Vragen, opmerkingen en commentaar graag in Commentaren op de streamverslagen Deel 4. Dat houdt de streamverslagen beter leesbaar.
Vervolg op Streamverslagen 16 oktober 2001
[Dit bericht is gewijzigd door Bus watcher op 17-10-2001 00:15]
Er wordt druk doorgekletst over de voorrondes van BB3. Iedereen zit nu tegen het hek aan en lijkt dit onderwerp leuk te vinden.
gesprek wordt door Sandy snel op ander onderwerp gegooid.
Frenk en Sandy zitten bij het hek met elkaar te praten. Sandy zit in arm, Frenk in rijk. Frenk zegt dat het team van Pascal in rijk had moeten zitten, maar hij vond het niet fijn om op het stro te liggen.
Ze hebben het nu over de drankdoorgeefactie en wat er toen allemaal gebeurt was. Nu ligt alles weer terug en ze (andries team) zullen veel eten en drinken voor het feest zondag bestellen.
Hij noemt allemaal ingredienten die je nodig hebt voor voedsel om goed op te kunnen sporten. Frenk heeft allemaal vechtsporten gedaan. Hij 'ken' nog steeds goed rennen. Hij verteld dat ie vroeger een aggressief mannetje was. Hij kan ook goed straatvechten, maar nu doet hij dat niet meer.
Hij verteld nu over vroeger, toen hij nog wel aggressief was. Verteld over een voorval waarbij hij een 'mannetje' oppakte en tegen een bus aandrukte. 'Ik drukte bijna zijn keeltje dicht'. Gelukkig komen deze situaties niet meer voor, zegt hij. Alleen als het echt niet anders kan, dan wil hij het misschien wel weer doen. Bedenkt zich gelijk, verteld over dat hij een zoontje thuis heeft zitten, een een goede baan heeft.
Sandy verteld nu over een vechtpartij, op school gebeurde dat. Ze werd bijna gegrepen, maar gelukkig kwam de leraar er net aan.
Kelly roept er nu een beetje doorheen, diane passeert de revu.
S+F hebben het nu over komende donderdag, over hoeveel mensen er nog bij komen. Ze praten over wie er al uit is en dat iedereen naar hun zitten te kijken. Sandy denkt nl. dat ze eruit gaat en dan zal ze wel gaan kijken. Frenk heeft een vermoeden, maar dat is niet sandy. Sandy kan niet uitleggen waarom ze eruit zal gaan. Frenk vraagt een aantal waarom ze dat denkt, "voel je je soms belemmert?" Ze fluisteren nu een beetje.. Frenk vraagt waarom ze niet voor zichzelf uitkomt. Sandy mompelhijgt door het hek. Frenk noemt haar een 'zusje'.
en nu ga ik even slapen.
0.23 Kelly pakt nog iets te eten, waarop Pascal reageert met:"we moeten er wel een beetje rustig meedoen(proviand)we zitten hier nu 1 dag en nu is alles al bijna op".
Leo vertelt dat hij het wel gezellig vindt vanavond; instemmend gemompel van diverse bewoners.
ze gaan weer zingen dus doei.
0.18 Bij het hek. Sandy : Ik ben niet mezelf hier. Ik kan het niet uitleggen. Ik weet het echt niet. Ik ben altijd heel positief. Frank : Word je belemmerd ? Frank zacht : Door Kel, dat heb ik al lang gezien. Waarom kom je niet voor jezelf op ? Je bent een hardstikke sterk wijf. Jij bent een toppertje, een lief wijfje, je bent niet voor niets mijn zusje. Sandy vertelt dat ze Gert Jan op heeft getild. Vervolgens vertelt ze geloof ik dat ze in de winter veel sport en ook meer eet (door gesprekken op de achtergrond is het niet altijd goed te volgen).
0.27 Sandy wil met het geld dat ze met BB verdient op zichzelf gaan wonen. Ze wil eerst nog even sparen. Ze vindt het belangrijker dan het kopen van een autootje. Frank heeft een 'Ford Kaatje' met alles erop en eraan. Hij woont op veertig kilometer afstand van zijn werk. Sandy wil een zilverkleurige Volkswagen Polo. Sandy over haar verliefdheden : Eén vind ik er al een jaar leuk. Als zij vrij is ben ik bezet en omgekeerd. Ze is 34 en heeft blond haar. Sandy : Ik vind er nog ééntje leuk maar die is hetero. Die vind ik nog leuker. Sandy gaat buiten roken met Ed.
0.42 Coos en Frank bij het hek. Frank : Ik heb zo'n gevoel, dat wij hier zitten, dat hier de exit gaat vallen. Het zou heel frappant zijn als ééntje van de harde kern er uit gaat. Coos : Heel veel mensen hebben deze week op bed gelegen en gejammerd. Frank : Mijn gevoel is dat jullie meer battles hebben gewonnen als ons. Coos : Ik zit steeds in arm. Als we gewonnen hebben hebben we niks. Ik zeg al drie weken ik wil die saté, maar ik krijg hem niet. Frank : Ik ben gisteren in de dagboekkamer geweest. Ik zei, ik heb duizend gulden over voor een luchtbed. Coos : Ik denk dat wij zwaarder getroffen zijn door de sanctie. Frank : Andries heeft in de dagboekkamer gezegd dat BB onmenselijk is. Toen is BB boos geworden. BB is niet onmenselijk. Ik ging naar de dagboekkamer, ik zeg een aantal mensen hebben last van hun rug, zo kunnen wij nooit goed battelen. Men zei, da's goed jochie, dat begrijp ik, Frank legt het in vijf minuten uit. Coos : Het wordt tijd voor een captainswissel bij jullie. Frank : Ik wil geen captain worden. Coos : Leo of zo. Ik ben weer blij als ik mag blijven. Als ik het goed begrijp denken Coos en Frank beiden dat Leo moet vertrekken. Vervolgens wordt het geluid van Coos en Frank weggedraaid.
[edit : er stond twee keer Ed waar het Leo moest zijn]
[Dit bericht is gewijzigd door Bus watcher op 17-10-2001 15:43]
1.32 Stream naar het de badkamer waar Andries en Leo in bad zitten. Er staat veel schuim op het water.
1.34 Diane komt binnen. Diane : Als het mag. Ze gaat ook in het bad zitten en gaat onmiddellijk zingen. Ook Frank stapt in het bad met een glas in zijn hand. Frank : Het zijn rare muggen, ik heb ze ook op mijn been.
1.37 Andries : Ik vind Daan ook wel een lekker wijf. Danielle : Ik wil naast Diane, kan dat ? Frank : Nee. Danielle wurmt zich toch tussen Frank en Diane. Andries deelt glazen uit. Frank maakt de fles champagne open. Frank drinkt zelf iets anders. Andries, Diane en Danielle zingen Pascal is de lul. Frank vindt het niets. Vervolgens worden andere nummers gezongen.
Iedereen is aan de champagne. Het schuim van het bad bereikt grote hoogten.
Diane heeft al meerdere malen toegegeven dat ze eigenlijk niet zonder sex kan, dus een dezer dagen zal er toch een keer weer iets moeten gebeuren.
Iedereen is lekker aan het zingen: Even aan m'n moeder vragen, ik zweer je dat ze dat zei..... (enz)
Verstandig dat ze het nu bij nederlandstalige nummers houden, want erg tekstvast zijn ze niet met Engelstalige nummers (bohemian rhapsody: "Mama, just killed a man.. put a gun against his head, pulled the trigger now he's THERE")
Dan begint Danielle opeens te strippen.... (oh nee, toch niet... foutje)
Ed heeft iets gehoord van de bewakers in spanje over kijkcijfers. De bewakers keken op internet en voerden hele gesprekken met de bewoners.
Kelly wil geen vervelende dingen zeggen over Audrey. Maar ze maakte wel een grote troep. Haar hele bed lag vol schoenen.
Kelly Sandy en Ed buiten bij de oven.
Kelly gillend: Mexico Mexicooohooohooo... Ze hoopt dat heel Nederland BB3 kijkt, en ze vind het leuk dat haar familie in Australie haar kan zien op de foto's op internet Ze noemen nu iedereen op die ze kennen en die ook kijken.
switch naar Pascal en Coos
C vraagt P uit over zijn familie, en of ze zullen kijken. P belooft dat zijn vriendinnetje niet zal lijden onder de aandacht die P straks buiten krijgt. Hij belooft aan C dat zijn relatie vandaag over een jaar nog aan is. P vraagt aan C 'en jij, nog een kindje erbij?'. C: Nee, blij met Mika, 1 is genoeg. Els is 35 en wil nog graag wel een kind, zullen ze wel discussies over krijgen. Met meerdere kinderen krijgt Mika te weinig aandacht.
C wil met eigen vertrouwde leventje doorgaan. C denkt dat er weer iemand uit Spanjegroep weg zal gaan donderdag.
"Hij doucht met zijn zwembroek aan", zingen de beide meiden nu... doelende op Andries onder de douche. Die laat zich niet van de wijs brengen en doet net alsof hij niets hoort.
Dan zingt Diane even een liedje uit Sesasmstraat en gebruikt het been van Danielle als gitaar en fluit.
Andries komt naar het bad toegelopen en gooit een paar keer een emmer koud water over Danielle heen. Wat gegil is het gevolg.
Danielle stapt uit bad en spuit Andries nat met de douchekop. Leo grijpt Diane en houdt haar vast terwijl Andries een volle emmer koud water over hem heen gooit. Diane gilt! Dan gaan ze samen even onder de douche (Diane en Andries) en beginnen wat tegen elkaar aan te rijden.
Tien seconden later gaat Andries (helaas) al weer onder de douche vandaan. Diane blijft lekker onder het warme water staan.
"Hoe was het bad Lee?", vraagt Coos aan Leo.
"Mijn ouders zullen het niet zo leuk vinden", antwoordt hij.
Coos wordt meteen nieuwsgierig, maar Leo legt al snel uit dat het wel mee.
In het rijke deel komt Danielle ook uit bad.
Zodra de mannen de badkamer hebben verlaten gaan de bikini's uit!
Leo redelijk zat met dubbele tong doet zijn Godfather act. 'Hij heeft van alles gedaan in het bad' 'Danielle is als vrouw heel mooi in bikini, maar ik heb er niks mee' Pascal: 'en Diaan?' L:'nee ook niks, de echte gezelligheid heb ik van' (denkt na) noemt alle mannen in het huis op. Coos verteld dat Ed kreunt in zijn slaap.
L:'Ik val op vrouwen, maar heb meer met mannen' In de groep vind hij niks, met vrouwen 1 op 1 vind hij beter. L vraagt of P in bad heeft gezeten en of hij zijn vriendinnetje trouw is gebleven. Ed doet even stemmetje tussendoor tegen Andries. A antwoord met stemmetje (jammer).
Pascal praat Leo even bij over de zoen acties van Andries. 'Hij heeft ook Richard gehad' A:'rot op joh, ja alleen anaal'. Gaat nu over lengtes van de verschillende plassers in het huis
[Dit bericht is gewijzigd door MMXMMX op 17-10-2001 04:35]
2.05 Andries en Leo gaan het bad uit. Iemand trok de broek van Andries naar beneden maar ik zag niet wie.
2.13 Andries gooit steeds koud water over de dames die nog in bad zitten. Hij vult daartoe een emmer onder de douche. Danielle probeert Andries nat te spuiten met de douche. Diane gaat douchen. Leo dwaast een beetje door de badkamer in zijn ochtendjas.
2.19 Diane is klaar met douchen. Danielle gaat onder de douche. Vervolgens gaat Diane ook weer onder de douche. Andries komt binnen in een ochtendjas. Ik versta hem nauwelijks. Hij zegt o.a. dat Frank iets een hele middag heeft moeten repareren.
2.23 Diane gaat zich afdrogen. Ze heeft inmiddels haar bikini uitgetrokken. Danielle 'veegt' het water van de badkamervloer. Diane verlaat de badkamer. Vervolgens doucht ook Danielle zich nogmaals, nu zonder bikini.
2.29 Danielle verlaat de badkamer. Ik heb nu beeld van een lege badkamer.
ik wel...
Intussen is iedereen al weg, maar nog steeds blijft het beeld op stream 1 in de badkamer (de regie slaapt weer?)
In de kamer zit Danielle in haar badjas wat te kletsen met de mannen van het arme team.
Dan wordt er even lekker geroddeld over Audrey.
quote:WAT??? (heb ik iets gemist?)
Op woensdag 17 oktober 2001 02:41 schreef MMXMMX het volgende:
Ben ik nu de enige diet het gezien heeft ?
quote:Scrol nog ff omhoog dan want ik typ het geen 2de keer .
Op woensdag 17 oktober 2001 02:45 schreef scanman01 het volgende:[..]
WAT??? (heb ik iets gemist?)
quote:Ik dacht dat ik alles aandachtig heb bekeken (ook om screenshots te maken) en ik heb niets gezien van wat jij hebt getypt. Beetje vreemd.
Op woensdag 17 oktober 2001 02:49 schreef MMXMMX het volgende:
Scrol nog ff omhoog dan want ik typ het geen 2de keer .
quote:Alert hoor, Scanman!
Op woensdag 17 oktober 2001 02:37 schreef scanman01 het volgende:
Daar horen natuurlijk wat screenshots bij...
3.04 Bij het hek. Coos : Ik doe denk ik niet anders als iemand die dronken is. Ik doe wel mee. Toch ? Ik vond het een leuke avond. Ik heb zo'n spijt van die taart, dat ik hem niet op heb. Hij is van ons afgenomen. Als je lang niet veel gegeten hebt heb je na een paar happen genoeg. Alleen stiptease had ik niet leuk gevonden. Ze deed heel netjes. Volgens mij is met het thuisfront ook overlegt. De anderen denken dat niet. Diane : Ik zou mij ook geen raad weten als een man mij eh. Coos : Het leuke was, ze kon de namen. Diane : Dat wordt voorbereid. Leo : Voor haar is het publiciteit, dat ze dat doet.
3.11 Coos vindt het niks om met meer in bad te gaan. Coos : Gatverdamme, al die blote lichamen tegen me aan. Gatverdamme, dat vind ik vies. Leo : Ik ben ook wel lichamelijk op zich, ik ben alleen wat geremder als vroeger. Ik ben minder zoenerig. Liever één kus dan drie kussen. Hij zegt dat het in de jaren zeventig twee zoenen was en dat het tegenwoordig in bepaalde kringen één zoen is. Leo : Op heel veel feestjes denk ik gatverdamme. Diane : Ik doe altijd als ik binnen kom op een feestje, goeiedag allemaal. Leo is bang voor koortslippen. Diane heeft blijkbaar een koortslip. Diane : Daar heb ik aanleg voor. Pascal : Als je het eenmaal hebt kom je er nooit meer van af.
Nog effe een typische Frank-logica-quote in dit gesprek: "... ja, want jij bent zoals jij bent en ik ben zoals ik ben" ( ja Frank, tuuuuurlijk ).
[Dit bericht is gewijzigd door Htje op 17-10-2001 03:55]
"Rustig aan he", zegt Frank waarschuwend. "Anders heb je ze zo allemaal gehad".
"Wat zeg je?", vraagt Danielle vanuit het andere bed.
"Jij telt niet mee", zegt Frank. "Ik heb het over de vrijgezelle dames."
Andries zit weer constant naar de cameramensen achter de ramen te gluren. Diane wordt er een beetje flauw van en gaat het bed weer uit.
"Ik heb geen zin om telkens een elleboog in mijn gezicht te krijgen", zegt ze.
Danielle begint Andries wat te pesten.
"Jongen...", begint Andries...
"Voor jongen ben ik afgekeurd", valt Danielle hem in de rede.
"Als je dat nou tegen Kel zegt Okee", grapt Frank.
(Ik word er weer een beetje flauw van want het beeld flitst opnieuw telkens van slaapkamer naar de tuin.... je zult hier maar eens geld voor betaald hebben.. pfff)
Het is nu bijna tien voor vier.... Tijd om naar bed te gaan. Welterusten allemaal!
3.31 Coos : Ik heb drie en een halve dag daar (rijk) gezeten. Leo vond Coos eerst te dik. Leo : Ik ben net zo zwaar als in Spanje. Pascal : Je drinkt hier niet iedere dag een pilsje. Leo : Ja, dat merk je wel. Iedereen gaat naar bed.
Breedbandstream 1.
3.38 In de slaapkamer. Diane kruipt bij Andries in het éénpersoonsbed. Andries maakt opmerkingen over het feit dat de camera op zijn bed gericht staat. Frank : Andries, dan heb je ze allemaal gehad. Danielle : En ik dan ? Frank : Jij telt niet mee. Jij hoort niet bij de vrijgezelle dames. Diane : Dit duurt maar vijf seconden. Frank : Ik wil wel dat jullie je muil houden. Anders ga ik op de bank liggen. Diane : Het ergste is dat Frank direct naar de buren stapt.
3.41 De stream gaat een halve minuut naar de tuin. Vervolgens ligt Andries weer alleen in bed. Diane : Hij gaat de hele tijd heen en weer. Straks krijg ik een elleboog in mijn eh. De stream gaat heen en weer tussen de slaapkamer en de tuin.
3.45 De stream staat nu permanent op de tuin.
4:25
Sandy helemaal alleen in de arme tuin bij de oven erg triest .
[Dit bericht is gewijzigd door MMXMMX op 17-10-2001 04:36]
Er is een ondefineerbaar stukje tuin in beeld. Camera staat gefocussed & ingezoomed op de stoelen, maar er staat nog iets tussen de stoelen en de camera ofzow.
Volgens mij is het wel de rijke tuin, maar verder valt er niets te zien.
stream2 wil niet meer op het beeld verschijnen...
Dan valt het geluid weg en zien we opeens de tuin in beeld.
Ze zitten nu op 40 dagen (in het huis). Ed weet niet wanneer zijn vader jarig is, de 22ste of de 11e van oktober.
Verder nog een hoop chitchat...
Leo respecteert Kelly's mening.
Kelly zegt we leven nu, waarom zouden we onze energie verspillen met denken wat er na dit leven komt, dat is zonde van je energie. Wat er hierna komt, zien we dan wel weer. Leo en Frank zijn het er helemaal mee eens, frank vindt het een mooi pleidooi. Gert-Jan zegt: wijze woorden uit jouw mond. Kelly: ik ben toch ook niet echt blond.
Frank heeft wat afkortingen: een LED-tje is een Lekker Eigenwijs Ding en een MFG'tje is een Mind Fucking Game. Frank kon aan het begin erg moeilijk naar de wc, Leo kan het zich wel voorstellen (jeetje, wat is die vol begrip vandaag). Leo kijkt gewoon naar beneden, naar zijn schoenen, dan gaat het wel (dussss...). Diana is erg moe en volgens Andries is houdoe een soort van engels
Dit stukje om aan te geven hoe saaai het momenteel is in het BB huis.
Jullie raden het al: Leo loopt naar de telefoon en Andries ligt nu in de hangmat...
Flauw geintje maar femalehunter moest er toch wel om lachen!
Leo laat zich niet kennen en gaat naast Andries in de hangmat liggen.
Verder heeft Frank gezegd dat als je F en Andries in een potje stopt en dat doorelkaar schudt, je een heel leuk mannetje krijgt en zo is het ook met Daan en Diaan, want want Diaan te veel heeft, heeft Daan te weinig. Voorbeeldje, Diaan wil teveel regelen en Daan is wat onhandig (sorry, femalehunter ontgaat de logica een beetje).
Verder een hoop geblabla, ook over Audrey die zo druk was in het huis etc.
Wil Andries naar de DBK komen...
Stream nu op een lege woonkamer, iedereen is in de tuin.
Andries uit de DBK, het ging om Sandy's schoenen. Diaan zit aan de eettafel kraaltjes te rijgen. Andries baalt als een stekker, hij wil vanavond vroeg naar bed, want hij wil niet meer pas om 12.00 uur opstaan blablabla dat kan zo niet langer. Diana vindt het een saaie week, ze denkt dat ze maar voor het captainschap gaat. Andries: je kan toch wel wat anders bedenken? En dan ben je captain en dan? Diaan: nou, dan ben ik weer een week verder. Diaan: ja, we kunnen ook elkaars kleding aan gaan doen en iets geks gaan doen. Triviant vindt ik niet zo leuk want mijn antwoord werd afgekeurd en Daan kreeg 3 antwoorden kado en dat was niet helemaal eerlijk blablabla, en dat mensen bij elk antwoord zeggen: ja, dat wist ik... etc.
even posten
[Dit bericht is gewijzigd door femalehunter op 17-10-2001 15:29]
Leo loopt met zijn kop tegen de ruit aan Andries blijft maar herhalen: dat had ik precies hetzelfde en ligt helemaal in een deuk
shit stream wordt haperig
Pascal begint het gesprek door aan Gertjan te vragen wat hij wil.
Gertjan doet zijn zegje , en vervolgens wordt hij door Pascal en Coos afgeschoten, waarop Gertjan zegt nou goed dan zeg ik het wel ik wil graag naar de overkant.
Coos zeurt door over zijn motivatie , waarop Gertjan eerst niet wil reageren , maar uiteindelijk zegt:"IK HEB HET HELEMAAL GEHAD MET JULLIE ALLE 5".
Eerst accepteert Coos ook deeze motivatie niet , waarop GJ zegt :" ok ik heb het alleen met jouw gehad dan"
Waarop Pascal schreeuwt naar de overkant jongens we weten het al wie er naar jullie komt donderdag en vertelt vervolgens waarom.
Het hele team kan zich hier vervolgens in vinden behalve Ed , die wil nog even ddorpraten met GJ over het hoe en waarom.
Andries is weer de voorzitter van de vergadering, ze hebben het over de bestellingen. 1 kilo kipfilet of 2 kilo, het worden er 2, Leo probeert nog 1,5 kilo? (saaaaai). Andries: Oke de rijst, wat willen we: snelkookrijst of zilvervliesrijst. Daan wil bablabla-rijst (nooit van gehoord), maar dat kan dus niet, staat niet op de lijst.
Ondertussen gaat de stream even naar de DBK waar Frank al enige tijd zit:
HvdT in de DBK tegen Frank: ik vindt, namens BB, 1000 gulden een heleboel geld, Frank: Absoluut blabla STREAM WEG!
Stream terug:
Frank uit de DBK, ging over sancties en luchtbedden.
Kapper voor Daan: komen ze op terug
Tatoeage: 200 gulden, je mag zelf bepalen wat voor tatoe (ik heb niet helemaal mee gekregen wie van dit team een tatoe wil)
Op de erotische massage komen ze op terug, ze moeten prijslijsten opvragen.
Frank wist wel een massagesalon in Rotterdam.
Over de sanctie: BB had gezegd, wat hadden jullie gevonden als we van ieder van jullie 1000 gulden had ingenomen, dat had Frank wel erg naadje gevonden.
Betreffende het feest: het wordt heel spectaculair, het hangt of staat met een battle winnen.
Andries begint weer over de sanctie, frank heeft blijkbaar gezegd dat hij er 1000 gulden voor over had, om zijn luchtbed terug te krijgen.
Frank zegt nog dat hij heeft gezegd, ik heb al weinig haar maar geen haar op mijn hoofd die er over denkt om spullen van rijk naar arm te brengen.
even posten
[Dit bericht is gewijzigd door femalehunter op 17-10-2001 17:24]
Pascal beredeneert dit als volgt: Alle mensen die aan hun kant nieuw zijn gekomen zijn steeds gebleven ( Pascal zelf,Coos alsook Sandy)
Hij probeert verder Ed wat op te beuren door te zeggen dat als je er vanuit gaat dat je eruit moet dat je je dan down gaat gedragen en dat de kijker vervolgens denkt dat is ook een dooie zeg.( vrij vertaald)
tot zover....
(femalehunter gaat eten, neemt iemand het over?)
(nu ga ik me voorbereiden op de uitzending, tjuu.)
"Arm" zit aan tafel te eten.
Bij "Rijk" kookt Frank, geholpen door Diane en Daan.
Leo zit al lange tijd in een stoel - zegt niks.
Andries doet een dutje.
Leo wordt naar de dbk geroepen. Hij vergeet zijn batterij eruit te doen. Maar het BB-meisje wijst hem erop, zodat we niks meekrijgen.
Helaas is hebben beide streams hetzelfde geluid, zda we niet wete waar "Arm" over praat. Voor het eten zaten ze buiten met zijn allen te vergaderen, ook zonder geluid, maarhet zal wel over GJ van Arm naar Rijk gaan.
Leo is weer terug. Hij is zo opgepept dat-ie nu Frank in de weg loopt.
(Eerder op de avond vertelde Di aan Da dat in dbk gevraagd werd waarom ze geen kennis heeft gemaakt met Leo, waarom ze nooit een gesprek gevoerd heeft met Leo, etc.)
In Arm is eindelijk geluid, maar liggen ze nu allemaal op bed televisieprogramma's door te nemen.
Bij het natafelen werd Leo gevraagd zijn medebewoners te analyseren.
Leo over Andries: hij doe altijd formeel en rationeel, houdt van regeltjes, respect, etc, maar ik heb over zijn uitspattingen gehoord en ik heb de indruk dat dat eerder de werkelijke Andries is, dan de leraarachtige.
Andries reageert met: dat is waar ja, daar kan ik me in vinden. Vervolgens vertelt Andries met smaak en trots over wat een etter hij kan zijn, hoe arrogant hij kan zijn, hoe goed hij kan zuigen, dat er regelmatig leerlingen door hem zo klein gemaakt worden dat ze huilend de klas verlaten. Hij vindt het jammer dat hij dat vanwege zijn captainschap in het BB-huis niet kan doen. Vervolgens gaat-ie verder met verhalen over toen hij zelf nog leerling was, dat-ie zulke goede vrienden had, en dat ze altijd zo'n lol hadden in het helemaal afmaken van medeleerlingen. Er was zelfs een meisje dat helemaal niet meer op school durfde te komen omdat Andries daar rondliep.
(Uw streamverslaggever vindt het bovenstaande niet alleen schokkend vanwege de inhoud, maar nog veel erger vanwege de toon waarmee het verteld wordt. Hij schept er over op - en is er trots op - lijkt het. Ieder ander mens zou zich voor zulke dingen schamen, en hopen dat het allemaal nooit meer naar boven komt, maar A vertelt het uit zichzelf en lachend.)
Zelfs Diane, gewoonlijk idolaat van Andries, zit tijdens deze verhalen met afschuw naar hem te kijken. (Was het niet zo dat Diane vroeger zelf gepest is op school?)
Daarna gaat Leo verder met Frank, maar dat is allemaal niet verrassend: Frank is emotioneel, impulsief, maar ook eerlijk. Ja dat vind Frank zelf ook.
Toen moest ik even weg, en toen ik terugkwam was Danielle met de koffiemachine aan de gang.
(Oh, nu is Diane aan de beurt. Ik moet weg helaas. Ik hoop dat er iemand anders is die meeluistert, want het gezevel van Leo lokt wel interessante gesprekken uit.)
(Heeft er niemand anders tijd?)
Diane: "Ik ben absoluut geen meidenmens"
(Daarom kon ze niet tegen Audrey op.)
Danielle gaat er op door. Het is opbeurend bedoeld, maar door toon en tekst komt het erg neerbuigend over.
(Dit is eigenlijk pijnlijker dan al dat geneuk, etc, dat we hier naar een therapeutisch gesprek zitten te kijken met 1 patient en 4 therapeuten.)
Leo vindt het heel goed wat Diane allemaal zegt. Andries: ik sluit me hier volledig bij aan. Danielle vindt het heel dapper van Diane, etc.
(Nu ga ik echt weer aan het werk)
"Jij zou graag wat meer mensen om je heen hebben", zegt Danielle. "Je gevoel van die muur om je heen zal na deze 100 dagen nog niet weg zijn. Maar jij vindt te veel van jezelf. Je hebt een vooroordeel over jezelf".
Diane knikt.
"Ik vind het enorm dapper dat je tenminste die muur weg wilt hebben".
"Dat is wel heel lastig", reageert Leo. "De vraag is hoe jedat doet."
"Ik bemoei me ook nooit met mijn collega's", vertelt Diane. "Pas toen een collegaatje van mij vertelde dat ze weg ging, heb ik haar een keer opgebeld."
"Realiseer je je dat je hier nu ook vrienden aan het maken bent?", vraagt Andries. "Ik zal jou bijvoorbeeld wel komen opzoeken hierna!"
"Mijn hart ging ook helemaal open toen je zei dat je in het dagelijkse leven een goede vriend van me zou kunnen zijn", reageert Diane. "Dat vond ik echt super tof.
Andries vertelt dat Kelly ook vaak harde opmerkingen tegen Diane maakt. Als voorbeeld geeft hij het zingen van Kelly... en haar reactie als Diane dan ook een stukje gaat zingen.... Of het voorbeeld van de microfoon".
"Als mensen iets tegen je zeggen trek je het in het negatieve", legt Danielle uit. "Met Kelly bijvoorbeeld... en toen je shirt niet bij de was zat dacht je meteen dat ze gepikt waren. Op die manier benader je alles negatief en wordt het voor jezelf steeds lastiger en ingewikkelder."
"Ik ben zelf keihard", valt ze Danielle in de rede.
"Maar zo ben je geworden denk ik. Dat is jou manier om te overleven."
De mannen luisteren aandachtig naar het gesprek tussen Danielle en Diane. Ze zitten allemaal nog steeds aan de eettafel.
"Jij kunt ook heel vrolijk zijn", zegt Danielle. "Als je dingen krijgt aan de arme of rijke kant kun je als een kind zo vrolijk zijn. Jij kunt ook heel goed typetjes nadoen... dat doe je heel intens".
"Misschien moet ik focussen op dingen die ik goed kan... en niet op dingen die ik niet kan", concludeert Diane. "Ik ben hier trouwens heel braaf en zal verbaasd zijn als ik later de video's terug zie."
"Diane kan heel goed haar zin doordrijven", zegt Frank opeens.... "maar wel in de goede zin van het woord."
"Dat kan niet", reageert Diane.
"Ja, daar gaan we weer", lacht Frank meteen. "Als je nou gewoon even je klep houdt en naar mij luistert..... Als wij allebij een ei willen dan speelt Diane het zo dat zij het uiteindelijk is die dat ei krijgt."
Diane is het er niet mee eens en er ontstaat een discussie over Frank's manier van dingen uitleggen.
"Er zitten hier drie mensen die mij niet begrijpen", klaagt Frank. "Big Brother begrijpt mij altijd, maar jullie nooit. Jullie analiseren veel te veel. Dat moet veel luchtiger!"
De discussie loopt wat uit de hand als Frank en Diane het weer oneens zijn en daar een tijdje over door zeuren...
Met tranen in haar ogen vertelt ze het verhaal over het ziekenhuis.... en dat ze telkens zo'n moeite had om haar moeder achter te laten in het ziekenhuis.
"Die avond nam ik ook afscheidt en het was anders als anders", vertelt Danielle. "Alsof ze voelde wat er ging gebeuren. Buiten wilde ik al weer terug gaan voor nog een knuffel van mijn moeder..... Ik heb het niet gedaan."
Danielle begint te huilen. Haar tranen lopen over haar wangen.
"Ik ben zo bang dat ik de verkeerde keuze heb gemaakt", snikt ze. "Dat ik gewoon terug had moeten gaan voor die ene knuffel. Daarom heb ik nu nog steeds moeite met keuzes maken". Er rolt weer een traan over haar wang.
"Misschien heb je wel de juiste keuze gemaakt", probeert Andries. "Je had al afscheid genomen en je moeder wist dat ook".
Daan vrolijkt weer iets op.
"Ik begijp je nu veel beter", zegt Leo enigszins aangedaan.
"Ik denk niet dat je bang hoeft te zijn dat je verkeerde keuzes maakt", zegt Frank. "Ik ben wel een beetje net als jij en af en toe ook wispelturig in keuzes maken. Door vallen en opstaan word je wijs."
"Maar deze keuze was zo definitief", reageert Danielle. "Ik vergeet nooit dat papa thuis kwam die avond. Ik wist meteen dat ze er niet meer was. Toen ik zijn sleutel in de deur hoorde wist ik het al....". Ze zwijgt even....
"Dus ik ben iemand die wel eens op zijn keuze terug wil komen", besluit ze.
Meteen daarna valt ze Andries om de hals, die het huilen ook nader staat dan het lachen. Andries geeft haar een kusje en houdt haar stevig vast. Danielle heeft moeite niet opnieuw in huilen uit te barsten.
De hele groep is even stil van het verhaal van Danielle.
Ze vertelt over de laatste twee weken dat haar moeder nog in leven was. Dat ze als 17-jarig meisje zoveel dingen nog met haar heeft besproken die je normaal op die leeftijd niet zou bespreken. Het is een emotioneel betoog.
Toen het slechter ging met haar mama waren zij bij haar. Het afscheid werd genomen. In de lift wilde Daniëlle eigenlijk terug; omdat ze haar moeder nog een keer wilde zien. Ze heeft ontzettend staan twijfelen of ze het wel of niet moest doen en het uiteindelijk niet gedaan.
Diezelfde nacht is haar moeder overleden.
Aan het einde van haar verhaal is iedereen emotioneel. (ik ook). Frank begint nog een verhaal dat hij ongeveer hetzelfde mee heeft gemaakt; het gaat mijn ene oor in en het andere weer uit.
Even later vertelt Daniëlle dat ze haar vader die bewuste nacht hoorde thuiskomen; "hij sliep de laatste weken bij mama; dus ik wist dat mama er niet meer was."
Terwijl ze de sleutel in het slot hoorde wist zij dat haar moeder was overleden
Frank vertelt verder en Diane blijft aandachtig en af en toe glimlachend luisteren.
In het rijke deel zitten Diane en Frank samen te kletsen. Ik heb geen idee waar de rest van team Andries is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |