Thnx! Ik moet nog ff kijken hoe ik dat moet aanpakken. We moeten een betoog of een beschouwing schrijven over je gekozen onderwerp. Dat weten we pas op de toets zelf. Ik moet alleen ff alvast gaan oefenen wat voor conclusie ik dan moet schrijven op het eind. En inleiding eventueel, want ik denk niet dat ik gelijk met een deelvraag mag beginnen. Het mogen er immers maar 5 zijnquote:Op zaterdag 7 januari 2006 16:34 schreef AtraBilis het volgende:
[..]
Wat is klimaat? (30 jaar bla.)
Welke klimaatveranderingen zijn er in het verleden geweest? (IJstijden)
Subdeelvraag: Wat waren de gevolgen? (Uitsterven dinosauriërs en zo)
Hoe verandert het huidige klimaat? (Bla bla temperatuur wordt hoger)
Wat zijn de oorzaken? (CO2, vroeger CFK, etc.)
Wat zijn de gevolgen? (Stijgende zeespiegels, smeltende ijskappen, wellicht veranderende zeestromen.)
Wat is ertegen te doen? (Reductie uitstoot e.d.)
Volgens mij is hier echt meer dan genoeg in je lokale bibliotheek over te vinden.
Ik zou zeggen dat het bij een havenkolk gaat om 7 of 9. En dan 9 ook vanwege de betekenis bij 10 (want als je in google zoekt op havenkolk is dat het plaatje wat je vaak ziet).quote:1 · wieling, maalstroom
2 · afgrond, grondeloze diepte van het water
3 · (figuurlijk) grondeloos gat
4 · waterput, wel
5 · klein waterbekken, zoals een plas, een poel of een vijvertje van een eendenkooi
6 ·verzamelbekken van afvalstoffen, bv. een rioolput of een askolk
7 · kamer, ruimte tussen de beide paren sluisdeuren van een schutsluis
8 · koker van een duiker
9 · uitwatering, m.n. een gegraven of gekanaliseerde waterloop of een verbindingssloot van de ene watermolen tot de andere, in een gang molens
10 · (metonymisch) kade langs een kolk (9), al dan niet met de bebouwing
Dus het is min of meer hetzelfde als een wiel?quote:Op donderdag 12 januari 2006 17:29 schreef du_ke het volgende:
Een kolk is het diep gedeelte wat achter een dam wordt uitgesleten na een dijkdoorbraak. Als de rivier weer lager staat is zo'n kolk erg praktisch als haven te gebruiken. Hoe een natuurlijke kolk ontstaat weet ik niet direct maar dat zal ermee te maken hebben dat de oeverwal bij hoogwater wordt overstroomd.
Ja eigenlijk wel volgens mij. Het zal er wel aan liggen in welk deel van Nederlandje bent.quote:Op donderdag 12 januari 2006 18:20 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Dus het is min of meer hetzelfde als een wiel?
Iemand een goed idee voor een bedrijf? Waar ik bijv. goede informatie van een website af kan halen? Of iemand iets leuks om zelf te verzinnen? Of wat moois thuis liggen?quote:De opdracht is om een PR-plan te schrijven voor een organisatie. Dit kan een bedrijf, instelling, vereniging etc. zijn. Je mag ook een instelling bedenken, maar let op, je moet dan echt alles zelf verzinnen. In het PR-plan ga je aangeven hoe een instelling zichzelf, haar product of haar activiteit ‘brengt’. M.a.w. wat ga je allemaal doen om bekendheid te verkrijgen. Het bedrijf, het filiaal of het product moet duidelijk op de kaart worden gezet.
De volgende punten dienen uitgewerkt te worden in het werkstuk:
1: Beginsituatie. Een algemene beschrijving van het bedrijf. Geef een beschrijving van de grootte, de vestigingsplaats, het personeel, de producten, de werkzaamheden enz.
2: Probleemstelling. Wat is het probleem waarmee jij als PR medewerker te maken krijgt?
