abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33814717
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 16:34 schreef AtraBilis het volgende:

[..]

Wat is klimaat? (30 jaar bla.)
Welke klimaatveranderingen zijn er in het verleden geweest? (IJstijden)
Subdeelvraag: Wat waren de gevolgen? (Uitsterven dinosauriërs en zo)
Hoe verandert het huidige klimaat? (Bla bla temperatuur wordt hoger)
Wat zijn de oorzaken? (CO2, vroeger CFK, etc.)
Wat zijn de gevolgen? (Stijgende zeespiegels, smeltende ijskappen, wellicht veranderende zeestromen.)
Wat is ertegen te doen? (Reductie uitstoot e.d.)

Volgens mij is hier echt meer dan genoeg in je lokale bibliotheek over te vinden.
Thnx! Ik moet nog ff kijken hoe ik dat moet aanpakken. We moeten een betoog of een beschouwing schrijven over je gekozen onderwerp. Dat weten we pas op de toets zelf. Ik moet alleen ff alvast gaan oefenen wat voor conclusie ik dan moet schrijven op het eind. En inleiding eventueel, want ik denk niet dat ik gelijk met een deelvraag mag beginnen. Het mogen er immers maar 5 zijn
pi_33978171
Kan iemand me vertellen wat een "kolk" precies is?

Context:
De Hanzestad Zwolle is gesticht in de 8e eeuw na Christus, toen een aantal Friese kooplieden zich vestigden rondom een natuurlijke havenkolk tussen twee zijarmen van de rivier het Zwarte Water. Deze kolk veranderde al snel in een echte haven, waar kooplieden hun handels- en pakhuizen en verderop hun woonhuizen bouwden. Zo groeide Zwolle uit tot een volwaardige stad. Dit resulteerde op 31 augustus 1230 in het verkrijgen van stadrechten uit handen van de Bisschop van Utrecht.

Als iemand dit woord toevallig ook in het Engels weet, graag. Ik heb al zitten zoeken in woordenboeken, google, oude aardrijkskunde boeken, maar ik kom er niet uit. Is een kolk hetzelfde als een maalstroom?
Sanity is (not) statistical
pi_33980335
Een kolk is het diep gedeelte wat achter een dam wordt uitgesleten na een dijkdoorbraak. Als de rivier weer lager staat is zo'n kolk erg praktisch als haven te gebruiken. Hoe een natuurlijke kolk ontstaat weet ik niet direct maar dat zal ermee te maken hebben dat de oeverwal bij hoogwater wordt overstroomd.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  donderdag 12 januari 2006 @ 17:42:23 #154
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_33980849
Ik heb even gezocht in de Dikke Van Dale:
quote:
1 · wieling, maalstroom
2 · afgrond, grondeloze diepte van het water
3 · (figuurlijk) grondeloos gat
4 · waterput, wel
5 · klein waterbekken, zoals een plas, een poel of een vijvertje van een eendenkooi
6 ·verzamelbekken van afvalstoffen, bv. een rioolput of een askolk
7 · kamer, ruimte tussen de beide paren sluisdeuren van een schutsluis
8 · koker van een duiker
9 · uitwatering, m.n. een gegraven of gekanaliseerde waterloop of een verbindingssloot van de ene watermolen tot de andere, in een gang molens
10 · (metonymisch) kade langs een kolk (9), al dan niet met de bebouwing
Ik zou zeggen dat het bij een havenkolk gaat om 7 of 9. En dan 9 ook vanwege de betekenis bij 10 (want als je in google zoekt op havenkolk is dat het plaatje wat je vaak ziet).
The love you take is equal to the love you make.
pi_33981294
In blokzijl hebben ze ook een havenkolk.

Zie ook wikipedia

http://nl.wikipedia.org/wiki/Kolk
pi_33982124
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 17:29 schreef du_ke het volgende:
Een kolk is het diep gedeelte wat achter een dam wordt uitgesleten na een dijkdoorbraak. Als de rivier weer lager staat is zo'n kolk erg praktisch als haven te gebruiken. Hoe een natuurlijke kolk ontstaat weet ik niet direct maar dat zal ermee te maken hebben dat de oeverwal bij hoogwater wordt overstroomd.
Dus het is min of meer hetzelfde als een wiel?
  donderdag 12 januari 2006 @ 18:58:24 #157
135389 AtraBilis
Met stille trom vertrokken.
pi_33983453
Oh, hier staat ook al veel informatie die ik in de alfatopic heb neer gezet.
Het is tijd voor wat anders.
pi_33985995
Toch bedankt hoor, AtraBilis. Je informatie was wel nuttig, en ik ben blij dat je meedenkt. Ik had het bij allebei neergezet omdat ik het moet hebben voor een vertaling, maar omdat het ook bij aardrijkskunde past.
pi_33992072
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 18:20 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Dus het is min of meer hetzelfde als een wiel?
Ja eigenlijk wel volgens mij. Het zal er wel aan liggen in welk deel van Nederlandje bent.
pi_33994073
tvptje..
pi_34121275
Weer een vraag over mijn ondernemingsplan.

Geef aan wat een normale gemiddelde voorraad is en wat jouw beginvoorraad daarvan afwijkt.

Gemiddelde voorraad = IWO / omloopsnelheid
Omloopsnelheid = branchegegeven; opzoeken dus
IWO bereken je m.b.v. geschatte omzet en BW in %

inkoopwaarde van de omzet = Geschatte omzet – BW in %.
Geschatte omzet = (267m² WVO x ¤1250,-) ¤333.750
Brutowinst in % = 30%. (gemiddeld brutowinstpercentage van de branche)

Dus: ¤333.750 omzet – ¤100.125 brutowinst (¤333.750 : 100 x 30) = IWO ¤233.625

Mijn punt: ik kan nergens de omloopsnelheid van de verlichtingsbranche vinden. Wél de omzetsnelheid maar naar mijn weten is dat niet hetzelfde. Of kan ik van het één het ander maken?

Google, HBD, KVK heb ik gezocht, kon het niet vinden (misschien lees ik er overheen?) misschien weet iemand een site waar ik het wél kan vinden?

Iemand die me kan helpen? Zit echt even vast..
pi_34124573
Raissa, bedoelen ze met de vraag "geef aan wat een normale gemiddelde voorraad is" niet een logistiek gedeelte? Dat je bijvoorbeeld de optimale bestelhoeveelheid of de optimale veiligheidsvoorraad moet berekenen?
Waar de de gegevens over de verlichtingsbrance moet vinden, geen idee..is er geen brancevereniging van?
pi_34153459
quote:
De opdracht is om een PR-plan te schrijven voor een organisatie. Dit kan een bedrijf, instelling, vereniging etc. zijn. Je mag ook een instelling bedenken, maar let op, je moet dan echt alles zelf verzinnen. In het PR-plan ga je aangeven hoe een instelling zichzelf, haar product of haar activiteit ‘brengt’. M.a.w. wat ga je allemaal doen om bekendheid te verkrijgen. Het bedrijf, het filiaal of het product moet duidelijk op de kaart worden gezet.

De volgende punten dienen uitgewerkt te worden in het werkstuk:
1: Beginsituatie. Een algemene beschrijving van het bedrijf. Geef een beschrijving van de grootte, de vestigingsplaats, het personeel, de producten, de werkzaamheden enz.

2: Probleemstelling. Wat is het probleem waarmee jij als PR medewerker te maken krijgt?
Beschrijf het probleem wat door jou aangepakt gaat worden. Dus niet hoe je het gaat aanpakken, dit komt pas in een later stadium aan bod.

3. Publieksgroepen. Alle groepen die met in- en uitvoering van jouw PR-plan te maken krijgen moeten beschreven worden. Maak onderscheidt tussen interne en externe groepen.

4. Methoden. Wat ga je allemaal uitvoeren om het PR-probleem op te lossen? Korte opsomming van de activiteiten.

5. Uitvoering. Uitwerking van de methoden. Denk hierbij aan een draaiboek. Er moet van moment tot moment beschreven van de activiteiten.

6. Budget. Wat gaan de verbeteracties/werkzaamheden kosten?

7. Evaluatie. JE voert het niet een evaluatie uit, maar je geeft aan hoe je gaat evalueren.

8. Bijlagen. Huisstijl en logo moeten uitgewerkt worden (met voorbeelden waar de huisstijl terugkomt, aangeven lettertype, lettergrootte, kleur etc.) Daarnaast maak je een advertentie en een persbericht.
Iemand een goed idee voor een bedrijf? Waar ik bijv. goede informatie van een website af kan halen? Of iemand iets leuks om zelf te verzinnen? Of wat moois thuis liggen?
pi_34153861
quote:
Op maandag 16 januari 2006 16:08 schreef IbeBen het volgende:
Raissa, bedoelen ze met de vraag "geef aan wat een normale gemiddelde voorraad is" niet een logistiek gedeelte? Dat je bijvoorbeeld de optimale bestelhoeveelheid of de optimale veiligheidsvoorraad moet berekenen?
Waar de de gegevens over de verlichtingsbrance moet vinden, geen idee..is er geen brancevereniging van?
Nee, helaas, dan was ik er wel uitgekomen... Ze bedoelen echt de gemiddelde voorraad die ik moet berekenen..
  vrijdag 20 januari 2006 @ 15:46:11 #165
124789 superhero87
Playin my game
pi_34281188
Bedrijfseconomie

Vraag 1

Project X

Kasstromen: Jaar 1: 200.000 Jaar 2: 200.000 Jaar 3: 100.000 Jaar 4: 100.000 Jaar 5: 100.000
Investering: 500.000
Levensduur van Project: 5 jaar
Restwaarde: 40.000

Hoe bereken ik hiermee de interne rentabiliteit

Vraag 2:

Ik moet 2 bezwaren noemen van de terugverdientijd als investeringscriterium...?

[ Bericht 1% gewijzigd door superhero87 op 20-01-2006 15:54:17 ]
pi_34283742
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 15:46 schreef superhero87 het volgende:
Bedrijfseconomie

Vraag 1

Project X

Kasstromen: Jaar 1: 200.000 Jaar 2: 200.000 Jaar 3: 100.000 Jaar 4: 100.000 Jaar 5: 100.000
Investering: 500.000
Levensduur van Project: 5 jaar
Restwaarde: 40.000

Hoe bereken ik hiermee de interne rentabiliteit

Vraag 2:

Ik moet 2 bezwaren noemen van de terugverdientijd als investeringscriterium...?
-Investeringsuitgave = Netto-ontvangst/(1+x)^1+netto-ontvantgst/(1+x)^2 etc voor de looptijd.
Dit moet je dus doen via trial en error of met een grafische rekenmachine via de "Solver"

Bezwaren van de terugverdientijd als investeringscriterium:

1. De Timing van de ontvangsten wordt niet meegenomen in de berekening
2. Met ontvangsten na de terugverdienperiode wordt geen rekening gehouden

[ Bericht 10% gewijzigd door IbeBen op 22-01-2006 17:01:40 ]
pi_34345395
quote:
Van een herenpantalon zijn de volgende gegevens bekend:
* inkoopprijs is ¤42,75
* brutowinst is 60%
Voor de btw geldt het h-tarief

a. Bereken de inkoopwaarde van deze herenpantalon.
b. ...
wat bedoelen ze dan met inkoopwaarde?
alvast bedankt
pi_34370827
quote:
Op zondag 22 januari 2006 15:40 schreef Cardinoz het volgende:

[..]

wat bedoelen ze dan met inkoopwaarde?
alvast bedankt
Met de inkoopwaarde bedoelen ze gewoon de inkoopprijs, de "waarde" van de inkoop. Neem aan dat het hier om 1 pantalon gaat?

inkoopwaarde van de omzet= afzet x inkoopprijs
pi_34422863
Weet iemand hoe je dit moet oplossen met Excel?

x^5 = 7000

afgerond op 4 decimalen

[ Bericht 20% gewijzigd door ViFoux op 24-01-2006 20:22:44 ]
aight.
  dinsdag 24 januari 2006 @ 20:44:46 #170
32402 s0k
..............................
pi_34424790
edit: al gevonden.

[ Bericht 93% gewijzigd door s0k op 24-01-2006 21:09:17 ]
..................................................................................................................................................
  woensdag 25 januari 2006 @ 01:17:39 #171
75832 blackbird1986
Artificial Intelligence
pi_34434505
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 19:52 schreef ViFoux het volgende:
Weet iemand hoe je dit moet oplossen met Excel?

x^5 = 7000

afgerond op 4 decimalen
7000^(1/5) misschien?
Every action leads to a consequence, every consequence to an action
It is in light of this that we define faith
The problem is we often forget
The power of choice
pi_34448063

Hallo allemaal ,

Mijn huisgenootje zit al wekenlang met de volgende opdracht :

Aantal leden, Aantal Nederlandse leden, Vergaderplaats, VAN:

Europese commissie:
Europees parlement:
Raad van ministers:
Hof van justitie:
Europese top

Ze zegt dat ze er niet uitkomt omdat er overal op internet een ander antwoord schijnt te staan.
Zijn hier mensen die hier WEL iets over weten en die ook zo behulpzaam zouden willen zijn om mijn lieve huisgenootje hiermee te helpen?

Alvast bedankt
  woensdag 25 januari 2006 @ 15:43:18 #173
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_34449232
Europese commissie: 25 leden, waarvan 1 uit NL, Brussel (maar kantoren in Luxemburg)
Europees parlement: 732 leden, waarvan 27 uit NL, Straatsburg/Brussel
Raad van ministers: 25 leden (ieder land één), waarvan 1 uit NL (verschilt per onderwerp), Brussel (?)
Hof van justitie: 25 rechters (één per lidstaat), waarvan 1 uit NL, Luxemburg (?)
Europese top: ?

Gevonden via EP.nl en EU.com

Hopen dat je huisgenootje er wat aan heeft..
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_34449891
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 15:43 schreef donroyco het volgende:
Europese commissie: 25 leden, waarvan 1 uit NL, Brussel (maar kantoren in Luxemburg)
Europees parlement: 732 leden, waarvan 27 uit NL, Straatsburg/Brussel
Raad van ministers: 25 leden (ieder land één), waarvan 1 uit NL (verschilt per onderwerp), Brussel (?)
Hof van justitie: 25 rechters (één per lidstaat), waarvan 1 uit NL, Luxemburg (?)
Europese top: ?

Gevonden via EP.nl en EU.com

Hopen dat je huisgenootje er wat aan heeft..
HEEEEL ERG BEDANKT!!! Ze is er hartstikke blij mee
pi_34451773
-edit- verkeerde topic

[ Bericht 81% gewijzigd door WooZ op 25-01-2006 17:13:26 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')