Misschien als je de context geeft, dat mensen nog iets anders te binnen schiet.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 18:07 schreef Molluck het volgende:
Ja, dat had ik ook gevonden. Verder nog "to trigger the imagination", maar ik zoek eigenlijk nog wat anders, toch bedankt...
Mijn eerste associatie met kolk is 'kolkende wateren'. Die woelen en doen, en dat zou ik met een maelstrom of eddy vertalen. Maar, het lijkt me onwaarschijnlijk dat je daar een haven zou beginnen. Volgens mij zou het ene na het andere schip tenonder gaan.quote:Op donderdag 12 januari 2006 16:34 schreef Maeghan het volgende:
Kan iemand me vertellen wat een "kolk" in het Engels is? Ik heb al zitten zoeken in woordenboeken, google, oude aardrijkskunde boeken, maar ik kom er niet uit. Is een kolk hetzelfde als een maalstroom?
Context:
De Hanzestad Zwolle is gesticht in de 8e eeuw na Christus, toen een aantal Friese kooplieden zich vestigden rondom een natuurlijke havenkolk tussen twee zijarmen van de rivier het Zwarte Water.
Een dijk breekt door, en dan kolkt het water erdoor en erover. Door die grote kolkende krachten wordt een stuk aan de andere kant weggeslagen. Later als men dan de doorbraak verhelpt blijft er een plasje over aan de andere kant van de dijk. Een kolk of wiel. denk ikquote:Op donderdag 12 januari 2006 19:06 schreef speknek het volgende:
Ja, het gaat hier niet om een draaikolk, maar om een kolk als meertje, waarbij ik geen idee heb wat dat precies inhoudt. Kun je uitleggen wat een wiel is? Beschrijven, zeg maar..
http://babelfish.altavista.com/ werkt vaak wel goed, maar daar moet je dan wel alles globaal zien.quote:Op maandag 16 januari 2006 13:34 schreef WeirdMicky het volgende:
Wie kan er hier spaans of heeft een goede vertaalmachine?
Die werkt idd redelijk. Thanksquote:Op maandag 16 januari 2006 13:45 schreef Renesite het volgende:
[..]
http://babelfish.altavista.com/ werkt vaak wel goed, maar daar moet je dan wel alles globaal zien.
Dit moet ik nogquote:3. Een gesprek waarbij de student vragen beantwoordt en gebruik maakt van de volgende grammaticale onderdelen:
a. De student vertelt met behulp van de werkwoorden ‘Ir a’; ‘querer’ en/of ‘pensar’ (Cam. unidad 10 – Cam. gram. p.185) wat hij/zij voor de volgende zomervakantie van plan is b.v.: Las próximas vacaciones voy a ir a España. También pienso ............
b. De student vertelt met behulp van de Presente Perfecto wat hij/zij het afgelopen weekend heeft gedaan. b.v.: Este sábado me he despertado a las diez de la mañana. Después......, (Je kunt bij dit onderdeel gebruik maken van de verbindingswoorden zoals después, luego, más tarde etc. en werkwoorden zoals levantarse,ducharse, desayunarse...etc.)
c. De student moet met behulp van de Indefinido vertellen wat hij/zij tijdens de laatste zomervakantie gedaan heeft, bijv.: El verano pasado fui de vacaciones a España. Salí a las ocho de la mañana......etc.
Iemand een goed idee voor een bedrijf? Waar ik bijv. goede informatie van een website af kan halen? Of iemand iets leuks om zelf te verzinnen? Of wat moois thuis liggen?quote:De opdracht is om een PR-plan te schrijven voor een organisatie. Dit kan een bedrijf, instelling, vereniging etc. zijn. Je mag ook een instelling bedenken, maar let op, je moet dan echt alles zelf verzinnen. In het PR-plan ga je aangeven hoe een instelling zichzelf, haar product of haar activiteit ‘brengt’. M.a.w. wat ga je allemaal doen om bekendheid te verkrijgen. Het bedrijf, het filiaal of het product moet duidelijk op de kaart worden gezet.
De volgende punten dienen uitgewerkt te worden in het werkstuk:
1: Beginsituatie. Een algemene beschrijving van het bedrijf. Geef een beschrijving van de grootte, de vestigingsplaats, het personeel, de producten, de werkzaamheden enz.
2: Probleemstelling. Wat is het probleem waarmee jij als PR medewerker te maken krijgt?
Beschrijf het probleem wat door jou aangepakt gaat worden. Dus niet hoe je het gaat aanpakken, dit komt pas in een later stadium aan bod.
3. Publieksgroepen. Alle groepen die met in- en uitvoering van jouw PR-plan te maken krijgen moeten beschreven worden. Maak onderscheidt tussen interne en externe groepen.
4. Methoden. Wat ga je allemaal uitvoeren om het PR-probleem op te lossen? Korte opsomming van de activiteiten.
5. Uitvoering. Uitwerking van de methoden. Denk hierbij aan een draaiboek. Er moet van moment tot moment beschreven van de activiteiten.
6. Budget. Wat gaan de verbeteracties/werkzaamheden kosten?
7. Evaluatie. JE voert het niet een evaluatie uit, maar je geeft aan hoe je gaat evalueren.
8. Bijlagen. Huisstijl en logo moeten uitgewerkt worden (met voorbeelden waar de huisstijl terugkomt, aangeven lettertype, lettergrootte, kleur etc.) Daarnaast maak je een advertentie en een persbericht.
Is dit niet voor eco?quote:Op dinsdag 17 januari 2006 10:49 schreef Jopiler het volgende:
[..]
Iemand een goed idee voor een bedrijf? Waar ik bijv. goede informatie van een website af kan halen? Of iemand iets leuks om zelf te verzinnen? Of wat moois thuis liggen?
Staat ie ook: [Centraal] Gamma 'huiswerk en vragen topic'quote:Op dinsdag 17 januari 2006 11:07 schreef Renesite het volgende:
[..]
Is dit niet voor eco?
Gamma topic is daar voor![]()
Is courant op z'n minst een werkwoord?quote:Op dinsdag 17 januari 2006 18:52 schreef Sport_Life het volgende:
Weer een Frans vraagje, het boek is ZOO onduidelijk!! :s. Anyway, er staat:
Buvant
connaisant
courant
etc..
Welke vormen zijn dat? Dus werkwoorden die eindigen op ant. Woorden waar geen lidwoord voorstaat oid??
Participe presentquote:Op dinsdag 17 januari 2006 18:52 schreef Sport_Life het volgende:
Weer een Frans vraagje, het boek is ZOO onduidelijk!! :s. Anyway, er staat:
Buvant
connaisant
courant
etc..
Welke vormen zijn dat? Dus werkwoorden die eindigen op ant. Woorden waar geen lidwoord voorstaat oid??
Courant komt van het werkwoord courir, en dat betekent "hollen".quote:Op dinsdag 17 januari 2006 18:55 schreef Renesite het volgende:
[..]
Is courant op z'n minst een werkwoord?![]()
Dit gaat me iets te ver![]()
Jah dat stond erbij, maar wat houdt dat precies in?? Ik heb op de middelbare school hele andere benamingen gehad daarvoor.quote:
Het is het tegenwoordig deelwoord.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 19:03 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Jah dat stond erbij, maar wat houdt dat precies in?? Ik heb op de middelbare school hele andere benamingen gehad daarvoor.
wat bedoelen ze dan met inkoopwaarde?quote:Van een herenpantalon zijn de volgende gegevens bekend:
* inkoopprijs is ¤42,75
* brutowinst is 60%
Voor de btw geldt het h-tarief
a. Bereken de inkoopwaarde van deze herenpantalon.
b. ...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |