n winkel snel failliet is..
  maandag 13 juni 2005 @ 21:20:45 #7
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_27900462
quote:
Op maandag 13 juni 2005 21:19 schreef BretsiG het volgende:

[..]

Ja oke, maar dat is dus totaal niet het geval!
O wacht ik dacht dat je bedoelde dat elk artikel wel op zo'n 1000 euro terechtkwam?
  maandag 13 juni 2005 @ 21:21:08 #8
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_27900475
quote:
Op maandag 13 juni 2005 21:20 schreef hilliebillie het volgende:
ik heb het idee dat ze zelf een laatste bod doen als ze iets voor tijd vinden dat het bod te laag is.. om het dan zelf te "kopen" en dan nogmaals aanbieden.. of op een andere manier verkopen.
maar zeker weten of dat zo is weet ik niet.. maar lijkt me inderdaad dat anders zo'n winkel snel failliet is..
Nee dat mag niet op eBay, op je eigen waar bieden.
pi_27900501
Net ging er ook weer een cabine van 15000 euro winkelwaarde voor 1230 euro uit. Zit hier echt met open mond de boel te volgen. We willen namelijk ook zo'n whirlpoolbad en gaan dit toch maar eens goed volgen.
pi_27900533
quote:
Op maandag 13 juni 2005 21:20 schreef Aventura het volgende:

[..]

O wacht ik dacht dat je bedoelde dat elk artikel wel op zo'n 1000 euro terechtkwam?
Ja maar 1000 is dan nog geen 8000 snappie.
pi_27900536
Vaak komt er nog veel verzendkosten bij en ook vaak is de kwaliteit een stuk minder dan beloofd. Dit is natuurlijk niet altijd het geval. Ook moet je goed oppassen dat je wel met een malafide organisatie te maken hebt. Veel E-Bay accounts worden gekidnapped door hijacking.
Hou er in ieder geval rekening mee dat de meeste zaken gewoon uit amerika hiernaartoe moeten en je ook nog invoerrechten moet betalen.
Als je van mening verschilt, zorg er dan voor dat het geen meningsverschil wordt
pi_27900549
Staat er niet "reserve not met" bij?
pi_27900553
tis gewoon zeker dat de prijs op het laatste moment omhoog schiet door het bieden...
pi_27900613
Het bedrijf ligt in Duitsland, verzendkosten naar Nederland bedragen 150 euro dus daar kan het ook niet aan liggen. Verder hebben ze 99% positieve feedback (powerseller).
  maandag 13 juni 2005 @ 21:27:56 #15
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_27900700
Hoeveel positieve waarderingen hebben ze?
(let wel, als verkoper!)
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_27900755
quote:
Op maandag 13 juni 2005 21:27 schreef Pietverdriet het volgende:
Hoeveel positieve waarderingen hebben ze?
(let wel, als verkoper!)
Bewertungsprofil: 3760
Positive Bewertungen: 99,0%

Mitglieder, die mich positiv bewertet haben: 3799
Mitglieder, die mich negativ bewertet haben: 39

Alle positiven Bewertungen: 4943

Eerste 3 pagina's allemaal "kaufer" (koper)
pi_27900776
quote:
Op maandag 13 juni 2005 21:21 schreef Aventura het volgende:

[..]

Nee dat mag niet op eBay, op je eigen waar bieden.
nee goed, maar dan laat je het door een bekende doen, natuurlijk niet met je eigen account..
pi_27900787
quote:
Op maandag 13 juni 2005 21:29 schreef BretsiG het volgende:

[..]

Bewertungsprofil: 3760
Positive Bewertungen: 99,0%

Mitglieder, die mich positiv bewertet haben: 3799

Alle positiven Bewertungen: 4943

Eerste 3 pagina's allemaal "kaufer" (koper)
Van koper, dus zij hebben verkocht.
pi_27900870

1311 euro met nog 28 minuten te gaan, absurd.
pi_27900947

Is best veel ook al heeft hij bijna 3800 reacties. Check is wat het probleem was bij die mensen.
-je webicon was te groot, niet terugplaatsen-
pi_27901048
quote:
Op maandag 13 juni 2005 21:36 schreef Sjakie01 het volgende:

Is best veel ook al heeft hij bijna 3800 reacties. Check is wat het probleem was bij die mensen.
- trotz anforderung keine deutsche gebrauchsanweisung bekommen

Nou, wat een probleem, geen duitse handleiding.
pi_27901190
Als dat de enige negatieve reacties zijn niet.

Je staat er trouwens nog gek van te kijken, ik heb net ook even gekeken. Zitten heel veel handelaartjes op dat ebay gebeuren. Die kopen dat spul in 1 keer in grote getalen in zodat ze het voor weinig kunnen verkopen. Ook geloof ik trouwens niet dat ebay allemaal zuivere koffie is. Volgens mij zijn veel producten daar van de spreekwoordelijke vrachtwagen gevallen. Niet dat dat een groot probleem is. Maar uiteraard verkopen ze het op die site voor minder geld dan in de winkel, anders gaan de mensen wel naar de winkel.
pi_27901297
quote:
Op maandag 13 juni 2005 21:43 schreef Sjakie01 het volgende:
Als dat de enige negatieve reacties zijn niet.

Je staat er trouwens nog gek van te kijken, ik heb net ook even gekeken. Zitten heel veel handelaartjes op dat ebay gebeuren. Die kopen dat spul in 1 keer in grote getalen in zodat ze het voor weinig kunnen verkopen. Ook geloof ik trouwens niet dat ebay allemaal zuivere koffie is. Volgens mij zijn veel producten daar van de spreekwoordelijke vrachtwagen gevallen. Niet dat dat een groot probleem is. Maar uiteraard verkopen ze het op die site voor minder geld dan in de winkel, anders gaan de mensen wel naar de winkel.
Ik denk dat ik daar toch wel de nodige spulletjes ga uithalen, ga volgend jaar verhuizen en weet nog wel het een en ander wat ik goedkoop moet hebben.

Maar ik snap wat je bedoeld alleen heeft deze aanbieder ook nog een gewone echte winkel en zelfs fillialen in Nederland.
pi_27901471
Wat is de username van die gast dan? Kan je vaak zien aan zijn advertentie hoe die is ingericht. Vaak maakt de gebruiker dan wel reclame voor zijn winkel. Maar lijkt me sterk dat dealers zo goedkoop hun spullen verkopen via internet. Denk niet dat de concurrentie daar zo blij mee is. Maar aan de andere kant, hij kan best veel artikellen hebben over gehouden aan bijv. een actie die hij zo probeert te verkopen.
pi_27901643
quote:
Op maandag 13 juni 2005 21:51 schreef Sjakie01 het volgende:
Wat is de username van die gast dan? Kan je vaak zien aan zijn advertentie hoe die is ingericht. Vaak maakt de gebruiker dan wel reclame voor zijn winkel. Maar lijkt me sterk dat dealers zo goedkoop hun spullen verkopen via internet. Denk niet dat de concurrentie daar zo blij mee is. Maar aan de andere kant, hij kan best veel artikellen hebben over gehouden aan bijv. een actie die hij zo probeert te verkopen.
qq989
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')