Beschrijf het probleem wat door jou aangepakt gaat worden. Dus niet hoe je het gaat aanpakken, dit komt pas in een later stadium aan bod.
3. Publieksgroepen. Alle groepen die met in- en uitvoering van jouw PR-plan te maken krijgen moeten beschreven worden. Maak onderscheidt tussen interne en externe groepen.
4. Methoden. Wat ga je allemaal uitvoeren om het PR-probleem op te lossen? Korte opsomming van de activiteiten.
5. Uitvoering. Uitwerking van de methoden. Denk hierbij aan een draaiboek. Er moet van moment tot moment beschreven van de activiteiten.
6. Budget. Wat gaan de verbeteracties/werkzaamheden kosten?
7. Evaluatie. JE voert het niet een evaluatie uit, maar je geeft aan hoe je gaat evalueren.
8. Bijlagen. Huisstijl en logo moeten uitgewerkt worden (met voorbeelden waar de huisstijl terugkomt, aangeven lettertype, lettergrootte, kleur etc.) Daarnaast maak je een advertentie en een persbericht.
Nee, helaas, dan was ik er wel uitgekomen... Ze bedoelen echt de gemiddelde voorraad die ik moet berekenen..quote:Op maandag 16 januari 2006 16:08 schreef IbeBen het volgende:
Raissa, bedoelen ze met de vraag "geef aan wat een normale gemiddelde voorraad is" niet een logistiek gedeelte? Dat je bijvoorbeeld de optimale bestelhoeveelheid of de optimale veiligheidsvoorraad moet berekenen?
Waar de de gegevens over de verlichtingsbrance moet vinden, geen idee..is er geen brancevereniging van?
-Investeringsuitgave = Netto-ontvangst/(1+x)^1+netto-ontvantgst/(1+x)^2 etc voor de looptijd.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 15:46 schreef superhero87 het volgende:
Bedrijfseconomie
Vraag 1
Project X
Kasstromen: Jaar 1: 200.000 Jaar 2: 200.000 Jaar 3: 100.000 Jaar 4: 100.000 Jaar 5: 100.000
Investering: 500.000
Levensduur van Project: 5 jaar
Restwaarde: 40.000
Hoe bereken ik hiermee de interne rentabiliteit![]()
Vraag 2:
Ik moet 2 bezwaren noemen van de terugverdientijd als investeringscriterium...?
wat bedoelen ze dan met inkoopwaarde?quote:Van een herenpantalon zijn de volgende gegevens bekend:
* inkoopprijs is ¤42,75
* brutowinst is 60%
Voor de btw geldt het h-tarief
a. Bereken de inkoopwaarde van deze herenpantalon.
b. ...
Met de inkoopwaarde bedoelen ze gewoon de inkoopprijs, de "waarde" van de inkoop. Neem aan dat het hier om 1 pantalon gaat?quote:Op zondag 22 januari 2006 15:40 schreef Cardinoz het volgende:
[..]
wat bedoelen ze dan met inkoopwaarde?
alvast bedankt
7000^(1/5) misschien?quote:Op dinsdag 24 januari 2006 19:52 schreef ViFoux het volgende:
Weet iemand hoe je dit moet oplossen met Excel?
x^5 = 7000
afgerond op 4 decimalen
HEEEEL ERG BEDANKT!!! Ze is er hartstikke blij meequote:Op woensdag 25 januari 2006 15:43 schreef donroyco het volgende:
Europese commissie: 25 leden, waarvan 1 uit NL, Brussel (maar kantoren in Luxemburg)
Europees parlement: 732 leden, waarvan 27 uit NL, Straatsburg/Brussel
Raad van ministers: 25 leden (ieder land één), waarvan 1 uit NL (verschilt per onderwerp), Brussel (?)
Hof van justitie: 25 rechters (één per lidstaat), waarvan 1 uit NL, Luxemburg (?)
Europese top: ?
Gevonden via EP.nl en EU.com
Hopen dat je huisgenootje er wat aan heeft..![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |